zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Waarom een leidinggevende niet hard mag werken

Door: John Vrakking

Als je als leidinggevende hard werkt, hoeven je medewerkers dat niet te doen. Hoe meer jij stuurt en regelt, hoe minder je medewerkers zullen hoeven doen. Hard werken van jouw kant draait er op uit dat je de ander verantwoordelijkheid ontneemt. Daar moet je liefst per direct mee stoppen…

 Lees verder...   Reageer

Zeven 'zonden' die uw geheugen verstoren

Door: Frank van Marwijk

Hoe zou u het vinden als u alles wat u zag en hoorde zou kunnen onthouden? Hoe zou het zijn als u nooit meer een afspraak zou vergeten en altijd wist waar u uw sleutels had gelaten. Heerlijk toch?! Frank van Marwijk beschrijft zeven mechanismen die de werking van uw geheugen beïnvloeden en geeft tips om daar beter mee overweg te kunnen.

 Lees verder...   Reageer

Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen?

Door: Asha Kalijan

"Wat een rode draad vormt in mijn manier van leidinggeven, is dat ik het niet goed kan vinden met lastige mensen. Menseen die alleen maar perfectie nastreven, altijd een mening hebben, manipuleren en emotioneel worden als ze hun zin niet krijgen. Als ze geen professionele houding hebben, dan ben ik er gauw klaar mee. Toch moet ik hier wat mee, want ik kom ze veel tegen. Hoe ga ik met hen om?"

 Lees verder...   1 reactie

Spreken en denken in mogelijkheden

Door: Frank van Marwijk

Bij tegenslag en problemen ligt het in onze natuurlijke aard om weerstand te bieden. Frank van Marwijk beschrijft dat het ook anders kan. Beweeg mee en spreek en denk in mogelijkheden

 Lees verder...   Reageer

Hoe we zelf ons succes saboteren

Door: John Vrakking

Als er gedoe is op je werk, moeten alle zeilen worden bijgezet en gaat jouw planning overboord. Dat zijn de momenten waarop je weet: "Plannen en timemanagement werkt gewoon niet voor mij". Herkenbaar Lees dan verder en ontdek waarom dat NIET waar is...

 Lees verder...   2 reacties

Wat te doen aan té toegewijde collega's?

Door: Asha Kalijan

"In mijn verkoop binnendienst zitten twee zeer toegewijde medewerkers die in zich in de loop van de tijd steeds meer verantwoordelijkheden en taken hebben laten aanleunen. Dit komt omdat de processen in de organisatie (marketing, productie, logistiek) niet gesmeerd lopen. Andere medewerkers kunnen zoveel extra taken niet aan en er ontstaat een negatieve werksfeer of arbeidsverzuim. We hebben hier met elkaar al veel over gesproken. Wat kan ik (nog meer) doen om ze zich te laten beperken tot hun taken en bij problemen anderen daarop aanspreken of mij inschakelen?"

 Lees verder...   Reageer

Management by. . . of management bye bye?

Door: Frank van Marwijk

Het beroep van manager staat onder druk. Tussen 2010 en 2017 zijn er in Nederland in totaal 125.000 managers verdwenen. Bent u de laatste manager? Of lukt het u om u als manager onmisbaar te maken?

 Lees verder...   Reageer
 

Ik scoor onvoldoende na de opstartfase. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"Mijn bedrijf komt dit jaar uit de opstartfase en ik werk met drie professionals aan een reeks diensten en producten voor het bedrijfsleven. We hebben niet voldoende opdrachten om het jaar te vullen en daar maak ik me zorgen om. De professionals zijn bevlogen. En het gaat inhoudelijk wel goed, maar commercieel niet. Hoe zorg ik dat we beter scoren?"

 Lees verder...   Reageer

Waarom het altijd aan de ander ligt

Door: John Vrakking

Iedereen heeft een ego. Dat ego zorgt er voor dat het verleidelijk is om dingen die fout gaan buiten jezelf te zoeken, te externaliseren. Dat is niet altijd handig en zelden goed voor de verhoudingen en werksfeer. John Vrakking legt uit hoe het ook kan.

 Lees verder...   5 reacties

Hoe zorg ik dat ik mij kritiek niet persoonlijk aantrek?

Door: Asha Kalijan

"In een vergadering met het MT kreeg ik als feedback dat mijn plan niet doorgevoerd kan worden in zijn huidige vorm. De alternatieven zijn naar mijn idee mager. Ik heb lang en goed over het plan nagedacht en in tussenfasen ook besproken. En nu is het toch niet goed genoeg. Dat trek ik me persoonlijk aan. En ik heb geen zin om veel te veranderen, want het wordt dan een andere verandering dan ik beoog. Ik merk dat ik twijfel of ik wel (genoeg) invloed heb als voorzitter van het team. Wat te doen?"

 Lees verder...   Reageer

De nieuwe democratie: niet stemmen maar scoren

Door: Frank van Marwijk

Als er onduidelijkheid is over hoe de meningen zijn verdeeld in een MT, wordt er gestemd. De stem van de meerderheid is dan bepalend. Eerlijker kan niet zou u denken. Of toch niet? Geeft stemmen wel werkelijk een goed beeld van hoe de aanwezigen erover denken? Wegen alle belangen wel even zwaar?

 Lees verder...   Reageer

Ik sla door in mijn werkdrift. Wat moet ik doen?

Door: Asha Kalijan

"Hard werken is wat ik goed kan. Ik ben ambitieus en een doorzetter die voor resultaat gaat. Ik heb de neiging om soms teveel hooi op mijn vork te nemen. Het komt dan ook voor dat ik achteraf merk dat ik te hard gewerkt heb en vrij moet nemen. Dat moet veranderen. Want ik ben ook niet altijd  prettig voor mijn medewerkers en mis werkplezier. Wat kan ik doen?"

 Lees verder...   Reageer

Vlammen zonder op te branden

Door: John Vrakking

Mensen met ‘heilig vuur’ hebben de grootste kans om een burn-out te krijgen. Wanneer je onderuit gaat op je passie, hou je immers niets over. Uit de markt hoor ik anderen juist aansporen om te sturen op bevlogenheid van medewerkers. Er is immers niets zo motiverend als wat je doet, tevens je passie is.

 Lees verder...   4 reacties

Zeven tips om beter kritiek te geven

Door: Frank van Marwijk

Veel managers vinden het lastig om kritiek te geven. De manier waarop managers kritiek geven loopt ook nogal uiteen. Hoe kunt u ervoor zorgen dat uw kritiek gehoord wordt en dat uw adviezen worden opgevolgd?

 Lees verder...   1 reactie

< vorige 5 6 7 8 116 volgende >
advertorial
6 stappen om leads te nurturen met e-mail marketing [white paper]
Je genereert leads met waardevolle content. Hoe zorg je dat deze leads warm worden, warm blijven en wél hot worden zodat de sales afdeling gesprekken kan voeren met beter gekwalificeerde leads? Spotler legt het in dit white paper stapsgewijs uit.
Download het white paper
Lees verder
Personeel vinden voor topfuncties blijft een uitdaging
Personeelstekort in de horeca historisch hoog
Zonnepanelen op kantoor; hoe zit dat financieel?
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Waar moet je op letten bij het kiezen van de juiste webhosting?
reacties
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat (2) 
Evenement organiseren? Vijf onverwachte tips (1) 
'Ongezonde snack op netwerkborrel niet meer van deze tijd' (1) 
Nederland verkiest kerstgeschenk boven traditioneel kerstpakket (4) 
Land Rover Defender (2019) (1) 
NCD: SER-advies vrouwenquotum onverstandig (1) 
Nederland oordeelt: de ideale manager is een 40-jarige man (1) 
top10
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af
HR-professionals verwachten dat functie op de schop gaat
Drie populaire project management apps voor managers
Topmanagers ABN Amro, FrieslandCampina en Johnson & Johnson in finale Young Captain Award
Genderdiversiteit ver te zoeken in de VC- en startupsector
Coaching populairder dan ooit
Een derde van de technische vacatures pas na zes tot twaalf maanden vervuld
Bedrijven niet tevreden met eigen innovatieprestaties
In 2030 is een kwart minder inzetbaar door werkgerelateerde stress
Voorkom plasticvervuiling met het businessmodel van de toekomst
meer top 10