zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

De kunst van het complimenteren

Door: Ronald van der Molen    28-02-2017    13:29 uur

Veel werkgevers en managers hebben niet door hoe belangrijk het geven van complimenten is. Net zoals een plant licht, gezonde voeding en water nodig heeft om tot bloei te komen, hebben mensen waardering nodig. Hoe kun je als moderne leider of ondernemer groeien in het geven van complimenten?

 Lees verder...     Reageer

Hebben nieuwe organisatievormen ook duistere kanten?

Door: John Vrakking    27-02-2017    11:29 uur

Mijn oog viel op het artikel* "Nieuwe organisatievormen hebben ook duistere kanten". Schrijver Ard-Pieter de Man waarschuwt daarin voor de trend om organisatievormen van hippe internetbedrijven over te nemen. Rücksichtslos kopiëren daarvan zou onder andere leiden tot banenverlies en tweedeling in de samenleving. Meer nog dan de boodschap intrigeerde de titel mij.

 Lees verder...     Reageer

Kraak de code: 10+ of 70:20:10?

Door: Jos Arets    20-02-2017    09:11 uur

In de hr(d) wereld lijkt 70:20:10 de nieuwe norm. In het kielzog hiervan ontstaat een eigen jargon met gesprekken over dienstverlening van hr(d) in de vorm van getallen: ‘Is dit een 70-activiteit, een 20 of 10+?’ Dit lijkt verdacht veel op codetaal! Met als relevante vraag: ‘Wat is dé code van 70:20:10? Is het nieuwe dienstverlening met businessimpact of blijft alles bij het oude met 10+? Hoogste tijd om de code te kraken…

 Lees verder...     Reageer

Trainers vertellen soms een broodje aap!

Door: Phil Kleingeld    15-02-2017    12:41 uur

Gisteren zag ik op Facebook een test voorbijkomen die zou kunnen bepalen welke hersenhelft dominanter is dan de andere. Het is een al jaren achterhaalde mythe dat de ene hersenhelft dominanter zou zijn dan de andere, maar ook dit broodje aap wordt nog steeds verkondigd; door docenten en trainers!

 Lees verder...     10 reacties

Vijf tips om een vastgelopen verkoopgesprek vlot te trekken

Door: Michel Hoetmer    09-02-2017    17:24 uur

Het overkomt elke commerciële professional zo af en toe. Tijdens een verkoopgesprek wil het maar niet lukken om vooruitgang te boeken. Het lijkt wel of u beiden van een andere planeet komt. Hoe redt u zich uit deze netelige situatie? U vindt in dit artikel vijf praktische tips. 

 Lees verder...     Reageer

Werken aan een wendbare organisatie waar mensen floreren

Door: Ronald van der Molen    28-01-2017    21:23 uur

Innovatie, platgeslagen hiërarchie, zelfsturing en termen als 'agile' en 'scrum' zijn mateloos populair tegenwoordig. We leven in een tijd waar verandering de constante is. De snelheid waarmee deze veranderingen plaatsvinden neemt exponentieel toe en daarmee het belang om te innoveren en ons aan te passen. Wat zijn de trends en hoe kun je als leider werken aan een wendbare organisatie waar mensen floreren?

 Lees verder...     2 reacties

Tien redenen waarom de nuance het nieuwe SEXY is

Door: Bart Flos    17-01-2017    20:37 uur

Stel, je gaat op zoek naar de wetenschappelijke onderbouwing van de managementmethodes en -technieken van bekende consultants, trainers en goeroes. En stel, je vindt geen enkel verband tussen de stellige beweringen van die specialisten en zaken als geluk, welslagen, welbevinden en voorspoed van mens en organisatie. Moeten we dan maar alles uit onze handen laten vallen en bij de pakken neer gaan zitten? Natuurlijk niet! Welkom bij de nuance van de normaalverdeling.
 

 Lees verder...     3 reacties

Stop met uzelf eenzijdig te concentreren op uitkomsten

Door: Michel Hoetmer    11-01-2017    16:52 uur

Om iets te bereiken in het leven moet u doelen stellen. Anders zou er niets van terechtkomen. Men vergelijkt doelstellingen ook wel met geleide projectielen. Het projectiel is zodanig geprogrammeerd dat het recht op z’n doel afgaat. Zou dat met mensen op dezelfde manier werken? Zelf denk ik van niet. Mensen zijn gelukkig geen machines. 

 Lees verder...     1 reactie

Top-10 Goede Voornemens Die We Allemaal Kennen Maar Niet Willen Horen

Door: Bart Flos    19-12-2016    15:33 uur

Het is er alweer de tijd voor: goede voornemens maken. Die maken we overigens niet nu pas, hoor, ze zitten het hele jaar door in ons hoofd. Het is namelijk prettig hoopvol om eraan te denken, maar goede voornemens daadwerkelijk doorzetten is een heel ander verhaal. Hier is de Top-10 Goede Voornemens Die We Allemaal Kennen Maar Niet Willen Horen. Ze zijn niet sexy maar ze hakken er wel in: ze confronteren ons met onszelf. Hoeveel kun jij er afvinken?
 

 Lees verder...     Reageer

Kennis kan u in de verkoop lelijk in de weg zitten

Door: Michel Hoetmer    15-12-2016    16:04 uur

Het is al weer jaren geleden. In die tijd verkocht ik verzekeringen. Pensioenen en levensverzekeringen waren een lucratieve handel. Dus, leergierig mannetje als ik ben, had ik er de nodige cursussen voor gevolgd. Er pronkte een fraai diploma aan de wand. Ik deelde die kennis enthousiast met mijn klanten. 

 Lees verder...     6 reacties

Zo wordt u een goede coach

Door: Michel Hoetmer    02-12-2016    15:13 uur

Een vaardigheids- of verkooptraining voor uw medewerkers regelen is slechts een eerste aanzet tot groter succes op de werkplek. Het is zaak om wat de deelnemers in de training hebben geleerd toe te passen in de praktijk. Een prima middel hiervoor is coaching on the job. Coaching is een kerntaak voor (sales)managers. De vraag is: hoe doet u dat effectief en zonder weerstand op te roepen?

 Lees verder...     Reageer

Zeven Duivelse Discussiedooddoeners (en hoe we ze moeten bestrijden)

Door: Bart Flos    30-11-2016    18:33 uur

Heb jij dat nou ook? Dat een inhoudelijk gesprek bij het minste of geringste tegenargument direct de kop in wordt gedrukt met een dooddoener? Dat we de discussie niet meer aangaan maar juist uit de weg lijken te gaan? De wereld om ons heen verandert zó snel dat ons zorgvuldig opgebouwde zelfbeeld steeds meer botst met die boze buitenwereld. Daardoor schieten we in een soort gekunstelde zelfverdediging. Stop! Tijd voor een andere aanpak, tijd voor het rationeel discours.

 Lees verder...     Reageer

Het begint met gelijkwaardigheid

Door: Ben Kuiken    29-11-2016    10:40 uur

De drie principes van nieuw organiseren - gelijkwaardigheid, organiseren en vakmanschap - hebben consequenties voor de manier waarop mensen samenwerken. Dit is de reden dat nieuw organiseren betere resultaten oplevert.

 Lees verder...     Reageer

Zo help je de grootste energiekiller om zeep

Door: Pieter Frijters    14-11-2016    04:48 uur

Misschien is het even schrikken, maar de grootste energiekiller bevindt zich niet buiten je. Het is niet je baan, een collega, je baas, je partner, de omstandigheid waarin je verkeert… Maar wat dan wel…? Je bent het zelf! En dat maakt het des te gemakkelijker om deze voorgoed om zeep te helpen. De enige die je kunt veranderen ben je immers zelf.

 Lees verder...     Reageer

< vorige 5 6 7 8 86 volgende >
 
06 - 06 - 2018
  Vier tips om Ja,maar…. . tijdens projecten te voorkomen 
27 - 05 - 2018
  Zonder enige moeite meer omzet scoren
16 - 05 - 2018
  Proberen klanten die vroegtijdig om prijzen vragen u uit te knijpen?
23 - 04 - 2018
  De 5 zegeningen van burn-out
13 - 04 - 2018
  Hoe ontdek je nr. 1 talent en zet je talentmanagement goed op de kaart?
22 - 03 - 2018
  Wat is de beste manier om nieuwe klanten te werven?
06 - 03 - 2018
  Hoe ga je als zelfsturend team met conflicten om?
28 - 02 - 2018
  DE BV-Nederland loopt hopeloos achter!
23 - 02 - 2018
  In vijf stappen de tijd de baas!
15 - 02 - 2018
  Watjesverkoop: maak uzelf niet blij met een dooie mus
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Zo verkort je de reistijd naar je werk
reacties
Hoe moeten we leiding geven aan Generatie Y en Millenials? (1) 
Industrie moet keuzes maken en aan de slag met digitalisering (1) 
De meest voorkomende fraudemethodes bij mobiel betalen (1) 
Snelgroeiende zakelijke dienstverleners investeren meer in marketing (1) 
Woorden met het effect van een koude douche (2) 
Helft werkend Nederland komt futloos thuis (1) 
Helft Nederlanders vindt dat werkgever ze mag aanspreken op ongezonde levensstijl (1) 
top10
Helft Nederlanders vindt dat werkgever ze mag aanspreken op ongezonde levensstijl
'Zorgsector heeft geen personeelstekort, maar arbeidsmarktcommunicatieprobleem’
De meest voorkomende fraudemethodes bij mobiel betalen
Prullenbak goudmijn voor het vinden van vertrouwelijke informatie
Pensioenfondsen krijgen weer perspectief
Eén op de vijf werknemers ervaart ongewenst gedrag
Automobilisten massaal bereid elektrisch te rijden
VCP: behoud bescherming tegen arbeidsongeschiktheid
Cybersecuritytalent pakt digitale handschoen op
Sharita Boon wint Women in Sales Award 2018
meer top 10