zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

De klantbeleving stopt niet na de 'implementatie'

Door: Richard van der Lee    28-08-2018    10:00 uur

Houden zakelijke dienstverleners wel voldoende rekening met de klantverwachting tijdens en na implementatietrajecten? Lees over drie aspecten die klanten belangrijk vinden wanneer het gaat over verwachting en beleving. 
 

 Lees verder...     Reageer

Doelen maken meer kapot dan u lief is

Door: Michel Hoetmer    27-08-2018    14:20 uur

U kunt bijna geen managementboek open slaan of er staat wel iets in over het stellen van doelen. De Amerikaanse verkoopgoeroe Brian Tracy vergelijkt doelen met geleide projectielen. Zomaar een doel is natuurlijk niet goed genoeg. Hoe ambitieuzer hoe beter. Dat zou mensen in beweging brengen. Stel onrealistische doelen en alles komt pico bello voor elkaar. Het is weer eens tijd om feiten en fictie van elkaar te scheiden.

 Lees verder...     4 reacties

Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed

Door: Michel Hoetmer    01-08-2018    15:40 uur

Verkopers zijn altijd uit op meer handel. Geef ze eens ongelijk. Meer handel betekent voor velen ook meer inkomen. En zelfs als een verkoper niet (voor een deel) op provisiebasis werkt moet hij wel aan bepaalde doelstellingen voldoen anders loopt het slecht voor hem af. Daarom hanteren velen de strategie van ‘grote stappen snel thuiskomen’. Is dat nou wel zo verstandig?

 Lees verder...     4 reacties

Hoe kan ik groeien in overtuigingskracht?

Door: Ronald van der Molen    28-07-2018    23:29 uur

Sommige leidinggevenden krijgen haast alles gedaan bij hun medewerkers. Op de één of andere manier raken ze telkens de juiste snaar waardoor mensen het heerlijk vinden om voor hen te werken. Hoe doen ze dat toch? 

 Lees verder...     Reageer

De psychologie van het overtuigen

Door: Ronald van der Molen    05-07-2018    22:33 uur

Als leidinggevende of ondernemer ben je dagelijks bezig met het overtuigen van anderen. Bijvoorbeeld om een voorstel geaccepteerd te krijgen, een medewerker verder te helpen of een klant binnen te halen. Maar hoe trek je iemand echt over de streep?

 Lees verder...     Reageer

Misvattingen over klantgedrag en de klantreizen die ze maken

Door: Michel Hoetmer    08-06-2018    15:18 uur

Een van de nieuwste hypes in managementland gaat over klantreizen en hoe klanten zich zouden gedragen. Het idee is dat u door de diverse contactmomenten in kaart te brengen een beter beeld krijgt van de reis die klanten afleggen en hoe u ze daarbij kunt bedienen. Het lijkt allemaal heel plausibel. Maar is dat het ook? Het is tijd om feit en fictie van elkaar te scheiden.  

 Lees verder...     1 reactie

Hoe zorgen we voor meer bevlogenheid?

Door: Ronald van der Molen    07-06-2018    12:40 uur

Met bevlogen werknemers werk je plezieriger samen en kun je als organisatie superieure prestaties neerzetten. Om de bevlogenheid van werkend Nederland te stimuleren is het van 4 t/m 8 juni week van de bevlogenheid. Waar komt deze toegenomen belangstelling voor engagement vandaan en hoe stimuleer je dit?

 Lees verder...     Reageer

Vier tips om Ja,maar…. . tijdens projecten te voorkomen 

Door: Richard van der Lee    06-06-2018    12:48 uur

Ja, maar............ We komen het vaak tegen bij projecten. Hoe ga je hier als 'professional die het project er even bij doet'  mee om in de dagelijkse organisatierealiteit. Lees over excuses, oorzaken en vier tips.

 Lees verder...     Reageer

Zonder enige moeite meer omzet scoren

Door: Michel Hoetmer    27-05-2018    16:28 uur

Hebt u het wel eens meegemaakt dat u ergens iets koopt en bij thuiskomst merkt dat er iets aan uw nieuwe aanwinst ontbreekt? Denkt u hierbij bijvoorbeeld aan het een batterijtje. Hoe vaak heeft men dat wel niet vergeten mee te leveren? Maar soms gaat het over veel grotere zaken en zijn spectaculaire omzetstijgingen mogelijk. Hoe? (het is echt doodeenvoudig!)

 Lees verder...     Reageer

Proberen klanten die vroegtijdig om prijzen vragen u uit te knijpen?

Door: Michel Hoetmer    16-05-2018    17:49 uur

Stel iemand neemt contact met u op en vraagt snel naar de prijs van uw product of dienst. Is dat dan een teken dat u met een ‘prijskoper’ te maken hebt? Of is er misschien iets anders aan de hand? Het enige juiste antwoord is natuurlijk: dat hangt er van af. Maar daar hebt u helemaal niets aan. Zo’n vaag antwoord schreeuwt om een toelichting.

 Lees verder...     Reageer

De 5 zegeningen van burn-out

Door: Pieter Frijters    23-04-2018    00:34 uur

Burn-out lijkt je leven in één klap op z’n kop te zetten. Maar het is juist andersom. Burn-out betekent dat je eindelijk met beide benen op de grond bent beland… Het is geen vloek, maar een zegen. Geen blokkade, maar een kans. Geen ziekte of zwakte, maar een teken van krachtig zelfhelend vermogen.

 Lees verder...     6 reacties

Hoe ontdek je nr. 1 talent en zet je talentmanagement goed op de kaart?

Door: Wout Plevier    13-04-2018    13:30 uur

Strategisch talent ontwikkelen in organisaties is een prachtig gebied. Het wordt ook noodzakelijk: de toekomst heeft meer agile organisaties nodig, die talent duurzaam aan zich kunnen verbinden. Professionals dienen zich te focussen op een leven lang leren: om bij te blijven in de snelheid van ontwikkelingen. In dit artikel leert u hoe u beide vragen via een simpel stappenplan kunt dichten. Enjoy!

 Lees verder...     Reageer

Wat is de beste manier om nieuwe klanten te werven?

Door: Michel Hoetmer    22-03-2018    15:40 uur

Stelt u zich eens voor dat iemand u ’s nachts wakker maakt en deze prangende vraag op u afvuurt. Aardige kans dat u dan een methode noemt die u onwenselijk acht. Nog grotere kans dat telefonische acquisitie en spam met stip bovenaan uw lijstje staan. Telefonische acquisitie is toch immers morsdood?

 Lees verder...     3 reacties

Hoe ga je als zelfsturend team met conflicten om?

Door: Ronald van der Molen    06-03-2018    18:55 uur

Veel teams hebben niet geleerd om goed met conflicten om te gaan omdat dit in traditionele organisaties vaak bij managers wordt neergelegd. Bij zelfsturing of zelforganisatie moeten de teamleden hun eigen conflicten oplossen. Hoe doe je dat op een vruchtbare manier?

 Lees verder...     1 reactie

< vorige 1 2 3 4 5 89 volgende >
 
26 - 02 - 2020
  Wat voor leiderschap vraagt een innovatieve organisatie?
20 - 02 - 2020
  Hoe kun je dít nu relativeren?!
13 - 02 - 2020
  Hoe leuk moet je elkaar vinden om een goed team te zijn?
05 - 02 - 2020
  Is schrijven over beďnvloedingstactieken wel zo netjes?
13 - 01 - 2020
  Onbekend maakt onbemind
18 - 12 - 2019
  Welke van deze zeven eigenschappen heb jij, om succesvol je toegevoegde waarde te vergroten?
01 - 12 - 2019
  Vijf Praktische tips voor effectieve verkoopgesprekken
25 - 11 - 2019
  Is ondernemend Nederland de weg een beetje kwijt?
14 - 11 - 2019
  Zo voorkomt u keuzestress
07 - 10 - 2019
  Zes tips bij het kiezen van je burn-out coach
advertorial
White paper: 24 tips om e-mailadressen te verzamelen
Wat kun je doen om in deze lastige tijd je e-mail database te vergroten? In dit white paper van Spotler lees je 24 concrete tips waar je direct mee aan de slag kunt. Een groter bereik betekent simpelweg ook een grotere kans op succes. Benieuwd naar de tips?
Download het white paper
Lees verder
Fit blijven zorgt voor betere prestaties op de werkvloer
reacties
Corona zorgt voor boost in online verkopen (1) 
Tijdens de vakantie fantaseren over later (1) 
Zonnige tendens woningen met zwembad  (1) 
Anderhalvemeter-klagen: helpt dat?  (1) 
Data-analist, data scientist en big data populairste termen bij zoeken naar IT-vacatures (1) 
Hoe data storytelling leidinggevenden helpt bij efficiënt beheer van LinkedIn-profiel (1) 
Een op de tien heeft liever heteroseksuele collega dan LGBT-collega (3) 
top10
Mimecast waarschuwt voor tweede golf in coronaphishing
Hoe data storytelling leidinggevenden helpt bij efficiënt beheer van LinkedIn-profiel
Anderhalvemeter-klagen: helpt dat?
Trend zet door: grote concerns die omvallen
Fors meer DDoS aanvallen vanwege COVID-19
Een veilige hybride werkomgeving dankzij mobiele encryptie
Reorganiseren: vier belangrijke aandachtspunten
Aantal verlopen cao’s neemt toe
Millennial vindt dat geluk niet gebonden is aan vinden romantische partner
Gerichte inzet AI nodig om ROI gezond te houden
meer top 10