zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Vijf praktische tips voor effectievere verkoopgesprekken

Door: Michel Hoetmer    29-01-2021    11:58 uur

Men neemt verkopers vaak aan op basis van hun vlotte babbel. Dat iemand goed kan praten betekent echter niet dat hij ook een succesvolle verkoper is. Want goede verkoopgesprekken zijn nooit eenrichtingsverkeer. Eindeloos babbelen en dan op een gegeven moment buiten adem vragen "Wat vindt u er van?" werkt zelden of nooit. De kans is groot dat de klant ergens gedurende dit verbale geweld in de slaapstand is geraakt. Gelukkig kan dat veel beter.
 Lees verder...     Reageer

Klanten willen slechts twee dingen

Door: Michel Hoetmer    21-01-2021    13:59 uur

Interessante vraag: wat willen klanten nou precies? Draait het om beleving? Of dat bedrijven klanten in de watten leggen? Of gaat het om de unieke producten en diensten van bedrijven? 

De antwoorden op deze vragen spelen natuurlijk allemaal een rol in de relatie tussen klanten en bedrijven. Maar toch raken ze niet de kern van de zaak. Wat die dan wel is?
 Lees verder...     2 reacties

Twijfel is de grote vriend van excellente prestaties

Door: Michel Hoetmer    13-01-2021    13:31 uur

Is zelfvertrouwen een noodzakelijke voorwaarde voor succes? Stel nu eens dat dit waar is, is twijfel dan een van de grootste vijanden van succes? Als beide antwoorden positief zijn, mogen wij vervolgens concluderen dat succesvolle mensen minder twijfels hebben dan anderen? Zijn het zelfverzekerde goden die zich door niets en niemand tegen laten houden?
 Lees verder...     Reageer

Ninja teamcoaching, proactief en ‘onzichtbaar’

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     23-11-2020    12:40 uur

Als voorzitter van de vergadering is je leider geen kei, haar kwaliteiten liggen duidelijk ergens anders. Het is ‘old school’ om te denken dat zij alleen verantwoordelijk is voor het goed laten lopen van die bijeenkomsten. Neem je verantwoordelijkheid als deelnemer en kom zelf in actie. Gedraag je als een teamcoach, maar dan in Ninja vermomming. 
 Lees verder...     Reageer

Kijken, kijken en niet kopen

Door: Michel Hoetmer    12-11-2020    11:52 uur

Bent u ooit op een buitenlandse bazaar geweest? Dan zal het u vast wel eens zijn overkomen dat een verkoper door kreeg dat u uit Nederland kwam en met een zwaar accent riep "kijken, kijken, niet kopen!"

Het verschijnsel van de kat uit de boom kijken doet zich ook in ons land voor op totaal andere plekken. Het is trouwens niet uniek voor bazaars of Nederlanders. Wat is er aan de hand?
 Lees verder...     1 reactie

Ratingterreur

Door: Michel Hoetmer    28-10-2020    14:15 uur

U hebt het vast wel eens meegemaakt. U had contact met een groot bedrijf via hun telefonische service en stelde een vraag.

Eigenlijk was het helemaal niks moeilijks. De medewerker gaf keurig antwoord en uw probleem was opgelost. Alles leek in kannen en kruiken. Maar wat gebeurde er daarna?
 Lees verder...     Reageer

Wat heeft de Noordpool met onze toekomst van leven en werken te maken?

Door: Bart Flos    24-10-2020    14:15 uur

Een bekend adagium in de wondere wereld van verandermanagement stelt dat de mens best wel wil veranderen maar niet veranderd wil wórden. We houden er niet van om in een richting geduwd te worden die we niet overzien en daardoor niet begrijpen. Toch is het op dit moment de Noordpool en niet de Corona-pandemie die ons pas een echte ongewenste duw geeft. Want onze manier van leven en werken zal drastisch moeten veranderen, of we dat nu willen of niet.
 Lees verder...     Reageer

OOBE maar dan wel PnP

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     20-10-2020    17:22 uur

Tijdens een innovatieconferentie vroeg een CEO mij: ‘Aart hoe kom jij steeds aan die out-of-the-box ideeën’? Mijn antwoord was: ‘ik heb geen box’. Veel leiders zoeken de sleutel tot innovatie in het out-of-the-box-denken, maar misschien moeten we dat dozengedoe wel afschaffen.

 
 
 Lees verder...     Reageer

Drie Grote Vragen die we onszelf zouden moeten stellen

Door: Bart Flos    08-10-2020    16:43 uur

Nog nooit in de moderne geschiedenis hebben we ons zo wijdverspreid zorgen gemaakt over de toestand in de wereld. Op dit moment tobben we állemaal, overal op deze planeet, over de aanhoudende pandemie. We maken ons zorgen over de gevolgen voor de wereldeconomie en daarmee over de gevolgen voor onszelf. Maar wat als we nu eens een stap verder gaan?
 Lees verder...     Reageer

Leiderschapslessen uit de natuur (deel 2)

Door: Ronald van der Molen    07-10-2020    12:46 uur

De natuur gaat zeer effectief om met veranderingen. Wat valt daarvan te leren? In het eerste deel van deze serie stond aandacht voor relaties en verbindingen centraal. In dit tweede deel ontdek je hoe je slim veranderingen initieert en circulair leert denken.
 Lees verder...     Reageer

Hoe gaat u effectief om met kakelende klanten?

Door: Michel Hoetmer    02-10-2020    13:47 uur

U bent uiteraard expert op uw vakgebied. Dan is het bijzonder lastig wanneer uw klanten kwistig met allerlei meningen strooien die als een tang op een varken slaan. Zie dan nog maar eens uw hoofd koel te houden.

Het is dan niet gemakkelijk om de neiging die ander eens goed uit te leggen hoe de vork werkelijk in de steel zit te onderdrukken. Maar is dat wel zo verstandig?
 Lees verder...     Reageer

Leiderschapslessen uit de natuur (deel 1)

Door: Ronald van der Molen    01-10-2020    13:48 uur

Veel bedrijven worden door de COVID19 pandemie geconfronteerd met een afnemende vraag naar hun producten en diensten. Er spelen vragen zoals: hoe overleven we deze crisis? Moeten we ons bedrijf anders gaan vormgeven? En hoe dan? Omdat de natuur zeer effectieve strategieën kent in het omgaan met veranderingen, bevat ze waardevolle lessen op het gebied van leiderschap en innovatie.
 Lees verder...     4 reacties

Over hittegolven, Corona en het klimaat: een andere kijk op de kwestie

Door: Bart Flos    16-09-2020    16:01 uur

Bestaan er ook hittegolven buiten het zomerseizoen? Kan er zich in de winter een hittegolf voordoen? En wat heeft dat met de Corona-pandemie en het klimaat te maken? Laten we eens wat verder kijken dan onze meteorologische neus lang is.
 Lees verder...     Reageer

Waar je niks aan hebt en misschien toch weer wel….

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     03-09-2020    22:18 uur

Wanneer het je flink tegenzit, dan bereik je soms een stressniveau waarop je niet meer lekker kan denken. Je hebt dan geen toegang meer tot je hele brein en vervalt in een primaire modus, ‘Schiet mij maar lek’. Maar er is hoop. Als je merkt dat het die richting op gaat dan helpt het als je de volgende teksten te voorschijn tovert.
 Lees verder...     Reageer

< vorige 1 2 3 4 5 92 volgende >
 
28 - 12 - 2021
  Kermie de Kikker
10 - 11 - 2021
  Onderweg naar meer bevlogenheid
05 - 11 - 2021
  Kopje thee drinken
20 - 09 - 2021
  De mentale antenne van de topverkoper
12 - 09 - 2021
  Dat coachen is ook niet alles.
29 - 07 - 2021
  Hoe boost je de vitaliteit en verbondenheid van je team(s)?
16 - 06 - 2021
  Het gaat straks echt anders op het werk
31 - 05 - 2021
  Last van terminale serieusheid? Ga spelen!
25 - 05 - 2021
  Waarom lopen ze nu weer weg?
11 - 05 - 2021
  Zo erkent u gemaakte fouten!
Welke rechten heb je bij een arbeidsconflict?
reacties
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (3) 
Timemanagement is eigenlijk grote onzin! (1) 
Citrix onderzoek toont verdeeldheid over werken op kantoor (1) 
Nederlanders willen vooral buiten kantoor kunnen werken (3) 
Drie eenvoudige tips tegen SIM-swapping (1) 
Nederlander bang voor misleidende online reviews (3) 
Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket (1) 
top10
Werknemers gestrest, maar welzijnsprogramma’s blijven onderbelicht
Ruim helft Gen Z ervaring met uitbuiting of mishandeling op werk
Video-Leren: het hoe en waarom
Hoe reis je zakelijk zorgeloos en met plezier door Nederland?
Databeheer kritieke uitdaging voor succesvolle inzet AI
Kwart werkend Nederland vindt werkgevers verantwoordelijk voor vitaliteit medewerkers
Pakt de werknemer meer macht in 2023 ?
Nederlander met minimumloon gaat er maandelijks netto 216 euro op vooruit
Dealmakers in Europa optimistisch ondanks moeilijke marktomstandigheden
Week van het Werkgeluk in een extreem krappe arbeidsmarkt
meer top 10