zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Vijf tips voor het goed ontvangen van complimenten

Door: Frank van Marwijk

Een compliment in ontvangst nemen lijkt niet zo moeilijk. Gewoon dankjewel zeggen volstaat eigenlijk al. Maar het kan beter: door er een extra dimensie aan toe te voegen, verbetert u uw relaties en krijgt u bovendien nóg meer complimenten. In dit artikel vindt u vijf tips voor het goed ontvangen van complimenten.

 Lees verder...   Reageer

Hoe krijg ik weer controle over mijn eigen agenda?

Door: Asha Kalijan

"Op een vergadering merkte ik dat er al een datum is geprikt voor overleg over een belangrijk onderwerp, waar ik me maar bij moet aansluiten. Ik moet mijn afspraken daarvoor afzeggen. Met mij is niet overlegd. Dit patroon herhaalt zich al heel lang en ik heb er genoeg van. De ervaring ik ook nog dat ik altijd stipt op tijd ben, maar moet wachten op anderen. Mijn agenda en tijd lijkt te worden gedicteerd door anderen. Wat kan ik daaraan doen?

 Lees verder...   Reageer

Hoe kan ik de volgende carrièrestap maken?

Door: Asha Kalijan

"Hoewel ik alles in huis heb op papier, lukt het me niet om promotie te maken tot senior leidinggevende. Na diverse interne sollicitaties , kom ik tot de conclusies dat ik echt iets moet veranderen om de volgende stap te maken. De feedback is vaak dat ik niet ondernemend genoeg ben. Ik ben een snelle denker, deskundig, kan goed managen, zie trends aankomen en kan zaken goed relativeren.  Hoewel ik wat afstandelijk overkom, ben ik in principe vrij toegankelijk. Wat moet ik doen?"

 Lees verder...   Reageer

Coaching werkt (maar onder voorbehoud)

Door: John Vrakking

Onderzoek dat management coaching goed werkt heeft vaak een hoog 'wij van wc-eend'-gehalte. John Vrakking doet zelf-onderzoek naar de vraag of coaching werkt. Hij stelt: het werkt, maar...

 Lees verder...   Reageer

Wat betekent een kostbare fout voor mijn positie?

Door: Asha Kalijan

"Een tijd geleden heb ik een investeringsfout gemaakt en dat kost het bedrijf veel geld. De investering bleek een luchtbel. Ik ervaar het als gezichtsverlies, ook naar mijn teamleden toe. Sindsdien merk ik dat ik me terugtrek. Ik ben bang dat de fout ten koste gaat van mijn carrière. Ook merk ik dat ik constant op mijn hoede ben en ik ben uitgeput als ik thuiskom. Hoe ga ik om met deze fout in mijn positie?"

 Lees verder...   1 reactie

Ik wens u veel problemen!

Door: Frank van Marwijk

Het staat in menig profielschets van een manager: probleemoplossend vermogen. Dit houdt simpelweg in dat u goed in staat bent de problemen die zich voordoen op te lossen. Dan moeten er natuurlijk wel problemen zijn, anders valt er helemaal niets op te lossen. Frank van Marwijk wenst u daarom veel problemen in 2018 toe.

 Lees verder...   Reageer

Hoe ga ik met een crisis om?

Door: Asha Kalijan

"Als bedrijf zitten we in een crisis. We hebben loyale medewerkers die ons vanaf het begin goed hebben geholpen. Maar de doorstart wil niet lukken. Naar buiten toe is het gelukkig nog niet duidelijk dat we in zwaar weer zitten. We zijn bezig om adviseurs te selecteren, maar de juiste match zit er nog niet tussen. Ondertussen wil ik toch enkele stappen ondernemen. Hoe doe ik dat?"

 Lees verder...   Reageer
 

Hoe krijg ik mijn projectteam leden op mijn hand?

Door: Asha Kalijan

"Het project waar ik nu verantwoordelijk voor ben krijgt een vervolg waar ik graag bij betrokken wil blijven. Maar er is nu, in de startfase, zoveel tegenstand in het team, dat ik twijfel of ik wel op tijd en met succes kan opleveren. Dat vermindert mijn kansen voor het vervolg. Ik moet op korte termijn zorgen dat ik iedereen mee krijg. Hoe doe ik dat?"

 Lees verder...   Reageer

Beoordelen nieuwe stijl mislukt. Wat vertel ik de medewerkers?

Door: Asha Kalijan

"We zijn vorig jaar begonnen met beoordelingsgesprekken nieuwe stijl, met het accent op groei en persoonlijke ontwikkeling. Daarvoor besteedden we daaraan weinig aandacht. Toch zijn we er afgelopen jaar als organisatie ook niet echt in geslaagd. Ik wil dit ook eerlijk terugkoppelen aan de medewerkers. Hoe sla ik een brug zodat medewerkers erop vertrouwen dat we dit alsnog gaan doen?"

 Lees verder...   1 reactie

Drie stappen om gewoontegedrag te veranderen

Door: Frank van Marwijk

Veertig tot zestig procent van ons gedrag komt voort uit gewoonte. Gewoontes zijn normaal nuttig, maar soms ook belemmerend. Dan kan het nodig zijn om gewoontegedrag te doorbreken. Frank van Marwijk beschrijft hoe dat kan worden bereikt.

 Lees verder...   Reageer

Hoe kom ik optimistischer over?

Door: Asha Kalijan

"Een medewerkerstevreden onderzoek laat zien dat het sommigen in mijn team ontbreekt aan werkplezier. In mijn evaluatie ben ik daarop aangesproken. Ik zou een negatieve en introverte uitstraling hebben en dat heeft invloed op de groepsbeleving. Dat vind ik de schuld bij de ander leggen, maar ik moet er iets mee. Hoe zorg ik dat wat optimistischer overkom?"

 Lees verder...   Reageer

Hoe stel in het functoneren van mijn projectleider aan de kaak?

Door: Asha Kalijan

"Tijdens mijn eindejaar gesprek was behalve mijn manager, ook de projectleider aanwezig. Mijn functioneren is als voldoende beoordeeld. Ik heb zelf aangegeven dat ik niet echt tevreden ben, maar heb de reden in het midden gelaten. Ik ben een harde werker, maar ben mijn motivatie kwijt door de manier waarop de projectleider ons aanstuurt. Erger nog, ik vind dat hij niet goed functioneert. Ik zou het beter doen. Wat moet ik doen?"

 Lees verder...   1 reactie

Hoe maak ik mijn team creatiever?

Door: Asha Kalijan

"Ik geef leiding aan een hecht team. Er wordt hard gewerkt en men heeft veel voor elkaar over. Maar de nieuwe koers van onze organisatie vraagt om snel schakelen, zelfstandig werken en er zijn nieuwe creatieve ideeën nodig  voor het ontwikkelen van een nieuwe productlijn. Ik vrees dat mijn team daar niet geheel aan voldoet en een lange investeringstijd krijg ik niet. Wat is verstandig?"

 Lees verder...   Reageer

Zes eigenschappen om beter te presteren

Door: John Vrakking

De behoefte aan effectiever werken lijkt groter dan ooit en de gevolgen van werkstress heten de grootste kostenpost van dit decennium te zijn. Is er dan geen enkele benadering die werkt als het aankomt op beter presteren? Veel technieken zijn al uitgesprobeerd, maar geen enkele blijft afdoende te zijn.

 Lees verder...   Reageer

< vorige 7 8 9 10 117 volgende >
advertorial
Verbeter in 10 stappen je e-mail marketing [ebook]
In het ebook ‘Verbeter in 10 stappen je email marketing’ van Spotler ontdek je snel of je op de goede weg bent en waar je nog extra stappen kunt zetten. Denk aan bestandsgroei, dynamische content, A/B-testen, datakoppelingen en meer. Benieuwd?
Download het ebook
Lees verder
Ergonomisch werken is gezond werken
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Vrouwen voorop in de rum-sector (1) 
Betere werksfeer vermindert werkstress (1) 
Eerlijke collega’s belangrijk voor werkgeluk (1) 
Banner leidt opvallend vaak naar online zoekopdracht (1) 
Noorwegen populair onder camperaars (1) 
Dit kost een uur parkeren op de drukste luchthavens in Europa (1) 
De voordelen van content marketing (1) 
top10
Dit kost een uur parkeren op de drukste luchthavens in Europa
Outplacement vaker succesvol, niet voor oudere medewerkers
Nooit meer een ‘Blue Monday’!
Netwerk belangrijkste manier om nieuwe baan te vinden
CIO: digitaliseren workflows verbetert resultaten cruciale bedrijfsfuncties
36 procent van de werknemers komt niet los van het werk
Arnoud van Vliet verkozen tot ‘MVO-manager van het jaar’ 2019
Eerlijke collega’s belangrijk voor werkgeluk
Vandaag Filevrije Dag
Stoomcursus ‘nieuwe IT-ontwikkelingen’ toont directies waar winst te behalen valt
meer top 10