zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren

Door: Ronald van der Molen    03-09-2022    14:05 uur

In steeds meer sectoren gaan werknemers gebukt onder toenemende werkdruk zo berichten het CBS en diverse werkgeversorganisaties. Als oorzaak wordt het huidige personeelstekort genoemd. Hierdoor komen werknemers steeds vaker overspannen thuis te zitten. De oplossing lijkt eenvoudig: 1) meer personeel aannemen om de werkdruk te verminderen en 2) op zoek gaan naar een betere balans tussen werkbelasting en belastbaarheid. Maar daarmee maken werkgevers een foto van de situatie waar ze zelf niet op staan.
 Lees verder...     Reageer

De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen

Door: Michel Hoetmer    31-08-2022    14:14 uur

Van oudsher is er in verkoopland veel te doen over allerhande (slimme) afsluittechnieken. ABC is een bekende uitdrukking: ‘Always be closing’. Maar is het wel zo verstandig om klanten onder druk te zetten? En hoe pakken verkopers het aan zonder klanten de spreekwoordelijke duimschroeven aan te draaien?
 Lees verder...     Reageer

Verkopen op de automatische piloot?

Door: Michel Hoetmer    24-08-2022    11:45 uur

Hebt u het wel eens meegemaakt? U loopt een winkel binnen en stelt een vraag over een product. Aardige kans dat de verkoper deze vraag beantwoordt met een stroom aan kenmerken en voordelen van zijn product. Veelal lepelen ze een uit het hoofd geleerd versje op. Wat is daarvan de oorzaak? En hoe kan het anders?
 Lees verder...     Reageer

Timemanagement is eigenlijk grote onzin!

Door: Phil Kleingeld    21-06-2022    14:07 uur

De economie loopt als een trein. Ruim 400.000 banen wachten op mensen die er (nog) niet zijn. Het gevolg is dat ondernemers en zzp’ers overuren maken om het hoofd te kunnen bieden aan het aanbod. 

 Lees verder...     1 reactie

Vijf gouden regels voor verkopers

Door: Michel Hoetmer    13-06-2022    16:56 uur

Er zijn bosjes verkopers die veel meer effect uit hun activiteiten kunnen halen. Een van de belangrijkste redenen hiervoor is dat ze te weinig rekening houden met enkele gouden verkoopregels. Welke regels gouden verkoopregels zijn dit? Hoe werkt het? En wat kunnen verkopers er mee?
 Lees verder...     Reageer

Het grote verschil tussen weten en kunnen

Door: Michel Hoetmer    15-05-2022    15:15 uur

U wilt niet weten hoe vaak ik na afloop van een training hoorde "het was wel een leuke training hoor, maar het meeste wist ik al wel".

Deze verzuchting volgt over het algemeen na een training waarbij de deelnemers door hun baas op training zijn gestuurd. Bij vrijwilligers in open trainingen hoor ik het nooit. Hoe komt dat?
 Lees verder...     1 reactie

Sappige recepten voor mislukte trainingen

Door: Michel Hoetmer    22-04-2022    14:53 uur

Hoe zorg je er voor dat een training werkelijk effectief is? Ik bedoel dat mensen écht iets leren op een training en wat ze er hebben geleerd ze ook in de praktijk gaan toepassen?

Het lijken eenvoudige vragen, maar in  de dagelijkse praktijk valt het vaak vies tegen. Veel trainingen zijn al mislukt nog voordat ze zijn begonnen. Hoe zit dat?
 Lees verder...     Reageer

Het boodschappenlijstjes probleem

Door: Michel Hoetmer    15-04-2022    14:46 uur

Hebt u wel eens meegemaakt wat mij onlangs overkwam? Ik ging boodschappen doen. Een boodschappenlijstje maken vond ik niet nodig, want ik dacht "dat onthoud ik wel!"

Maar... dat zul je nu altijd zien, toen ik thuiskwam was ik het belangrijkste vergeten. Zo gaat het met boodschappen doen en ook in de communicatie met klanten en uw medewerkers. Hoe werkt dat?
 Lees verder...     Reageer

Bestaan er geen talent-gerichte leiders en organisaties meer?

Door: Wout Plevier    18-02-2022    17:13 uur

De war for talent is in volle gang. Er is een hoge vraag aan talenten die bij je organisatie passen en ook blijven. Wij hebben het liever over de love for talent. Wat zou er gebeuren als je de organisatie inricht op aantrekken, ontwikkelen en behouden van je talenten. Gewoon om samen de mooiste organisatie neer te zetten? Dan richt je je op talenttgericht leiderschap en een filosofie die talenten aan je verbindt! Hoe doe je dit? Expert Leiderschap Ontwikkeling Wout Plevier legt het uit.
 Lees verder...     6 reacties

Wat zijn jouw dromen voor 2022?

Door: Ronald van der Molen    04-01-2022    13:51 uur

Op zondag 26 december j.l. overleed de anglicaanse emeritus aartsbischop Desmond Tutu. Afgelopen jaar las ik "Het Boek van Vreugde" dat Douglas Abrams schreef op basis van gesprekken die hij met hem en de Dalai Lama voerde. Hierin vertelt Desmond Tutu hoe we vreugdevol kunnen leven ondanks het verdriet en de tegenslagen die bij het leven horen.
 Lees verder...     Reageer

Kermie de Kikker

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     28-12-2021    10:35 uur

Micheal, manager in de plaatselijke supermarkt, leeft een bescheiden leven, samen met zijn kikker Kermie. Altijd al had hij de droom om rijk te worden. ‘Kermie!’ roept hij op een dag, ‘Nu worden we rijk! Ik ga je leren vliegen!’ Kermie is doodsbang bij dat vooruitzicht: ‘Maar ik kan helemaal niet vliegen, Michael! Ik ben een kikker, geen parkiet!’
 Lees verder...     Reageer

Onderweg naar meer bevlogenheid

Door: Ronald van der Molen    10-11-2021    22:42 uur

Met bevlogen werknemers werk je plezieriger samen en kun je als organisatie superieure prestaties neerzetten. Daarom investeren steeds meer organisaties in de bevlogenheid van hun personeel. Waar komt deze toegenomen belangstelling voor dit thema eigenlijk vandaan? Welke bronnen vergroten de kans op bevlogenheid en hoe kun je deze aanboren? Wat kun je zelf doen om weer of meer te gaan floreren?
 
 
 Lees verder...     1 reactie

Kopje thee drinken

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     05-11-2021    12:51 uur

Ken je de uitspraak: met een kopje water kan je het begin van een bosbrand blussen?
Populair is het om te weten hoe om te gaan met een crisissituatie, een conflict of burn-out. Wij zijn meer van de preventie en richten ons meer op het voorkomen van druk en spanning op individuele medewerkers of een team. Daar is veel van onze Praktijkgids voor Teamontwikkeling  op ingericht.
 Lees verder...     Reageer

De mentale antenne van de topverkoper

Door: Michel Hoetmer    20-09-2021    15:31 uur

Verkopen gaat een stuk gemakkelijker wanneer klanten het gevoel hebben dat het 'klikt' tussen hen en de verkoper. Zo'n klik komt makkelijk tot stand wanneer u oprechte interesse toont voor hun situatie en met ze meeleeft. Hoe pakt u het aan?
 Lees verder...     Reageer

1 2 3 4 5 92 volgende >
 
28 - 12 - 2021
  Kermie de Kikker
10 - 11 - 2021
  Onderweg naar meer bevlogenheid
05 - 11 - 2021
  Kopje thee drinken
20 - 09 - 2021
  De mentale antenne van de topverkoper
12 - 09 - 2021
  Dat coachen is ook niet alles.
29 - 07 - 2021
  Hoe boost je de vitaliteit en verbondenheid van je team(s)?
16 - 06 - 2021
  Het gaat straks echt anders op het werk
31 - 05 - 2021
  Last van terminale serieusheid? Ga spelen!
25 - 05 - 2021
  Waarom lopen ze nu weer weg?
11 - 05 - 2021
  Zo erkent u gemaakte fouten!
Welke rechten heb je bij een arbeidsconflict?
reacties
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (3) 
Timemanagement is eigenlijk grote onzin! (1) 
Citrix onderzoek toont verdeeldheid over werken op kantoor (1) 
Nederlanders willen vooral buiten kantoor kunnen werken (3) 
Drie eenvoudige tips tegen SIM-swapping (1) 
Nederlander bang voor misleidende online reviews (3) 
Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket (1) 
top10
Werknemers gestrest, maar welzijnsprogramma’s blijven onderbelicht
Ruim helft Gen Z ervaring met uitbuiting of mishandeling op werk
Video-Leren: het hoe en waarom
Databeheer kritieke uitdaging voor succesvolle inzet AI
Hoe reis je zakelijk zorgeloos en met plezier door Nederland?
Pakt de werknemer meer macht in 2023 ?
Kwart werkend Nederland vindt werkgevers verantwoordelijk voor vitaliteit medewerkers
Nederlander met minimumloon gaat er maandelijks netto 216 euro op vooruit
Dealmakers in Europa optimistisch ondanks moeilijke marktomstandigheden
Week van het Werkgeluk in een extreem krappe arbeidsmarkt
meer top 10