zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Asha Kalijan

Asha is gespecialiseerd in lerende organisaties en belemmeringen op gedragsniveau. Ze coacht, adviseert en helpt u met het implementeren van transitieprogramma’s om weloverwogen en met plezier de volgende stap te zetten. Ze is auteur van het FAQ-boek voor managers en 75 Checklisten voor de nieuwe manager. En draagt ruim 14 jaar als online Coach bij tot het delen van kennis via Managersonline. 
Volg haar op Twitter en LinkedIn en Adimco.

Vraag het Asha
Heeft u een vraag voor Asha, stuur deze in. U ontvangt direct antwoord per email. Later wordt de vraag volledig anoniem en niet herleidbaar op de site geplaatst. Klik hier om uw vraag in te sturen.
Asha Kalijaninfo@adimco.org
 
 
 

Artikelen van Asha Kalijan:

 

Hoe krijgen we onze oude bedrijfswaarden terug?

Door: Asha Kalijan , 02 augustus 2020
"Het valt steeds meer op dat oude waarden verdwijnen binnen het bedrijf. We stonden bekend als dynamisch, scherp, anticiperend en een prettige partner om mee samen te werken. Dat is veranderd sinds we de koers van het bedrijf om economische redenen iets hebben aangepast, vooral de processen en werkwijzen. We hebben de oude waarden nodig om samen enkele tegenslagen aan te pakken. Hoe krijg ik die terug?"
  Lees verder...
 

Ben ik wel een manager?

Door: Asha Kalijan , 13 juli 2020
"Collega’s zeggen dat ik geen manager ben en dat als ik zo door ga mijn functie overbodig maak. Ik geef leiding aan een aantal mensen en dat gaat goed, maar ik beleef er geen plezier aan. Ook vind ik managen sowieso overbodig en medewerkers zijn heus wel in staat om zelf hun werk te controleren en te plannen. Ik delegeer veel en zou veel liever nadenken over diensten om het werk effectiever te laten verlopen. Wat adviseer je mij?"
  Lees verder...
 

Hoe beoordeel ik een bedrijfsmodel?

Door: Asha Kalijan , 21 juni 2020
"Er passeren bij ons veel bedrijfs- en veranderingsmodellen en helaas gaat dat gepaard met veel onrust. We moeten overeind blijven als klein bedrijf. Maar ik heb veel twijfel over de modellen en de vraag is of het nu wel de tijd is om grote stappen te zetten of keuzes te maken. Het bewaren van rust lijkt mij het belangrijkste, omdat ik vermoed dat veranderingen medewerkers nog meer van slag brengen. Dat lijkt niet voldoende, want de vragen over hoe verder blijven komen en goede antwoorden heb ik nog niet. "
  Lees verder...
 

Hoe begeleid ik een vernieuwing als eigen belangen te veel meespelen?

Door: Asha Kalijan , 01 juni 2020
"We moeten de nieuwe werkelijkheid managen en in rap tempo reorganiseren, om te blijven voortbestaan. Als middelmanager merk ik meer dan anders dat de harde lijn van het bedrijf haaks staat op de werkelijkheid waar teamleiders en medewerkers mee te maken hebben. Dat remt mij af. Individuele belangen prevaleren en er heerst veel wantrouwen, een enkeling daargelaten, maar daar zal ik de gewenst vernieuwing niet van de grond krijgen. Hoe deal ik hiermee?"
  Lees verder...
 

Wat te doen aan een niet-luisterende medewerker?

Door: Asha Kalijan , 10 mei 2020
"Een medewerker functioneert niet goed, omdat hij een verkeerde instelling en werkwijze heeft. Hij gaat z’n eigen gang, luistert slecht en werkt niet goed samen. De boodschap het anders te doen komt maar niet aan en ik ben het beu. Nu zijn er door hem aan klanten beloftes gedaan die niet waar te maken zijn. En dat moet ik goedmaken en zo komt er extra werk op mijn bord. Hoe ga ik om met deze medewerker?"
  Lees verder...
 

Assertiviteit, kun je dat aanleren?

Door: Asha Kalijan , 27 april 2020
"In projecten krijg ik steeds meer te maken met mensen, die mij verbaal overdonderen of op mijn emoties inspelen. Ik herken een aantal zaken uit een assertiviteitstraining die ik ooit gevolgd heb. Kan ik assertivitteit aanleren en zorgen dat de communicatie met het team beter verloopt?"
  Lees verder...
 

Wat betekent de 'anderhalve-meter economie' voor ons?

Door: Asha Kalijan , 19 april 2020
"In deze tijd van sociale onthouding en de ‘anderhalve-meter-economie’, worden we gedwongen om te investeren in technologie, zoals werken op afstand. Ook de inrichting van werkplekken en het personeelsbeleid hangt daar mee samen. We moeten proactief denken over omgangsvormen, kennis en vaardigheden in de toekomst. Heb jij tips?"
  Lees verder...
 

Hoe motiveer ik thuiswerkers in corona-tijd?

Door: Asha Kalijan , 29 maart 2020
"In verband met de pandemie (COVID-19) hebben we veel mensen thuis zitten. Het bezinnen op de toekomst in deze crisistijd is belangrijk, maar er is veel onzekerheid. Deze tijd doorkomen, op een constructieve manier, is wat we willen aanbieden aan medewerkers (thuis). Talentmanagement lijkt me een goede optie, maar hoe kan ik medewerkers motiveren?"
  Lees verder...
 

Welke provocatieve ingreep moeten wij toepassen?

Door: Asha Kalijan , 01 maart 2020
"In onze organisatie is al veel geprobeerd om de verzuurde sfeer, roddel, demotivatie en slechte communicatie tegen te gaan. We hebben meer feedback ingevoerd, workshops gehouden, coaching on the job en voorbeeldgedrag tonen, maar veel heeft het niet geholpen. Wat kan een provoatieve ingreep zijn, die we nog niet hebben geprobeerd maar die wel een eyeopener zou zijn?"
  Lees verder...
 

Hoe worden we een duurzame organisatie?

Door: Asha Kalijan , 03 februari 2020
"We kunnen heen niet om de ontwikkelingen rondom duurzaamheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen en werken dan ook toe naar een circulair businessmodel. Er is niet veel ruimte voor een reorganisatie, maar we hebben een projectleider aangesteld. Die heeft zelf nog veel vragen en dat kost mij tijd. Die tijd effectief benutten lukt niet. Er is erg veel informatie is, maar er is nog veel onduidelijk. Hoe moeten we van start gaan?"
  Lees verder...
 

hoe verander ik mijn snelheid in besluit- en meningvorming?

Door: Asha Kalijan , 12 januari 2020
"Een besluit nemen of een mening vormen kan ik als geen ander. Dat doe ik vol enthousiasme. Maar als anderen niet mee schakelen, dan word ik ongeduldig. Helaas gebeurt dat steeds vaker. Daarnaast komen projecten niet goed genoeg van de grond. De Inhoud en het persoonlijk contact zijn belangrijk voor me. Maar ik ben vaak theoretisch in plaats van praktisch ingesteld, denk ik. Zit ik wel op mijn plek?"
  Lees verder...
 

Hoe moet ik lange termijn managen?

Door: Asha Kalijan , 23 december 2019
"Niet zo heel lang geleden functioneerde ik goed als manager. Recent kreeg ik echter te horen dat ik een kortetermijnvisie toon en er meer aandacht voor de lange termijn nodig is. Wat daar echt mee bedoeld wordt is mij onduidelijk. We verzetten veel werk en we kampen geregeld met pieken en dalen en daar is geen erkenning voor. De doelen die gesteld worden halen we. En ik verbaas me dat ik moet denken aan de lange termijnvisie en niet de directie. Hoe pak ik dit aan?"
  Lees verder...
 

Hoe ga ik om met een egocentrische collega?

Door: Asha Kalijan , 08 december 2019
"Mijn samenwerking met een collega blijkt minder professioneel, integer en authentiek te zijn dan voorgesteld. Afspraken worden te vaak gewijzigd en dat belemmert de voortgang van mijn afdeling met alle gevolgen van dien. Deze collega werkt strategisch met veel flair en blijkt achteraf te veel gericht te zijn op zijn eigen belang en behoefte. Ik ben heel lang toegeeflijk en aanpassend geweest, met ook afspraken daarover, maar dat heeft niet mogen baten. Hij kan niet tegen feedback, waardoor de communicatie is gestopt. Wat te doen?"
  Lees verder...
 

Hoe voorkom ik reputatieschade aan mijn carričre?

Door: Asha Kalijan , 24 november 2019
"Op de afdeling is de samenwerking met een specialist steeds meer verslechterd. Het brengt veel kosten met zich meebrengt in de vorm van verzuim en gesprekken met diverse partijen. Dat gaat ten koste van het resultaat en er is ook reputatieschade, ook voor mij zelf. Ik vraag me af hoe het verder uitwerkt en ik wil de schade beperken. We zijn al een hele tijd erg druk en de communicatie onderling is verdedigend en ineffectief. Hoe beperk ik de schade?"
  Lees verder...
 
1 2 3 4 5 44 volgende >
De vier grootste voordelen van een refurbished iPhone voor een ondernemer
reacties
Online sector blijkt crisisbestendig tijdens coronapandemie (1) 
Vertrouwen in arbeidsmarkt bereikt laagste punt sinds 2016 (1) 
Kwart familiebedrijven is volgens eigen werknemers succesvoller dan niet-familiebedrijf (1) 
Absoluut of relatief: meten met verschillende maten (1) 
Opvallende trends in de markt van relatiegeschenken (1) 
Managementlessen uit de jaren ‘10 (1) 
De vacaturesite is anno 2020 effectiever dan het netwerk  (1) 
top10
Managementlessen uit de jaren ‘10
Een op de tien jonge werkzoekenden solliciteert liefst via WhatsApp
Coronacrisis versnelt digitalisering van het facilitaire vakgebied
Kwart familiebedrijven is volgens eigen werknemers succesvoller dan niet-familiebedrijf
Vier signalen dat uw supply chain toe is aan nieuwe technologie
Cybersecurity is enorm belangrijk als een team remote werkt
Tijdens de vakantie fantaseren over later
Vertrouwen in arbeidsmarkt bereikt laagste punt sinds 2016
Online sector blijkt crisisbestendig tijdens coronapandemie
Ondanks COVID-19 hebben MKB’ers nog steeds groeiplannen
meer top 10