zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Succesvol overtuigen: moeten of mogen

Door: Michel Hoetmer    14-09-2016    15:59 uur

Hebt u dat ook? Ik bedoel wanneer iemand tegen u zegt "dat moet u doen!" Wedden dat u er dan niet zoveel zin in hebt? ‘Iets moeten’ roept verzet op. U vindt waarschijnlijk dat u helemaal niets ‘moet’. 'Mogen' is een veel prettigere optie. Als u iets mag, dan is de kans groter dat u instemt. Dit gegeven kunt u toepassen in verkoopgesprekken en bijvoorbeeld ook in overtuigingsgesprekken met uw medewerkers.

 Lees verder...     Reageer

Gemakkelijk sneller lezen: kan dat eigenlijk? Ja en Nee!

Door: Wout Plevier    02-09-2016    14:29 uur

Mensen worden overladen met info en lezen gemiddeld 240 woorden per minuut, met 70 procent begrip. Terwijl het brein met gemak in staat is om 1500 woorden per minuut (of meer) te lezen met 90 procent begrip. Geen probleem als je niets te lezen hebt. Echter de hoeveelheid informatie verdubbelt elke zeven maanden. Geen wonder dat mensen gestresst raken. Ontdek hier de tien chronologische stappen hoe jij ook een snellezer kunt worden.

 Lees verder...     Reageer

Eerlijk zullen we alles delen?

Door: Ben Kuiken    24-08-2016    11:48 uur

Airbnb, Uber, GitHub: de deeleconomie begint op stoom te raken. Maar hoeveel delen deze bedrijven nu echt, vraagt Ben Kuiken zich af. Of zijn het gewoon weer dezelfde paar mensen die er verschrikkelijk rijk van worden, ten koste van de have nots? En hoe lang is dit model nog houdbaar?

 Lees verder...     3 reacties

De metamorfose naar organisch leiderschap

Door: Ronald van der Molen    18-08-2016    17:06 uur

Waarom moet je zelfsturende medewerkers vooral níet met rust laten? Op welke wijze heeft leiderschap zich de afgelopen decennia ontwikkeld? Hoe kun je het beste halen uit de mensen waar je leiding aan geeft?

 Lees verder...     Reageer

Vijf manieren om een vastgelopen verkoopgesprek vlot te trekken

Door: Michel Hoetmer    17-08-2016    10:02 uur

Hebt u het wel eens meegemaakt? U doet uw uiterste best om een goed verkoopgesprek te voeren, maar om de een of andere onduidelijke reden lukt het u niet om op dezelfde golflengte te komen. Is de tijd dan rijp om er maar helemaal mee te stoppen. Of is het toch nog mogelijk om de zaak weer aan de gang te krijgen? Vijf praktische tips.

 Lees verder...     Reageer

Ja maar…?! Waarom mogen zij het wel en ik niet?

Door: Michel Hoetmer    13-08-2016    14:54 uur

De verbanning van Yuri van Gelder uit Rio heeft heel wat teweeg gebracht en veel tongen losgemaakt in ons kikkerlandje. Een meerderheid van de bevolking lijkt te zeggen ‘even een feestje bouwen om te ontspannen moet toch kunnen?’ Het is zo kenmerkend voor ons volkje: regeltjes gelden voor een ander maar niet voor mij. Waar is het feestje? Ik heb schijt aan alles en iedereen!

 Lees verder...     1 reactie

Acquireren. . . dat kun je met deze vier tips gemakkelijk leren

Door: Wout Plevier    10-08-2016    12:19 uur

Ik kwam een heel leuk artikel tegen dat ondernemers en salesmensen helpt een directe stap voorwaarts te geven bij het proces van acquireren. Veel mensen zien dit nog steeds als een opstakel. Dat kan echt anders... Tijd om dat gevoel via vier tips eens voorgoed te elimineren.

 Lees verder...     Reageer

Bijna vakantie. . . nog even vier tips om super productief te zijn.

Door: Wout Plevier    16-07-2016    16:09 uur

Ik zie elk jaar rond de vakantie 2 patronen. Mensen nemen vaak te weinig tijd om te herstellen van hun inspanningen. Sommigen gaan soms door zelfs tijdens de vakantietijd. Ook zie je soms mensen moeite hebben om te blijven focussen, wetende dat de vakantie er bijna is. Dat kan echt anders! In deze blog de vier van Plevier hoe je nog even kunt knallen voor je vakantie en dan voldaan op vakantie kunt gaan.
 

 Lees verder...     Reageer

Vijf praktische onderhandelingstips

Door: Michel Hoetmer    10-07-2016    23:22 uur

Veel verkooptrajecten lopen vroeg of laat uit op een onderhandelingsproces. Trouwens niet alleen in verkooptrajecten, maar ook in allerlei andere situaties proberen mensen voordeel te halen via onderhandelingen. Daarbij is het belangrijk dat u voorbereid bent en de regels van het spel kent. En met verve speelt natuurlijk. U vindt in dit artikel vijf praktische tips waarvan u direct profijt hebt.

 Lees verder...     Reageer

Informeel leren belangrijker dan formeel leren – onderweg met 70:20:10!

Door: Jos Arets    08-07-2016    12:26 uur

Verwar leren in organisaties niet met het volgen van trainingen of e-learning (formeel leren). Mensen leren verreweg het meeste door te werken. Dit informele leren vindt plaats op de werkplek waar hrd uitblinkt door afwezigheid. Met het 70:20:10 referentiemodel kan hrd de dienstverlening uitbreiden door het informele én het formele leren te faciliteren. Ook in die volgorde en dat zet de wereld van leren op zijn kop met 70:20:10 zoals bedoeld.
 

 Lees verder...     2 reacties

Nieuwe dienstverlening en nieuwe rollen voor hr(d) met 70:20:10

Door: Jos Arets    04-07-2016    11:09 uur

De belangstelling voor 70:20:10 is groot. Tegelijkertijd blijkt dat het niet meevalt om leren in organisaties te baseren op de methodiek van 70:20:10. Dat is de reden waarom wij vijf nieuwe rollen voor hr(d)-professionals introduceren om 70:20:10 zoals bedoeld te implementeren. Zodat hr(d) de dienstverlening uitbreidt door behalve het formele leren (10) ook het (beter) leren (samen)werkenop een eigentijdse manier te ondersteunen (70 en 20).
 

 Lees verder...     Reageer

Durf je toegevoegde waarde onder de loep te nemen.

Door: Wout Plevier    27-06-2016    17:37 uur

Uit onderzoek blijkt dat driekwart van de managers niet precies weet hoe ze hun team en processen het meest effectief kunnen aansturen. Alleen mensen die hun eigen toegevoegde waarde kennen, zijn in staat om deze effectief in te zetten binnen de organisatie. Hoogste tijd dus om je eigen toegevoegde waarde eens scherp in beeld te krijgen en, nog beter, te vergroten. Want dat kan!

 Lees verder...     Reageer

De domste uitspraak over verkopen ooit

Door: Michel Hoetmer    23-06-2016    16:28 uur

De teneur in de verkoop- en marketingliteratuur is zo’n beetje dat bedrijven zich steeds beter op hun klanten moeten richten. Men smijt met termen als klantgerichtheid en de klant centraal zetten. De goeroes waarschuwen 'als bedrijven dat niet doen gaan ze geheid kopje onder!' Een gevleugelde uitspraak is ‘behandel de klant zoals u zelf behandeld wilt worden’. 

 Lees verder...     Reageer

Beter leiderschap door meer slaap

Door: Ronald van der Molen    21-06-2016    12:00 uur

Veel leidinggevenden slapen te weinig en nemen daardoor onhandige besluiten met nadelig effect op de bedrijven die ze leiden. Hoe kun je als leidinggevende gezonder leven en beter presteren? Welke samenhang is er tussen effectief leiderschap en voldoende slaap? Wat zijn de geheimen van een goede nachtrust?

 Lees verder...     2 reacties

< vorige 1 2 3 4 5 84 volgende >
 
01 - 08 - 2017
  Succes in uw team? Dat bereikt u zo!
27 - 07 - 2017
  Zeven veel gemaakte blunders in offertes
16 - 06 - 2017
  Zes tips waardoor u geen tijd meer verliest en gestrest doorploetert
11 - 06 - 2017
  Zo helpen verkopers 100 procent verkoopkansen om zeep
22 - 05 - 2017
  Altijd maar weer gedoe over prijzen
16 - 05 - 2017
  Transformeren van piramide naar park
14 - 05 - 2017
  Nieuwe klanten werven met een glimlach
30 - 04 - 2017
  Tip: neem een sollicitant aan die een burn-out heeft gehad
20 - 04 - 2017
  Hoe maakt u het verschil met uw concurrenten?
14 - 04 - 2017
  Presentatietip: Even diep ademhalen voor een presentatie, NIET doen
advertorial
Een zwangere medewerkster, bent u goed voorbereid?
Loopt het contract van een van u zwangere medewerkers binnenkort af maar wilt u haar het liefst in dienst houden? Bespreek samen jullie plannen om een goede samenwerking te behouden voor na de zwangerschap.
Lees verder
Goede beveiliging verkleint risico autodiefstal met 75 procent
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Bedrijven komen pas in actie na cyberaanval (1) 
'Een beetje integer' (1) 
Ligt het aan mij of ligt het aan hen? (1) 
Vijf handige apps voor automobilisten (1) 
Hoe krijgen mijn engineers betere sociale vaardigheden? (6) 
Leaserijders wisselen minder vaak van auto (1) 
Marketeers investeren in tech en bezuinigen op media  (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Oci 20.21  1.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
AKZO nobel 77  -1.7 %
USG people 17.2  -1.5 %
IBM boekt licht lagere omzet en winst
Wall Street blijft dicht bij huis
Wall Street beweegt richting vlak slot
meer beurs
top10
Projectmanagement: het kan er nog wel even bij!
Talenten willen werken voor hoog presterende organisaties
Ligt het aan mij of ligt het aan hen?
'Een beetje integer'
Het geheim van een geweldige klantenservice
Machine learning is de hype voorbij
'Versnelde afbouw hypotheekrente toomt prijsstijgingen huizen in'
Marketeers investeren in tech en bezuinigen op media
HR-professionals maken zich meer zorgen over budget
Tussen het zoet nog het nodige zuur voor de professional
meer top 10
vacatures
meer vacatures