zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Het gaat straks echt anders op het werk

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     16-06-2021    13:52 uur

En dan hebben we het niet alleen over post-corona. Hoewel deze periode veel mensen tot nadenken heeft aangezet zijn er, los van corona, een aantal belangrijke ontwikkelingen gaande waar ‘bazen’ rekening mee moeten houden. Managers en teamleiders blijven een belangrijke factor voor het succes van de organisatie maar er gaan wel zaken veranderen.
 
 Lees verder...     Reageer

Last van terminale serieusheid? Ga spelen!

Door: Ben Kuiken    31-05-2021    17:59 uur

Werk is best serieus. En belangrijk. Maar je kunt ook doorslaan in die serieusheid. Dan wordt de serieusheid terminaal, en je werk een sleur. De remedie? Ga weer spelen! En fröbelen. Marijne Vos en Ben Kuiken schreven er een boek over: Het Grote Fröbelboek voor Adviseurs. Speel je mee?
 Lees verder...     Reageer

Waarom lopen ze nu weer weg?

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     25-05-2021    14:07 uur

In sommige organisaties zijn de gaten die gestopt worden met externen zo groot dat de verhouding intern-extern helemaal zoek is. Ik gun elke interimmanager zijn tijdelijke baan en ook de meeste recruiters gun ik hun bonus bij een succesvolle bemiddeling, maar de uitstroom van goede teamleiders en managers is wel een serieus vraagstuk.
 Lees verder...     Reageer

Zo erkent u gemaakte fouten!

Door: Michel Hoetmer    11-05-2021    13:25 uur

Stel u of uw bedrijf maakt een fout of komt negatief in het nieuws. Dan is het belangrijk om de opgelopen deuken in de repuatie te herstellen. Dat is echter gemakkelijker gezegd dan gedaan.  

De manier waarop men het doet maakt nogal wat verschil. In het ene geval is er sprake van blijvend verlies aan vertrouwen en in het andere geval is men bereid de gemaakte fout te vergeven en zelfs te vergeten. 
 
 Lees verder...     Reageer

Logisch dat we zo vaak onlogisch denken

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     07-04-2021    20:25 uur

Hoe zit het met jou als kritisch denker? In hoeverre heb jij deze vaardigheid onder de knie? Het is eigenlijk net zo’n basisvaardigheid als lezen, schrijven en rekenen, en zeker voor leiders. Met regie over je eigen denkproces ben je een betere leider. ‘Kritisch denken’ leer je niet echt in je opleiding, je moet er zelf in investeren. Verdiep je er eens in, en laat je verleiden om bewust te werken aan je kritisch vermogen.
 Lees verder...     1 reactie

‘Alternatieve waarheden’ over offertes

Door: Phil Kleingeld    22-03-2021    11:11 uur

De laatste tijd maakt een trainingsinstituut radioreclame voor een training in het schrijven van offertes. Ze zeggen dat, als je hun training volgt, al je offertes opdracht worden. Normaal gesproken krijg ik niet snel kromme tenen van onnozele beweringen, maar in dit geval maak ik daar toch een uitzondering op. Wat een baarlijke nonsens!
 

 Lees verder...     Reageer

Verstrikt in een web van regeltjes

Door: Michel Hoetmer    25-02-2021    12:09 uur

Hebt u zich ook wel eens afgevraagd waarom het ene tuincentrum haar deuren gesloten moet houden en het andere, waar ze toevallig voer voor dieren verkopen, wel open is?

Waarom een bloemenzaak plotseling een eerste levensbehoefte is en de verkoop van schoeisel of kleding kennelijk niet onder die noemer valt?
 Lees verder...     1 reactie

Samenwerken is zo goed nog niet

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     22-02-2021    17:06 uur

Als je samenwerking vooral ziet als een coördinatievraagstuk dan snap je niet waarom het zo vaak mis gaat. Samenwerking vereist nl. gedeelde inzichten over doelen, investeringen, risico’s en gezamenlijke besluitvorming om resultaten te halen die je alleen samen kan halen. Daarom is samenwerking vaak nodig, en tegelijkertijd ook tijdrovend en frustrerend, want geen garantie op succes.
 Lees verder...     Reageer

Verander of verdwijn

Door: Phil Kleingeld    16-02-2021    16:09 uur

Ondernemen is een van de leukste bezigheden die ik ken. Niet dat het echte eeuwigheidswaarde heeft, maar het houdt mij van de straat en met een beetje geluk maak ik anderen gelukkig of help ik hen hun (werkzame) leven wat te veraangenamen. 
 Lees verder...     Reageer

Praktische tips voor online ontmoetingen

Door: Michel Hoetmer    12-02-2021    12:41 uur

Vrijwel niemand komt er onder uit. Veel vergaderingen en verkoopgesprekken vinden tegenwoordig plaats in de virtuele wereld. Je zou na bijna een jaar denken dat iedereen daar wel aan gewend is. Maar in de praktijk valt het vaak tegen. Een advocaat was onlangs aanleiding voor grote hilariteit omdat hij een 'kattenfilter' niet weg kon krijgen en hij als sprekende kat in beeld verscheen. Tijd voor enkele nuttige tips.
 Lees verder...     Reageer

Luisteren voor verkoopsucces

Door: Michel Hoetmer    05-02-2021    12:12 uur

Men selecteert verkopers vaak op hun vlotte babbel. Maar is glad van de tongriem gesneden werkelijk de belangrijkste vaardigheid in het arsenaal van de verkoper?

Waarschijnlijk hoort u geen nieuws als ik u vertel dat luisteren op z’n minst even belangrijk is. Op dat punt gaat het vaak mis.
 Lees verder...     Reageer

Angst doet kopen

Door: Phil Kleingeld    04-02-2021    12:14 uur

Als je gisteren niet meer bij de je digitale bankrekening kon komen, voor gesloten deuren bij je bank kwam te staan, je geen euro’s meer uit de flappentapper kon trekken, bankpasjes en creditcards niet meer werkten en je geen geld in huis had, hoe zou je dan nu in je levensonderhoud voorzien?
 Lees verder...     1 reactie

Vijf praktische tips voor effectievere verkoopgesprekken

Door: Michel Hoetmer    29-01-2021    11:58 uur

Men neemt verkopers vaak aan op basis van hun vlotte babbel. Dat iemand goed kan praten betekent echter niet dat hij ook een succesvolle verkoper is. Want goede verkoopgesprekken zijn nooit eenrichtingsverkeer. Eindeloos babbelen en dan op een gegeven moment buiten adem vragen "Wat vindt u er van?" werkt zelden of nooit. De kans is groot dat de klant ergens gedurende dit verbale geweld in de slaapstand is geraakt. Gelukkig kan dat veel beter.
 Lees verder...     Reageer

Klanten willen slechts twee dingen

Door: Michel Hoetmer    21-01-2021    13:59 uur

Interessante vraag: wat willen klanten nou precies? Draait het om beleving? Of dat bedrijven klanten in de watten leggen? Of gaat het om de unieke producten en diensten van bedrijven? 

De antwoorden op deze vragen spelen natuurlijk allemaal een rol in de relatie tussen klanten en bedrijven. Maar toch raken ze niet de kern van de zaak. Wat die dan wel is?
 Lees verder...     2 reacties

1 2 3 4 5 91 volgende >
 
05 - 02 - 2021
  Luisteren voor verkoopsucces
04 - 02 - 2021
  Angst doet kopen
29 - 01 - 2021
  Vijf praktische tips voor effectievere verkoopgesprekken
21 - 01 - 2021
  Klanten willen slechts twee dingen
13 - 01 - 2021
  Twijfel is de grote vriend van excellente prestaties
23 - 11 - 2020
  Ninja teamcoaching, proactief en ‘onzichtbaar’
12 - 11 - 2020
  Kijken, kijken en niet kopen
28 - 10 - 2020
  Ratingterreur
24 - 10 - 2020
  Wat heeft de Noordpool met onze toekomst van leven en werken te maken?
20 - 10 - 2020
  OOBE maar dan wel PnP
Dit is waarom de beveiliging van jouw domein zo belangrijk is
Een bedrijf kopen of verkopen, wat zijn de haken en ogen?
Het managen van jouw onderneming aan de hand van een sterk netwerk doe je zo
reacties
Een derde managers vindt leidinggeven meer gericht op soft skills dan inhoud  (1) 
Saaie baan slecht voor het hart (1) 
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken (2) 
Hervormingsplan voor woningmarkt goed ontvangen door makelaars (1) 
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken (1) 
Hoogwaardige audio-oplossingen bepalend voor welzijn, efficiëntie en professionele uitstraling van hybride werkers (1) 
Vijf AI-lessen die COVID-19 ons leerde (1) 
top10
Stages winnen aan effectiviteit als baanvindkanaal tijdens corona
Een vierdaagse werkweek door digital en artificial intelligence
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken
Managers worstelen 2,5 keer vaker met disrupties dan C-level
Werkgevers verwachten dit kwartaal negen procent stijging werkgelegenheid
Mening medewerkers te weinig gevraagd bij ontwikkeling zakelijke apps
Internationale ondernemingen zien cybercriminaliteit en het lekken van informatie door werknemers als de grootste risico’s
Top tien snelst stijgende functies voor afgestudeerden
Kwart werkzoekende jongeren heeft geen vertrouwen in zoektocht naar baan
70 procent Europese organisaties zet al AI in
meer top 10