zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Burn-out: Psychiaters weten het niet

Door: Pieter Frijters    24-09-2018    00:34 uur

Pas zag ik op tv drie psychiaters in het programma Buitenhof. Zij spraken over burn-out. Even was het alsof ik in een tijdcapsule, zoeff, naar het verleden afreisde. Maar nee, de tijd heeft gewoon stilgestaan.

 Lees verder...     6 reacties

Vijf valkuilen om te vermijden bij IT-implementaties

Door: Richard van der Lee    17-09-2018    16:41 uur

Welke vijf valkuilen kom je tegen tijdens het realiseren van IT-implementaties en verandertrajecten binnen organisaties? Lees over weerstand, acceptatie en verandering en IT als lust in plaats van last.

 Lees verder...     5 reacties

De klantbeleving stopt niet na de 'implementatie'

Door: Richard van der Lee    28-08-2018    10:00 uur

Houden zakelijke dienstverleners wel voldoende rekening met de klantverwachting tijdens en na implementatietrajecten? Lees over drie aspecten die klanten belangrijk vinden wanneer het gaat over verwachting en beleving. 
 

 Lees verder...     Reageer

Doelen maken meer kapot dan u lief is

Door: Michel Hoetmer    27-08-2018    14:20 uur

U kunt bijna geen managementboek open slaan of er staat wel iets in over het stellen van doelen. De Amerikaanse verkoopgoeroe Brian Tracy vergelijkt doelen met geleide projectielen. Zomaar een doel is natuurlijk niet goed genoeg. Hoe ambitieuzer hoe beter. Dat zou mensen in beweging brengen. Stel onrealistische doelen en alles komt pico bello voor elkaar. Het is weer eens tijd om feiten en fictie van elkaar te scheiden.

 Lees verder...     4 reacties

Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed

Door: Michel Hoetmer    01-08-2018    15:40 uur

Verkopers zijn altijd uit op meer handel. Geef ze eens ongelijk. Meer handel betekent voor velen ook meer inkomen. En zelfs als een verkoper niet (voor een deel) op provisiebasis werkt moet hij wel aan bepaalde doelstellingen voldoen anders loopt het slecht voor hem af. Daarom hanteren velen de strategie van ‘grote stappen snel thuiskomen’. Is dat nou wel zo verstandig?

 Lees verder...     4 reacties

Hoe kan ik groeien in overtuigingskracht?

Door: Ronald van der Molen    28-07-2018    23:29 uur

Sommige leidinggevenden krijgen haast alles gedaan bij hun medewerkers. Op de één of andere manier raken ze telkens de juiste snaar waardoor mensen het heerlijk vinden om voor hen te werken. Hoe doen ze dat toch? 

 Lees verder...     Reageer

De psychologie van het overtuigen

Door: Ronald van der Molen    05-07-2018    22:33 uur

Als leidinggevende of ondernemer ben je dagelijks bezig met het overtuigen van anderen. Bijvoorbeeld om een voorstel geaccepteerd te krijgen, een medewerker verder te helpen of een klant binnen te halen. Maar hoe trek je iemand echt over de streep?

 Lees verder...     Reageer

Misvattingen over klantgedrag en de klantreizen die ze maken

Door: Michel Hoetmer    08-06-2018    15:18 uur

Een van de nieuwste hypes in managementland gaat over klantreizen en hoe klanten zich zouden gedragen. Het idee is dat u door de diverse contactmomenten in kaart te brengen een beter beeld krijgt van de reis die klanten afleggen en hoe u ze daarbij kunt bedienen. Het lijkt allemaal heel plausibel. Maar is dat het ook? Het is tijd om feit en fictie van elkaar te scheiden.  

 Lees verder...     1 reactie

Hoe zorgen we voor meer bevlogenheid?

Door: Ronald van der Molen    07-06-2018    12:40 uur

Met bevlogen werknemers werk je plezieriger samen en kun je als organisatie superieure prestaties neerzetten. Om de bevlogenheid van werkend Nederland te stimuleren is het van 4 t/m 8 juni week van de bevlogenheid. Waar komt deze toegenomen belangstelling voor engagement vandaan en hoe stimuleer je dit?

 Lees verder...     Reageer

Vier tips om Ja,maar…. . tijdens projecten te voorkomen 

Door: Richard van der Lee    06-06-2018    12:48 uur

Ja, maar............ We komen het vaak tegen bij projecten. Hoe ga je hier als 'professional die het project er even bij doet'  mee om in de dagelijkse organisatierealiteit. Lees over excuses, oorzaken en vier tips.

 Lees verder...     Reageer

Zonder enige moeite meer omzet scoren

Door: Michel Hoetmer    27-05-2018    16:28 uur

Hebt u het wel eens meegemaakt dat u ergens iets koopt en bij thuiskomst merkt dat er iets aan uw nieuwe aanwinst ontbreekt? Denkt u hierbij bijvoorbeeld aan het een batterijtje. Hoe vaak heeft men dat wel niet vergeten mee te leveren? Maar soms gaat het over veel grotere zaken en zijn spectaculaire omzetstijgingen mogelijk. Hoe? (het is echt doodeenvoudig!)

 Lees verder...     Reageer

Proberen klanten die vroegtijdig om prijzen vragen u uit te knijpen?

Door: Michel Hoetmer    16-05-2018    17:49 uur

Stel iemand neemt contact met u op en vraagt snel naar de prijs van uw product of dienst. Is dat dan een teken dat u met een ‘prijskoper’ te maken hebt? Of is er misschien iets anders aan de hand? Het enige juiste antwoord is natuurlijk: dat hangt er van af. Maar daar hebt u helemaal niets aan. Zo’n vaag antwoord schreeuwt om een toelichting.

 Lees verder...     Reageer

De 5 zegeningen van burn-out

Door: Pieter Frijters    23-04-2018    00:34 uur

Burn-out lijkt je leven in één klap op z’n kop te zetten. Maar het is juist andersom. Burn-out betekent dat je eindelijk met beide benen op de grond bent beland… Het is geen vloek, maar een zegen. Geen blokkade, maar een kans. Geen ziekte of zwakte, maar een teken van krachtig zelfhelend vermogen.

 Lees verder...     6 reacties

Hoe ontdek je nr. 1 talent en zet je talentmanagement goed op de kaart?

Door: Wout Plevier    13-04-2018    13:30 uur

Strategisch talent ontwikkelen in organisaties is een prachtig gebied. Het wordt ook noodzakelijk: de toekomst heeft meer agile organisaties nodig, die talent duurzaam aan zich kunnen verbinden. Professionals dienen zich te focussen op een leven lang leren: om bij te blijven in de snelheid van ontwikkelingen. In dit artikel leert u hoe u beide vragen via een simpel stappenplan kunt dichten. Enjoy!

 Lees verder...     Reageer

< vorige 6 7 8 9 91 volgende >
 
22 - 02 - 2021
  Samenwerken is zo goed nog niet
16 - 02 - 2021
  Verander of verdwijn
12 - 02 - 2021
  Praktische tips voor online ontmoetingen
05 - 02 - 2021
  Luisteren voor verkoopsucces
04 - 02 - 2021
  Angst doet kopen
29 - 01 - 2021
  Vijf praktische tips voor effectievere verkoopgesprekken
21 - 01 - 2021
  Klanten willen slechts twee dingen
13 - 01 - 2021
  Twijfel is de grote vriend van excellente prestaties
23 - 11 - 2020
  Ninja teamcoaching, proactief en ‘onzichtbaar’
12 - 11 - 2020
  Kijken, kijken en niet kopen
Aangeklaagd door cliënt wegens een beroepsfout: wat nu?
reacties
Lynk&Co 01 (1) 
Werknemers hoeven niet altijd bereikbaar te zijn (1) 
Werknemer vindt dat werkgever verantwoordelijk is voor werkgeluk (1) 
Foute kersttrui populair, maar niet op op de werkvloer (1) 
Kantoren en werkvormen veranderen radicaal (4) 
Wat mannelijke leiders moeten weten over het vrouwenbrein (1) 
Dat coachen is ook niet alles.  (2) 
top10
Alle obstakels voor de digitale transformatie van tafel
Nieuwe blik op security nodig in hybride wereld
Klaar met ransomware? Check dan deze vijf best practices
Samenwerking CIO-CFO stimuleert bedrijfstransformatie
Het werk van de toekomst: welke van deze vijf banen heb jij in 2030?
De uitdagingen van de nieuwe werkwereld
Nederlandse werknemers wereldwijd het minst gestrest
Rapport benadrukt belang van gelijke kansen en mogelijkheden voor hybride werknemers
Oganisaties doen er twee werkdagen over om op beveiligingsincidenten te reageren
Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien
meer top 10