zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Het nut van zelfverzekerdheid

Door: Frank van Marwijk

Legt u makkelijk contacten met mensen? Staat u graag voor een groep? Toont u een beetje lef in de dingen die u onderneemt. Bent u trots op wat u uitdraagt? En vindt u uzelf de moeite waard! Mooi, dan staat u zelfverzekerd in het leven. Maar niet iedereen is zo overtuigd van zichzelf.

 Lees verder...   Reageer

Dynamiek in de groep: het deksel van de pan

Door: John Vrakking

Waar mensen samenwerken vliegt soms ineens het deksel van de pan. Het komt voor in bedrijven en organisaties, in de profit- en non-profitsector. Zomaar, op een afdeling op de zaak of in de muziekcommissie van je koor. Maar ook binnen een vakgroep, tussen de partners van een advocatenkantoor en bij medisch specialisten in een maatschap. Hoe ga je daarmee om?

 Lees verder...   Reageer

Vier hulpmiddelen voor geslaagde voornemens

Door: Frank van Marwijk

Onderzoek wijst uit dat 75 tot 85 procent van wat mensen zich voornemen rond de jaarwisseling niet lukt. Een kwart van alle plannen haalt zelfs het eind van de eerste week niet. Blijkbaar is er iets mis met de manier waarop we dit aanpakken. Het goede nieuws is dat 15 tot 25 procent van de voornemens wél slaagt. Wat kunnen we daarvan leren?

 Lees verder...   Reageer

Hoe zorg ik dat medewerkers minder werkdruk ervaren?

Door: Asha Kalijan

"Onze medewerkers ervaren structurele hoge werkdruk en vinden dat wij als management er niets aan doen. Het ziekteverzuim is wel toegenomen, maar is onder de norm. Wel zie dat de prestaties achterblijven. Ik denk dat het ligt aan de persoonlijkheid en doelen van medewerkers. Hoe spreek ik ze daarop aan?"

 Lees verder...   Reageer

Hoe maak ik het functioneringsgesprek motiverend?

Door: Asha Kalijan

"Het voeren van functioneringsgesprekken gaan mij niet altijd goed af. Ten eerste zie ik er tegenop omdat de setting zo formeel is en omdat het gesprek ook het beoordelingsgesprek is. In ons bedrijf werken we met standaardformulieren en afwijkingen worden niet op prijs gesteld. Het lijkt een invuloefening. En we werken steeds meer digitaal. Hoe zorg ik dat ik het gesprek zo motiverend en inspirerend hou voor de medewerkers en mezelf."

 Lees verder...   Reageer

Elf verrassende tips voor onmetelijke creativiteit

Door: Frank van Marwijk

Wordt er van u exceptionele creativiteit verwacht? Lees dan deze elf tips van Frank van Marwijk. Eentje alvast: Geloof in het onmogelijke.

 Lees verder...   Reageer

Ergens beter in worden is een keuze

Door: John Vrakking

Wanneer we iets doen dat buiten onze dagelijkse routine valt, op onbekend terrein raken, ontwaakt er iets in ons bewustzijn. Wij mensen keren dan naar binnen en we worden onzeker. De nieuwe situatie doet een appèl op onze vecht/vlucht-reflex. Dat kun je wegredeneren, want er is niet vaak iets echt levensbedreigends en wegrennen voor iets waarvoor je zelf een keuze hebt gemaakt is ook onzin. Maar de dreiging zit tussen onze oren en de mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest…

 Lees verder...   Reageer
 

30 jaar e-mail. Zo voorkomt u misverstanden.

Door: Frank van Marwijk

We communiceren steeds gemakkelijker met e-mail en dat kan er toe leiden dat ongewilde uitingen van emotie er te gemakkelijk doorheen glippen. We gaan er vlug van uit dat de emotie waarmee we het bericht schrijven ook correct geïnterpreteerd wordt door de ontvanger. Frank van Marwijk geeft tips om deze en andere e-mail misverstanden te voorkomen.

 Lees verder...   3 reacties

Mijn werkgeluk neemt af. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"Ik werk in een verantwoordelijke functie, waar ik me in toenemende mate erger aan de directie en de omgang met de mensen. Er wordt vrij politiek en maatschappelijk onverantwoord gewerkt. Er is veel geroddel, ook in mijn team. Ik wil daar niet aan meedoen. Het lukt me niet om weg te gaan; ik weet niet wat ik ervoor terug krijg. Mijn ontevredenheid neemt toe en mijn energie af. Wat te doen?"

 Lees verder...   Reageer

Ons volwassen puberbrein

Door: John Vrakking

"Het zijn net kinderen, maar dat mag je niet zeggen," verzuchten leidinggevenden wel eens als het over hun medewerkers gaat. Zit daar misschien iets in? Klopt het wel dat het brein na een fase van puberen is uitgerijpt?

 Lees verder...   Reageer

Vergroot de variatie in uw netwerk

Door: Frank van Marwijk

Het is belangrijk om variatie in uw netwerk aan te brengen. Mensen die andere dingen doen en anders denken dan u gewend bent, geven u toegang tot een totaal andere wereld, betoogt Frank van Marwijk.

 Lees verder...   Reageer

Hoe ontwikkel en behoud je jonge medewerkers?

Door: Asha Kalijan

"Het ontwikkelen van onze jonge medewerkers kost tijd, waarvoor ze soms niet het geduld hebben. Dan kan het gevaar dreigen dat ze overstappen naar een andere organisatie, waar dan weer hetzelfde gebeurt. Hoe kun je zorgen dat jonge medewerkers zich wel gaan ontwikkelen en expertise opbouwen en behouden blijven voor dd organisatie?"

 Lees verder...   1 reactie

Hoe moeten we leiding geven aan Generatie Y en Millenials?

Door: Asha Kalijan

"Het thema ‘leidinggeven aan jonge professionals’ is een punt van aandacht voor ons MT. Het team bestaat uit ervaren managers. We hebben veel jonge mensen aangenomen, omdat ons afzetgebied uitgebreid is: Generatie Y en Millennials. Daar zijn wat problemen mee en er is over en weer veel onbegrip. We zijn nog richting aan het zoeken. Op dit moment zouden we geholpen zijn met enkele adviezen, om de neuzen de juiste kant op te richten."

 Lees verder...   1 reactie

Garbage als inspiratiebron

Door: Frank van Marwijk

Kent u de uitdrukking ‘garbage in, garbage out’? Het is een inmiddels wijdverbreide uitdrukking die zijn oorsprong vindt in de beginjaren van de informatica. Het gaat over het principe dat, al hebt u nóg zulke geavanceerde software, u niet kunt verwachten dat een computersysteem iets waardevols produceert zolang u er waardeloze inputdata invoert.

 Lees verder...   Reageer

< vorige 5 6 7 8 118 volgende >
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s  (1) 
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
top10
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Kort door de bocht coaching?
Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
meer top 10