zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe zorg ik dat oudere medewerkers zich blijven ontwikkelen?

Door: Asha Kalijan

"We hebben te maken met een aantal mensen die lang bij ons werken en blijven hangen in hun ontwikkeling. Ze vormen niet de juiste match met de organisatie. Nu word het urgent om juist gekwalificeerde mensen in dienst te hebben, die ook nog bereid zijn om gemotiveerd door te werken tot hun (vaak latere) pensioendatum. Hoe pakken we dat aan?""

 Lees verder...   1 reactie

Zo houdt u uw boodschap simpel, stupid!

Door: Frank van Marwijk

Een van de basisregels van succesvolle communicatie is: hou uw boodschap eenvoudig. U bereikt meer mensen, u wordt beter begrepen, u bent geloofwaardiger en komt betrouwbaar over als uw boodschap simpel is. Maak dus gebruik van het KISS-principe, ofwel: keep it simple, stupid!

 Lees verder...   1 reactie

Mijn collega trekt zich kritiek persoonlijk aan. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"Ik heb het naar maar zijn op mijn werk. Er is echter is één collega waar ik me aan erger en niet mee samen kan werken. Het is de manier waarop hij zich alles persoonlijk aantrekt. Ik ben best wel coachend van aard. Maar om doelgericht te blijven, zoek ik ook de confrontatie op. Daar reageert deze collega vrij emotioneel op. Dat vind ik lastig.  Hoe ga ik hiermee om?"

 Lees verder...   Reageer

Ambitie vrouwelijk MT-lid valt verkeerd. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"Een lid van mijn MT is erg ambitieus. En ze doet daar ook wel het nodige voor, theoretisch gezien dan: De juiste papieren, zelfverzekerde houding, aanwezig en wil gehoord worden. Niets mis mee zou je kunnen zeggen. Toch werkt het niet. Andere MT-leden raken of geïntimideerd of negeren haar. Haar medewerkers vertonen het zelfde gedrag. Hoe creëer ik toch een goed MT?"

 Lees verder...   2 reacties

Zullen managers dan toch uitsterven?

Door: John Vrakking

Moderne organisatieconcepten, zoals die van Google en Spotify, werden ook in Nederland geadopteerd. Modellen zonder managementlaag. Daarop volgen nu sterke tegengeluiden: organisaties zouden niet zonder managers kunnen. Hoe komt dat?

 Lees verder...   3 reacties

Ik heb last van geroddel over mij. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"Ik doe veel voor mijn medewerkers. Misschien te veel. Ik kom er achter dat twee professionals roddelen over mij en het bedrijf en meer samen optrekken. Eén van hen maakte mij tegenover de ander belachelijk als leidinggevende. Die indruk had ik eerder niet van hem. Ik ben bang dat ik word misleid of gebruikt en dat de groepsdynamiek verandert. Ik ben op mijn hoede. Dat verzwakt me. Wat kan ik doen?"

 Lees verder...   Reageer

Ik wissel vaak van functie. Is dat verstandig?

Door: Asha Kalijan

"Mij functie bevalt mij, al zit ik er pas een half jaar in met een jaarcontract. In het verleden ben ik regelmatig van leidinggevende banen verwisseld. Er zit gemiddeld 3 jaar tussen de functies en vaak wisselde ik van afdeling bij dezelfde werkgever. Nu zit ik bij een wat kleinere organisatie en de vraag die zij mij stelden, is of ik wel een ‘blijvertje’ ben. Daar kan ik geen antwoord op geven. Werkt dit in mijn nadeel?"

 Lees verder...   Reageer
 

Een collega-manager loopt de kantjes er van af. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"Ik mijn nieuwe functie hebben voorgangers het niet altijd gered. Duidelijk wordt dat het goed om kunnen gaan met de senior teamleider belangrijk is. Hij heeft een gevestigde positie, is dominant en ik kom er achter dat hij de kantjes ervan afloopt en met privézaken bezig is onder werktijd. Ik heb een gelijkwaardige functie, zit nog in mijn proeftijd en weet niet met deze situatie om te gaan. Wat te doen?"

 Lees verder...   Reageer

Medewerkers instrueren wil maar niet lukken. Wat nu?

Door: Asha Kalijan

"Sinds een jaar werk ik als operation manager. Een uitdagende functie en ik doe wat ik kan, maar krijg de mensen niet voldoende in beweging. Ze lijken niet zelfstandig te kunnen werken, wat ik ook doe. Ik praat veel met ze, overleg, leg uit hoe het moet, maar ze lijken het maar niet op te pakken. Een klassikale training heb ik ook al geprobeerd. Wat moet ik doen? Deze mensen vervangen?"

 Lees verder...   1 reactie

Complimenten die het meest motiveren

Door: Frank van Marwijk

Het geven van een compliment is een eenvoudig en effectief managementinstrument om mensen te motiveren. Betekent dat dan dat elk compliment even effectief is om medewerkers te motiveren? Nee, dat is zeker niet zo. Frank van Marwijk bespreekt complimenten die wél werken.

 Lees verder...   Reageer

Hoe organiseer ik mijn personeel effectiever?

Door: Asha Kalijan

"Terwijl we bezig zijn om als bedrijf effectiever te functioneren, moeten we de juist mensen op de juiste plaats plaatsen. We moeten ook mensen aannemen, maar daar is nu weinig budget voor. Goede mensen vertrekken en er zitten mensen thuis, die niet goed functioneren. Ik vraag me af hoe ik mijn personeel beter kan organiseren?"

 Lees verder...   1 reactie

Zes stappen om niet-bestaande problemen op te lossen

Door: Frank van Marwijk

We zijn zeer goed in het oplossen van problemen die in de ogen van anderen helemaal niet bestaan. Met het stappenplan in dit artikel, ontdekt u welke problemen anderen misschien wel ervaren en leert u een aanpak die beter werkt om dergelijke problemen op te lossen.

 Lees verder...   1 reactie

Hoe voorkom ik toename van ziekteverzuim in piektijden?

Door: Asha Kalijan

"In piekperioden, zeker twee keer per jaar,  melden mensen zich twee keer zo vaak ziek. Het ziekteverzuim is over de gehele linie wat hoger, dan de jaren daarvoor. En we hebben nog niet ontdekt hoe die te verlagen binnen alle veranderingen die plaatsvinden. We hoopten met zelfstandige medewerkers te werken, maar dat is in de praktijk anders. Hoe kunnen het verzuim omlaag krijgen?"

 Lees verder...   Reageer

Waarom onthouden beter gaat als je met de hand schrijft

Door: John Vrakking

Lijstjes maken werkt, vooral als je ze met de hand schrijft. Daarmee onthoudt u beter wat u te doen staat. John Vrakking legt uit hoe dat zit.

 Lees verder...   3 reacties

< vorige 7 8 9 10 112 volgende >
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Drie redenen waarom web accessibility nu uw aandacht verdient (2) 
Online shopper slaat 's avonds zijn slag (1) 
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa (1) 
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto (1) 
Bouw en civiele sector groeien fors  (1) 
Vrouwen overheersen mannen bij online aankopen (1) 
Een op drie werknemers shopt online tijdens werktijd (1) 
top10
Weg met de Data Protection Officer!
Waarom spraakgestuurde apparaten de customer journey transformeren
Stijging Britse werkzoekenden naar baan in de EU
Arbeidsmarkt werkt door in loonafspraken
Brabantse (tech)bedrijven populair onder bèta-talent
De lat moet hoger op het gebied van privacy
Robotisering voor veel bedrijven nog ver-van-mijn-bed-show
Leaserijder rijdt langer door op winterbanden
Vier best practices voor een transformatie van finance
VCP: ontzie expats bij omstreden belastingmaatregel
meer top 10
vacatures
meer vacatures