zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Welke van deze zeven eigenschappen heb jij, om succesvol je toegevoegde waarde te vergroten?

Door: Wout Plevier    18-12-2019    13:43 uur

Wat hebben Dafne Schippers, Marco Borsato en ir. Henri Peteri, de uitvinder van de kokendwaterkraan, met elkaar gemeen? Op het eerste gezicht niets. Maar als je een stukje verder kijkt, kun je concluderen dat ze allemaal een mooi talent hebben, dat in eerste instantie niet altijd als zodanig werd herkend en ze hebben 7 eigenschappen die helpen...

 Lees verder...     Reageer

Vijf Praktische tips voor effectieve verkoopgesprekken

Door: Michel Hoetmer    01-12-2019    10:53 uur

In de verkoop draait het niet zozeer om ‘goede verkoopgesprekken’ maar veel meer om ‘effectieve verkoopgesprekken’. Dat maakt het verschil tussen succesvolle verkopers en minder succesvolle verkopers. Die laatste zeggen vaak "Tjonge wat het ik een hoop goede gesprekken gevoerd!" Maar als u ze dan vraagt "Wat heeft het opgeleverd?" Dan blijft het stil. Dat kan gelukkig anders.
 Lees verder...     1 reactie

Is ondernemend Nederland de weg een beetje kwijt?

Door: Michel Hoetmer    25-11-2019    12:09 uur

Het kan u niet zijn ontgaan. De laatste weken staan helemaal in het teken van ‘Black Friday’. Je wordt helemaal knettergek van deze reclamediarree.

Hebt u zich wel eens afgevraagd waar dit fenomeen plotseling vandaan komt? En is het wel zo handig met kortingen te strooien?
 Lees verder...     Reageer

Zo voorkomt u keuzestress

Door: Michel Hoetmer    14-11-2019    09:15 uur

Als er één ding fnuikend is voor uw verkoopresultaten dan zijn het wel weifelende klanten. Twijfel werkt uitstelgedrag in de hand. Twijfel roept ook een stressreactie op. Dat zijn dingen die u liever niet ziet. Grappig genoeg werken verkopers die twijfel regelmatig zelf in de hand. Hoe zit dat?
 Lees verder...     1 reactie

Zes tips bij het kiezen van je burn-out coach

Door: Pieter Frijters    07-10-2019    00:16 uur

Nederland telt bijna 4500 burn-outcoaches, allemaal met een eigen aanpak. Dat zorgt voor keuzestress. Want: welk hersteltraject is voor jou het beste? Zes tips die je helpen om een beslissing te nemen.

 Lees verder...     1 reactie

Waarom top-down veranderen initiatief vanuit medewerkers aan banden legt

Door: Ronald van der Molen    05-10-2019    12:55 uur

Veranderinitiatieven worden vaak op een mechanische manier aangepakt en top-down opgelegd. Hierdoor wordt het initiatief van medewerkers onbedoeld aan banden gelegd. Hoe kun je dit voorkomen? Hoe verander je op vernieuwende wijze, zodat je mensen positief verrast?
 Lees verder...     Reageer

Drie redenen waarom je nu meteen De Workaholic Test zou moeten doen

Door: Bart Flos    25-09-2019    13:45 uur

Hallo! Wat geweldig dat je de Workaholic Test hebt gedaan. Je staat nu aan het begin van een reis om je eigen werk/privé-balans in de gaten te gaan houden. Want hoe kun je anderen helpen als je eigen balans is verstoord? Laten we maar eens gaan kijken wat het allemaal betekent.
 Lees verder...     Reageer

Hé, zelfstandig ondernemer, waarom werk jij niet gewoon in loondienst?

Door: Bart Flos    12-09-2019    19:51 uur

Ik gaf een workshop voor een groep zelfstandig ondernemers op één van hun netwerkbijeenkomsten. Een vijftigtal enthousiaste entrepreneurs zaten in een halve cirkel nieuwsgierig naar me te kijken. ‘Goedemorgen en welkom’, begon ik. ‘Mag ik jullie eens wat vragen? Waarom werken jullie niet gewoon in loondienst?’ En we waren begonnen.
 Lees verder...     Reageer

Zeven tips voor sneller burn-out herstel (video)

Door: Pieter Frijters    18-08-2019    23:34 uur

Ooit las ik het volgende verhaal. Misschien ken jij het ook? Twee zoons groeiden op bij een alcoholistische vader. De een raakt verslaafd aan de alcohol en belandde in de goot. De ander werd een succesvol zakenman, stichtte een gezin en leidde een leven vol geluk en voorspoed.

 Lees verder...     Reageer

Geef mensen een reden om positief op uw ideeën te reageren

Door: Michel Hoetmer    18-07-2019    15:23 uur

Woorden hebben invloed op ons gedrag. Uiteraard kent u het verschil tussen een halfleeg- en halfvol glas. Halfleeg duidt op pessimisme en halfvol op optimisme. Op die manier kunt u uw eigen gedrag tot op zekere hoogte beïnvloeden met de interne dialoog in uw hoofd. 
Minder bekend is dat u met woorden ook het gedrag van anderen kunt sturen. Wanneer u uw  woorden zorgvuldig kiest kunt u er kleine wondertjes mee verrichten.
 Lees verder...     Reageer

De klant is koning, ook als u op vakantie gaat

Door: Michel Hoetmer    12-07-2019    12:04 uur

Wanneer mensen op vakantie gaan, plaatsen ze vaak een 'out of office reply' op hun e-mail box. Helaas gaat hierbij veel mis. Met als gevolg: een teleurgestelde klant. Dat kan toch anders?
 Lees verder...     Reageer

Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen?

Door: Frank van Marwijk    20-06-2019    13:59 uur

Vindt u dat uw doelen altijd realistisch moeten zijn of durft u het (bijna) onmogelijke te dromen? Maarten van der Weijden ondernam vorige week zijn tweede poging om de Friese Elfstedentocht zwemmend af te leggen. En deze keer heeft hij het gehaald! Hij heeft zich niet laten ontmoedigen door het resultaat van afgelopen jaar. Hij heeft ervan geleerd en zijn schema aangepast, zonder zijn doel naar beneden bij te stellen. 
 Lees verder...     1 reactie

Spreekcoherentie: Spreek in het ritme van alles dat leeft

Door: Pieter Frijters    26-05-2019    23:47 uur

Niet wàt je vertelt, maar hòe je dat doet, bepaalt in overgrote mate of je geloofwaardig bent. En of de boodschap van jouw presentatie beklijft. Het heeft alles te maken met ritme van spreken.

 Lees verder...     Reageer

De kracht van stilte

Door: Michel Hoetmer    23-05-2019    14:31 uur

Men selecteert verkopers vaak op basis van hun spreekvaardigheid. Een vlotte babbel is zeker een belangrijk aspect om te slagen in de verkoop.
Maar het is wellicht nog veel belangrijker dat verkopers relevante vragen stellen en scherp luisteren naar hun klanten. En dan is nog iets waarmee verkopers (en managers) wonderen kunnen verrichten. 
 Lees verder...     1 reactie

< vorige 1 2 3 4 5 91 volgende >
 
05 - 02 - 2021
  Luisteren voor verkoopsucces
04 - 02 - 2021
  Angst doet kopen
29 - 01 - 2021
  Vijf praktische tips voor effectievere verkoopgesprekken
21 - 01 - 2021
  Klanten willen slechts twee dingen
13 - 01 - 2021
  Twijfel is de grote vriend van excellente prestaties
23 - 11 - 2020
  Ninja teamcoaching, proactief en ‘onzichtbaar’
12 - 11 - 2020
  Kijken, kijken en niet kopen
28 - 10 - 2020
  Ratingterreur
24 - 10 - 2020
  Wat heeft de Noordpool met onze toekomst van leven en werken te maken?
20 - 10 - 2020
  OOBE maar dan wel PnP
Een bedrijf kopen of verkopen, wat zijn de haken en ogen?
Het managen van jouw onderneming aan de hand van een sterk netwerk doe je zo
Dit is waarom de beveiliging van jouw domein zo belangrijk is
reacties
Een derde managers vindt leidinggeven meer gericht op soft skills dan inhoud  (1) 
Saaie baan slecht voor het hart (1) 
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken (2) 
Hervormingsplan voor woningmarkt goed ontvangen door makelaars (1) 
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken (1) 
Hoogwaardige audio-oplossingen bepalend voor welzijn, efficiëntie en professionele uitstraling van hybride werkers (1) 
Vijf AI-lessen die COVID-19 ons leerde (1) 
top10
Stages winnen aan effectiviteit als baanvindkanaal tijdens corona
Een vierdaagse werkweek door digital en artificial intelligence
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken
Managers worstelen 2,5 keer vaker met disrupties dan C-level
Werkgevers verwachten dit kwartaal negen procent stijging werkgelegenheid
Mening medewerkers te weinig gevraagd bij ontwikkeling zakelijke apps
Internationale ondernemingen zien cybercriminaliteit en het lekken van informatie door werknemers als de grootste risico’s
Top tien snelst stijgende functies voor afgestudeerden
Kwart werkzoekende jongeren heeft geen vertrouwen in zoektocht naar baan
70 procent Europese organisaties zet al AI in
meer top 10