zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Asha Kalijan

Asha Kalijan begeleidt leidinggevenden en voert projecten uit op de volgende gebieden:

- Leidinggeven en Carrière
- Organisatieontwikkeling
- Persoonlijke ontwikkeling
- Diversiteit
- Vrouw en Carrière 

Asha is auteur van het FAQ-boek voor managers en 75 Checklisten voor de nieuwe manager. Volg haar ook op Twitter en LinkedIn en Adimco.

Vraag het Asha
Heeft u een vraag voor Asha, stuur deze in. U ontvangt direct antwoord per email. Later wordt de vraag volledig anoniem en niet herleidbaar op de site geplaatst. Klik hier om uw vraag in te sturen.
Asha Kalijaninfo@adimco.org
 
 
 

Artikelen van Asha Kalijan:

 

Hoe zorg ik dat medewerkers minder werkdruk ervaren?

Door: Asha Kalijan , 24 december 2018
"Onze medewerkers ervaren structurele hoge werkdruk en vinden dat wij als management er niets aan doen. Het ziekteverzuim is wel toegenomen, maar is onder de norm. Wel zie dat de prestaties achterblijven. Ik denk dat het ligt aan de persoonlijkheid en doelen van medewerkers. Hoe spreek ik ze daarop aan?"
  Lees verder...
 

Hoe maak ik het functioneringsgesprek motiverend?

Door: Asha Kalijan , 17 december 2018
"Het voeren van functioneringsgesprekken gaan mij niet altijd goed af. Ten eerste zie ik er tegenop omdat de setting zo formeel is en omdat het gesprek ook het beoordelingsgesprek is. In ons bedrijf werken we met standaardformulieren en afwijkingen worden niet op prijs gesteld. Het lijkt een invuloefening. En we werken steeds meer digitaal. Hoe zorg ik dat ik het gesprek zo motiverend en inspirerend hou voor de medewerkers en mezelf."
  Lees verder...
 

Mijn werkgeluk neemt af. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 12 november 2018
"Ik werk in een verantwoordelijke functie, waar ik me in toenemende mate erger aan de directie en de omgang met de mensen. Er wordt vrij politiek en maatschappelijk onverantwoord gewerkt. Er is veel geroddel, ook in mijn team. Ik wil daar niet aan meedoen. Het lukt me niet om weg te gaan; ik weet niet wat ik ervoor terug krijg. Mijn ontevredenheid neemt toe en mijn energie af. Wat te doen?"
  Lees verder...
 

Hoe ontwikkel en behoud je jonge medewerkers?

Door: Asha Kalijan , 22 oktober 2018
"Het ontwikkelen van onze jonge medewerkers kost tijd, waarvoor ze soms niet het geduld hebben. Dan kan het gevaar dreigen dat ze overstappen naar een andere organisatie, waar dan weer hetzelfde gebeurt. Hoe kun je zorgen dat jonge medewerkers zich wel gaan ontwikkelen en expertise opbouwen en behouden blijven voor dd organisatie?"
  Lees verder...
 

Hoe moeten we leiding geven aan Generatie Y en Millenials?

Door: Asha Kalijan , 15 oktober 2018
"Het thema ‘leidinggeven aan jonge professionals’ is een punt van aandacht voor ons MT. Het team bestaat uit ervaren managers. We hebben veel jonge mensen aangenomen, omdat ons afzetgebied uitgebreid is: Generatie Y en Millennials. Daar zijn wat problemen mee en er is over en weer veel onbegrip. We zijn nog richting aan het zoeken. Op dit moment zouden we geholpen zijn met enkele adviezen, om de neuzen de juiste kant op te richten."
  Lees verder...
 

Mijn managementstijl wordt niet geaccepteerd. Wat nu?

Door: Asha Kalijan , 23 september 2018
"Ik ben vrij zakelijk en resultaat gericht. Althans, dat is hoe ik overkom. Dat ik vrij empatisch ben en eerder sensitief, voorzichtig en perfectionistisch, laat ik liever niet zien.  Nu word ik verweten dat ik niet capabel genoeg ben en dat mijn leidinggevende stijl niet geaccepteerd of gedragen wordt. Ik begrijp dat niet. Ik haal mijn resultaten, met de mensen die voor mij werken. De feedback is hard aangekomen. Wat kan ik hiermee?"
  Lees verder...
 

Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht?

Door: Asha Kalijan , 13 augustus 2018
"Ik geef veel toe, laat veel ruimte. Dat gaat ongemerkt. Tot ik er genoeg van heb, dan neem ik afstand en ben erg directief, kort door de bocht. Dat gaat ten koste van relaties met medewerkers. Ik volg altijd even wat anderen doen en dan trek ik een duidelijke grens. Dat overvalt velen. Ze reageren passief. Mijn voorkeur heeft toch dat medewerkers zich duidelijker uiten en zelfstandig zijn. Hoe zorg ik daarvoor?"
  Lees verder...
 

Hoe om te gaan met de kliek waarin ik ben beland?

Door: Asha Kalijan , 05 augustus 2018
"Ik ben eindverantwoordelijk als verpleegkundige en ben nu in een kliek beland van vooral medewerkers die er al lange tijd werken. Mijn voorganger was ook onderdeel van die kliek. Zij was heel goed in haar werk. Zo goed dat ze een burnout kreeg. De "kliek" roddelt over mij en vergelijkt mij voortdurend met haar en vinden dat zij alles beter deed. Mijn manager en teamondersteuner zijn ervan op de hoogte, maar zij zijn ook onderdeel van de kliek. Wat te doen?"
  Lees verder...
 

Bestaat mijn functie als manager straks nog wel?

Door: Asha Kalijan , 15 juli 2018
"Ik ben operationeel manager. De middenlaag in ons bedrijf wordt wegbezuinigd. Nu heb ik net een managementopleiding gevolgd, met het oog op promotie, maar ik vraag me af of het wel een goede investering is geweest. De promotie zit er voorlopig niet in en bij medewerkers staat zelfsturing centraal. Moet ik me zorgen maken over mijn functie als manager?"
  Lees verder...
 

Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen?

Door: Asha Kalijan , 18 juni 2018
"Wat een rode draad vormt in mijn manier van leidinggeven, is dat ik het niet goed kan vinden met lastige mensen. Menseen die alleen maar perfectie nastreven, altijd een mening hebben, manipuleren en emotioneel worden als ze hun zin niet krijgen. Als ze geen professionele houding hebben, dan ben ik er gauw klaar mee. Toch moet ik hier wat mee, want ik kom ze veel tegen. Hoe ga ik met hen om?"
  Lees verder...
 

Wat te doen aan té toegewijde collega's?

Door: Asha Kalijan , 28 mei 2018
"In mijn verkoop binnendienst zitten twee zeer toegewijde medewerkers die in zich in de loop van de tijd steeds meer verantwoordelijkheden en taken hebben laten aanleunen. Dit komt omdat de processen in de organisatie (marketing, productie, logistiek) niet gesmeerd lopen. Andere medewerkers kunnen zoveel extra taken niet aan en er ontstaat een negatieve werksfeer of arbeidsverzuim. We hebben hier met elkaar al veel over gesproken. Wat kan ik (nog meer) doen om ze zich te laten beperken tot hun taken en bij problemen anderen daarop aanspreken of mij inschakelen?"
  Lees verder...
 

Ik scoor onvoldoende na de opstartfase. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 14 mei 2018
"Mijn bedrijf komt dit jaar uit de opstartfase en ik werk met drie professionals aan een reeks diensten en producten voor het bedrijfsleven. We hebben niet voldoende opdrachten om het jaar te vullen en daar maak ik me zorgen om. De professionals zijn bevlogen. En het gaat inhoudelijk wel goed, maar commercieel niet. Hoe zorg ik dat we beter scoren?"
  Lees verder...
 

Hoe zorg ik dat ik mij kritiek niet persoonlijk aantrek?

Door: Asha Kalijan , 30 april 2018
"In een vergadering met het MT kreeg ik als feedback dat mijn plan niet doorgevoerd kan worden in zijn huidige vorm. De alternatieven zijn naar mijn idee mager. Ik heb lang en goed over het plan nagedacht en in tussenfasen ook besproken. En nu is het toch niet goed genoeg. Dat trek ik me persoonlijk aan. En ik heb geen zin om veel te veranderen, want het wordt dan een andere verandering dan ik beoog. Ik merk dat ik twijfel of ik wel (genoeg) invloed heb als voorzitter van het team. Wat te doen?"
  Lees verder...
 

Ik sla door in mijn werkdrift. Wat moet ik doen?

Door: Asha Kalijan , 09 april 2018
"Hard werken is wat ik goed kan. Ik ben ambitieus en een doorzetter die voor resultaat gaat. Ik heb de neiging om soms teveel hooi op mijn vork te nemen. Het komt dan ook voor dat ik achteraf merk dat ik te hard gewerkt heb en vrij moet nemen. Dat moet veranderen. Want ik ben ook niet altijd  prettig voor mijn medewerkers en mis werkplezier. Wat kan ik doen?"
  Lees verder...
 
1 2 3 4 5 42 volgende >
Autoverzekering: persoonsgebonden of voertuiggebonden?
Kantoor inrichten is maatwerk
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Hoeveel van uw eerste maandsalaris geeft u uit aan afval? (1) 
Occasionmarkt 2019: online en transparant (1) 
Werknemer heeft geen idee van bedrijfsdoelstellingen (1) 
Wat is de beste manier om nieuwe klanten te werven? (2) 
Welke tech-trends staan ons in 2019 te wachten? (1) 
Smartphonegebruik achter het stuur: 94 procent vindt het onverantwoord (2) 
Diversiteit slecht verankerd in Nederlandse werkcultuur (1) 
top10
'Huizenprijzen stijgen tot 2021 door, aantal woningverkopen blijft dalen'
Controleren loonstrook blijkt ingewikkeld
Klimaatakkoord bedreigt bedrijven in energiesector
Bezettingsgraad en verhuurtermijn huurauto’s groeit
Hoeveel van uw eerste maandsalaris geeft u uit aan afval?
Helft medewerkers voelt zich niet gehoord door management
Nuttig of tijdsverspilling: wat vindt Nederland van vergaderen?
Occasionmarkt 2019: online en transparant
Onbekende cyberaanval is de grootste vrees voor 2019 van IT-beslissers
Tesla Model X is de EV van het Jaar 2019
meer top 10