zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Misvattingen over klantgedrag en de klantreizen die ze maken

Door: Michel Hoetmer    08-06-2018    15:18 uur

Een van de nieuwste hypes in managementland gaat over klantreizen en hoe klanten zich zouden gedragen. Het idee is dat u door de diverse contactmomenten in kaart te brengen een beter beeld krijgt van de reis die klanten afleggen en hoe u ze daarbij kunt bedienen. Het lijkt allemaal heel plausibel. Maar is dat het ook? Het is tijd om feit en fictie van elkaar te scheiden.  

 Lees verder...     1 reactie

Hoe zorgen we voor meer bevlogenheid?

Door: Ronald van der Molen    07-06-2018    12:40 uur

Met bevlogen werknemers werk je plezieriger samen en kun je als organisatie superieure prestaties neerzetten. Om de bevlogenheid van werkend Nederland te stimuleren is het van 4 t/m 8 juni week van de bevlogenheid. Waar komt deze toegenomen belangstelling voor engagement vandaan en hoe stimuleer je dit?

 Lees verder...     Reageer

Vier tips om Ja,maar…. . tijdens projecten te voorkomen 

Door: Richard van der Lee    06-06-2018    12:48 uur

Ja, maar............ We komen het vaak tegen bij projecten. Hoe ga je hier als 'professional die het project er even bij doet'  mee om in de dagelijkse organisatierealiteit. Lees over excuses, oorzaken en vier tips.

 Lees verder...     Reageer

Zonder enige moeite meer omzet scoren

Door: Michel Hoetmer    27-05-2018    16:28 uur

Hebt u het wel eens meegemaakt dat u ergens iets koopt en bij thuiskomst merkt dat er iets aan uw nieuwe aanwinst ontbreekt? Denkt u hierbij bijvoorbeeld aan het een batterijtje. Hoe vaak heeft men dat wel niet vergeten mee te leveren? Maar soms gaat het over veel grotere zaken en zijn spectaculaire omzetstijgingen mogelijk. Hoe? (het is echt doodeenvoudig!)

 Lees verder...     Reageer

Proberen klanten die vroegtijdig om prijzen vragen u uit te knijpen?

Door: Michel Hoetmer    16-05-2018    17:49 uur

Stel iemand neemt contact met u op en vraagt snel naar de prijs van uw product of dienst. Is dat dan een teken dat u met een ‘prijskoper’ te maken hebt? Of is er misschien iets anders aan de hand? Het enige juiste antwoord is natuurlijk: dat hangt er van af. Maar daar hebt u helemaal niets aan. Zo’n vaag antwoord schreeuwt om een toelichting.

 Lees verder...     Reageer

De 5 zegeningen van burn-out

Door: Pieter Frijters    23-04-2018    00:34 uur

Burn-out lijkt je leven in één klap op z’n kop te zetten. Maar het is juist andersom. Burn-out betekent dat je eindelijk met beide benen op de grond bent beland… Het is geen vloek, maar een zegen. Geen blokkade, maar een kans. Geen ziekte of zwakte, maar een teken van krachtig zelfhelend vermogen.

 Lees verder...     6 reacties

Hoe ontdek je nr. 1 talent en zet je talentmanagement goed op de kaart?

Door: Wout Plevier    13-04-2018    13:30 uur

Strategisch talent ontwikkelen in organisaties is een prachtig gebied. Het wordt ook noodzakelijk: de toekomst heeft meer agile organisaties nodig, die talent duurzaam aan zich kunnen verbinden. Professionals dienen zich te focussen op een leven lang leren: om bij te blijven in de snelheid van ontwikkelingen. In dit artikel leert u hoe u beide vragen via een simpel stappenplan kunt dichten. Enjoy!

 Lees verder...     Reageer

Wat is de beste manier om nieuwe klanten te werven?

Door: Michel Hoetmer    22-03-2018    15:40 uur

Stelt u zich eens voor dat iemand u ’s nachts wakker maakt en deze prangende vraag op u afvuurt. Aardige kans dat u dan een methode noemt die u onwenselijk acht. Nog grotere kans dat telefonische acquisitie en spam met stip bovenaan uw lijstje staan. Telefonische acquisitie is toch immers morsdood?

 Lees verder...     3 reacties

Hoe ga je als zelfsturend team met conflicten om?

Door: Ronald van der Molen    06-03-2018    18:55 uur

Veel teams hebben niet geleerd om goed met conflicten om te gaan omdat dit in traditionele organisaties vaak bij managers wordt neergelegd. Bij zelfsturing of zelforganisatie moeten de teamleden hun eigen conflicten oplossen. Hoe doe je dat op een vruchtbare manier?

 Lees verder...     1 reactie

DE BV-Nederland loopt hopeloos achter!

Door: Phil Kleingeld    28-02-2018    12:09 uur

Vandaag keek ik naar een interview van Christiana Amanpour van CNN met Jane Fonda. Ik wilde het zien omdat deze actrice (80) een schitterende film maakte met Robert Redford (81) over eenzaamheid en verliefd worden op hoge leeftijd. Kennelijk doen de ‘oudjes’ het nog best!

 Lees verder...     Reageer

In vijf stappen de tijd de baas!

Door: Phil Kleingeld    23-02-2018    12:06 uur

Veel managers verzuchten dat er gewoon niet genoeg uren in een dag zijn om een vinkje te kunnen zetten bij de laatste taak van hun 'to-do-lijstje'. De hoeveelheid e-mails neemt virale vormen aan, zeeën van tijd lijken verloren te gaan door het gebruik van sociale media, mensen storen je steeds als je net lekker op dreef bent, blijven te lang hangen ondanks alle hints die je geeft om het kort te houden, om maar eens een paar tijd vreters te noemen. Er is meer!

 Lees verder...     Reageer

Watjesverkoop: maak uzelf niet blij met een dooie mus

Door: Michel Hoetmer    15-02-2018    15:23 uur

De meeste verkopers vinden afwijzingen bijzonder vervelend. Bij sommigen gaat het zelfs zover dat zij zich diep gekwetst voelen. Er zijn ook verkopers die om de hete brij blijven heen draaien. Hun adagium is: rekken en er bij blijven. Misschien wordt het ooit nog wat. Gelukkig zijn er betere, en vooral effectievere opties.

 Lees verder...     Reageer

Hoe ga je van "superdruk en ik heb niets af" naar rustig werken met focus "het was een leuke dag en de belangrijke dingen zijn klaar"?

Door: Wout Plevier    30-01-2018    09:40 uur

De maatschappij gaat steeds sneller, de informatiestromen nemen steeds meer toe. In de trendrede 2018 komt naar voren dat we te veel regels, procedures hebben, die eerder belemmerend dan bevrijdend voor ons werken. Hoe kom je nu van "Ik heb het super druk gehad maar heb niet af" naar "Ik heb rustig, gefocust gewerkt en alle belangrijke dingen afgekregen"?

 Lees verder...     Reageer

Hoe fix je een verstoorde privé-werk balans?

Door: Wout Plevier    29-01-2018    11:32 uur

Bij veel mensen is de privé-werkbalans verstoord. Ik hoor veel om me heen: "ik heb het te druk", "Bij ons op het werk is het een gekkenhuis", "Ik ben moe" "Ik loop steeds achter de feiten aan". Volgens de cijfers klopt dit: 74% van de NL bevolking geeft aan het systematisch te druk te hebben. Door de winter is ongeveer 84% ook nog een beetje down. Dus hoogste tijd: hoe fix je een verstoorde privé-werkbalans?

 Lees verder...     Reageer

< vorige 6 7 8 9 90 volgende >
 
13 - 01 - 2021
  Twijfel is de grote vriend van excellente prestaties
23 - 11 - 2020
  Ninja teamcoaching, proactief en ‘onzichtbaar’
12 - 11 - 2020
  Kijken, kijken en niet kopen
28 - 10 - 2020
  Ratingterreur
24 - 10 - 2020
  Wat heeft de Noordpool met onze toekomst van leven en werken te maken?
20 - 10 - 2020
  OOBE maar dan wel PnP
08 - 10 - 2020
  Drie Grote Vragen die we onszelf zouden moeten stellen
07 - 10 - 2020
  Leiderschapslessen uit de natuur (deel 2)
02 - 10 - 2020
  Hoe gaat u effectief om met kakelende klanten?
01 - 10 - 2020
  Leiderschapslessen uit de natuur (deel 1)
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
Hoe verzamel je met gewijzigd cookie beleid de juiste data?
reacties
Koffie halen kan bron van conflict zijn (1) 
Aandelen weer in de gunst  (1) 
Jongeren willen weer zeeman worden (1) 
Bestuurders willen vaker vergaderen zonder de baas erbij (1) 
IT is vertragende factor bij 44 procent van de organisaties (1) 
Speciaal bedrijfsuitje voor singles biedt kansen (1) 
Vergaderen kost 37 miljard per jaar (1) 
top10
Aantal DDoS aanvallen verdubbeld in eerste kwartaal
Hoge werkdruk bij grote organisaties zet klantervaring onder druk
De pandemie maakt persoonlijke moederdagcadeaus populair
IT is vertragende factor bij 44 procent van de organisaties
Verbeter uw supplychain, verbeter uw klantervaring
Werken op afstand is een katalysator voor productiviteit, efficiency en diversiteit
Beperkte laadinfrastructuur grootste zorg bij aanschaf elektrische auto
Een carrière in cybersecurity: vijf tips
FluBot-malware verspreidt zich snel door Europa
Ziekteverzuim eerste kwartaal 2021: licht dalende trend
meer top 10