zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt ondernemers en verkopers nieuwe klanten te werven en meer te verkopen via praktische verkooptrainingen. Wilt u wekelijks praktische verkooptips ontvangen? Meld uzelf aan voor de gratis verkooptips van SalesQuest. U ontvangt als welkomstgeschenk het eBoek '37 Tips voor koude acquisitiegesprekken'.

Michel publiceerde de volgende boeken:

- Maak van de telefoon je vriend
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen
Sluit de deal!
Slim onderhandelen over prijzen

U kunt Michel ook volgen via Twitter of LinkedIn of Facebook.

Michel Hoetmer michelhoetmer@outlook.com
 
 
 

Weblog`s van Michel Hoetmer :

 

Twijfel is de grote vriend van excellente prestaties

Door: Michel Hoetmer , 13 januari 2021
Is zelfvertrouwen een noodzakelijke voorwaarde voor succes? Stel nu eens dat dit waar is, is twijfel dan een van de grootste vijanden van succes? Als beide antwoorden positief zijn, mogen wij vervolgens concluderen dat succesvolle mensen minder twijfels hebben dan anderen? Zijn het zelfverzekerde goden die zich door niets en niemand tegen laten houden?
  Lees verder...
 

Kijken, kijken en niet kopen

Door: Michel Hoetmer , 12 november 2020
Bent u ooit op een buitenlandse bazaar geweest? Dan zal het u vast wel eens zijn overkomen dat een verkoper door kreeg dat u uit Nederland kwam en met een zwaar accent riep "kijken, kijken, niet kopen!"

Het verschijnsel van de kat uit de boom kijken doet zich ook in ons land voor op totaal andere plekken. Het is trouwens niet uniek voor bazaars of Nederlanders. Wat is er aan de hand?
  Lees verder...
 

Ratingterreur

Door: Michel Hoetmer , 28 oktober 2020
U hebt het vast wel eens meegemaakt. U had contact met een groot bedrijf via hun telefonische service en stelde een vraag.

Eigenlijk was het helemaal niks moeilijks. De medewerker gaf keurig antwoord en uw probleem was opgelost. Alles leek in kannen en kruiken. Maar wat gebeurde er daarna?
  Lees verder...
 

Hoe gaat u effectief om met kakelende klanten?

Door: Michel Hoetmer , 02 oktober 2020
U bent uiteraard expert op uw vakgebied. Dan is het bijzonder lastig wanneer uw klanten kwistig met allerlei meningen strooien die als een tang op een varken slaan. Zie dan nog maar eens uw hoofd koel te houden.

Het is dan niet gemakkelijk om de neiging die ander eens goed uit te leggen hoe de vork werkelijk in de steel zit te onderdrukken. Maar is dat wel zo verstandig?
  Lees verder...
 

Is schrijven over beďnvloedingstactieken wel zo netjes?

Door: Michel Hoetmer , 05 februari 2020
Wat vindt u van een artikel met de titel "Meer verkopen door de emoties van klanten te bespelen". Uit ervaring weet ik dat dergelijke artikelen gemengde gevoelens oproepen. Er zijn mensen die er van smullen, maar er zijn ook mensen die dergelijke artikelen scherp veroordelen. Want manipuleren is onethisch. Toch?
  Lees verder...
 

Onbekend maakt onbemind

Door: Michel Hoetmer , 13 januari 2020
Hoe zou u reageren wanneer er een onbekende op u af loopt en probeert een praatje aan te knopen? De kans is groot dat u terughoudend reageert of meteen een afwerend gebaar maakt. Waarschijnlijk hebt u er geen zin in of vertrouwt u het niet. Hoe zit dat als men u via de telefoon benadert?
  Lees verder...
 

Vijf Praktische tips voor effectieve verkoopgesprekken

Door: Michel Hoetmer , 01 december 2019
In de verkoop draait het niet zozeer om ‘goede verkoopgesprekken’ maar veel meer om ‘effectieve verkoopgesprekken’. Dat maakt het verschil tussen succesvolle verkopers en minder succesvolle verkopers. Die laatste zeggen vaak "Tjonge wat het ik een hoop goede gesprekken gevoerd!" Maar als u ze dan vraagt "Wat heeft het opgeleverd?" Dan blijft het stil. Dat kan gelukkig anders.
  Lees verder...
 

Is ondernemend Nederland de weg een beetje kwijt?

Door: Michel Hoetmer , 25 november 2019
Het kan u niet zijn ontgaan. De laatste weken staan helemaal in het teken van ‘Black Friday’. Je wordt helemaal knettergek van deze reclamediarree.

Hebt u zich wel eens afgevraagd waar dit fenomeen plotseling vandaan komt? En is het wel zo handig met kortingen te strooien?
  Lees verder...
 

Zo voorkomt u keuzestress

Door: Michel Hoetmer , 14 november 2019
Als er één ding fnuikend is voor uw verkoopresultaten dan zijn het wel weifelende klanten. Twijfel werkt uitstelgedrag in de hand. Twijfel roept ook een stressreactie op. Dat zijn dingen die u liever niet ziet. Grappig genoeg werken verkopers die twijfel regelmatig zelf in de hand. Hoe zit dat?
  Lees verder...
 

Geef mensen een reden om positief op uw ideeën te reageren

Door: Michel Hoetmer , 18 juli 2019
Woorden hebben invloed op ons gedrag. Uiteraard kent u het verschil tussen een halfleeg- en halfvol glas. Halfleeg duidt op pessimisme en halfvol op optimisme. Op die manier kunt u uw eigen gedrag tot op zekere hoogte beïnvloeden met de interne dialoog in uw hoofd. 
Minder bekend is dat u met woorden ook het gedrag van anderen kunt sturen. Wanneer u uw  woorden zorgvuldig kiest kunt u er kleine wondertjes mee verrichten.
  Lees verder...
 

De klant is koning, ook als u op vakantie gaat

Door: Michel Hoetmer , 12 juli 2019
Wanneer mensen op vakantie gaan, plaatsen ze vaak een 'out of office reply' op hun e-mail box. Helaas gaat hierbij veel mis. Met als gevolg: een teleurgestelde klant. Dat kan toch anders?
  Lees verder...
 

De kracht van stilte

Door: Michel Hoetmer , 23 mei 2019
Men selecteert verkopers vaak op basis van hun spreekvaardigheid. Een vlotte babbel is zeker een belangrijk aspect om te slagen in de verkoop.
Maar het is wellicht nog veel belangrijker dat verkopers relevante vragen stellen en scherp luisteren naar hun klanten. En dan is nog iets waarmee verkopers (en managers) wonderen kunnen verrichten. 
  Lees verder...
 

Kortsluiting bij energieleveranciers

Door: Michel Hoetmer , 06 maart 2019
Het zal u vast niet zijn ontgaan: de afgelopen weken was er flinke commotie over de manier waarop energiebedrijven nieuwe klanten proberen te werven. Daar gaat nogal wat mis. Uiteraard wassen de energieboeren hun handen in onschuld. Het ligt allemaal aan de bureaus die zij hebben ingehuurd. Is dat écht zo? Of is er ook nog een andere oorzaak?
  Lees verder...
 

Hoe schrijft u offertes die scoren?

Door: Michel Hoetmer , 19 februari 2019
De meerderheid van de offertes gaat over het product of dienst dat men tracht te verkopen. En natuurlijk over het bedrijf van de aanbieder. Want de klant moet natuurlijk weten hoe goed u bent en waarom hij voor uw product of dienst moet kiezen. Maar hoe zit het met de wensen van de klant? Die komen er niet zelden nogal stiefmoederlijk van af. Dat is een beetje dom.
  Lees verder...
 
1 2 3 4 5 27 volgende >
advertorial
Marketing Inhaak Kalender 2021 + handige tips
Met de overzichtelijke kalender van Spotler heb je in één oogopslag alle 'inhakers' voor jouw (e-mail) marketingcampagnes van 2021 in beeld. Handig voor eventgebonden acties naar klanten en nieuwsbriefabonnees! Inclusief interessante e-mail marketing tips.
Download de gratis kalender
Lees verder
Wereldwijd actief technologiebedrijf sponsort Nederlands vrouwenteam voor extreme roeirace
reacties
Ontwikkeling e-invoicing zorgt voor toename wereldwijde B2B-commerce in 2015 (1) 
Twee op de drie Nederlanders schaamt zich voor hoesten of niezen in publieke binnenruimtes (1) 
Grote organisaties zorgen beter voor thuiswerkende werknemers (1) 
Culture fit doorslaggevend voor recruiters (1) 
Bij helft Nederlanders komt gezelschapsspel op tafel tijdens feestdagen (1) 
Kwart medewerkers sjoemelt met klokken van tijd  (1) 
Financieel verantwoordelijke weet niet wat belastingplannen Prinsjesdag betekenen voor bedrijf  (1) 
top10
Voordeligste benzinepompen in Nederland bekend
Minder autoverbruik: zo komt uw auto de winter door zonder onverwachte kosten
Deepfakes, virtuele producties en lege bioscopen
Digital Days 2021: jongeren enthousiast maken voor ICT
Tips om uw vloer te beschermen tijdens het thuiswerken
Eén op de drie Nederlanders wil dat werkgever niet-gevaccineerde collega weigert op kantoor
‘Coronastress maakt managers en bestuurders minder capabel’
Bedrijven in duurzame energiesector hebben hogere omzet dan verwacht
In 2020 grootste cao-loonstijging in twaalf jaar
Twijfel is de grote vriend van excellente prestaties
meer top 10