zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Bijna vakantie. . . nog even vier tips om super productief te zijn.

Door: Wout Plevier    16-07-2016    16:09 uur

Ik zie elk jaar rond de vakantie 2 patronen. Mensen nemen vaak te weinig tijd om te herstellen van hun inspanningen. Sommigen gaan soms door zelfs tijdens de vakantietijd. Ook zie je soms mensen moeite hebben om te blijven focussen, wetende dat de vakantie er bijna is. Dat kan echt anders! In deze blog de vier van Plevier hoe je nog even kunt knallen voor je vakantie en dan voldaan op vakantie kunt gaan.
 

 Lees verder...     Reageer

Vijf praktische onderhandelingstips

Door: Michel Hoetmer    10-07-2016    23:22 uur

Veel verkooptrajecten lopen vroeg of laat uit op een onderhandelingsproces. Trouwens niet alleen in verkooptrajecten, maar ook in allerlei andere situaties proberen mensen voordeel te halen via onderhandelingen. Daarbij is het belangrijk dat u voorbereid bent en de regels van het spel kent. En met verve speelt natuurlijk. U vindt in dit artikel vijf praktische tips waarvan u direct profijt hebt.

 Lees verder...     Reageer

Informeel leren belangrijker dan formeel leren – onderweg met 70:20:10!

Door: Jos Arets    08-07-2016    12:26 uur

Verwar leren in organisaties niet met het volgen van trainingen of e-learning (formeel leren). Mensen leren verreweg het meeste door te werken. Dit informele leren vindt plaats op de werkplek waar hrd uitblinkt door afwezigheid. Met het 70:20:10 referentiemodel kan hrd de dienstverlening uitbreiden door het informele én het formele leren te faciliteren. Ook in die volgorde en dat zet de wereld van leren op zijn kop met 70:20:10 zoals bedoeld.
 

 Lees verder...     2 reacties

Nieuwe dienstverlening en nieuwe rollen voor hr(d) met 70:20:10

Door: Jos Arets    04-07-2016    11:09 uur

De belangstelling voor 70:20:10 is groot. Tegelijkertijd blijkt dat het niet meevalt om leren in organisaties te baseren op de methodiek van 70:20:10. Dat is de reden waarom wij vijf nieuwe rollen voor hr(d)-professionals introduceren om 70:20:10 zoals bedoeld te implementeren. Zodat hr(d) de dienstverlening uitbreidt door behalve het formele leren (10) ook het (beter) leren (samen)werkenop een eigentijdse manier te ondersteunen (70 en 20).
 

 Lees verder...     Reageer

Durf je toegevoegde waarde onder de loep te nemen.

Door: Wout Plevier    27-06-2016    17:37 uur

Uit onderzoek blijkt dat driekwart van de managers niet precies weet hoe ze hun team en processen het meest effectief kunnen aansturen. Alleen mensen die hun eigen toegevoegde waarde kennen, zijn in staat om deze effectief in te zetten binnen de organisatie. Hoogste tijd dus om je eigen toegevoegde waarde eens scherp in beeld te krijgen en, nog beter, te vergroten. Want dat kan!

 Lees verder...     Reageer

De domste uitspraak over verkopen ooit

Door: Michel Hoetmer    23-06-2016    16:28 uur

De teneur in de verkoop- en marketingliteratuur is zo’n beetje dat bedrijven zich steeds beter op hun klanten moeten richten. Men smijt met termen als klantgerichtheid en de klant centraal zetten. De goeroes waarschuwen 'als bedrijven dat niet doen gaan ze geheid kopje onder!' Een gevleugelde uitspraak is ‘behandel de klant zoals u zelf behandeld wilt worden’. 

 Lees verder...     Reageer

Beter leiderschap door meer slaap

Door: Ronald van der Molen    21-06-2016    12:00 uur

Veel leidinggevenden slapen te weinig en nemen daardoor onhandige besluiten met nadelig effect op de bedrijven die ze leiden. Hoe kun je als leidinggevende gezonder leven en beter presteren? Welke samenhang is er tussen effectief leiderschap en voldoende slaap? Wat zijn de geheimen van een goede nachtrust?

 Lees verder...     2 reacties

De klant bestaat niet

Door: Ben Kuiken    20-06-2016    09:40 uur

Organisaties moeten leren denken vanuit de klant, zeggen de marketinggoeroes. Maar ik heb liever dat ze vanuit mij denken. Als persoon.

 Lees verder...     Reageer

Vijf blunders waarmee verkopers hun kansen verknallen

Door: Michel Hoetmer    16-06-2016    15:12 uur

Verkopers begaan keer op keer dezelfde fouten. Deze week was het weer raak. Ik werd benaderd door verkopers van twee verschillende bedrijven. Ze hadden toevallig één ding met elkaar gemeen: ze verkochten diensten die voor promotionele activiteiten zijn bedoeld. Ze hadden trouwens nog meer met elkaar gemeen: de fouten die ze in deze gesprekken maakten.

 Lees verder...     Reageer

Zeven tips om helder en begrijpelijk te spreken

Door: Michel Hoetmer    09-06-2016    15:23 uur

De ene persoon spreekt veel begrijpelijker dan de ander. Het is ook helemaal niet zo gemakkelijk om voor iedereen begrijpelijk te spreken.  In de communicatie is minder over het algemeen meer. Af ten toe even een argument herhalen kan ook helemaal geen kwaad. U vindt in dit artikel zeven praktische tips voor effectieve gesprekken.

 Lees verder...     Reageer

Een glimlach doet wonderen

Door: Michel Hoetmer    08-06-2016    13:49 uur

Nederlanders gaan er prat op dat ze zo vreselijk eerlijk zijn. Ze laten graag zien wie ze zijn en hoe zij zich voelen. U hoort mensen ook regelmatig zeggen 'ze moeten mij maar nemen, zoals ik ben'. Het is vast heel erg authentiek. Maar of het een verstandige houding is in de commercie valt te betwijfelen. 

 Lees verder...     1 reactie

Hoe bouw je een succesvol team?

Door: Ronald van der Molen    11-05-2016    18:52 uur

Het meeste werk in organisaties wordt vandaag de dag door teams verzet. Succesvolle leiders zijn vrijwel altijd mensen die goed in teamverband kunnen werken. Maar wat zijn de basisvoorwaarden voor goedwerkende teams? Waarom zijn sommige teams succesvol en falen andere hopeloos? Hoe kun je een topteam opbouwen?

 Lees verder...     1 reactie

Wanneer praat u over geld?

Door: Michel Hoetmer    15-04-2016    11:35 uur

Verkopers willen graag weten hoeveel budget de klant tot zijn beschikking heeft. Het is volstrekt logisch. Het geeft richting en het antwoord maakt duidelijk of de klant een serieuze kandidaat is. Maar wat is het juiste moment om over budgetten te beginnen? Ergens aan het begin of later?

 Lees verder...     2 reacties

Waar worden wij gelukkig van?

Door: Ben Kuiken    13-04-2016    11:25 uur

De mens is een gelukzoeker. Alleen weten we niet altijd even goed wat ons gelukkig maakt. Dan kan het helpen om terug te gaan naar de bedoeling: waar gaat het nou echt om?

 Lees verder...     Reageer

< vorige 6 7 8 9 85 volgende >
 
24 - 01 - 2018
  Ga tijdig met complimenten aan de slag!
09 - 01 - 2018
  Dat is logisch
03 - 01 - 2018
  Vijf veelgehoorde misvattingen over zelfsturing
14 - 12 - 2017
  Van stress naar ontspannen werken in 2018. . . Zet je wens om in concrete daden!
07 - 12 - 2017
  Goede vragen stellen is een kunst
05 - 12 - 2017
  Mis niet de formule die jou ultiem geluk, focus en productiviteit geeft. . .
29 - 11 - 2017
  Drie manieren om bevlogenheid te stimuleren
22 - 11 - 2017
  Projectmanagement: de relatie tussen betonrot en risicohouding
15 - 11 - 2017
  Waarom werkstress niet tot burn-out leidt
31 - 10 - 2017
  Projectmanagement is ook bier en bitterballen!
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Drie redenen waarom web accessibility nu uw aandacht verdient (2) 
Online shopper slaat 's avonds zijn slag (1) 
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa (1) 
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto (1) 
Bouw en civiele sector groeien fors  (1) 
Vrouwen overheersen mannen bij online aankopen (1) 
Een op drie werknemers shopt online tijdens werktijd (1) 
top10
Weg met de Data Protection Officer!
Waarom spraakgestuurde apparaten de customer journey transformeren
Stijging Britse werkzoekenden naar baan in de EU
Arbeidsmarkt werkt door in loonafspraken
Brabantse (tech)bedrijven populair onder bèta-talent
De lat moet hoger op het gebied van privacy
Robotisering voor veel bedrijven nog ver-van-mijn-bed-show
Leaserijder rijdt langer door op winterbanden
Vier best practices voor een transformatie van finance
VCP: ontzie expats bij omstreden belastingmaatregel
meer top 10
vacatures
meer vacatures