zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Zo voorkomt u keuzestress

Door: Michel Hoetmer    14-11-2019    09:15 uur

Als er één ding fnuikend is voor uw verkoopresultaten dan zijn het wel weifelende klanten. Twijfel werkt uitstelgedrag in de hand. Twijfel roept ook een stressreactie op. Dat zijn dingen die u liever niet ziet. Grappig genoeg werken verkopers die twijfel regelmatig zelf in de hand. Hoe zit dat?
 Lees verder...     1 reactie

Zes tips bij het kiezen van je burn-out coach

Door: Pieter Frijters    07-10-2019    00:16 uur

Nederland telt bijna 4500 burn-outcoaches, allemaal met een eigen aanpak. Dat zorgt voor keuzestress. Want: welk hersteltraject is voor jou het beste? Zes tips die je helpen om een beslissing te nemen.

 Lees verder...     1 reactie

Waarom top-down veranderen initiatief vanuit medewerkers aan banden legt

Door: Ronald van der Molen    05-10-2019    12:55 uur

Veranderinitiatieven worden vaak op een mechanische manier aangepakt en top-down opgelegd. Hierdoor wordt het initiatief van medewerkers onbedoeld aan banden gelegd. Hoe kun je dit voorkomen? Hoe verander je op vernieuwende wijze, zodat je mensen positief verrast?
 Lees verder...     Reageer

Drie redenen waarom je nu meteen De Workaholic Test zou moeten doen

Door: Bart Flos    25-09-2019    13:45 uur

Hallo! Wat geweldig dat je de Workaholic Test hebt gedaan. Je staat nu aan het begin van een reis om je eigen werk/privé-balans in de gaten te gaan houden. Want hoe kun je anderen helpen als je eigen balans is verstoord? Laten we maar eens gaan kijken wat het allemaal betekent.
 Lees verder...     Reageer

Hé, zelfstandig ondernemer, waarom werk jij niet gewoon in loondienst?

Door: Bart Flos    12-09-2019    19:51 uur

Ik gaf een workshop voor een groep zelfstandig ondernemers op één van hun netwerkbijeenkomsten. Een vijftigtal enthousiaste entrepreneurs zaten in een halve cirkel nieuwsgierig naar me te kijken. ‘Goedemorgen en welkom’, begon ik. ‘Mag ik jullie eens wat vragen? Waarom werken jullie niet gewoon in loondienst?’ En we waren begonnen.
 Lees verder...     Reageer

Zeven tips voor sneller burn-out herstel (video)

Door: Pieter Frijters    18-08-2019    23:34 uur

Ooit las ik het volgende verhaal. Misschien ken jij het ook? Twee zoons groeiden op bij een alcoholistische vader. De een raakt verslaafd aan de alcohol en belandde in de goot. De ander werd een succesvol zakenman, stichtte een gezin en leidde een leven vol geluk en voorspoed.

 Lees verder...     Reageer

Geef mensen een reden om positief op uw ideeën te reageren

Door: Michel Hoetmer    18-07-2019    15:23 uur

Woorden hebben invloed op ons gedrag. Uiteraard kent u het verschil tussen een halfleeg- en halfvol glas. Halfleeg duidt op pessimisme en halfvol op optimisme. Op die manier kunt u uw eigen gedrag tot op zekere hoogte beïnvloeden met de interne dialoog in uw hoofd. 
Minder bekend is dat u met woorden ook het gedrag van anderen kunt sturen. Wanneer u uw  woorden zorgvuldig kiest kunt u er kleine wondertjes mee verrichten.
 Lees verder...     Reageer

De klant is koning, ook als u op vakantie gaat

Door: Michel Hoetmer    12-07-2019    12:04 uur

Wanneer mensen op vakantie gaan, plaatsen ze vaak een 'out of office reply' op hun e-mail box. Helaas gaat hierbij veel mis. Met als gevolg: een teleurgestelde klant. Dat kan toch anders?
 Lees verder...     Reageer

Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen?

Door: Frank van Marwijk    20-06-2019    13:59 uur

Vindt u dat uw doelen altijd realistisch moeten zijn of durft u het (bijna) onmogelijke te dromen? Maarten van der Weijden ondernam vorige week zijn tweede poging om de Friese Elfstedentocht zwemmend af te leggen. En deze keer heeft hij het gehaald! Hij heeft zich niet laten ontmoedigen door het resultaat van afgelopen jaar. Hij heeft ervan geleerd en zijn schema aangepast, zonder zijn doel naar beneden bij te stellen. 
 Lees verder...     1 reactie

Spreekcoherentie: Spreek in het ritme van alles dat leeft

Door: Pieter Frijters    26-05-2019    23:47 uur

Niet wàt je vertelt, maar hòe je dat doet, bepaalt in overgrote mate of je geloofwaardig bent. En of de boodschap van jouw presentatie beklijft. Het heeft alles te maken met ritme van spreken.

 Lees verder...     Reageer

De kracht van stilte

Door: Michel Hoetmer    23-05-2019    14:31 uur

Men selecteert verkopers vaak op basis van hun spreekvaardigheid. Een vlotte babbel is zeker een belangrijk aspect om te slagen in de verkoop.
Maar het is wellicht nog veel belangrijker dat verkopers relevante vragen stellen en scherp luisteren naar hun klanten. En dan is nog iets waarmee verkopers (en managers) wonderen kunnen verrichten. 
 Lees verder...     1 reactie

Aandachtspunten bij het ontwikkelen van visie

Door: Ronald van der Molen    21-05-2019    18:59 uur

Zoals bomen zonlicht nodig hebben om te kunnen groeien en vrucht te dragen, zo hebben organisaties een perspectief nodig waar ze zich op kunnen richten. Een visie is iets wat in iemands gedachten of verbeelding bestaat. Het stelt een organisatie in staat om antwoord te geven op de vragen: waar staan we voor en waar gaan we voor? Maar hoe zorg je ervoor dat je medewerkers dit beeld helder voor ogen hebben?
 Lees verder...     Reageer

Tja, je kunt natuurlijk alles wel relativeren!

Door: Frank van Marwijk    19-05-2019    17:55 uur

Afgelopen week verscheen mijn nieuwe boek: Doe niet zo moeilijk, de kunst van het relativeren. In dit boek beschrijf ik verschillende technieken die helpen om uw problemen vanuit een relativerende houding te benaderen terwijl u tegelijkertijd optimaal betrokken en gemotiveerd blijft. Onbezorgd werken betekent niet dat u geen zorgen meer hebt, u maakt zich er alleen niet zoveel zorgen meer over.
 Lees verder...     Reageer

Zo regisseer je het begin van jouw presentatie (video)

Door: Pieter Frijters    14-04-2019    23:11 uur

Feilloos de regie nemen. Vrijwel alle deelnemers aan mijn presentatietrainingen worstelen ermee. Het is letterlijk een eye opener als ik ze leer hoe je dát doet. Want stel, je hebt een goed verhaal. Je bent helemaal klaar voor je toehoorders. Zijn zij dan ook klaar voor jou? Muisstil dus? En in gespannen afwachting van wat jij gaat zeggen?

 Lees verder...     Reageer

< vorige 1 2 3 4 5 89 volgende >
 
13 - 01 - 2020
  Onbekend maakt onbemind
18 - 12 - 2019
  Welke van deze zeven eigenschappen heb jij, om succesvol je toegevoegde waarde te vergroten?
01 - 12 - 2019
  Vijf Praktische tips voor effectieve verkoopgesprekken
25 - 11 - 2019
  Is ondernemend Nederland de weg een beetje kwijt?
14 - 11 - 2019
  Zo voorkomt u keuzestress
07 - 10 - 2019
  Zes tips bij het kiezen van je burn-out coach
05 - 10 - 2019
  Waarom top-down veranderen initiatief vanuit medewerkers aan banden legt
25 - 09 - 2019
  Drie redenen waarom je nu meteen De Workaholic Test zou moeten doen
12 - 09 - 2019
  Hé, zelfstandig ondernemer, waarom werk jij niet gewoon in loondienst?
18 - 08 - 2019
  Zeven tips voor sneller burn-out herstel (video)
Doorontwikkeling en zelfontplooiing blijft belangrijk, ook voor managers
reacties
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
1,6 miljoen Nederlandse auto's rijden nog door op winterbanden (1) 
top10
Weg met CV’s en brieven!
Top vijf banen die meest in trek zijn bij sollicitanten
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis
Sales, marketing en corona: licht aan het einde van de tunnel?
Vijf manieren waarop dienstverleners hun businessmodel kunnen aanpassen aan de 1,5 meter economie
Hoe thuiswerken intelligenter – en veiliger – wordt
De impact van het coronavirus op het vak van Assistants
Van data verzameling naar gegevensminimalisatie
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten
Vier adviezen die organisaties tijdens en na corona-crisis laten excelleren
meer top 10