zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Samenwerken is zo goed nog niet

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     22-02-2021    17:06 uur

Als je samenwerking vooral ziet als een coördinatievraagstuk dan snap je niet waarom het zo vaak mis gaat. Samenwerking vereist nl. gedeelde inzichten over doelen, investeringen, risico’s en gezamenlijke besluitvorming om resultaten te halen die je alleen samen kan halen. Daarom is samenwerking vaak nodig, en tegelijkertijd ook tijdrovend en frustrerend, want geen garantie op succes.
 Lees verder...     Reageer

Verander of verdwijn

Door: Phil Kleingeld    16-02-2021    16:09 uur

Ondernemen is een van de leukste bezigheden die ik ken. Niet dat het echte eeuwigheidswaarde heeft, maar het houdt mij van de straat en met een beetje geluk maak ik anderen gelukkig of help ik hen hun (werkzame) leven wat te veraangenamen. 
 Lees verder...     Reageer

Praktische tips voor online ontmoetingen

Door: Michel Hoetmer    12-02-2021    12:41 uur

Vrijwel niemand komt er onder uit. Veel vergaderingen en verkoopgesprekken vinden tegenwoordig plaats in de virtuele wereld. Je zou na bijna een jaar denken dat iedereen daar wel aan gewend is. Maar in de praktijk valt het vaak tegen. Een advocaat was onlangs aanleiding voor grote hilariteit omdat hij een 'kattenfilter' niet weg kon krijgen en hij als sprekende kat in beeld verscheen. Tijd voor enkele nuttige tips.
 Lees verder...     Reageer

Luisteren voor verkoopsucces

Door: Michel Hoetmer    05-02-2021    12:12 uur

Men selecteert verkopers vaak op hun vlotte babbel. Maar is glad van de tongriem gesneden werkelijk de belangrijkste vaardigheid in het arsenaal van de verkoper?

Waarschijnlijk hoort u geen nieuws als ik u vertel dat luisteren op z’n minst even belangrijk is. Op dat punt gaat het vaak mis.
 Lees verder...     Reageer

Angst doet kopen

Door: Phil Kleingeld    04-02-2021    12:14 uur

Als je gisteren niet meer bij de je digitale bankrekening kon komen, voor gesloten deuren bij je bank kwam te staan, je geen euro’s meer uit de flappentapper kon trekken, bankpasjes en creditcards niet meer werkten en je geen geld in huis had, hoe zou je dan nu in je levensonderhoud voorzien?
 Lees verder...     1 reactie

Vijf praktische tips voor effectievere verkoopgesprekken

Door: Michel Hoetmer    29-01-2021    11:58 uur

Men neemt verkopers vaak aan op basis van hun vlotte babbel. Dat iemand goed kan praten betekent echter niet dat hij ook een succesvolle verkoper is. Want goede verkoopgesprekken zijn nooit eenrichtingsverkeer. Eindeloos babbelen en dan op een gegeven moment buiten adem vragen "Wat vindt u er van?" werkt zelden of nooit. De kans is groot dat de klant ergens gedurende dit verbale geweld in de slaapstand is geraakt. Gelukkig kan dat veel beter.
 Lees verder...     Reageer

Klanten willen slechts twee dingen

Door: Michel Hoetmer    21-01-2021    13:59 uur

Interessante vraag: wat willen klanten nou precies? Draait het om beleving? Of dat bedrijven klanten in de watten leggen? Of gaat het om de unieke producten en diensten van bedrijven? 

De antwoorden op deze vragen spelen natuurlijk allemaal een rol in de relatie tussen klanten en bedrijven. Maar toch raken ze niet de kern van de zaak. Wat die dan wel is?
 Lees verder...     2 reacties

Twijfel is de grote vriend van excellente prestaties

Door: Michel Hoetmer    13-01-2021    13:31 uur

Is zelfvertrouwen een noodzakelijke voorwaarde voor succes? Stel nu eens dat dit waar is, is twijfel dan een van de grootste vijanden van succes? Als beide antwoorden positief zijn, mogen wij vervolgens concluderen dat succesvolle mensen minder twijfels hebben dan anderen? Zijn het zelfverzekerde goden die zich door niets en niemand tegen laten houden?
 Lees verder...     Reageer

Ninja teamcoaching, proactief en ‘onzichtbaar’

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     23-11-2020    12:40 uur

Als voorzitter van de vergadering is je leider geen kei, haar kwaliteiten liggen duidelijk ergens anders. Het is ‘old school’ om te denken dat zij alleen verantwoordelijk is voor het goed laten lopen van die bijeenkomsten. Neem je verantwoordelijkheid als deelnemer en kom zelf in actie. Gedraag je als een teamcoach, maar dan in Ninja vermomming. 
 Lees verder...     Reageer

Kijken, kijken en niet kopen

Door: Michel Hoetmer    12-11-2020    11:52 uur

Bent u ooit op een buitenlandse bazaar geweest? Dan zal het u vast wel eens zijn overkomen dat een verkoper door kreeg dat u uit Nederland kwam en met een zwaar accent riep "kijken, kijken, niet kopen!"

Het verschijnsel van de kat uit de boom kijken doet zich ook in ons land voor op totaal andere plekken. Het is trouwens niet uniek voor bazaars of Nederlanders. Wat is er aan de hand?
 Lees verder...     1 reactie

Ratingterreur

Door: Michel Hoetmer    28-10-2020    14:15 uur

U hebt het vast wel eens meegemaakt. U had contact met een groot bedrijf via hun telefonische service en stelde een vraag.

Eigenlijk was het helemaal niks moeilijks. De medewerker gaf keurig antwoord en uw probleem was opgelost. Alles leek in kannen en kruiken. Maar wat gebeurde er daarna?
 Lees verder...     Reageer

Wat heeft de Noordpool met onze toekomst van leven en werken te maken?

Door: Bart Flos    24-10-2020    14:15 uur

Een bekend adagium in de wondere wereld van verandermanagement stelt dat de mens best wel wil veranderen maar niet veranderd wil wórden. We houden er niet van om in een richting geduwd te worden die we niet overzien en daardoor niet begrijpen. Toch is het op dit moment de Noordpool en niet de Corona-pandemie die ons pas een echte ongewenste duw geeft. Want onze manier van leven en werken zal drastisch moeten veranderen, of we dat nu willen of niet.
 Lees verder...     Reageer

OOBE maar dan wel PnP

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     20-10-2020    17:22 uur

Tijdens een innovatieconferentie vroeg een CEO mij: ‘Aart hoe kom jij steeds aan die out-of-the-box ideeën’? Mijn antwoord was: ‘ik heb geen box’. Veel leiders zoeken de sleutel tot innovatie in het out-of-the-box-denken, maar misschien moeten we dat dozengedoe wel afschaffen.

 
 
 Lees verder...     Reageer

Drie Grote Vragen die we onszelf zouden moeten stellen

Door: Bart Flos    08-10-2020    16:43 uur

Nog nooit in de moderne geschiedenis hebben we ons zo wijdverspreid zorgen gemaakt over de toestand in de wereld. Op dit moment tobben we állemaal, overal op deze planeet, over de aanhoudende pandemie. We maken ons zorgen over de gevolgen voor de wereldeconomie en daarmee over de gevolgen voor onszelf. Maar wat als we nu eens een stap verder gaan?
 Lees verder...     Reageer

< vorige 1 2 3 4 5 91 volgende >
 
11 - 05 - 2021
  Zo erkent u gemaakte fouten!
07 - 04 - 2021
  Logisch dat we zo vaak onlogisch denken
22 - 03 - 2021
  ‘Alternatieve waarheden’ over offertes
25 - 02 - 2021
  Verstrikt in een web van regeltjes
22 - 02 - 2021
  Samenwerken is zo goed nog niet
16 - 02 - 2021
  Verander of verdwijn
12 - 02 - 2021
  Praktische tips voor online ontmoetingen
05 - 02 - 2021
  Luisteren voor verkoopsucces
04 - 02 - 2021
  Angst doet kopen
29 - 01 - 2021
  Vijf praktische tips voor effectievere verkoopgesprekken
advertorial
White paper: E-mail Marketing Automation Trends 2022
Wat kun je in 2022 verwachten op het gebied van e‑mail marketing automation? Welke trends en ontwikkelingen ziet Spotler? En welke thema’s moet je dit jaar in de gaten houden om zoveel mogelijk succes te behalen met je organisatie?
Download het white paper
Lees verder
De kracht van buitenreclame blijft bestaan
Kies als MT voor duurzame oplossingen; juist in de bouw
reacties
Traditioneel kerstpakket populairste extra beloning  (1) 
Thuiswerkers klagen het meest over hoofdpijn, stijve nek en vermoeide ogen  (1) 
Bedrijven verwachten tweedeling kantoorwerkers en thuiswerkers (2) 
Laptop veel milieuvriendelijker dan desktop  (1) 
Om veerkrachtiger te zijn, moeten bedrijven zich op snelheid en schaal richten (1) 
25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen (2) 
Agile werken: een fundamentele cultuurverandering (1) 
top10
Wat verandert er straks door de ‘Wet betaald ouderschapsverlof’?
Bedrijven gaan cyberslag aan in 2022
Vijf strategieën om de leertijd van je medewerkers te maximaliseren
Betere balans tussen werk en privé is goed voornemen nummer één
60 procent IT-securityspecialisten vindt ransomware en terrorismedreigingen vergelijkbaar
Duurzaamheidsmanagers hebben een boeiende baan met toekomstperspectief
Werkend Nederland gaat er minimaal op vooruit
Meeste finance afdelingen beschikken slechts over beperkte digitale basis
Grootste uitdaging IT-afdelingen is digitale transformatie en behoud van technisch talent
Global Networking Trends report: NaaS steeds populairder
meer top 10