zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Doelen maken meer kapot dan u lief is

Door: Michel Hoetmer    27-08-2018    14:20 uur

U kunt bijna geen managementboek open slaan of er staat wel iets in over het stellen van doelen. De Amerikaanse verkoopgoeroe Brian Tracy vergelijkt doelen met geleide projectielen. Zomaar een doel is natuurlijk niet goed genoeg. Hoe ambitieuzer hoe beter. Dat zou mensen in beweging brengen. Stel onrealistische doelen en alles komt pico bello voor elkaar. Het is weer eens tijd om feiten en fictie van elkaar te scheiden.

 Lees verder...     4 reacties

Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed

Door: Michel Hoetmer    01-08-2018    15:40 uur

Verkopers zijn altijd uit op meer handel. Geef ze eens ongelijk. Meer handel betekent voor velen ook meer inkomen. En zelfs als een verkoper niet (voor een deel) op provisiebasis werkt moet hij wel aan bepaalde doelstellingen voldoen anders loopt het slecht voor hem af. Daarom hanteren velen de strategie van ‘grote stappen snel thuiskomen’. Is dat nou wel zo verstandig?

 Lees verder...     4 reacties

Hoe kan ik groeien in overtuigingskracht?

Door: Ronald van der Molen    28-07-2018    23:29 uur

Sommige leidinggevenden krijgen haast alles gedaan bij hun medewerkers. Op de één of andere manier raken ze telkens de juiste snaar waardoor mensen het heerlijk vinden om voor hen te werken. Hoe doen ze dat toch? 

 Lees verder...     Reageer

De psychologie van het overtuigen

Door: Ronald van der Molen    05-07-2018    22:33 uur

Als leidinggevende of ondernemer ben je dagelijks bezig met het overtuigen van anderen. Bijvoorbeeld om een voorstel geaccepteerd te krijgen, een medewerker verder te helpen of een klant binnen te halen. Maar hoe trek je iemand echt over de streep?

 Lees verder...     Reageer

Misvattingen over klantgedrag en de klantreizen die ze maken

Door: Michel Hoetmer    08-06-2018    15:18 uur

Een van de nieuwste hypes in managementland gaat over klantreizen en hoe klanten zich zouden gedragen. Het idee is dat u door de diverse contactmomenten in kaart te brengen een beter beeld krijgt van de reis die klanten afleggen en hoe u ze daarbij kunt bedienen. Het lijkt allemaal heel plausibel. Maar is dat het ook? Het is tijd om feit en fictie van elkaar te scheiden.  

 Lees verder...     1 reactie

Hoe zorgen we voor meer bevlogenheid?

Door: Ronald van der Molen    07-06-2018    12:40 uur

Met bevlogen werknemers werk je plezieriger samen en kun je als organisatie superieure prestaties neerzetten. Om de bevlogenheid van werkend Nederland te stimuleren is het van 4 t/m 8 juni week van de bevlogenheid. Waar komt deze toegenomen belangstelling voor engagement vandaan en hoe stimuleer je dit?

 Lees verder...     Reageer

Vier tips om Ja,maar…. . tijdens projecten te voorkomen 

Door: Richard van der Lee    06-06-2018    12:48 uur

Ja, maar............ We komen het vaak tegen bij projecten. Hoe ga je hier als 'professional die het project er even bij doet'  mee om in de dagelijkse organisatierealiteit. Lees over excuses, oorzaken en vier tips.

 Lees verder...     Reageer

Zonder enige moeite meer omzet scoren

Door: Michel Hoetmer    27-05-2018    16:28 uur

Hebt u het wel eens meegemaakt dat u ergens iets koopt en bij thuiskomst merkt dat er iets aan uw nieuwe aanwinst ontbreekt? Denkt u hierbij bijvoorbeeld aan het een batterijtje. Hoe vaak heeft men dat wel niet vergeten mee te leveren? Maar soms gaat het over veel grotere zaken en zijn spectaculaire omzetstijgingen mogelijk. Hoe? (het is echt doodeenvoudig!)

 Lees verder...     Reageer

Proberen klanten die vroegtijdig om prijzen vragen u uit te knijpen?

Door: Michel Hoetmer    16-05-2018    17:49 uur

Stel iemand neemt contact met u op en vraagt snel naar de prijs van uw product of dienst. Is dat dan een teken dat u met een ‘prijskoper’ te maken hebt? Of is er misschien iets anders aan de hand? Het enige juiste antwoord is natuurlijk: dat hangt er van af. Maar daar hebt u helemaal niets aan. Zo’n vaag antwoord schreeuwt om een toelichting.

 Lees verder...     Reageer

De 5 zegeningen van burn-out

Door: Pieter Frijters    23-04-2018    00:34 uur

Burn-out lijkt je leven in één klap op z’n kop te zetten. Maar het is juist andersom. Burn-out betekent dat je eindelijk met beide benen op de grond bent beland… Het is geen vloek, maar een zegen. Geen blokkade, maar een kans. Geen ziekte of zwakte, maar een teken van krachtig zelfhelend vermogen.

 Lees verder...     6 reacties

Hoe ontdek je nr. 1 talent en zet je talentmanagement goed op de kaart?

Door: Wout Plevier    13-04-2018    13:30 uur

Strategisch talent ontwikkelen in organisaties is een prachtig gebied. Het wordt ook noodzakelijk: de toekomst heeft meer agile organisaties nodig, die talent duurzaam aan zich kunnen verbinden. Professionals dienen zich te focussen op een leven lang leren: om bij te blijven in de snelheid van ontwikkelingen. In dit artikel leert u hoe u beide vragen via een simpel stappenplan kunt dichten. Enjoy!

 Lees verder...     Reageer

Wat is de beste manier om nieuwe klanten te werven?

Door: Michel Hoetmer    22-03-2018    15:40 uur

Stelt u zich eens voor dat iemand u ’s nachts wakker maakt en deze prangende vraag op u afvuurt. Aardige kans dat u dan een methode noemt die u onwenselijk acht. Nog grotere kans dat telefonische acquisitie en spam met stip bovenaan uw lijstje staan. Telefonische acquisitie is toch immers morsdood?

 Lees verder...     3 reacties

Hoe ga je als zelfsturend team met conflicten om?

Door: Ronald van der Molen    06-03-2018    18:55 uur

Veel teams hebben niet geleerd om goed met conflicten om te gaan omdat dit in traditionele organisaties vaak bij managers wordt neergelegd. Bij zelfsturing of zelforganisatie moeten de teamleden hun eigen conflicten oplossen. Hoe doe je dat op een vruchtbare manier?

 Lees verder...     1 reactie

DE BV-Nederland loopt hopeloos achter!

Door: Phil Kleingeld    28-02-2018    12:09 uur

Vandaag keek ik naar een interview van Christiana Amanpour van CNN met Jane Fonda. Ik wilde het zien omdat deze actrice (80) een schitterende film maakte met Robert Redford (81) over eenzaamheid en verliefd worden op hoge leeftijd. Kennelijk doen de ‘oudjes’ het nog best!

 Lees verder...     Reageer

< vorige 5 6 7 8 90 volgende >
 
16 - 09 - 2020
  Over hittegolven, Corona en het klimaat: een andere kijk op de kwestie
03 - 09 - 2020
  Waar je niks aan hebt en misschien toch weer wel….
31 - 08 - 2020
 
10 - 08 - 2020
  Anderhalvemeter-klagen: helpt dat?
04 - 08 - 2020
  AAR niet voor watjes
06 - 07 - 2020
  Corona-klagen
02 - 06 - 2020
  Kort door de bocht coaching?
06 - 05 - 2020
  Cruciale beroepen of toch de 3 P’s?
03 - 05 - 2020
  Het Nieuwe Normaal [update: video]
15 - 04 - 2020
  In isolatie Biosphere 3?
advertorial
Marketing Inhaak Kalender 2021 + handige tips
Met de overzichtelijke kalender van Spotler heb je in één oogopslag alle 'inhakers' voor jouw (e-mail) marketingcampagnes van 2021 in beeld. Handig voor eventgebonden acties naar klanten en nieuwsbriefabonnees! Inclusief interessante e-mail marketing tips.
Download de gratis kalender
Lees verder
Wereldwijd actief technologiebedrijf sponsort Nederlands vrouwenteam voor extreme roeirace
reacties
Ontwikkeling e-invoicing zorgt voor toename wereldwijde B2B-commerce in 2015 (1) 
Twee op de drie Nederlanders schaamt zich voor hoesten of niezen in publieke binnenruimtes (1) 
Grote organisaties zorgen beter voor thuiswerkende werknemers (1) 
Culture fit doorslaggevend voor recruiters (1) 
Bij helft Nederlanders komt gezelschapsspel op tafel tijdens feestdagen (1) 
Kwart medewerkers sjoemelt met klokken van tijd  (1) 
Financieel verantwoordelijke weet niet wat belastingplannen Prinsjesdag betekenen voor bedrijf  (1) 
top10
Voordeligste benzinepompen in Nederland bekend
Minder autoverbruik: zo komt uw auto de winter door zonder onverwachte kosten
Deepfakes, virtuele producties en lege bioscopen
Digital Days 2021: jongeren enthousiast maken voor ICT
Tips om uw vloer te beschermen tijdens het thuiswerken
Eén op de drie Nederlanders wil dat werkgever niet-gevaccineerde collega weigert op kantoor
‘Coronastress maakt managers en bestuurders minder capabel’
Bedrijven in duurzame energiesector hebben hogere omzet dan verwacht
In 2020 grootste cao-loonstijging in twaalf jaar
Twijfel is de grote vriend van excellente prestaties
meer top 10