zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Vijf Praktische tips voor effectieve verkoopgesprekken

Door: Michel Hoetmer    01-12-2019    10:53 uur

In de verkoop draait het niet zozeer om ‘goede verkoopgesprekken’ maar veel meer om ‘effectieve verkoopgesprekken’. Dat maakt het verschil tussen succesvolle verkopers en minder succesvolle verkopers. Die laatste zeggen vaak "Tjonge wat het ik een hoop goede gesprekken gevoerd!" Maar als u ze dan vraagt "Wat heeft het opgeleverd?" Dan blijft het stil. Dat kan gelukkig anders.
 Lees verder...     1 reactie

Is ondernemend Nederland de weg een beetje kwijt?

Door: Michel Hoetmer    25-11-2019    12:09 uur

Het kan u niet zijn ontgaan. De laatste weken staan helemaal in het teken van ‘Black Friday’. Je wordt helemaal knettergek van deze reclamediarree.

Hebt u zich wel eens afgevraagd waar dit fenomeen plotseling vandaan komt? En is het wel zo handig met kortingen te strooien?
 Lees verder...     Reageer

Zo voorkomt u keuzestress

Door: Michel Hoetmer    14-11-2019    09:15 uur

Als er één ding fnuikend is voor uw verkoopresultaten dan zijn het wel weifelende klanten. Twijfel werkt uitstelgedrag in de hand. Twijfel roept ook een stressreactie op. Dat zijn dingen die u liever niet ziet. Grappig genoeg werken verkopers die twijfel regelmatig zelf in de hand. Hoe zit dat?
 Lees verder...     1 reactie

Zes tips bij het kiezen van je burn-out coach

Door: Pieter Frijters    07-10-2019    00:16 uur

Nederland telt bijna 4500 burn-outcoaches, allemaal met een eigen aanpak. Dat zorgt voor keuzestress. Want: welk hersteltraject is voor jou het beste? Zes tips die je helpen om een beslissing te nemen.

 Lees verder...     1 reactie

Waarom top-down veranderen initiatief vanuit medewerkers aan banden legt

Door: Ronald van der Molen    05-10-2019    12:55 uur

Veranderinitiatieven worden vaak op een mechanische manier aangepakt en top-down opgelegd. Hierdoor wordt het initiatief van medewerkers onbedoeld aan banden gelegd. Hoe kun je dit voorkomen? Hoe verander je op vernieuwende wijze, zodat je mensen positief verrast?
 Lees verder...     Reageer

Drie redenen waarom je nu meteen De Workaholic Test zou moeten doen

Door: Bart Flos    25-09-2019    13:45 uur

Hallo! Wat geweldig dat je de Workaholic Test hebt gedaan. Je staat nu aan het begin van een reis om je eigen werk/privé-balans in de gaten te gaan houden. Want hoe kun je anderen helpen als je eigen balans is verstoord? Laten we maar eens gaan kijken wat het allemaal betekent.
 Lees verder...     Reageer

Hé, zelfstandig ondernemer, waarom werk jij niet gewoon in loondienst?

Door: Bart Flos    12-09-2019    19:51 uur

Ik gaf een workshop voor een groep zelfstandig ondernemers op één van hun netwerkbijeenkomsten. Een vijftigtal enthousiaste entrepreneurs zaten in een halve cirkel nieuwsgierig naar me te kijken. ‘Goedemorgen en welkom’, begon ik. ‘Mag ik jullie eens wat vragen? Waarom werken jullie niet gewoon in loondienst?’ En we waren begonnen.
 Lees verder...     Reageer

Zeven tips voor sneller burn-out herstel (video)

Door: Pieter Frijters    18-08-2019    23:34 uur

Ooit las ik het volgende verhaal. Misschien ken jij het ook? Twee zoons groeiden op bij een alcoholistische vader. De een raakt verslaafd aan de alcohol en belandde in de goot. De ander werd een succesvol zakenman, stichtte een gezin en leidde een leven vol geluk en voorspoed.

 Lees verder...     Reageer

Geef mensen een reden om positief op uw ideeën te reageren

Door: Michel Hoetmer    18-07-2019    15:23 uur

Woorden hebben invloed op ons gedrag. Uiteraard kent u het verschil tussen een halfleeg- en halfvol glas. Halfleeg duidt op pessimisme en halfvol op optimisme. Op die manier kunt u uw eigen gedrag tot op zekere hoogte beïnvloeden met de interne dialoog in uw hoofd. 
Minder bekend is dat u met woorden ook het gedrag van anderen kunt sturen. Wanneer u uw  woorden zorgvuldig kiest kunt u er kleine wondertjes mee verrichten.
 Lees verder...     Reageer

De klant is koning, ook als u op vakantie gaat

Door: Michel Hoetmer    12-07-2019    12:04 uur

Wanneer mensen op vakantie gaan, plaatsen ze vaak een 'out of office reply' op hun e-mail box. Helaas gaat hierbij veel mis. Met als gevolg: een teleurgestelde klant. Dat kan toch anders?
 Lees verder...     Reageer

Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen?

Door: Frank van Marwijk    20-06-2019    13:59 uur

Vindt u dat uw doelen altijd realistisch moeten zijn of durft u het (bijna) onmogelijke te dromen? Maarten van der Weijden ondernam vorige week zijn tweede poging om de Friese Elfstedentocht zwemmend af te leggen. En deze keer heeft hij het gehaald! Hij heeft zich niet laten ontmoedigen door het resultaat van afgelopen jaar. Hij heeft ervan geleerd en zijn schema aangepast, zonder zijn doel naar beneden bij te stellen. 
 Lees verder...     1 reactie

Spreekcoherentie: Spreek in het ritme van alles dat leeft

Door: Pieter Frijters    26-05-2019    23:47 uur

Niet wàt je vertelt, maar hòe je dat doet, bepaalt in overgrote mate of je geloofwaardig bent. En of de boodschap van jouw presentatie beklijft. Het heeft alles te maken met ritme van spreken.

 Lees verder...     Reageer

De kracht van stilte

Door: Michel Hoetmer    23-05-2019    14:31 uur

Men selecteert verkopers vaak op basis van hun spreekvaardigheid. Een vlotte babbel is zeker een belangrijk aspect om te slagen in de verkoop.
Maar het is wellicht nog veel belangrijker dat verkopers relevante vragen stellen en scherp luisteren naar hun klanten. En dan is nog iets waarmee verkopers (en managers) wonderen kunnen verrichten. 
 Lees verder...     1 reactie

Aandachtspunten bij het ontwikkelen van visie

Door: Ronald van der Molen    21-05-2019    18:59 uur

Zoals bomen zonlicht nodig hebben om te kunnen groeien en vrucht te dragen, zo hebben organisaties een perspectief nodig waar ze zich op kunnen richten. Een visie is iets wat in iemands gedachten of verbeelding bestaat. Het stelt een organisatie in staat om antwoord te geven op de vragen: waar staan we voor en waar gaan we voor? Maar hoe zorg je ervoor dat je medewerkers dit beeld helder voor ogen hebben?
 Lees verder...     Reageer

1 2 3 4 5 88 volgende >
 
20 - 06 - 2019
  Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen?
26 - 05 - 2019
  Spreekcoherentie: Spreek in het ritme van alles dat leeft
23 - 05 - 2019
  De kracht van stilte
21 - 05 - 2019
  Aandachtspunten bij het ontwikkelen van visie
19 - 05 - 2019
  Tja, je kunt natuurlijk alles wel relativeren!
14 - 04 - 2019
  Zo regisseer je het begin van jouw presentatie (video)
27 - 03 - 2019
  Niet het systeem, maar de mensen centraal
17 - 03 - 2019
  Deze vier woorden ondermijnen iedere presentatie (video)
06 - 03 - 2019
  Kortsluiting bij energieleveranciers
28 - 02 - 2019
  Hoe reageer je op ongemakkelijke complimenten?
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Zakelijke telefoon snel laten repareren: zo ondervind je hier zo min mogelijk last van
Bijdragen aan een beter milieu als ondernemer
Huisdieren in het bedrijfspand: welk effect heeft dit op werknemers?
reacties
Vijf Praktische tips voor effectieve verkoopgesprekken (1) 
Sligro rondt overname Horeca Totaal Sluis af (1) 
Uitvaartorganisaties zien brood in duurzame uitvaart (1) 
Kerstpakket populairste extraatje onder werknemers (1) 
Nog weinig oog voor nieuwe technologie in vacatures financieel specialisten (1) 
Hoeveel tijd verlies je door 100 km/h te rijden? Wij zochten het uit (1) 
Nuttig of tijdsverspilling: wat vindt Nederland van vergaderen? (1) 
top10
Tijdsregistratie op het werk: Nederland meest digitale leerling van de klas
Vrouwelijke professionals en leidinggevenden weinig zelfverzekerd
Kerstpakket populairste extraatje onder werknemers
Amsterdam wereldwijd op nummer twee wat betreft stedelijke mobiliteit
70 procent financiële professionals is al bezig met blockchain en kunstmatige intelligentie
HR Case activatiebeleid: vier tips om medewerkers zelfstandig te laten leren
Dit zijn de meest favoriete werkgevers in Nederland onder mensen met een migratieachtergrond
Tweederde van bedrijven is niet op de hoogte van de risico’s bij gebruik van SaaS-oplossingen
De grootste cyberdreigingen voor de financiële sector in 2020
Helft kantoormedewerkers heeft lichamelijke klachten door werk
meer top 10