zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Onbekend maakt onbemind

MC   |    |  20 januari 2020
Reactie: Ik heb deze optie al een tijd aan staan en ik ben bevrijd van de ''irritante'' bellers!
 

De kunst van het complimenteren

Ronald   |    |  17 januari 2020
Reactie: Hartelijk dank voor je mooie reactie en je sympathieke woorden Hans. Je bent 18 jaar geleden met een prachtig en broodnodig initiatief begonnen. Neem gerust contact op als ik hier in 2020 een bijdrage aan kan leveren.
 

2005 was topjaar voor biotechnologie

bioquantplant.nl   |    |  17 januari 2020
Reactie: Zeer benieuwd naar deze cijfers in 2020?
 

De kunst van het complimenteren

Hans Poortvliet   |    |  13 januari 2020
Reactie: Dag Ronald, mooi artikel! Compact en toch met behoud van de essentie in combinatie met aansprekende metaforen en voorbeelden. Ben zelf 18 jaar geleden de Nationale Complimentendag begonnen (en 10 jaar later World Compliment Day). In diverse interviews werd toen (2003) regelmatig gevraagd of je er juist niet voorzichtig mee moest zijn (want teveel is ook niet goed) en of er wel een speciale dag voor nodig was. Gaf toen als antwoord: laten we dat probleem eerst maar eens krijgen (dat er teveel gecomplimenteerd wordt in Nederland in het algemeen en het bedrijfsleven in het bijzonder), dan schaffen we de dag gewoon weer af. Maar 18 jaar later lijkt de oproep om wat vaker te complimenteren (en ja: uiteraard wel oprecht) nog net zo actueel. Zo niet meer! Als we alleen maar kijken naar de recente protesten van leraren, zorgverleners en enige tijd geleden de schoonmaak branche. Ja er wordt (m.i. terecht) gevraagd om extra geld, maar vooral ook om waardering voor hun beroep en werkzaamheden. Ieder mens wil er toe doen en dat zijn inspanningen gezien en gewaardeerd worden. Het effect/plezier van een loonsverhoging speelt (zo blijkt uit onderzoek) een week of 6 door. Het effect van een mooi, oprecht compliment kan daarentegen tijdloos zijn. Daarom dus altijd weer blij met artikelen zoals deze die het belang (opnieuw) blijven benadrukken.
 

Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data

Barry - Shift Office Support   |    |  12 januari 2020
Reactie: Mooi om de verschillen per filiaal inzichtelijk te maken. Daarbij is natuurlijk belangrijk om te beginnen bij de klant, maar ook de concurrentie moet niet uit het oog verloren worden. Wat is daarvan te leren?

Het lijkt het me vervolgens cruciaal dat de ondernemer ook de tools in handen heeft om zelf dergelijke inzichten kortcyclisch te maken. Daarmee kunnen filialen van elkaar leren.

Nog steeds richt zich dat op de status quo binnen de organisatie. Hieruit zullen waarschijnlijk wel verbeteringen voortkomen, maar geen exponentiele groei.

Daarvoor zullen organisaties zich nieuwe strategieën en tools (zoals UX design, SEO, funnel analyse en growth hacking) eigen moeten maken om zich echt te onderscheiden van de concurrentie.

 

De kunst van het complimenteren

sames   |    |  8 januari 2020
Reactie: Nice
 

De kunst van het complimenteren

Paul   |    |  7 januari 2020
Reactie: Ik ben 100% voor meer complimenten. Maar over complimenteus is ook wat... Wanneer iemand continue complimentjes krijgt, zal de kracht van het effect van zo'n compliment ook afnemen.
 

Zeven veel gemaakte blunders in offertes

Maarten   |    |  7 januari 2020
Reactie: Handige tips. Ik denk dat het voorop staat dat de klant centraal staat. Wat krijgt de klant voor zijn geld en wat heeft hij eraan.
 

Helft Nederlanders kan op vakantie werk niet loslaten

weblog   |    |  7 januari 2020
Reactie: Als zelfstandig ondernemer is het lastig om het werk in de vakantie los te laten. Als je niet op tijd reageert kun je klanten kwijtraken. Daarom ben ik genoodzaakt om mijn laptop mee te nemen op vakantie. In plaats van savonds een boek te lezen, werk ik een paar mailtjes weg
 

Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan

Debeste.com   |    |  6 januari 2020
Reactie: Zoals de reactie hierboven aangeeft, we moeten minderen met het gebruik van papier. Daarom zijn wij groot voorstanden van een printloos kantoor.

Ik denk dat bedrijven meer moeten investeren in digitalisering en minder in het onnodig printen. Er bestaan tegenwoordig een hoop applicaties waarbij je zelfs online kan ondertekenen.
 

Vraag naar ICT-ers stijgt met elf procent

Loth van Veen   |    |  2 januari 2020
Reactie: Ik blijf vinden dat er vanuit het reguliere onderwijs meer aandacht moet komen voor ict gerelateerde vakken. Voor de toekomst gaat dit ontzettend belangrijk worden.
 

Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan

G. Nentjes   |    |  30 december 2019
Reactie: Er is nog nooit zoveel papier gebruikt als tegenwoordig. De facturen komen per mail, nu moet ik ze printen, voorheen twee gaatjes er in en in de ordner en klaar. Veel foute afdrukken, de papier vernietiger heeft het nog nooit zo druk gehad. Dat is mijn 60 jarige ervaring
 

Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek

VoiceCowboys   |    |  26 december 2019
Reactie: Ik lees dit als: veel bedrijven kunnen niet managen. Waarom zou je pas aan het eind van het jaar moeten weten hoe het gaat? Door doorlopend feedback te geven weet hij of zij prima welke boodschap eraan komt. Of je nu een schroefjes of voice over bedrijf bent: dat maakt niet uit. Net zoals wij onze Nederlandse voice-over stemmen regelmatig feedback geven wat beter kan.
 

Drie suggesties voor een originele vacaturetekst

Karlijn   |    |  24 december 2019
Reactie: Het blijft een uitdaging activerende vacature teksten te schrijven! Helemaal in de overvolle vraag naar programmeurs.
 
1 2 3 4 5 2423 volgende >
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Waarom kiezen voor een agile werkwijze bij de ontwikkeling van software
Het belang van een goede online marketing partner
Personeel inwerken met behulp van een onboard-programma
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
Driekwart onderschat financiële veranderingen bij nieuwe baan
Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
Hoe moet het uitvoerend-, midden- en topmanagement zich kleden?
Low-code in 2020: hoe om te gaan met de dreigende softwarecrisis?
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beïnvloeden
De top-100 snelst groeiende beroepen van de toekomst: Mensenwerk blijft groeien
Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
Duurzame kijk op HRM oplossing voor burn-outklachten?
Dit jaar nog geen advertenties op WhatsApp
Bedrijven plukken steeds vaker voordelen van mobiele CRM-apps
meer top 10