KPN introduceert een nieuwe huisstijl, compleet met nieuw logo, basiskleur wit en leus: KPN sluit je aan. Altijd dichtbij is daarmee verleden tijd. Het vertrouwde gifgroen behoort nog niet volledig tot de verleden, maar is gedegradeerd tot steunkleur. Het koninklijk kroontje is nog steeds aanwezig in het nieuwe logo, hoewel topman Ad Scheepbouwer er liever vanaf had gewild. Maar waarom eigenlijk?
Het verhaal gaat dat Henry Ross Perot, Amerikaans miljairdair, ondernemer en voormalig (kansrijk) presidentskandidaat, zijn management ontraadde om mensen aan te nemen die een 'slap handje' gaven. Die konden namelijk wel eens homo zijn. En homo's wilde Ross Perot niet in zijn organisatie. Wat is de boodschap van een slap handje?
Op het Managementboekgala van 14 maart 2006 werd door nogal wat bezoekers geklaagd over de winnaar van de verkiezing Managementboek van het Jaar 2005. 'Alweer een journalistiek boek dat wint', was de teneur. Is daar iets mis mee dan?
Stop de consultancyretoriek!
Het wereldwijde zakenleven is geďnfecteerd door een virus dat leidt tot een permanente behoefte aan organisatieverandering, die wordt gevoed door de managementconsulting-industrie. De aard van de organisatieveranderingshype verandert geregeld van kleur doordat er steeds weer nieuwe universele managementmodes ontstaan.