zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Zeven tips voor sneller burn-out herstel (video)

Door: Pieter Frijters    18-08-2019    23:34 uur

Ooit las ik het volgende verhaal. Misschien ken jij het ook? Twee zoons groeiden op bij een alcoholistische vader. De een raakt verslaafd aan de alcohol en belandde in de goot. De ander werd een succesvol zakenman, stichtte een gezin en leidde een leven vol geluk en voorspoed.

 Lees verder...     Reageer

Geef mensen een reden om positief op uw ideeën te reageren

Door: Michel Hoetmer    18-07-2019    15:23 uur

Woorden hebben invloed op ons gedrag. Uiteraard kent u het verschil tussen een halfleeg- en halfvol glas. Halfleeg duidt op pessimisme en halfvol op optimisme. Op die manier kunt u uw eigen gedrag tot op zekere hoogte beïnvloeden met de interne dialoog in uw hoofd. 
Minder bekend is dat u met woorden ook het gedrag van anderen kunt sturen. Wanneer u uw  woorden zorgvuldig kiest kunt u er kleine wondertjes mee verrichten.
 Lees verder...     Reageer

De klant is koning, ook als u op vakantie gaat

Door: Michel Hoetmer    12-07-2019    12:04 uur

Wanneer mensen op vakantie gaan, plaatsen ze vaak een 'out of office reply' op hun e-mail box. Helaas gaat hierbij veel mis. Met als gevolg: een teleurgestelde klant. Dat kan toch anders?
 Lees verder...     Reageer

Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen?

Door: Frank van Marwijk    20-06-2019    13:59 uur

Vindt u dat uw doelen altijd realistisch moeten zijn of durft u het (bijna) onmogelijke te dromen? Maarten van der Weijden ondernam vorige week zijn tweede poging om de Friese Elfstedentocht zwemmend af te leggen. En deze keer heeft hij het gehaald! Hij heeft zich niet laten ontmoedigen door het resultaat van afgelopen jaar. Hij heeft ervan geleerd en zijn schema aangepast, zonder zijn doel naar beneden bij te stellen. 
 Lees verder...     1 reactie

Spreekcoherentie: Spreek in het ritme van alles dat leeft

Door: Pieter Frijters    26-05-2019    23:47 uur

Niet wàt je vertelt, maar hòe je dat doet, bepaalt in overgrote mate of je geloofwaardig bent. En of de boodschap van jouw presentatie beklijft. Het heeft alles te maken met ritme van spreken.

 Lees verder...     Reageer

De kracht van stilte

Door: Michel Hoetmer    23-05-2019    14:31 uur

Men selecteert verkopers vaak op basis van hun spreekvaardigheid. Een vlotte babbel is zeker een belangrijk aspect om te slagen in de verkoop.
Maar het is wellicht nog veel belangrijker dat verkopers relevante vragen stellen en scherp luisteren naar hun klanten. En dan is nog iets waarmee verkopers (en managers) wonderen kunnen verrichten. 
 Lees verder...     1 reactie

Aandachtspunten bij het ontwikkelen van visie

Door: Ronald van der Molen    21-05-2019    18:59 uur

Zoals bomen zonlicht nodig hebben om te kunnen groeien en vrucht te dragen, zo hebben organisaties een perspectief nodig waar ze zich op kunnen richten. Een visie is iets wat in iemands gedachten of verbeelding bestaat. Het stelt een organisatie in staat om antwoord te geven op de vragen: waar staan we voor en waar gaan we voor? Maar hoe zorg je ervoor dat je medewerkers dit beeld helder voor ogen hebben?
 Lees verder...     Reageer

Tja, je kunt natuurlijk alles wel relativeren!

Door: Frank van Marwijk    19-05-2019    17:55 uur

Afgelopen week verscheen mijn nieuwe boek: Doe niet zo moeilijk, de kunst van het relativeren. In dit boek beschrijf ik verschillende technieken die helpen om uw problemen vanuit een relativerende houding te benaderen terwijl u tegelijkertijd optimaal betrokken en gemotiveerd blijft. Onbezorgd werken betekent niet dat u geen zorgen meer hebt, u maakt zich er alleen niet zoveel zorgen meer over.
 Lees verder...     Reageer

Zo regisseer je het begin van jouw presentatie (video)

Door: Pieter Frijters    14-04-2019    23:11 uur

Feilloos de regie nemen. Vrijwel alle deelnemers aan mijn presentatietrainingen worstelen ermee. Het is letterlijk een eye opener als ik ze leer hoe je dát doet. Want stel, je hebt een goed verhaal. Je bent helemaal klaar voor je toehoorders. Zijn zij dan ook klaar voor jou? Muisstil dus? En in gespannen afwachting van wat jij gaat zeggen?

 Lees verder...     Reageer

Niet het systeem, maar de mensen centraal

Door: Ronald van der Molen    27-03-2019    21:45 uur

Al decennia organiseren managers mensen op mechanische wijze. Maar hierdoor vervreemden medewerkers van hun klanten, het bedrijf en zichzelf. Tijd voor organisch organiseren.
 Lees verder...     3 reacties

Deze vier woorden ondermijnen iedere presentatie (video)

Door: Pieter Frijters    17-03-2019    22:37 uur

Je woont een presentatie bij van een collega. Een kei in zijn vak. Zijn nieuwe plan is briljant. Ook het stappenplan is waterdicht. Toch blijf je naderhand zitten met een heel ander gevoel. En niet alleen jij. Het overtuigde niet, de presentatie. Oorzaak: verboden stopwoorden.

 Lees verder...     1 reactie

Kortsluiting bij energieleveranciers

Door: Michel Hoetmer    06-03-2019    15:15 uur

Het zal u vast niet zijn ontgaan: de afgelopen weken was er flinke commotie over de manier waarop energiebedrijven nieuwe klanten proberen te werven. Daar gaat nogal wat mis. Uiteraard wassen de energieboeren hun handen in onschuld. Het ligt allemaal aan de bureaus die zij hebben ingehuurd. Is dat écht zo? Of is er ook nog een andere oorzaak?
 Lees verder...     2 reacties

Hoe reageer je op ongemakkelijke complimenten?

Door: Frank van Marwijk    28-02-2019    14:53 uur

In verband met Nationale Complimentendag op 1 maart, worden Hans Poortvliet (initiatiefnemer van deze dag) en ik (co-auteur van Het groot complimentenboek) weer benaderd door de media. De meest gestelde vraag: hoe reageer je op een compliment? Gewoon een bedankje? Maar hoe reageer je op ongemakkelijke complimenten? Hierbij 16 cases en een link naar een downloadbare versie.
 Lees verder...     Reageer

Hoe schrijft u offertes die scoren?

Door: Michel Hoetmer    19-02-2019    15:13 uur

De meerderheid van de offertes gaat over het product of dienst dat men tracht te verkopen. En natuurlijk over het bedrijf van de aanbieder. Want de klant moet natuurlijk weten hoe goed u bent en waarom hij voor uw product of dienst moet kiezen. Maar hoe zit het met de wensen van de klant? Die komen er niet zelden nogal stiefmoederlijk van af. Dat is een beetje dom.
 Lees verder...     Reageer

1 2 3 4 5 87 volgende >
 
17 - 03 - 2019
  Deze vier woorden ondermijnen iedere presentatie (video)
06 - 03 - 2019
  Kortsluiting bij energieleveranciers
28 - 02 - 2019
  Hoe reageer je op ongemakkelijke complimenten?
19 - 02 - 2019
  Hoe schrijft u offertes die scoren?
19 - 12 - 2018
  Van veroordelen naar ontwikkelen
27 - 11 - 2018
  Beslissen is een pijnlijk proces
04 - 10 - 2018
  Woorden met het effect van een koude douche
24 - 09 - 2018
  Burn-out: Psychiaters weten het niet
17 - 09 - 2018
  Vijf valkuilen om te vermijden bij IT-implementaties
28 - 08 - 2018
  De klantbeleving stopt niet na de 'implementatie'
advertorial
De éénjarige opleiding tot Qualified Bedrijfskundige
Leer bedrijfskundige kennis integraal toe passen in complexe en continu veranderende situaties. Een unieke opleiding waar aandacht is voor kennis, vaardigheden én jouw persoonlijke ontwikkeling! Start 29 oktober, download nu de brochure!
Lees verder
Waar voldoet een goede website voor jouw bedrijf aan?
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Belang van een goede werkgeversverklaring
De juiste planning voor een feilloze bedrijfsverhuizing
Stuur je medewerkers veilig en voordelig de weg op
reacties
Omzet van B2C e-commerce opnieuw groter aandeel van BBP (1) 
Hoe kunt u slaaptekort van uw medewerkers oplossen? (1) 
De klant is koning, maar is uw medewerker dat ook?  (1) 
Ultieme teambuilding: met het team op vakantie (1) 
HR-beslisser: starters met traineeship mogen meer verdienen dan starters zonder (1) 
De hoge werkdruk grootste probleem in organisaties (1) 
Luieroorlog lijkt voorbij (1) 
top10
Zeven tips voor sneller burn-out herstel (video)
Hoe weet u of iemand over de juiste mindset beschikt?
Het recept voor de ideale vacature
Duitse graadmeter: wereldwijde recessie zet door
Keuze tips voor de smartphone van de zaak
Verschil levensverwachting hoog- en laagopgeleid groeit
Digitale-competentiekloof schaadt internationale bedrijven
Bedrijven lopen talent mis door taalgebruik in vacatures
Kwart bedrijven ervaart personeelstekort
Klant niet op één bij CFO
meer top 10