zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 
 
 
 

Weblog`s van :

 

De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen

Door: , 31 augustus 2022
Van oudsher is er in verkoopland veel te doen over allerhande (slimme) afsluittechnieken. ABC is een bekende uitdrukking: ‘Always be closing’. Maar is het wel zo verstandig om klanten onder druk te zetten? En hoe pakken verkopers het aan zonder klanten de spreekwoordelijke duimschroeven aan te draaien?
  Lees verder...
 

Verkopen op de automatische piloot?

Door: , 24 augustus 2022
Hebt u het wel eens meegemaakt? U loopt een winkel binnen en stelt een vraag over een product. Aardige kans dat de verkoper deze vraag beantwoordt met een stroom aan kenmerken en voordelen van zijn product. Veelal lepelen ze een uit het hoofd geleerd versje op. Wat is daarvan de oorzaak? En hoe kan het anders?
  Lees verder...
 

Vijf gouden regels voor verkopers

Door: , 13 juni 2022
Er zijn bosjes verkopers die veel meer effect uit hun activiteiten kunnen halen. Een van de belangrijkste redenen hiervoor is dat ze te weinig rekening houden met enkele gouden verkoopregels. Welke regels gouden verkoopregels zijn dit? Hoe werkt het? En wat kunnen verkopers er mee?
  Lees verder...
 

Het grote verschil tussen weten en kunnen

Door: , 15 mei 2022
U wilt niet weten hoe vaak ik na afloop van een training hoorde "het was wel een leuke training hoor, maar het meeste wist ik al wel".

Deze verzuchting volgt over het algemeen na een training waarbij de deelnemers door hun baas op training zijn gestuurd. Bij vrijwilligers in open trainingen hoor ik het nooit. Hoe komt dat?
  Lees verder...
 

Sappige recepten voor mislukte trainingen

Door: , 22 april 2022
Hoe zorg je er voor dat een training werkelijk effectief is? Ik bedoel dat mensen écht iets leren op een training en wat ze er hebben geleerd ze ook in de praktijk gaan toepassen?

Het lijken eenvoudige vragen, maar in  de dagelijkse praktijk valt het vaak vies tegen. Veel trainingen zijn al mislukt nog voordat ze zijn begonnen. Hoe zit dat?
  Lees verder...
 

Het boodschappenlijstjes probleem

Door: , 15 april 2022
Hebt u wel eens meegemaakt wat mij onlangs overkwam? Ik ging boodschappen doen. Een boodschappenlijstje maken vond ik niet nodig, want ik dacht "dat onthoud ik wel!"

Maar... dat zul je nu altijd zien, toen ik thuiskwam was ik het belangrijkste vergeten. Zo gaat het met boodschappen doen en ook in de communicatie met klanten en uw medewerkers. Hoe werkt dat?
  Lees verder...
 

De mentale antenne van de topverkoper

Door: , 20 september 2021
Verkopen gaat een stuk gemakkelijker wanneer klanten het gevoel hebben dat het 'klikt' tussen hen en de verkoper. Zo'n klik komt makkelijk tot stand wanneer u oprechte interesse toont voor hun situatie en met ze meeleeft. Hoe pakt u het aan?
  Lees verder...
 

Zo erkent u gemaakte fouten!

Door: , 11 mei 2021
Stel u of uw bedrijf maakt een fout of komt negatief in het nieuws. Dan is het belangrijk om de opgelopen deuken in de repuatie te herstellen. Dat is echter gemakkelijker gezegd dan gedaan.  

De manier waarop men het doet maakt nogal wat verschil. In het ene geval is er sprake van blijvend verlies aan vertrouwen en in het andere geval is men bereid de gemaakte fout te vergeven en zelfs te vergeten. 
 
  Lees verder...
 

Verstrikt in een web van regeltjes

Door: , 25 februari 2021
Hebt u zich ook wel eens afgevraagd waarom het ene tuincentrum haar deuren gesloten moet houden en het andere, waar ze toevallig voer voor dieren verkopen, wel open is?

Waarom een bloemenzaak plotseling een eerste levensbehoefte is en de verkoop van schoeisel of kleding kennelijk niet onder die noemer valt?
  Lees verder...
 

Praktische tips voor online ontmoetingen

Door: , 12 februari 2021
Vrijwel niemand komt er onder uit. Veel vergaderingen en verkoopgesprekken vinden tegenwoordig plaats in de virtuele wereld. Je zou na bijna een jaar denken dat iedereen daar wel aan gewend is. Maar in de praktijk valt het vaak tegen. Een advocaat was onlangs aanleiding voor grote hilariteit omdat hij een 'kattenfilter' niet weg kon krijgen en hij als sprekende kat in beeld verscheen. Tijd voor enkele nuttige tips.
  Lees verder...
 

Luisteren voor verkoopsucces

Door: , 05 februari 2021
Men selecteert verkopers vaak op hun vlotte babbel. Maar is glad van de tongriem gesneden werkelijk de belangrijkste vaardigheid in het arsenaal van de verkoper?

Waarschijnlijk hoort u geen nieuws als ik u vertel dat luisteren op z’n minst even belangrijk is. Op dat punt gaat het vaak mis.
  Lees verder...
 

Vijf praktische tips voor effectievere verkoopgesprekken

Door: , 29 januari 2021
Men neemt verkopers vaak aan op basis van hun vlotte babbel. Dat iemand goed kan praten betekent echter niet dat hij ook een succesvolle verkoper is. Want goede verkoopgesprekken zijn nooit eenrichtingsverkeer. Eindeloos babbelen en dan op een gegeven moment buiten adem vragen "Wat vindt u er van?" werkt zelden of nooit. De kans is groot dat de klant ergens gedurende dit verbale geweld in de slaapstand is geraakt. Gelukkig kan dat veel beter.
  Lees verder...
 

Klanten willen slechts twee dingen

Door: , 21 januari 2021
Interessante vraag: wat willen klanten nou precies? Draait het om beleving? Of dat bedrijven klanten in de watten leggen? Of gaat het om de unieke producten en diensten van bedrijven? 

De antwoorden op deze vragen spelen natuurlijk allemaal een rol in de relatie tussen klanten en bedrijven. Maar toch raken ze niet de kern van de zaak. Wat die dan wel is?
  Lees verder...
 

Twijfel is de grote vriend van excellente prestaties

Door: , 13 januari 2021
Is zelfvertrouwen een noodzakelijke voorwaarde voor succes? Stel nu eens dat dit waar is, is twijfel dan een van de grootste vijanden van succes? Als beide antwoorden positief zijn, mogen wij vervolgens concluderen dat succesvolle mensen minder twijfels hebben dan anderen? Zijn het zelfverzekerde goden die zich door niets en niemand tegen laten houden?
  Lees verder...
 
1 2 3 4 5 28 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10