zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Gaat u op klanten zitten wachten of komt u in actie?

Door: Michel Hoetmer    17-09-2017    16:26 uur

Content marketing heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een hype. Reclame zou zo dood zijn als een pier. Zonder content marketing zou u geen bestaansrecht meer hebben. Is content marketing nou écht de heilige graal van de marketing en verkoop en doen oude tactieken er niet meer toe? Of ligt de zaak toch wat anders?

 Lees verder...     2 reacties

Drie praktijken waarmee bedrijven hun klanten naar de concurrentie jagen

Door: Michel Hoetmer    05-09-2017    16:17 uur

Nieuwe klanten werven kost over het algemeen veel moeite en inspanning. Dus zou u verwachten dat wanneer een klant koopbereid is organisaties hun afspraken stipt nakomen en de zaakjes vlot afhandelen. Er zijn inderdaad bedrijven die dat prima doen. Maar er zijn ook bedrijven die er een potje van maken. Hieronder volgt een greep uit drie veel voorkomende praktijken.

 Lees verder...     2 reacties

Het ultieme doel van leiderschap?

Door: Ronald van der Molen    16-08-2017    13:05 uur

Wat is volgens jou het ultieme doel van leiderschap? Als leiderschap een boom is, welke vrucht produceert hij dan? Aangezien je gedachten bepalen hoe je je gedraagt, is het belangrijk om bij deze vraag stil te staan. 

 Lees verder...     Reageer

Drie missers waardoor prijsonderhandelingen geheid fout aflopen

Door: Michel Hoetmer    06-08-2017    17:40 uur

Onderhandelingen zijn een vast onderdeel van vrijwel elk verkoopproces. Klanten willen over het algemeen niet het onderste uit de kan hebben, maar ze willen op z’n minst het gevoel hebben dat ze een eerlijke deal hebben gesloten. Dat geldt uiteraard ook voor de verkopende partij. In dat spanningsveld kan er het nodige mislopen. 

 Lees verder...     Reageer

Succes in uw team? Dat bereikt u zo!

Door: Wout Plevier    01-08-2017    13:25 uur

Heerlijk vakantie! Dat geeft het brein tijd om te mijmeren. En in deze mijmertijd kom je tot de beste inzichten. Als je als manager je team de komende periode heel goed wilt ontwikkelen richting teamsucces, lees dan ons SLiM! stappenplan voor Teamsucces door. Je voorkomt gekibbel, naast elkaar heen praten, ego-gedrag, slechte samenwerking en... gaat 100% op weg naar Teamsucces!

 Lees verder...     1 reactie

Zeven veel gemaakte blunders in offertes

Door: Michel Hoetmer    27-07-2017    16:29 uur

Het verkoopgesprek verliep voorspoedig. Er was een stevige klik tussen de verkoper en de klant. Dus sprak de verkoper met de klant af om alles op papier te zetten. 
De verkoper liet er geen gras over groeien. Hij maakte nog dezelfde dag een offerte. Alles leek in kannen en kruiken. Of toch niet?
U vindt in dit artikel 7 veel gemaakte fouten in offertes met praktische verbetertips...

 Lees verder...     Reageer

Zes tips waardoor u geen tijd meer verliest en gestrest doorploetert

Door: Wout Plevier    16-06-2017    18:03 uur

Geinspireerd door de boeken 4 hour workout, 4 hour workweek en de laatste bestseller van Tim Ferris geef ik de 6 korte adviezen die u 100% productiever maken. u hoeft geen Master time management te worden. Pas deze tips direct in uw routine toe! U wint door te focussen op deze 20% belangrijke routines direct 80% tijd! Daar geef ik garantie op!! Zet dit artikel gerust door naar uw omgeving, dat waarderen wij top!

 Lees verder...     1 reactie

Zo helpen verkopers 100 procent verkoopkansen om zeep

Door: Michel Hoetmer    11-06-2017    17:57 uur

Stelt u zich de volgende situatie eens voor. U gaat naar een winkel en u bent vastbesloten om iets te kopen. Eigenlijk heeft u de keuze al gemaakt. Zo’n koop is een ‘eitje’ niet waar? U stapt naar binnen en vraagt om het product. De man achter de balie geeft aan dat iemand anders beter op de hoogte is en haalt de expert er bij. Wat er dan gebeurt houdt u niet voor mogelijk.

 Lees verder...     1 reactie

Altijd maar weer gedoe over prijzen

Door: Michel Hoetmer    22-05-2017    16:25 uur

Stel u vraagt aan een gemiddelde verkoper: ‘Wat is het meest gehoorde bezwaar tijdens je verkoopgesprekken?’ Wat zou zo’n verkoper dan zeggen? De kans is groot dat hij reageert met ‘klanten vinden dat wij te duur zijn!’ Is dit fictie of werkelijkheid? En kunt u er iets tegen ondernemen?

 Lees verder...     Reageer

Transformeren van piramide naar park

Door: Ronald van der Molen    16-05-2017    22:16 uur

Door de veranderingen om ons heen verschuift de inrichting van organisaties steeds meer van een top-down structuur (een piramide) naar een bottom-up structuur (een park). Hoe verschillen deze twee typen organisaties van elkaar? Waar moet je aan denken voordat je jouw bedrijf inricht als een park? Ontdek waarom een integrale benadering cruciaal is en wat de minimale vereisten zijn voor een dergelijke transformatie.

 Lees verder...     Reageer

Nieuwe klanten werven met een glimlach

Door: Michel Hoetmer    14-05-2017    17:04 uur

Hoe groot acht u de kans op succes wanneer een verkoper precies klinkt zoals alle anderen die ook een poging doen om nieuwe klanten binnen te hengelen? Volgens Albert Einstein is de definitie van krankzinnigheid: steeds hetzelfde blijven doen en dan betere resultaten verwachten. Een kleine variatie hierop is: precies hetzelfde als de concurrentie doen en dan toch verwachten dat klanten met u in zee gaan. Dat werkt natuurlijk niet. Gelukkig kan het ook anders.

 Lees verder...     Reageer

Tip: neem een sollicitant aan die een burn-out heeft gehad

Door: Pieter Frijters    30-04-2017    23:46 uur

Mocht u voor het aanemen van een nieuwe arbeidskracht twijfelen tussen twee kandidaten waar van er één burn-out is geweest, twijfel dan niet langer en kies de kandidaat met de verwerkte burn-out.

 Lees verder...     15 reacties

Hoe maakt u het verschil met uw concurrenten?

Door: Michel Hoetmer    20-04-2017    16:28 uur

Stelt u zich de volgende situatie eens voor. Een bedrijf kampt met een probleem. Men denkt goed na over de oplossing en vervolgens oriënteert men zich uitgebreid online. De volgende stap is dan meestal om enkele partijen uit te nodigen om te laten zien wat zij in huis hebben. Wie van deze verkopers denkt u dat de grootste kans heeft op de opdracht?

 Lees verder...     Reageer

Presentatietip: Even diep ademhalen voor een presentatie, NIET doen

Door: Pieter Frijters    14-04-2017    02:38 uur

Haal vantevoren even diep adem, is een advies dat u zomaar kunt krijgen voor het geven van een presentatie. Dat is geen goed idee, aldus Pieter Frijters in zijn eerste vlog op Managersonline.nl.

 Lees verder...     3 reacties

< vorige 1 2 3 4 5 86 volgende >
 
05 - 07 - 2018
  De psychologie van het overtuigen
08 - 06 - 2018
  Misvattingen over klantgedrag en de klantreizen die ze maken
07 - 06 - 2018
  Hoe zorgen we voor meer bevlogenheid?
06 - 06 - 2018
  Vier tips om Ja,maar…. . tijdens projecten te voorkomen 
27 - 05 - 2018
  Zonder enige moeite meer omzet scoren
16 - 05 - 2018
  Proberen klanten die vroegtijdig om prijzen vragen u uit te knijpen?
23 - 04 - 2018
  De 5 zegeningen van burn-out
13 - 04 - 2018
  Hoe ontdek je nr. 1 talent en zet je talentmanagement goed op de kaart?
22 - 03 - 2018
  Wat is de beste manier om nieuwe klanten te werven?
06 - 03 - 2018
  Hoe ga je als zelfsturend team met conflicten om?
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Succesvol je geld beleggen? Doe het online!
reacties
IT-beslisser vindt innovatie binnen eigen organisatie te traag (1) 
Wintersport: 81 procent zet wekker zo vroeg mogelijk om files te vermijden (1) 
Te weinig perspectief voor werknemer met psychische klachten  (3) 
VCP: onbegrijpelijk dat werknemers niet vaker vast contract krijgen (1) 
Smart home markt groeit tot 1,7 miljard euro (1) 
Shell meest favoriete werkgever in 2018 (1) 
Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst (1) 
top10
Te weinig perspectief voor werknemer met psychische klachten
VCP: onbegrijpelijk dat werknemers niet vaker vast contract krijgen
Werk beïnvloedt privéleven negatief
Kennisontwikkeling IT’ers blijft achter door werkdruk
Innovatie als tool om medewerkers zichzelf te laten ontwikkelen
Personeelstekort? Zo haalt u nieuwe talenten binnen en behoudt u ze!
Wintersport: 81 procent zet wekker zo vroeg mogelijk om files te vermijden
Verwachte vraag naar ‘vaste’ IT’ers door financiële dienstverleners neemt af
‘Niet Haagse plannen, maar kennis en drive bepalen succes bemiddeling'
Hoe schrijft u offertes die scoren?
meer top 10