zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Zo regisseer je het begin van jouw presentatie (video)

Door: Pieter Frijters    14-04-2019    23:11 uur

Feilloos de regie nemen. Vrijwel alle deelnemers aan mijn presentatietrainingen worstelen ermee. Het is letterlijk een eye opener als ik ze leer hoe je dát doet. Want stel, je hebt een goed verhaal. Je bent helemaal klaar voor je toehoorders. Zijn zij dan ook klaar voor jou? Muisstil dus? En in gespannen afwachting van wat jij gaat zeggen?

 Lees verder...     Reageer

Niet het systeem, maar de mensen centraal

Door: Ronald van der Molen    27-03-2019    21:45 uur

Al decennia organiseren managers mensen op mechanische wijze. Maar hierdoor vervreemden medewerkers van hun klanten, het bedrijf en zichzelf. Tijd voor organisch organiseren.
 Lees verder...     3 reacties

Deze vier woorden ondermijnen iedere presentatie (video)

Door: Pieter Frijters    17-03-2019    22:37 uur

Je woont een presentatie bij van een collega. Een kei in zijn vak. Zijn nieuwe plan is briljant. Ook het stappenplan is waterdicht. Toch blijf je naderhand zitten met een heel ander gevoel. En niet alleen jij. Het overtuigde niet, de presentatie. Oorzaak: verboden stopwoorden.

 Lees verder...     1 reactie

Kortsluiting bij energieleveranciers

Door: Michel Hoetmer    06-03-2019    15:15 uur

Het zal u vast niet zijn ontgaan: de afgelopen weken was er flinke commotie over de manier waarop energiebedrijven nieuwe klanten proberen te werven. Daar gaat nogal wat mis. Uiteraard wassen de energieboeren hun handen in onschuld. Het ligt allemaal aan de bureaus die zij hebben ingehuurd. Is dat écht zo? Of is er ook nog een andere oorzaak?
 Lees verder...     2 reacties

Hoe reageer je op ongemakkelijke complimenten?

Door: Frank van Marwijk    28-02-2019    14:53 uur

In verband met Nationale Complimentendag op 1 maart, worden Hans Poortvliet (initiatiefnemer van deze dag) en ik (co-auteur van Het groot complimentenboek) weer benaderd door de media. De meest gestelde vraag: hoe reageer je op een compliment? Gewoon een bedankje? Maar hoe reageer je op ongemakkelijke complimenten? Hierbij 16 cases en een link naar een downloadbare versie.
 Lees verder...     Reageer

Hoe schrijft u offertes die scoren?

Door: Michel Hoetmer    19-02-2019    15:13 uur

De meerderheid van de offertes gaat over het product of dienst dat men tracht te verkopen. En natuurlijk over het bedrijf van de aanbieder. Want de klant moet natuurlijk weten hoe goed u bent en waarom hij voor uw product of dienst moet kiezen. Maar hoe zit het met de wensen van de klant? Die komen er niet zelden nogal stiefmoederlijk van af. Dat is een beetje dom.
 Lees verder...     Reageer

Van veroordelen naar ontwikkelen

Door: Ronald van der Molen    19-12-2018    15:02 uur

Het jaar zit er bijna op, tijd dus voor de jaarlijkse beoordelingsgesprekken. Steeds meer leidinggevenden en medewerkers zetten vraagtekens bij deze rituele dans. De HR-cyclus is voor velen een verplicht nummer dat bovendien veel tijd kost. 

 Lees verder...     Reageer

Beslissen is een pijnlijk proces

Door: Michel Hoetmer    27-11-2018    14:36 uur

Mensen schuiven lastige beslissingen liever voor zich uit. Niets doen is stukken makkelijker dan tot actie overgaan. Dus willen ze nadenken. Dat is op zich een redelijk verzoek.Toch is een klein zetje vaak al voldoende om mensen tot een besluit te bewegen. Lukt dat niet? Dan is het minste wat u moet doen: richting aangeven. Anders komt van uitstel vrijwel zeker afstel. Wat doet u er aan?

 Lees verder...     Reageer

Woorden met het effect van een koude douche

Door: Michel Hoetmer    04-10-2018    15:07 uur

Stelt u zich het volgende eens voor. De telefoon rinkelt. Iemand meldt zichzelf aan de andere kant van de lijn. Hoe lang duurt het dan voordat u denkt ‘Gut o gut, ik heb een verkoper aan de lijn’? Waarschijnlijk niet meer dan pakweg 20 seconden. Prospects trekken razendsnel conclusies op basis van enkele woorden en hoe men ze uitspreekt. Meestal luidt dat ook een spoedig einde van zo’n gesprek in. Kan dat niet anders?

 Lees verder...     4 reacties

Burn-out: Psychiaters weten het niet

Door: Pieter Frijters    24-09-2018    00:34 uur

Pas zag ik op tv drie psychiaters in het programma Buitenhof. Zij spraken over burn-out. Even was het alsof ik in een tijdcapsule, zoeff, naar het verleden afreisde. Maar nee, de tijd heeft gewoon stilgestaan.

 Lees verder...     6 reacties

Vijf valkuilen om te vermijden bij IT-implementaties

Door: Richard van der Lee    17-09-2018    16:41 uur

Welke vijf valkuilen kom je tegen tijdens het realiseren van IT-implementaties en verandertrajecten binnen organisaties? Lees over weerstand, acceptatie en verandering en IT als lust in plaats van last.

 Lees verder...     5 reacties

De klantbeleving stopt niet na de 'implementatie'

Door: Richard van der Lee    28-08-2018    10:00 uur

Houden zakelijke dienstverleners wel voldoende rekening met de klantverwachting tijdens en na implementatietrajecten? Lees over drie aspecten die klanten belangrijk vinden wanneer het gaat over verwachting en beleving. 
 

 Lees verder...     Reageer

Doelen maken meer kapot dan u lief is

Door: Michel Hoetmer    27-08-2018    14:20 uur

U kunt bijna geen managementboek open slaan of er staat wel iets in over het stellen van doelen. De Amerikaanse verkoopgoeroe Brian Tracy vergelijkt doelen met geleide projectielen. Zomaar een doel is natuurlijk niet goed genoeg. Hoe ambitieuzer hoe beter. Dat zou mensen in beweging brengen. Stel onrealistische doelen en alles komt pico bello voor elkaar. Het is weer eens tijd om feiten en fictie van elkaar te scheiden.

 Lees verder...     4 reacties

Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed

Door: Michel Hoetmer    01-08-2018    15:40 uur

Verkopers zijn altijd uit op meer handel. Geef ze eens ongelijk. Meer handel betekent voor velen ook meer inkomen. En zelfs als een verkoper niet (voor een deel) op provisiebasis werkt moet hij wel aan bepaalde doelstellingen voldoen anders loopt het slecht voor hem af. Daarom hanteren velen de strategie van ‘grote stappen snel thuiskomen’. Is dat nou wel zo verstandig?

 Lees verder...     4 reacties

< vorige 1 2 3 4 5 89 volgende >
 
05 - 02 - 2020
  Is schrijven over beïnvloedingstactieken wel zo netjes?
13 - 01 - 2020
  Onbekend maakt onbemind
18 - 12 - 2019
  Welke van deze zeven eigenschappen heb jij, om succesvol je toegevoegde waarde te vergroten?
01 - 12 - 2019
  Vijf Praktische tips voor effectieve verkoopgesprekken
25 - 11 - 2019
  Is ondernemend Nederland de weg een beetje kwijt?
14 - 11 - 2019
  Zo voorkomt u keuzestress
07 - 10 - 2019
  Zes tips bij het kiezen van je burn-out coach
05 - 10 - 2019
  Waarom top-down veranderen initiatief vanuit medewerkers aan banden legt
25 - 09 - 2019
  Drie redenen waarom je nu meteen De Workaholic Test zou moeten doen
12 - 09 - 2019
  Hé, zelfstandig ondernemer, waarom werk jij niet gewoon in loondienst?
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s  (1) 
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
top10
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Kort door de bocht coaching?
Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
meer top 10