zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe hou ik medewerkers-op-afstand betrokken?

Door: Asha Kalijan

"Sinds twee jaar kunnen medewerkers op afstand werken. Er wordt thuis gewerkt of op een andere plek. Zolang het werk op tijd klaar is, zijn we tevreden, hoewel het lastig te controleren is of iedereen optimaal werkt. De medewerkers zijn over het algemeen tevreden, maar ik merk wel dat hun betrokkenheid afneemt. Hoe ga ik hiermee om?"

 Lees verder...   Reageer

Aandacht voor aandacht

Door: Frank van Marwijk

Denkt u eens na over de volgende twee vragen. 1. Hebt u voldoende aandacht voor uw medewerkers? 2. Geeft u voldoende aandacht aan uw medewerkers? Dit zijn vragen die op het eerste gezicht hetzelfde lijken te betekenen. Ze liggen zeker in elkaars verlengde, maar betekenen toch iets totaal anders.

 Lees verder...   Reageer

Hoe herpak ik mijzelf na een demotie?

Door: Asha Kalijan

"In plaats van meewerkend projectleider ben ik nu gewoon teamlid bij een software bedrijf. Er is aangegeven dat mijn kennis niet actueel is en niet voldoet aan wat klanten vragen. Daarnaast heeft het bedrijf nieuwe projectleiders aangenomen voor een paar grote projecten. Het bericht viel rauw om mijn dak. Mijn motivatie is weg, maar ik wil mijn baan niet verliezen. Wat raad je me aan?"

 Lees verder...   Reageer

Hoe breng ik meer zakelijkheid in overleg tussen teams?

Door: Asha Kalijan

"Enkele werkmethoden in het overleg met andere teams gaan mij te ver. Er wordt veel gepraat over persoonlijke zaken, drijfveren, problemen en dat wordt van iedereen gevraagd. Ik doe mee, maar voel me daar onbehagelijk bij. Ik wil de harmonie niet verstoren en geef sociaal gewenste antwoorden. Ik ben voorstander van meer zakelijke standpunten. Hoe stel ik mijn grenzen?"

 Lees verder...   Reageer

Hoe complimenten zorgen voor een nieuwe bedrijfscultuur

Door: Frank van Marwijk

Werknemers krijgen liever wat vaker een compliment dan een salarisverhoging, blijkt uit onderzoek. Maar hoe zit dat, vraagt Frank van Marwijk zich af. Een compliment kost niets, maar je koopt er ook niets voor, toch?

 Lees verder...   Reageer

Maatschappelijk verantwoord ondernemen, hoe doen we dat?

Door: Asha Kalijan

"Wij willen aan de slag met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, omdat de markt dat vraagt. De motivatie is er nog niet, maar we zijn een pilot gestart met als doel leidinggevenden daarbij te begeleiden. Er is geen plan, weinig tijd en ruimte en de eerste signalen lijken niet positief.  We willen voor eind dit jaar een aantal doelen bepalen. Hoe beginnen we?"

 Lees verder...   Reageer

Coachend leiderschap in negen stappen

Door: John Vrakking

Coachend leiderschap vereist dat je kunt schakelen tussen twee belangrijke rollen. Je ene rol is de manager die met de medewerker als productiemiddel z’n doelen moet halen. De andere rol is die van de leider die z’n medewerker wil laten groeien.

 Lees verder...   Reageer
 

Hoe zorg ik dat ik minder ga piekeren?

Door: Asha Kalijan

"Mijn collega’s krijgen met gemak veel voor elkaar. Zelf moet ik daar hard voor werken. Ik pieker veel maar wel over zaken die er toe doen denk ik, zoals continu zorgen dat medewerkers de juiste randvoorwaarden hebben om te functioneren. Anderen doen dat anders, maar ik weet niet hoe. Hoe ga ik met deze uitdagingen om?"

 Lees verder...   Reageer

Het MT mist EQ. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"Door hard werken en studeren heb ik me opgewerkt naar een middle management positie. En daar gaat het soms stevig aan toe. Ik kom niet goed uit de verf. Ik ben voor samenwerking; het harmoniemodel, doch niet conflict mijdend. Toch trek ik me terug niet respectvol met elkaar omgegaan wordt. Ik mis de emotionele intelligentie. Competitie aangaan die ten koste gaat van een ander past mij niet. Hoe hou ik me staande binnen het team?"

 Lees verder...   Reageer

Hoe krijgen mijn engineers betere sociale vaardigheden?

Door: Asha Kalijan

"Mijn medewerkers (engineers) krijgen steeds meer te maken met klanten. Inhoudelijk gaat het goed, want het zijn professionals, soms ervaren, vaak niet. Maar ik merk steeds meer dat ze richting de klant niet de juiste toon hebben. Hun relationele vaardigheden zijn onvoldoende. Onderling gaat het goed. Het is belangrijk dat ze zakelijke vaardigheden aanleren. Hoe krijg ik dat voor elkaar?"

 Lees verder...   4 reacties

Een andere kijk op Lichaamstaal

Door: Frank van Marwijk

Duidt het aanraken van de neus op liegen? En de handen over elkaar tijdens een sollicitatiegesprek op geslotenheid? En betekent een stevige handdruk dat u te maken heeft met een zelfverzekerd iemand? Was het maar zo gemakkelijk, schrijft Frank van Marwijk, auteur van het eerste Nederlandse standaardwerk over non-verbale communicatie: Lichaamstaal, alles wat je moet weten om mensen beter te begrijpen en te beïnvloeden.

 Lees verder...   1 reactie

Mijn medewerkers zijn afgunstig op mijn vrijheid. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"Ik ben eigenaar van een mkb-bedrijf met circa 20 medewerkers. Na 23 jaar wil ik mijn werk/privé-balans goed in de gaten houden en ga ik bijvoorbeeld naar huis. Dit leek altijd goed te gaan, maar ik merk ook afgunst. We zijn allemaal ongeveer even oud, maar ik heb het beter qua beloning en vrijheid. Er wordt mij gevraagd meer als manager op te treden, maar ik geloof in zelfstandigheid en pro-activiteit. Wat kan ik doen om een betere 'baas' te worden?"

 Lees verder...   1 reactie

De cruciale competentie die elke teamleider moet bezitten

Door: John Vrakking

Een goede teamleider heeft bij voorkeur een aantal sterke competenties. Een effectieve teamleider hoeft niet in alle aspecten uit te blinken. Maar in één competentie wel, die is cruciaal.

 Lees verder...   Reageer

Hoe kan ik structuur aanbrengen terwijl we innoveren?

Door: Asha Kalijan

"We hebben een methode ontwikkeld om productiever te werken en de ontwikkeling daarvan neemt een vlucht.  We doen er alles aan om de snelheid bij te houden, maar dat heeft een prijs. Het bedrijf is alleen maar met de innovatie bezig en is daar is alle investering op gericht. Ik zie het verkeerd gaan, als we niet snel intern structureren. Hoe zorg ik ervoor dat we beide doen?"

 Lees verder...   Reageer

< vorige 8 9 10 11 117 volgende >
advertorial
Verbeter in 10 stappen je e-mail marketing [ebook]
In het ebook ‘Verbeter in 10 stappen je email marketing’ van Spotler ontdek je snel of je op de goede weg bent en waar je nog extra stappen kunt zetten. Denk aan bestandsgroei, dynamische content, A/B-testen, datakoppelingen en meer. Benieuwd?
Download het ebook
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Ergonomisch werken is gezond werken
reacties
Vrouwen voorop in de rum-sector (1) 
Betere werksfeer vermindert werkstress (1) 
Eerlijke collega’s belangrijk voor werkgeluk (1) 
Banner leidt opvallend vaak naar online zoekopdracht (1) 
Noorwegen populair onder camperaars (1) 
Dit kost een uur parkeren op de drukste luchthavens in Europa (1) 
De voordelen van content marketing (1) 
top10
Dit kost een uur parkeren op de drukste luchthavens in Europa
Outplacement vaker succesvol, niet voor oudere medewerkers
Nooit meer een ‘Blue Monday’!
Netwerk belangrijkste manier om nieuwe baan te vinden
CIO: digitaliseren workflows verbetert resultaten cruciale bedrijfsfuncties
36 procent van de werknemers komt niet los van het werk
Arnoud van Vliet verkozen tot ‘MVO-manager van het jaar’ 2019
Eerlijke collega’s belangrijk voor werkgeluk
Vandaag Filevrije Dag
Stoomcursus ‘nieuwe IT-ontwikkelingen’ toont directies waar winst te behalen valt
meer top 10