zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Coronamoe? Zo houdt u het vol!

Door: Frank van Marwijk
 
Hebt u nog zin in een artikel over de coronacrisis of bent u inmiddels coronamoe? Nog elke dag beheersen de berichten over het coronavirus het nieuws: het aantal ziekte- en sterfgevallen, de plekken op de IC, de dichte scholen, de gestrande reizigers en de anderhalve meter afstand. Maar het meest deprimerend is misschien nog de voorspelling dat we een lange adem moeten hebben. De onzekerheid slaat toe. Het einde lijkt voorlopig niet in zicht en we weten niet goed wat ons te wachten staat. Hoe lang moeten we nog thuisblijven, afstand houden en de deuren blijven sluiten? Behouden we onze baan nog op lange termijn? Wordt ons verlies wel gecompenseerd? We weten het niet. Vanaf nu gaan we nadenken hoe we vorm gaan geven aan een anderhalvemetereconomie. Een mooi scrabblewoord, maar hoe dat er precies uit gaat zien, blijft nog vaag. Zeker voor sommige beroepen.

Immuniteit opbouwen
Hoe kunnen we nu vooruitkijken en onze richting bepalen? Waar moeten we ons geld en energie in steken? Hoe kunnen we lange termijndoelen stellen, die stip op de horizon plaatsen, als we de horizon niet eens kunnen zien? Wat zijn de risico’s, en vooral ook: waar liggen onze kansen nog? Juist die onzekerheid maakt velen van ons moedeloos. Maar die moedeloosheid helpt ons niet veel verder. Als we de moed opgeven neigen we naar passiviteit. We doen dan niets meer wat ons kan helpen. In mijn vorige artikel schreef ik hoe we onze frustratietolerantie kunnen verhogen in deze tijd. We zullen immuniteit moeten opbouwen. Niet alleen tegen het virus, maar ook tegen onze wanhoop. Die immuniteit krijgen we door een gevoel van controle te behouden in plaats van hulpeloosheid.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
reacties
Jongeren willen weer zeeman worden (1) 
Bestuurders willen vaker vergaderen zonder de baas erbij (1) 
IT is vertragende factor bij 44 procent van de organisaties (1) 
Speciaal bedrijfsuitje voor singles biedt kansen (1) 
Vergaderen kost 37 miljard per jaar (1) 
Nederlander verhuist minder graag voor baan (1) 
Vrouwen kiezen steeds vaker voor een beroep in de ICT  (1) 
top10
Top Companies waar u kunt bouwen aan uw carrière zijn bekend
Hoge werkdruk bij grote organisaties zet klantervaring onder druk
Aantal DDoS aanvallen verdubbeld in eerste kwartaal
Banking Trojan Dridex en Qakbot grootste malwarebedreigingen in maart
De pandemie maakt persoonlijke moederdagcadeaus populair
IT is vertragende factor bij 44 procent van de organisaties
Werken op afstand is een katalysator voor productiviteit, efficiency en diversiteit
30 procent vindt dat partnerverlof even lang moet zijn als bevallingsverlof
Beperkte laadinfrastructuur grootste zorg bij aanschaf elektrische auto
Een carrière in cybersecurity: vijf tips
meer top 10