zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

De mentale antenne van de topverkoper

Door: Michel Hoetmer    20-09-2021    15:31 uur

Verkopen gaat een stuk gemakkelijker wanneer klanten het gevoel hebben dat het 'klikt' tussen hen en de verkoper. Zo'n klik komt makkelijk tot stand wanneer u oprechte interesse toont voor hun situatie en met ze meeleeft. Hoe pakt u het aan?
 Lees verder...     Reageer

Dat coachen is ook niet alles.

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     12-09-2021    14:23 uur

Niet alleen voor diegene die gecoacht wordt maar ook voor een coach is het niet altijd een fijne bedoeling. Net als bij medicijnen zou bij coaching een bijsluiter verplicht moeten zijn. Het kan namelijk voor beide partijen een stressvolle bedoeling zijn en dat is niet zonder consequenties.
 Lees verder...     2 reacties

Hoe boost je de vitaliteit en verbondenheid van je team(s)?

Door: Wout Plevier    29-07-2021    11:22 uur

Om vitaal te zijn, helpt het om goed voor jezelf te zorgen, te doen wat je leuk vindt en waarde toe te voegen door het werkelijk benutten van je talenten. Dit geldt voor jou maar ook voor je organisatie. Maar hoe richt je een werkomgeving daarop in en wat kun je doen om na de vakantie samen met de juiste focus hierop te starten?

 Lees verder...     Reageer

Het gaat straks echt anders op het werk

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     16-06-2021    13:52 uur

En dan hebben we het niet alleen over post-corona. Hoewel deze periode veel mensen tot nadenken heeft aangezet zijn er, los van corona, een aantal belangrijke ontwikkelingen gaande waar ‘bazen’ rekening mee moeten houden. Managers en teamleiders blijven een belangrijke factor voor het succes van de organisatie maar er gaan wel zaken veranderen.
 
 Lees verder...     Reageer

Last van terminale serieusheid? Ga spelen!

Door: Ben Kuiken    31-05-2021    17:59 uur

Werk is best serieus. En belangrijk. Maar je kunt ook doorslaan in die serieusheid. Dan wordt de serieusheid terminaal, en je werk een sleur. De remedie? Ga weer spelen! En fröbelen. Marijne Vos en Ben Kuiken schreven er een boek over: Het Grote Fröbelboek voor Adviseurs. Speel je mee?
 Lees verder...     Reageer

Waarom lopen ze nu weer weg?

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     25-05-2021    14:07 uur

In sommige organisaties zijn de gaten die gestopt worden met externen zo groot dat de verhouding intern-extern helemaal zoek is. Ik gun elke interimmanager zijn tijdelijke baan en ook de meeste recruiters gun ik hun bonus bij een succesvolle bemiddeling, maar de uitstroom van goede teamleiders en managers is wel een serieus vraagstuk.
 Lees verder...     Reageer

Zo erkent u gemaakte fouten!

Door: Michel Hoetmer    11-05-2021    13:25 uur

Stel u of uw bedrijf maakt een fout of komt negatief in het nieuws. Dan is het belangrijk om de opgelopen deuken in de repuatie te herstellen. Dat is echter gemakkelijker gezegd dan gedaan.  

De manier waarop men het doet maakt nogal wat verschil. In het ene geval is er sprake van blijvend verlies aan vertrouwen en in het andere geval is men bereid de gemaakte fout te vergeven en zelfs te vergeten. 
 
 Lees verder...     Reageer

Logisch dat we zo vaak onlogisch denken

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     07-04-2021    20:25 uur

Hoe zit het met jou als kritisch denker? In hoeverre heb jij deze vaardigheid onder de knie? Het is eigenlijk net zo’n basisvaardigheid als lezen, schrijven en rekenen, en zeker voor leiders. Met regie over je eigen denkproces ben je een betere leider. ‘Kritisch denken’ leer je niet echt in je opleiding, je moet er zelf in investeren. Verdiep je er eens in, en laat je verleiden om bewust te werken aan je kritisch vermogen.
 Lees verder...     1 reactie

‘Alternatieve waarheden’ over offertes

Door: Phil Kleingeld    22-03-2021    11:11 uur

De laatste tijd maakt een trainingsinstituut radioreclame voor een training in het schrijven van offertes. Ze zeggen dat, als je hun training volgt, al je offertes opdracht worden. Normaal gesproken krijg ik niet snel kromme tenen van onnozele beweringen, maar in dit geval maak ik daar toch een uitzondering op. Wat een baarlijke nonsens!
 

 Lees verder...     Reageer

Verstrikt in een web van regeltjes

Door: Michel Hoetmer    25-02-2021    12:09 uur

Hebt u zich ook wel eens afgevraagd waarom het ene tuincentrum haar deuren gesloten moet houden en het andere, waar ze toevallig voer voor dieren verkopen, wel open is?

Waarom een bloemenzaak plotseling een eerste levensbehoefte is en de verkoop van schoeisel of kleding kennelijk niet onder die noemer valt?
 Lees verder...     1 reactie

Samenwerken is zo goed nog niet

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     22-02-2021    17:06 uur

Als je samenwerking vooral ziet als een coördinatievraagstuk dan snap je niet waarom het zo vaak mis gaat. Samenwerking vereist nl. gedeelde inzichten over doelen, investeringen, risico’s en gezamenlijke besluitvorming om resultaten te halen die je alleen samen kan halen. Daarom is samenwerking vaak nodig, en tegelijkertijd ook tijdrovend en frustrerend, want geen garantie op succes.
 Lees verder...     Reageer

Verander of verdwijn

Door: Phil Kleingeld    16-02-2021    16:09 uur

Ondernemen is een van de leukste bezigheden die ik ken. Niet dat het echte eeuwigheidswaarde heeft, maar het houdt mij van de straat en met een beetje geluk maak ik anderen gelukkig of help ik hen hun (werkzame) leven wat te veraangenamen. 
 Lees verder...     Reageer

Praktische tips voor online ontmoetingen

Door: Michel Hoetmer    12-02-2021    12:41 uur

Vrijwel niemand komt er onder uit. Veel vergaderingen en verkoopgesprekken vinden tegenwoordig plaats in de virtuele wereld. Je zou na bijna een jaar denken dat iedereen daar wel aan gewend is. Maar in de praktijk valt het vaak tegen. Een advocaat was onlangs aanleiding voor grote hilariteit omdat hij een 'kattenfilter' niet weg kon krijgen en hij als sprekende kat in beeld verscheen. Tijd voor enkele nuttige tips.
 Lees verder...     Reageer

Luisteren voor verkoopsucces

Door: Michel Hoetmer    05-02-2021    12:12 uur

Men selecteert verkopers vaak op hun vlotte babbel. Maar is glad van de tongriem gesneden werkelijk de belangrijkste vaardigheid in het arsenaal van de verkoper?

Waarschijnlijk hoort u geen nieuws als ik u vertel dat luisteren op z’n minst even belangrijk is. Op dat punt gaat het vaak mis.
 Lees verder...     Reageer

< vorige 1 2 3 4 5 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10