zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt ondernemers en verkopers nieuwe klanten te werven en meer te verkopen via praktische verkooptrainingen. Wilt u wekelijks praktische verkooptips ontvangen? Meld uzelf aan voor de gratis verkooptips van SalesQuest. U ontvangt als welkomstgeschenk het eBoek '37 Tips voor koude acquisitiegesprekken'.

Michel publiceerde de volgende boeken:

- Maak van de telefoon je vriend
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen
Sluit de deal!
Slim onderhandelen over prijzen

U kunt Michel ook volgen via Twitter of LinkedIn of Facebook.

Michel Hoetmer michelhoetmer@outlook.com
 
 
 

Weblog`s van Michel Hoetmer :

 

Doelen maken meer kapot dan u lief is

Door: Michel Hoetmer , 27 augustus 2018
U kunt bijna geen managementboek open slaan of er staat wel iets in over het stellen van doelen. De Amerikaanse verkoopgoeroe Brian Tracy vergelijkt doelen met geleide projectielen. Zomaar een doel is natuurlijk niet goed genoeg. Hoe ambitieuzer hoe beter. Dat zou mensen in beweging brengen. Stel onrealistische doelen en alles komt pico bello voor elkaar. Het is weer eens tijd om feiten en fictie van elkaar te scheiden.
  Lees verder...
 

Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed

Door: Michel Hoetmer , 01 augustus 2018
Verkopers zijn altijd uit op meer handel. Geef ze eens ongelijk. Meer handel betekent voor velen ook meer inkomen. En zelfs als een verkoper niet (voor een deel) op provisiebasis werkt moet hij wel aan bepaalde doelstellingen voldoen anders loopt het slecht voor hem af. Daarom hanteren velen de strategie van ‘grote stappen snel thuiskomen’. Is dat nou wel zo verstandig?
  Lees verder...
 

Misvattingen over klantgedrag en de klantreizen die ze maken

Door: Michel Hoetmer , 08 juni 2018
Een van de nieuwste hypes in managementland gaat over klantreizen en hoe klanten zich zouden gedragen. Het idee is dat u door de diverse contactmomenten in kaart te brengen een beter beeld krijgt van de reis die klanten afleggen en hoe u ze daarbij kunt bedienen. Het lijkt allemaal heel plausibel. Maar is dat het ook? Het is tijd om feit en fictie van elkaar te scheiden.  
  Lees verder...
 

Zonder enige moeite meer omzet scoren

Door: Michel Hoetmer , 27 mei 2018
Hebt u het wel eens meegemaakt dat u ergens iets koopt en bij thuiskomst merkt dat er iets aan uw nieuwe aanwinst ontbreekt? Denkt u hierbij bijvoorbeeld aan het een batterijtje. Hoe vaak heeft men dat wel niet vergeten mee te leveren? Maar soms gaat het over veel grotere zaken en zijn spectaculaire omzetstijgingen mogelijk. Hoe? (het is echt doodeenvoudig!)
  Lees verder...
 

Proberen klanten die vroegtijdig om prijzen vragen u uit te knijpen?

Door: Michel Hoetmer , 16 mei 2018
Stel iemand neemt contact met u op en vraagt snel naar de prijs van uw product of dienst. Is dat dan een teken dat u met een ‘prijskoper’ te maken hebt? Of is er misschien iets anders aan de hand? Het enige juiste antwoord is natuurlijk: dat hangt er van af. Maar daar hebt u helemaal niets aan. Zo’n vaag antwoord schreeuwt om een toelichting.
  Lees verder...
 

Wat is de beste manier om nieuwe klanten te werven?

Door: Michel Hoetmer , 22 maart 2018
Stelt u zich eens voor dat iemand u ’s nachts wakker maakt en deze prangende vraag op u afvuurt. Aardige kans dat u dan een methode noemt die u onwenselijk acht. Nog grotere kans dat telefonische acquisitie en spam met stip bovenaan uw lijstje staan. Telefonische acquisitie is toch immers morsdood?
  Lees verder...
 

Watjesverkoop: maak uzelf niet blij met een dooie mus

Door: Michel Hoetmer , 15 februari 2018
De meeste verkopers vinden afwijzingen bijzonder vervelend. Bij sommigen gaat het zelfs zover dat zij zich diep gekwetst voelen. Er zijn ook verkopers die om de hete brij blijven heen draaien. Hun adagium is: rekken en er bij blijven. Misschien wordt het ooit nog wat. Gelukkig zijn er betere, en vooral effectievere opties.
  Lees verder...
 

Goede vragen stellen is een kunst

Door: Michel Hoetmer , 07 december 2017
Verkopers leren in elke training dat ze vragen moeten stellen. Daarmee betrekken ze klanten van meet af aan bij het gesprek en halen ze behoeften boven tafel.

Toch is dit gemakkelijker gezegd dan gedaan. Er zijn bosjes verkopers die worstelen met het stellen van effectieve vragen en daardoor de plank misslaan.  
  Lees verder...
 

Hoe bespeelt u koppige klanten?

Door: Michel Hoetmer , 26 oktober 2017
Stel dat iemand al een bepaald standpunt heeft ingenomen en u bent het niet met hem of haar eens. Wat zijn dan nog uw kansen om deze persoon op andere gedachten te brengen? Het komt veelvuldig voor in de verkoop. Wat kunnen wij daarvan leren?
  Lees verder...
 

Gaat u op klanten zitten wachten of komt u in actie?

Door: Michel Hoetmer , 17 september 2017
Content marketing heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een hype. Reclame zou zo dood zijn als een pier. Zonder content marketing zou u geen bestaansrecht meer hebben. Is content marketing nou écht de heilige graal van de marketing en verkoop en doen oude tactieken er niet meer toe? Of ligt de zaak toch wat anders?
  Lees verder...
 

Drie praktijken waarmee bedrijven hun klanten naar de concurrentie jagen

Door: Michel Hoetmer , 05 september 2017
Nieuwe klanten werven kost over het algemeen veel moeite en inspanning. Dus zou u verwachten dat wanneer een klant koopbereid is organisaties hun afspraken stipt nakomen en de zaakjes vlot afhandelen. Er zijn inderdaad bedrijven die dat prima doen. Maar er zijn ook bedrijven die er een potje van maken. Hieronder volgt een greep uit drie veel voorkomende praktijken.
  Lees verder...
 

Drie missers waardoor prijsonderhandelingen geheid fout aflopen

Door: Michel Hoetmer , 06 augustus 2017
Onderhandelingen zijn een vast onderdeel van vrijwel elk verkoopproces. Klanten willen over het algemeen niet het onderste uit de kan hebben, maar ze willen op z’n minst het gevoel hebben dat ze een eerlijke deal hebben gesloten. Dat geldt uiteraard ook voor de verkopende partij. In dat spanningsveld kan er het nodige mislopen. 
  Lees verder...
 

Zeven veel gemaakte blunders in offertes

Door: Michel Hoetmer , 27 juli 2017
Het verkoopgesprek verliep voorspoedig. Er was een stevige klik tussen de verkoper en de klant. Dus sprak de verkoper met de klant af om alles op papier te zetten. 
De verkoper liet er geen gras over groeien. Hij maakte nog dezelfde dag een offerte. Alles leek in kannen en kruiken. Of toch niet?
U vindt in dit artikel 7 veel gemaakte fouten in offertes met praktische verbetertips...
  Lees verder...
 

Zo helpen verkopers 100 procent verkoopkansen om zeep

Door: Michel Hoetmer , 11 juni 2017
Stelt u zich de volgende situatie eens voor. U gaat naar een winkel en u bent vastbesloten om iets te kopen. Eigenlijk heeft u de keuze al gemaakt. Zo’n koop is een ‘eitje’ niet waar? U stapt naar binnen en vraagt om het product. De man achter de balie geeft aan dat iemand anders beter op de hoogte is en haalt de expert er bij. Wat er dan gebeurt houdt u niet voor mogelijk.
  Lees verder...
 
1 2 3 4 5 25 volgende >
Pitch jouw idee, concept of bedrijf aan 350 topbeslissers en win € 2500.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Burn-out: Psychiaters weten het niet (5) 
Economische visie digitaliseringsstrategie ontbreekt in Miljoenennota (1) 
Vijf valkuilen om te vermijden bij IT-implementaties (5) 
Prinsjesdag 2018: Kabinet maakt meeste geld vrij voor de zorg  (1) 
Zes leiderschapslessen van Barack Obama (1) 
Impact geluid in kantoortuin onderschat  (1) 
Weer geen vooruitgang topvrouwen beursondernemingen  (1) 
top10
Burn-out: Psychiaters weten het niet
Burn-out: misschien een verkeerd etiket?
Recruitmentorganisaties overtreden massaal de AVG
Nederlander met modaal inkomen ziet salaris met 98 euro stijgen
Vrouw vindt het gęnant om ongezonde snack te kopen in bijzijn collega’s
Nederlander slaapt van zondag op maandag het slechtst
Klantervaring is nu de hoogste prioriteit
Economische visie digitaliseringsstrategie ontbreekt in Miljoenennota
Steeds meer banen gericht op blockchain technologie
Hoe ‘helden’ in reclames ons raken… en aan een merk binden
meer top 10