zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Coronamoe? Zo houdt u het vol!

Door: Frank van Marwijk

Hebt u nog zin in een artikel over de coronacrisis of bent u inmiddels coronamoe? Het meest deprimerend is misschien nog wel de voorspelling dat we een lange adem moeten hebben. 

 Lees verder...   Reageer

Hoe motiveer ik thuiswerkers in corona-tijd?

Door: Asha Kalijan

"In verband met de pandemie (COVID-19) hebben we veel mensen thuis zitten. Het bezinnen op de toekomst in deze crisistijd is belangrijk, maar er is veel onzekerheid. Deze tijd doorkomen, op een constructieve manier, is wat we willen aanbieden aan medewerkers (thuis). Talentmanagement lijkt me een goede optie, maar hoe kan ik medewerkers motiveren?"

 Lees verder...   1 reactie

Zo vergroot u uw frustratietolerantie

Door: Frank van Marwijk

Het corona-virus houdt ons in de greep en daar worden we flink ziek van. Het wegrelativeren van deze situatie zal niet helpen. Wat u wel kunt doen is het verhogen van uw frustratietolerantie, aldus Frank van Marwijk.

 Lees verder...   Reageer

Welke provocatieve ingreep moeten wij toepassen?

Door: Asha Kalijan

"In onze organisatie is al veel geprobeerd om de verzuurde sfeer, roddel, demotivatie en slechte communicatie tegen te gaan. We hebben meer feedback ingevoerd, workshops gehouden, coaching on the job en voorbeeldgedrag tonen, maar veel heeft het niet geholpen. Wat kan een provoatieve ingreep zijn, die we nog niet hebben geprobeerd maar die wel een eyeopener zou zijn?"

 Lees verder...   Reageer

Complimenten: voor inzet óf talent?

Door: Frank van Marwijk

‘Je hebt hard gewerkt en mooie resultaten behaald’. ‘Je ziet er goed uit!’ ‘Ik vind het prettig om met jou samen te werken’. ‘Je bent een waardevolle medewerker’. ‘Goed bezig!’ ‘Prachtig gedaan!’

 Lees verder...   Reageer

Hoe worden we een duurzame organisatie?

Door: Asha Kalijan

"We kunnen heen niet om de ontwikkelingen rondom duurzaamheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen en werken dan ook toe naar een circulair businessmodel. Er is niet veel ruimte voor een reorganisatie, maar we hebben een projectleider aangesteld. Die heeft zelf nog veel vragen en dat kost mij tijd. Die tijd effectief benutten lukt niet. Er is erg veel informatie is, maar er is nog veel onduidelijk. Hoe moeten we van start gaan?"

 Lees verder...   Reageer

Zo gebruikt u uw gevoel als instrument

Door: Frank van Marwijk

Werkt u met gevoel? U werkt met mensen, dus het antwoord op de vorige vraag kan eigenlijk alleen bevestigend zijn. Als manager moet u zich kunnen inleven in mensen, empathisch kunnen zijn en begrip kunnen tonen. Maar met gevoel werken, betekent ook dat u het laat blijken wanneer iets u minder bevalt. Frank van Marwijk hoe u uw gevoel als instrument kunt gebruiken.

 Lees verder...   Reageer
 

hoe verander ik mijn snelheid in besluit- en meningvorming?

Door: Asha Kalijan

"Een besluit nemen of een mening vormen kan ik als geen ander. Dat doe ik vol enthousiasme. Maar als anderen niet mee schakelen, dan word ik ongeduldig. Helaas gebeurt dat steeds vaker. Daarnaast komen projecten niet goed genoeg van de grond. De Inhoud en het persoonlijk contact zijn belangrijk voor me. Maar ik ben vaak theoretisch in plaats van praktisch ingesteld, denk ik. Zit ik wel op mijn plek?"

 Lees verder...   Reageer

Goede voornemens? Een zinnig besluit!

Door: Frank van Marwijk

Veel mensen gaan jaarlijks enthousiast met goede voornemens aan de slag aan het begin van het nieuwe jaar. Anderen doen dat niet en dragen uit daar niet in te geloven. Allereerst twijfelen ze aan de zinnigheid om je massaal op de gezondheidstoer te storten op een relatief toevallig gekozen datum: waarom per se vanaf 1 januari? Als je wat aan je gezondheid wilt doen kan dat toch elke dag?

 Lees verder...   Reageer

Hoe moet ik lange termijn managen?

Door: Asha Kalijan

"Niet zo heel lang geleden functioneerde ik goed als manager. Recent kreeg ik echter te horen dat ik een kortetermijnvisie toon en er meer aandacht voor de lange termijn nodig is. Wat daar echt mee bedoeld wordt is mij onduidelijk. We verzetten veel werk en we kampen geregeld met pieken en dalen en daar is geen erkenning voor. De doelen die gesteld worden halen we. En ik verbaas me dat ik moet denken aan de lange termijnvisie en niet de directie. Hoe pak ik dit aan?"

 Lees verder...   Reageer

Hoe leren uw medewerkers nog?

Door: Frank van Marwijk

In het bedrijfsleven is het trending om te focussen op de sterktes van medewerkers. We kijken dus vooral naar wat iemand goed kan en waar zijn kwaliteiten liggen. Waar een medewerker niet goed in is, daar zal waarschijnlijk ook diens affiniteit niet liggen. Dus daar nog veel tijd en energie in steken, levert weinig op, is het idee. Toch is die mindset niet per se correct, betoogt Frank van Marwijk.

 Lees verder...   Reageer

Hoe ga ik om met een egocentrische collega?

Door: Asha Kalijan

"Mijn samenwerking met een collega blijkt minder professioneel, integer en authentiek te zijn dan voorgesteld. Afspraken worden te vaak gewijzigd en dat belemmert de voortgang van mijn afdeling met alle gevolgen van dien. Deze collega werkt strategisch met veel flair en blijkt achteraf te veel gericht te zijn op zijn eigen belang en behoefte. Ik ben heel lang toegeeflijk en aanpassend geweest, met ook afspraken daarover, maar dat heeft niet mogen baten. Hij kan niet tegen feedback, waardoor de communicatie is gestopt. Wat te doen?"

 Lees verder...   Reageer

Uitstelgedrag: energie in de verkeerde dingen

Door: John Vrakking

Ook weleens moeite om aan iets te beginnen? Kun je jezelf er niet toe zetten? Terwijl je toch uit ervaring weet dat het achteraf meestal wel meevalt? En dat het vaak plezierig is om het maar achter de rug te hebben? Uitstelgedrag… Lees wat erachter kan zitten en doe er wat aan.

 Lees verder...   Reageer

Hoe voorkom ik reputatieschade aan mijn carričre?

Door: Asha Kalijan

"Op de afdeling is de samenwerking met een specialist steeds meer verslechterd. Het brengt veel kosten met zich meebrengt in de vorm van verzuim en gesprekken met diverse partijen. Dat gaat ten koste van het resultaat en er is ook reputatieschade, ook voor mij zelf. Ik vraag me af hoe het verder uitwerkt en ik wil de schade beperken. We zijn al een hele tijd erg druk en de communicatie onderling is verdedigend en ineffectief. Hoe beperk ik de schade?"

 Lees verder...   Reageer

< vorige 1 2 3 4 5 120 volgende >
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
Wat je allemaal moet weten bij het verbouwen van je kantoorruimte
5 redenen waarom het aanhaken van een freelance online marketeer de juiste keuze is
reacties
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
Subsidie voor ondernemende uitvinders (1) 
Optimisme technische bedrijven overstijgt coronacrisis (1) 
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af (1) 
Marketeer mist kennis van online marketing (1) 
Nederlander werkt na corona liever niet meer tegelijk met partner vanuit huis (1) 
Huizenkopers wijken steeds meer uit naar Overijssel, Groningen, Flevoland en Drenthe (1) 
top10
Pandemie inspireert Nederlanders tot gerichte om- en bijscholing naar banen van toekomst
Nederland stijgt zeven plaatsen op Global Gender Gap Index
De toekomst van IT innovaties in vijf opvallende steden
Nederlandse werknemer wil nieuwe digitale vaardigheden
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken
Bijna 900 procent meer aanvallen met fileless malware
CXO’s in EMEA zetten fors in op cloudgebaseerde back-up
Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
Marketing- en salesafdelingen werken langs elkaar heen
De belangrijkste trends in mobile voor de zakelijke markt
meer top 10