zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Logisch dat we zo vaak onlogisch denken

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     07-04-2021    20:25 uur

Hoe zit het met jou als kritisch denker? In hoeverre heb jij deze vaardigheid onder de knie? Het is eigenlijk net zo’n basisvaardigheid als lezen, schrijven en rekenen, en zeker voor leiders. Met regie over je eigen denkproces ben je een betere leider. ‘Kritisch denken’ leer je niet echt in je opleiding, je moet er zelf in investeren. Verdiep je er eens in, en laat je verleiden om bewust te werken aan je kritisch vermogen.
 Lees verder...     Reageer

‘Alternatieve waarheden’ over offertes

Door: Phil Kleingeld    22-03-2021    11:11 uur

De laatste tijd maakt een trainingsinstituut radioreclame voor een training in het schrijven van offertes. Ze zeggen dat, als je hun training volgt, al je offertes opdracht worden. Normaal gesproken krijg ik niet snel kromme tenen van onnozele beweringen, maar in dit geval maak ik daar toch een uitzondering op. Wat een baarlijke nonsens!
 

 Lees verder...     Reageer

Verstrikt in een web van regeltjes

Door: Michel Hoetmer    25-02-2021    12:09 uur

Hebt u zich ook wel eens afgevraagd waarom het ene tuincentrum haar deuren gesloten moet houden en het andere, waar ze toevallig voer voor dieren verkopen, wel open is?

Waarom een bloemenzaak plotseling een eerste levensbehoefte is en de verkoop van schoeisel of kleding kennelijk niet onder die noemer valt?
 Lees verder...     1 reactie

Samenwerken is zo goed nog niet

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     22-02-2021    17:06 uur

Als je samenwerking vooral ziet als een coördinatievraagstuk dan snap je niet waarom het zo vaak mis gaat. Samenwerking vereist nl. gedeelde inzichten over doelen, investeringen, risico’s en gezamenlijke besluitvorming om resultaten te halen die je alleen samen kan halen. Daarom is samenwerking vaak nodig, en tegelijkertijd ook tijdrovend en frustrerend, want geen garantie op succes.
 Lees verder...     Reageer

Verander of verdwijn

Door: Phil Kleingeld    16-02-2021    16:09 uur

Ondernemen is een van de leukste bezigheden die ik ken. Niet dat het echte eeuwigheidswaarde heeft, maar het houdt mij van de straat en met een beetje geluk maak ik anderen gelukkig of help ik hen hun (werkzame) leven wat te veraangenamen. 
 Lees verder...     Reageer

Praktische tips voor online ontmoetingen

Door: Michel Hoetmer    12-02-2021    12:41 uur

Vrijwel niemand komt er onder uit. Veel vergaderingen en verkoopgesprekken vinden tegenwoordig plaats in de virtuele wereld. Je zou na bijna een jaar denken dat iedereen daar wel aan gewend is. Maar in de praktijk valt het vaak tegen. Een advocaat was onlangs aanleiding voor grote hilariteit omdat hij een 'kattenfilter' niet weg kon krijgen en hij als sprekende kat in beeld verscheen. Tijd voor enkele nuttige tips.
 Lees verder...     Reageer

Luisteren voor verkoopsucces

Door: Michel Hoetmer    05-02-2021    12:12 uur

Men selecteert verkopers vaak op hun vlotte babbel. Maar is glad van de tongriem gesneden werkelijk de belangrijkste vaardigheid in het arsenaal van de verkoper?

Waarschijnlijk hoort u geen nieuws als ik u vertel dat luisteren op z’n minst even belangrijk is. Op dat punt gaat het vaak mis.
 Lees verder...     Reageer

Angst doet kopen

Door: Phil Kleingeld    04-02-2021    12:14 uur

Als je gisteren niet meer bij de je digitale bankrekening kon komen, voor gesloten deuren bij je bank kwam te staan, je geen euro’s meer uit de flappentapper kon trekken, bankpasjes en creditcards niet meer werkten en je geen geld in huis had, hoe zou je dan nu in je levensonderhoud voorzien?
 Lees verder...     1 reactie

Vijf praktische tips voor effectievere verkoopgesprekken

Door: Michel Hoetmer    29-01-2021    11:58 uur

Men neemt verkopers vaak aan op basis van hun vlotte babbel. Dat iemand goed kan praten betekent echter niet dat hij ook een succesvolle verkoper is. Want goede verkoopgesprekken zijn nooit eenrichtingsverkeer. Eindeloos babbelen en dan op een gegeven moment buiten adem vragen "Wat vindt u er van?" werkt zelden of nooit. De kans is groot dat de klant ergens gedurende dit verbale geweld in de slaapstand is geraakt. Gelukkig kan dat veel beter.
 Lees verder...     Reageer

Klanten willen slechts twee dingen

Door: Michel Hoetmer    21-01-2021    13:59 uur

Interessante vraag: wat willen klanten nou precies? Draait het om beleving? Of dat bedrijven klanten in de watten leggen? Of gaat het om de unieke producten en diensten van bedrijven? 

De antwoorden op deze vragen spelen natuurlijk allemaal een rol in de relatie tussen klanten en bedrijven. Maar toch raken ze niet de kern van de zaak. Wat die dan wel is?
 Lees verder...     2 reacties

Twijfel is de grote vriend van excellente prestaties

Door: Michel Hoetmer    13-01-2021    13:31 uur

Is zelfvertrouwen een noodzakelijke voorwaarde voor succes? Stel nu eens dat dit waar is, is twijfel dan een van de grootste vijanden van succes? Als beide antwoorden positief zijn, mogen wij vervolgens concluderen dat succesvolle mensen minder twijfels hebben dan anderen? Zijn het zelfverzekerde goden die zich door niets en niemand tegen laten houden?
 Lees verder...     Reageer

Ninja teamcoaching, proactief en ‘onzichtbaar’

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     23-11-2020    12:40 uur

Als voorzitter van de vergadering is je leider geen kei, haar kwaliteiten liggen duidelijk ergens anders. Het is ‘old school’ om te denken dat zij alleen verantwoordelijk is voor het goed laten lopen van die bijeenkomsten. Neem je verantwoordelijkheid als deelnemer en kom zelf in actie. Gedraag je als een teamcoach, maar dan in Ninja vermomming. 
 Lees verder...     Reageer

Kijken, kijken en niet kopen

Door: Michel Hoetmer    12-11-2020    11:52 uur

Bent u ooit op een buitenlandse bazaar geweest? Dan zal het u vast wel eens zijn overkomen dat een verkoper door kreeg dat u uit Nederland kwam en met een zwaar accent riep "kijken, kijken, niet kopen!"

Het verschijnsel van de kat uit de boom kijken doet zich ook in ons land voor op totaal andere plekken. Het is trouwens niet uniek voor bazaars of Nederlanders. Wat is er aan de hand?
 Lees verder...     1 reactie

Ratingterreur

Door: Michel Hoetmer    28-10-2020    14:15 uur

U hebt het vast wel eens meegemaakt. U had contact met een groot bedrijf via hun telefonische service en stelde een vraag.

Eigenlijk was het helemaal niks moeilijks. De medewerker gaf keurig antwoord en uw probleem was opgelost. Alles leek in kannen en kruiken. Maar wat gebeurde er daarna?
 Lees verder...     Reageer

1 2 3 4 5 90 volgende >
 
13 - 01 - 2021
  Twijfel is de grote vriend van excellente prestaties
23 - 11 - 2020
  Ninja teamcoaching, proactief en ‘onzichtbaar’
12 - 11 - 2020
  Kijken, kijken en niet kopen
28 - 10 - 2020
  Ratingterreur
24 - 10 - 2020
  Wat heeft de Noordpool met onze toekomst van leven en werken te maken?
20 - 10 - 2020
  OOBE maar dan wel PnP
08 - 10 - 2020
  Drie Grote Vragen die we onszelf zouden moeten stellen
07 - 10 - 2020
  Leiderschapslessen uit de natuur (deel 2)
02 - 10 - 2020
  Hoe gaat u effectief om met kakelende klanten?
01 - 10 - 2020
  Leiderschapslessen uit de natuur (deel 1)
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
reacties
Jongeren willen weer zeeman worden (1) 
Bestuurders willen vaker vergaderen zonder de baas erbij (1) 
IT is vertragende factor bij 44 procent van de organisaties (1) 
Speciaal bedrijfsuitje voor singles biedt kansen (1) 
Vergaderen kost 37 miljard per jaar (1) 
Nederlander verhuist minder graag voor baan (1) 
Vrouwen kiezen steeds vaker voor een beroep in de ICT  (1) 
top10
Top Companies waar u kunt bouwen aan uw carrière zijn bekend
Hoge werkdruk bij grote organisaties zet klantervaring onder druk
Aantal DDoS aanvallen verdubbeld in eerste kwartaal
Banking Trojan Dridex en Qakbot grootste malwarebedreigingen in maart
De pandemie maakt persoonlijke moederdagcadeaus populair
IT is vertragende factor bij 44 procent van de organisaties
Werken op afstand is een katalysator voor productiviteit, efficiency en diversiteit
30 procent vindt dat partnerverlof even lang moet zijn als bevallingsverlof
Beperkte laadinfrastructuur grootste zorg bij aanschaf elektrische auto
Een carrière in cybersecurity: vijf tips
meer top 10