zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Zo krijgt u meer klachten (en geloof mij, die wilt u!)

Door: Frank van Marwijk

Uiteraard wilt u het liefst dat uw klanten tevreden zijn, maar als ze dat niet zijn dan kunt u dat beter van hen horen. Maar dat gebeurt lang niet altijd. Klachten worden vaak gedeeld met anderen, maar niet met u. Zorg daarom dat u meer klachten krijgt, stelt Frank van Marwijk.

 Lees verder...   1 reactie

Moet ik in mijn competitieve team blijven?

Door: Asha Kalijan

"Bij vergaderingen of bijeenkomsten heeft iedereen het over andere dingen dan de inhoud. Het gaat er heel tactisch aan toe. Er heerst een competitieve houding die mijns inziens niet de juiste uitkomsten biedt voor de afdeling, wel voor hun carrières. En daar doe ik niet aan mee en ik voel me niet gelijkgestemd met de rest. Ik vraag me af of ik wel bij zo’n team moet blijven in mijn senior rol?"

 Lees verder...   Reageer

Hoe je je team van binnenuit versterkt

Door: John Vrakking

Als professioneel trainer mag ik regelmatig helpen om de onderlinge communicatie in een team naar een hoger niveau te tillen. Behalve die interventie waarderen ze vaak ook dat ze eindelijk weer eens iets in gezamenlijkheid mogen doen. Ja, zo gaat dat kennelijk: binnen de meeste teams van zelfstandig werkende professionals vervreemden mensen uiteindelijk zo ongeveer van elkaar.

 Lees verder...   Reageer

Wanneer heeft veranderen zin en effect?

Door: Asha Kalijan

"Om ons heen zien we veel veranderingen en innovaties. Concullega bedrijven zijn er maar druk mee. Wij erkennen dat de markt vraagt om verandering, maar mijn twijfels nemen ook toe als ik de hectiek zie. Dat we ook moeten vernieuwen zit er wel aan te komen. Wij weten echter niet eens of de richtingen die er al volop zijn, wel onze richting moet zijn. Hoe pak ik het aan?"

 Lees verder...   Reageer

Zes adviezen voor een goed advies

Door: Frank van Marwijk

U hebt een aanpak die werkt en anderen kunnen leren van uw ervaring. Vandaag bent u gevraagd om een collega in te werken en van advies te voorzien. U hebt de kennis en de kunde, maar hoe draagt u die het best uit zonder belerend over te komen? Frank van Marwijk voorziet u van advies.

 Lees verder...   Reageer

Hoe word ik meer zichtbaar en gewaardeerd?

Door: Asha Kalijan

"Als manager ben ik inhoudelijk verantwoordelijk voor projecten op de lange termijn en ik geef advies over investeringen. Het team waarmee ik werk, werkt hard en is professioneel. Met mijn leidinggevende samenwerken gaat stroef. Hij gunt mij niet alle projecten, herkent mijn expertise niet en dat ontmoedigt mij. En ik kan het politiek spel niet meespelen. Hoe zorg ik dat ik toch op waarde geschat wordt?"

 Lees verder...   1 reactie

Van vakantieplezier naar werkplezier

Door: Frank van Marwijk

Vakantie zien we als iets leuks en ontspannens, waar je vooral van mag genieten. Maar als het gaat om werk, wordt deze associatie minder gemaakt. Nee, dat wordt eerder gezien als noodzakelijk, serieus, saai en soms stressvol. Kan dat niet anders? U bent immers meer op uw werk dan op vakantie, aldus Frank van Marwijk.

 Lees verder...   Reageer
 

Zo wordt je presentatie niet slaapverwekkend

Door: John Vrakking

Na jaren van standaard PowerPoint-presentaties kreeg John Vrakking een gouden tip om voordrachten voortaan heel anders aan te pakken. Hij ging er mee aan de slag. "Het sloeg in als een bom," zegt hij nu tot zijn eigen verbazing. Benieuwd naar deze aanpak?

 Lees verder...   Reageer

Hoe hou ik talentvolle mensen binnen?

Door: Asha Kalijan

"Ons personeelsbestand bestaat voor 60 procent uit dertigers en veertigers. We selecteren op talent en investeren veel in kennis. Dat loont, daar zijn we trots op, want zowel de werksfeer, als de kwaliteit en de resultaten zijn goed. Maar veel talent vertrekt. Negen van de vijftig fte vertrokken afgelopen jaar. De meesten zijn zelf benaderd. Hoe moet ik dit plaatsen ik dit en hoe hou ik ze binnen?"

 Lees verder...   2 reacties

Mijn jonge team matcht niet met de bedrijfscultuur. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"Onze afdeling is nieuw en mijn team bestaat uit jonge mensen. Ze zijn praktisch en hebben de juiste, vernieuwende ideeën. Vernieuwen is het doel, maar dat is niet gemakkelijk, omdat er veel drempels zijn die afremmen. Duidelijk is dat de bedrijfscultuur niet matcht met waar mijn team voor staat. Er ontstaat groepsvorming en ik vrees dat de motivatie zoekraakt. Wat kan ik doen?"

 Lees verder...   Reageer

Zou jij je je mensen uit de klaagstand willen halen?

Door: John Vrakking

De ingrediënten om jouw mensen uit de klaagstand te halen zijn verantwoordelijkheid bij hen laten, zelf positief blijven en bijdragen aan een oplossingsgerichte cultuur. John Vrakking beschrijft hoe je dat aanpakt.

 Lees verder...   Reageer

Met meer lef aan het werk

Door: Frank van Marwijk

Durft u van de gebaande paden af te wijken? Hebt u bijvoorbeeld het lef om uw baan op te zeggen om iets onbekends te gaan ondernemen? Waagt u zich vol vertrouwen in het diepe? In dit artikel vindt u de grondbeginselen voor meer lef. Vanaf vandaag durft u alles aan.

 Lees verder...   Reageer

Hoe betrek ik medewerkers in groeitijden?

Door: Asha Kalijan

"Als manager worstel ik met mijn team. We acteren in een dynamische omgeving, waar snelheid het verschil maakt. Mijn afdeling richt zich op duurzaamheid.Ik heb een goed team, maar er is ook spanning onderling, waarschijnlijk door de sterke groei en verandering die we ondergaan. Een zwak punt in alle snelheid is om iedereen te betrekken bij de groei. Hoe verbeter ik dit punt?"

 Lees verder...   Reageer

Tien excuses bij het aanhoren van klachten

Door: Frank van Marwijk

Het is onprettig om een klacht te krijgen en daarom willen we er liefst zo snel mogelijk vanaf zijn. In plaats dat we er ons ervoor openstellen, schieten we in de weerstand. We luisteren maar half, ontkennen of bagatelliseren de klacht of proberen die af te wimpelen. We vinden het ook moeilijk om verantwoordelijkheid te nemen en kaatsen die zelfs soms terug op de klager zelf.

 Lees verder...   2 reacties

< vorige 1 2 3 4 5 119 volgende >
advertorial
White paper: 24 tips om e-mailadressen te verzamelen
Wat kun je doen om in deze lastige tijd je e-mail database te vergroten? In dit white paper van Spotler lees je 24 concrete tips waar je direct mee aan de slag kunt. Een groter bereik betekent simpelweg ook een grotere kans op succes. Benieuwd naar de tips?
Download het white paper
Lees verder
Fit blijven zorgt voor betere prestaties op de werkvloer
reacties
Corona zorgt voor boost in online verkopen (1) 
Tijdens de vakantie fantaseren over later (1) 
Zonnige tendens woningen met zwembad  (1) 
Anderhalvemeter-klagen: helpt dat?  (1) 
Data-analist, data scientist en big data populairste termen bij zoeken naar IT-vacatures (1) 
Hoe data storytelling leidinggevenden helpt bij efficiënt beheer van LinkedIn-profiel (1) 
Een op de tien heeft liever heteroseksuele collega dan LGBT-collega (3) 
top10
Mimecast waarschuwt voor tweede golf in coronaphishing
Hoe data storytelling leidinggevenden helpt bij efficiënt beheer van LinkedIn-profiel
Anderhalvemeter-klagen: helpt dat?
Trend zet door: grote concerns die omvallen
Fors meer DDoS aanvallen vanwege COVID-19
Een veilige hybride werkomgeving dankzij mobiele encryptie
Reorganiseren: vier belangrijke aandachtspunten
Aantal verlopen cao’s neemt toe
Millennial vindt dat geluk niet gebonden is aan vinden romantische partner
Gerichte inzet AI nodig om ROI gezond te houden
meer top 10