zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Zeven veel gemaakte blunders in offertes

Door: Michel Hoetmer    27-07-2017    16:29 uur

Het verkoopgesprek verliep voorspoedig. Er was een stevige klik tussen de verkoper en de klant. Dus sprak de verkoper met de klant af om alles op papier te zetten. 
De verkoper liet er geen gras over groeien. Hij maakte nog dezelfde dag een offerte. Alles leek in kannen en kruiken. Of toch niet?
U vindt in dit artikel 7 veel gemaakte fouten in offertes met praktische verbetertips...

 Lees verder...     Reageer

Zes tips waardoor u geen tijd meer verliest en gestrest doorploetert

Door: Wout Plevier    16-06-2017    18:03 uur

Geinspireerd door de boeken 4 hour workout, 4 hour workweek en de laatste bestseller van Tim Ferris geef ik de 6 korte adviezen die u 100% productiever maken. u hoeft geen Master time management te worden. Pas deze tips direct in uw routine toe! U wint door te focussen op deze 20% belangrijke routines direct 80% tijd! Daar geef ik garantie op!! Zet dit artikel gerust door naar uw omgeving, dat waarderen wij top!

 Lees verder...     1 reactie

Zo helpen verkopers 100 procent verkoopkansen om zeep

Door: Michel Hoetmer    11-06-2017    17:57 uur

Stelt u zich de volgende situatie eens voor. U gaat naar een winkel en u bent vastbesloten om iets te kopen. Eigenlijk heeft u de keuze al gemaakt. Zo’n koop is een ‘eitje’ niet waar? U stapt naar binnen en vraagt om het product. De man achter de balie geeft aan dat iemand anders beter op de hoogte is en haalt de expert er bij. Wat er dan gebeurt houdt u niet voor mogelijk.

 Lees verder...     1 reactie

Altijd maar weer gedoe over prijzen

Door: Michel Hoetmer    22-05-2017    16:25 uur

Stel u vraagt aan een gemiddelde verkoper: ‘Wat is het meest gehoorde bezwaar tijdens je verkoopgesprekken?’ Wat zou zo’n verkoper dan zeggen? De kans is groot dat hij reageert met ‘klanten vinden dat wij te duur zijn!’ Is dit fictie of werkelijkheid? En kunt u er iets tegen ondernemen?

 Lees verder...     Reageer

Transformeren van piramide naar park

Door: Ronald van der Molen    16-05-2017    22:16 uur

Door de veranderingen om ons heen verschuift de inrichting van organisaties steeds meer van een top-down structuur (een piramide) naar een bottom-up structuur (een park). Hoe verschillen deze twee typen organisaties van elkaar? Waar moet je aan denken voordat je jouw bedrijf inricht als een park? Ontdek waarom een integrale benadering cruciaal is en wat de minimale vereisten zijn voor een dergelijke transformatie.

 Lees verder...     Reageer

Nieuwe klanten werven met een glimlach

Door: Michel Hoetmer    14-05-2017    17:04 uur

Hoe groot acht u de kans op succes wanneer een verkoper precies klinkt zoals alle anderen die ook een poging doen om nieuwe klanten binnen te hengelen? Volgens Albert Einstein is de definitie van krankzinnigheid: steeds hetzelfde blijven doen en dan betere resultaten verwachten. Een kleine variatie hierop is: precies hetzelfde als de concurrentie doen en dan toch verwachten dat klanten met u in zee gaan. Dat werkt natuurlijk niet. Gelukkig kan het ook anders.

 Lees verder...     Reageer

Tip: neem een sollicitant aan die een burn-out heeft gehad

Door: Pieter Frijters    30-04-2017    23:46 uur

Mocht u voor het aanemen van een nieuwe arbeidskracht twijfelen tussen twee kandidaten waar van er één burn-out is geweest, twijfel dan niet langer en kies de kandidaat met de verwerkte burn-out.

 Lees verder...     15 reacties

Hoe maakt u het verschil met uw concurrenten?

Door: Michel Hoetmer    20-04-2017    16:28 uur

Stelt u zich de volgende situatie eens voor. Een bedrijf kampt met een probleem. Men denkt goed na over de oplossing en vervolgens oriënteert men zich uitgebreid online. De volgende stap is dan meestal om enkele partijen uit te nodigen om te laten zien wat zij in huis hebben. Wie van deze verkopers denkt u dat de grootste kans heeft op de opdracht?

 Lees verder...     Reageer

Presentatietip: Even diep ademhalen voor een presentatie, NIET doen

Door: Pieter Frijters    14-04-2017    02:38 uur

Haal vantevoren even diep adem, is een advies dat u zomaar kunt krijgen voor het geven van een presentatie. Dat is geen goed idee, aldus Pieter Frijters in zijn eerste vlog op Managersonline.nl.

 Lees verder...     3 reacties

Ervaart u stress? Vier praktische tips voor meer Persoonlijke Grip!

Door: Wout Plevier    16-03-2017    13:44 uur

Niet iedereen is bezield. Sterker nog, in Nederland lopen velen onbezield, oftewel met de ziel onder de arm, rond. Nog erger, ons land behoort al jaren tot de meeste depressieve landen ter wereld met afgelopen jaar een record van 4,9 miljoen uitschrijvingen van anti-depressiva! Aan de andere kant zijn we ook te vinden in het rijtje van de gelukkigste landen.

 Lees verder...     Reageer

Dertien tips bij een writer's block

Door: Phil Kleingeld    06-03-2017    15:53 uur

Als jochie van twaalf wist ik al dat ik schrijver wilde worden. Liefst een beroemde, maar ik had geen idee hoe ik dat moest realiseren. Het duurde tot mijn veertigste voordat mijn eerste boek van de persen rolde en dat was een bijzonder moment. Het boekje (over telefonische communicatie) sloeg goed aan; uiteraard ook door de aandacht van de media. 

 Lees verder...     3 reacties

Arme manager

Door: Ben Kuiken    01-03-2017    10:37 uur

Hippe, nieuwe organisatievormen hebben ook schaduwkanten, schrijft Ard-Pieter de Man in Trouw. Dat is waar, reageert Ben Kuiken, maar dat geldt nog meer voor het hiërarchische systeem.

 Lees verder...     1 reactie

De kunst van het complimenteren

Door: Ronald van der Molen    28-02-2017    13:29 uur

Veel werkgevers en managers hebben niet door hoe belangrijk het geven van complimenten is. Net zoals een plant licht, gezonde voeding en water nodig heeft om tot bloei te komen, hebben mensen waardering nodig. Hoe kun je als moderne leider of ondernemer groeien in het geven van complimenten?

 Lees verder...     Reageer

Hebben nieuwe organisatievormen ook duistere kanten?

Door: John Vrakking    27-02-2017    11:29 uur

Mijn oog viel op het artikel* "Nieuwe organisatievormen hebben ook duistere kanten". Schrijver Ard-Pieter de Man waarschuwt daarin voor de trend om organisatievormen van hippe internetbedrijven over te nemen. Rücksichtslos kopiëren daarvan zou onder andere leiden tot banenverlies en tweedeling in de samenleving. Meer nog dan de boodschap intrigeerde de titel mij.

 Lees verder...     Reageer

< vorige 5 6 7 8 87 volgende >
 
19 - 12 - 2018
  Van veroordelen naar ontwikkelen
27 - 11 - 2018
  Beslissen is een pijnlijk proces
04 - 10 - 2018
  Woorden met het effect van een koude douche
24 - 09 - 2018
  Burn-out: Psychiaters weten het niet
17 - 09 - 2018
  Vijf valkuilen om te vermijden bij IT-implementaties
28 - 08 - 2018
  De klantbeleving stopt niet na de 'implementatie'
27 - 08 - 2018
  Doelen maken meer kapot dan u lief is
01 - 08 - 2018
  Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed
28 - 07 - 2018
  Hoe kan ik groeien in overtuigingskracht?
05 - 07 - 2018
  De psychologie van het overtuigen
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Structureer je online marketing activiteiten
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Werkstress: voorkomen is beter dan een burn-out!
reacties
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (1) 
Hostingbranche ziet public cloud niet als bedreiging (1) 
Drie manieren om te beleggen voor uw pensioen (1) 
Organisaties wapenen zich steeds beter tegen aanvallen met bots en scrapers  (1) 
Huisdierbezit populair (1) 
Consumenten nog niet overtuigd van de voordelen van Artificial Intelligence  (1) 
Nederlander positief over milieuzones, maar snakt naar duidelijkere regels (1) 
top10
Werknemers willen vierdaagse werkweek met langere werkdagen
Waarom bedrijfscultuur een strategisch doel moet zijn
HR-professionals kunnen eigen welzijnsambities niet bijbenen
Artificial Intelligence: gaan robots onze banen inpikken?
Leiders besteden maar dertien minuten per dag aan persoonlijke ontwikkeling
Slecht datamanagement kost miljoenen
Pensioenakkoord: voldoende waarborgen op verdere uitwerking
Vijf vragen die doel-denken veranderen
Zorgmedewerkers hebben weinig vertrouwen in actieplan (Ont)Regel de zorg
Alarmerende schaarste op de IT arbeidsmarkt
meer top 10