zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Hoe kan ik groeien in overtuigingskracht?

Door: Ronald van der Molen    28-07-2018    23:29 uur

Sommige leidinggevenden krijgen haast alles gedaan bij hun medewerkers. Op de één of andere manier raken ze telkens de juiste snaar waardoor mensen het heerlijk vinden om voor hen te werken. Hoe doen ze dat toch? 

 Lees verder...     Reageer

De psychologie van het overtuigen

Door: Ronald van der Molen    05-07-2018    22:33 uur

Als leidinggevende of ondernemer ben je dagelijks bezig met het overtuigen van anderen. Bijvoorbeeld om een voorstel geaccepteerd te krijgen, een medewerker verder te helpen of een klant binnen te halen. Maar hoe trek je iemand echt over de streep?

 Lees verder...     Reageer

Misvattingen over klantgedrag en de klantreizen die ze maken

Door: Michel Hoetmer    08-06-2018    15:18 uur

Een van de nieuwste hypes in managementland gaat over klantreizen en hoe klanten zich zouden gedragen. Het idee is dat u door de diverse contactmomenten in kaart te brengen een beter beeld krijgt van de reis die klanten afleggen en hoe u ze daarbij kunt bedienen. Het lijkt allemaal heel plausibel. Maar is dat het ook? Het is tijd om feit en fictie van elkaar te scheiden.  

 Lees verder...     1 reactie

Hoe zorgen we voor meer bevlogenheid?

Door: Ronald van der Molen    07-06-2018    12:40 uur

Met bevlogen werknemers werk je plezieriger samen en kun je als organisatie superieure prestaties neerzetten. Om de bevlogenheid van werkend Nederland te stimuleren is het van 4 t/m 8 juni week van de bevlogenheid. Waar komt deze toegenomen belangstelling voor engagement vandaan en hoe stimuleer je dit?

 Lees verder...     Reageer

Vier tips om Ja,maar…. . tijdens projecten te voorkomen 

Door: Richard van der Lee    06-06-2018    12:48 uur

Ja, maar............ We komen het vaak tegen bij projecten. Hoe ga je hier als 'professional die het project er even bij doet'  mee om in de dagelijkse organisatierealiteit. Lees over excuses, oorzaken en vier tips.

 Lees verder...     Reageer

Zonder enige moeite meer omzet scoren

Door: Michel Hoetmer    27-05-2018    16:28 uur

Hebt u het wel eens meegemaakt dat u ergens iets koopt en bij thuiskomst merkt dat er iets aan uw nieuwe aanwinst ontbreekt? Denkt u hierbij bijvoorbeeld aan het een batterijtje. Hoe vaak heeft men dat wel niet vergeten mee te leveren? Maar soms gaat het over veel grotere zaken en zijn spectaculaire omzetstijgingen mogelijk. Hoe? (het is echt doodeenvoudig!)

 Lees verder...     Reageer

Proberen klanten die vroegtijdig om prijzen vragen u uit te knijpen?

Door: Michel Hoetmer    16-05-2018    17:49 uur

Stel iemand neemt contact met u op en vraagt snel naar de prijs van uw product of dienst. Is dat dan een teken dat u met een ‘prijskoper’ te maken hebt? Of is er misschien iets anders aan de hand? Het enige juiste antwoord is natuurlijk: dat hangt er van af. Maar daar hebt u helemaal niets aan. Zo’n vaag antwoord schreeuwt om een toelichting.

 Lees verder...     Reageer

De 5 zegeningen van burn-out

Door: Pieter Frijters    23-04-2018    00:34 uur

Burn-out lijkt je leven in één klap op z’n kop te zetten. Maar het is juist andersom. Burn-out betekent dat je eindelijk met beide benen op de grond bent beland… Het is geen vloek, maar een zegen. Geen blokkade, maar een kans. Geen ziekte of zwakte, maar een teken van krachtig zelfhelend vermogen.

 Lees verder...     6 reacties

Hoe ontdek je nr. 1 talent en zet je talentmanagement goed op de kaart?

Door: Wout Plevier    13-04-2018    13:30 uur

Strategisch talent ontwikkelen in organisaties is een prachtig gebied. Het wordt ook noodzakelijk: de toekomst heeft meer agile organisaties nodig, die talent duurzaam aan zich kunnen verbinden. Professionals dienen zich te focussen op een leven lang leren: om bij te blijven in de snelheid van ontwikkelingen. In dit artikel leert u hoe u beide vragen via een simpel stappenplan kunt dichten. Enjoy!

 Lees verder...     Reageer

Wat is de beste manier om nieuwe klanten te werven?

Door: Michel Hoetmer    22-03-2018    15:40 uur

Stelt u zich eens voor dat iemand u ’s nachts wakker maakt en deze prangende vraag op u afvuurt. Aardige kans dat u dan een methode noemt die u onwenselijk acht. Nog grotere kans dat telefonische acquisitie en spam met stip bovenaan uw lijstje staan. Telefonische acquisitie is toch immers morsdood?

 Lees verder...     3 reacties

Hoe ga je als zelfsturend team met conflicten om?

Door: Ronald van der Molen    06-03-2018    18:55 uur

Veel teams hebben niet geleerd om goed met conflicten om te gaan omdat dit in traditionele organisaties vaak bij managers wordt neergelegd. Bij zelfsturing of zelforganisatie moeten de teamleden hun eigen conflicten oplossen. Hoe doe je dat op een vruchtbare manier?

 Lees verder...     1 reactie

DE BV-Nederland loopt hopeloos achter!

Door: Phil Kleingeld    28-02-2018    12:09 uur

Vandaag keek ik naar een interview van Christiana Amanpour van CNN met Jane Fonda. Ik wilde het zien omdat deze actrice (80) een schitterende film maakte met Robert Redford (81) over eenzaamheid en verliefd worden op hoge leeftijd. Kennelijk doen de ‘oudjes’ het nog best!

 Lees verder...     Reageer

In vijf stappen de tijd de baas!

Door: Phil Kleingeld    23-02-2018    12:06 uur

Veel managers verzuchten dat er gewoon niet genoeg uren in een dag zijn om een vinkje te kunnen zetten bij de laatste taak van hun 'to-do-lijstje'. De hoeveelheid e-mails neemt virale vormen aan, zeeën van tijd lijken verloren te gaan door het gebruik van sociale media, mensen storen je steeds als je net lekker op dreef bent, blijven te lang hangen ondanks alle hints die je geeft om het kort te houden, om maar eens een paar tijd vreters te noemen. Er is meer!

 Lees verder...     Reageer

Watjesverkoop: maak uzelf niet blij met een dooie mus

Door: Michel Hoetmer    15-02-2018    15:23 uur

De meeste verkopers vinden afwijzingen bijzonder vervelend. Bij sommigen gaat het zelfs zover dat zij zich diep gekwetst voelen. Er zijn ook verkopers die om de hete brij blijven heen draaien. Hun adagium is: rekken en er bij blijven. Misschien wordt het ooit nog wat. Gelukkig zijn er betere, en vooral effectievere opties.

 Lees verder...     Reageer

< vorige 1 2 3 4 5 87 volgende >
 
17 - 09 - 2018
  Vijf valkuilen om te vermijden bij IT-implementaties
28 - 08 - 2018
  De klantbeleving stopt niet na de 'implementatie'
27 - 08 - 2018
  Doelen maken meer kapot dan u lief is
01 - 08 - 2018
  Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed
28 - 07 - 2018
  Hoe kan ik groeien in overtuigingskracht?
05 - 07 - 2018
  De psychologie van het overtuigen
08 - 06 - 2018
  Misvattingen over klantgedrag en de klantreizen die ze maken
07 - 06 - 2018
  Hoe zorgen we voor meer bevlogenheid?
06 - 06 - 2018
  Vier tips om Ja,maar…. . tijdens projecten te voorkomen 
27 - 05 - 2018
  Zonder enige moeite meer omzet scoren
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Verleid en behoud talent met een multifunctionele werkomgeving
reacties
Zeven seo factoren die óók in 2019 werken (1) 
Drie handige kantoorapps in 2019 (1) 
Tesla Model 3 met 4% bijtelling (3) 
Wintersporters laks met sneeuwkettingen (1) 
Waarom elk bedrijf straks een chief trust officer heeft (1) 
Niet het systeem, maar de mensen centraal (3) 
Korte autoritten vervangen door de fiets loont (1) 
top10
Drie handige kantoorapps in 2019
ISDN2 verdwijnt: 50. 000 bedrijven uit de lucht
Papieren data nog steeds onveilig
Vijf tips om te besparen op softwarelicenties
Tinder populairste dating app in Nederland
Helft millennials wil meer flexibiliteit in hun werk
Jongeren betalen twee keer zo veel voor hun autoverzekering
Slechts drie op de tien bedrijven werven succesvol flexibele workforce
Jonge bedrijven behoren tot snelst stijgende retailmerken
Retailmanagers hebben behoefte aan betere supply chain-visibiliteit
meer top 10