Reactie: Een overheidsorganisatie en een ziekenhuis trekt personeel aan die de regels willen naleven. Veel blauw bedrag. Mensen die flexibeler zijn en denken gaan het bedrijfsleven. Daar moet je als ondernemer snel schakelen, anders kost het je veel geld.
Bij de overheid moet alles 10x gecheckt worden en soms is een dubbele check ook dat terecht. Nu slaan ze door in protocollen en regels en is de zzp'er en de mkb'er de dupe. Plus uiteraard iedereen die al twee maanden niet buiten de deur kan sporten. Dit kost miljoenen euro's om mensen straks weer te revalideren en op te trainen.
De organisaties dienen vanaf de top te worden aangepakt om tzt verandering in denken, doen en hart te bewerkstelligen
Reactie: Beter beschermen tegen internetcriminaliteit blijft dikwijls nog een groot probleem, omdat veel mensen en bedrijven simpelweg niet weten hoe ze hieraan beginnen, of wat ze precies fout doen, zoals het gebruik van zwakke wachtwoorden. Mensen zelf zijn meestal de zwakke plek bij veiligheid online.
Reactie: Wat leuk om te lezen! Een tuin is ook zeker een visitekaartje van een huis, niet alleen het huis zelf. De tuin en de gebruikte beplanting, bestrating en het meubilair zorgen voor die finishing touch. Een tuin maakt het af!
Reactie: Ik vind 'Geniet ook van de tijd samen.' de mooiste die je in het rijtje hebt staan. Ik merk zelf, zeker sinds ik thuis ben gaan werken, dat ik veel meer uren maak omdat het ook 's avonds makkelijk is om even snel achter de laptop te kruipen..
Reactie: Lijkt mij ook wel heel verdacht als je één of twee dagen voor je op vakantie gaat je ziek meld. Zal denk ik de voornaamste reden zijn om dit niet te doen.
Reactie: Tja, dat zijn nog eens stijgingen. En het mooie is, deze stijgingen komen puur door externe factoren.
Ik begeleid al jaren bedrijven om online te groeien, maar dan komt de groei van binnenuit. Betere zichtbaarheid en conversie optimalisatie.
ik heb wel eens groei percentages van 150% gezien binnen 1 jaar.
Dus als al die webshops (maar ook sites) zelf de online groei maken en ook nog eens extern worden geholpen. Dan wordt het een stuk rustiger in de winkelstraat.
Reactie: Interessant artikel en ben het volledig met de inhoud eens. Ook het laten bedrukken van drinkflessen blijft een populair relatiegeschenk. Of bedrukte keycords voor op evenementen, die hopelijk in het nieuwe jaar langzaam weer van start mogen gaan.
Reactie: Met name in deze coronatijden gaan mensen hun geld besteden aan huis en tuin in plaats van vakantie en reizen. Dit zorgt voor een koopexplosie in de branche, grotendeels online.
Reactie: Dit is inderdaad een groot probleem. Wij zien het steeds meer voorbij komen, vooral met persoonsgegevens. Het is voor bedrijven echt van groot belang om dit op de juiste manier te beveiligen.
Reactie: Bedankt voor de inspiratie, wij gaan vast wel iets doen aankomende Valentijn. Ik vind het alleen wel heel commercieel, biedt ook weer leuke kansen natuurlijk!
Reactie: Marthe raakt wel een punt aan dat al langer speelt, maar waar het bij de authentieke bedrijven lastig is om te transformeren. Het loslaten van de controle gebeurt nu een beetje door de corona, 'elk nadeel heb zijn voordeel...'
De twintigers van nu maar ook de dertigers willen vaak meer vrijheden, daar is niks mis mee als je ze maar afrekent op prestatie. De VS is het land waar iedereen wordt afgerekend op prestatie. Daar hebben ze het over 'the age of the freelancer' of de 'gig economy'. Er gaan daar veel dingen fout, maar hier kunnen we wat van leren.