zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Scenario-planning, hoe pak je dat aan?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Wij willen scenario’s uitdenken als jong, klein bedrijf om de toekomst zeker te stellen. Het kan wat ons, de directie, betreft alle kanten op gaan. Van innovatie, het bieden van onlinediensten tot samenwerken of het inslaan van een hele andere richting met bijvoorbeeld investeerders. Hoe moet je zoiets aanpakken?"

Antwoord van Asha Kalijan
Het denken in scenario’s dwingt organisaties om op een effectieve en gestructureerde manier na te denken over de toekomst en levert veel voordelen op. Het stimuleert groei, ontwikkeling en vaardigheden op het gebied van omgaan met (continue) veranderingen. Richten op de toekomst maakt je alert op (on)mogelijkheden, nieuwe doelgroepen en stimuleert om de eigen comfortzone te verlaten. Je moet oude werkwijzen en methoden wel loslaten als individu en bedrijf. Dat schept ruimte om ingeslapen of nieuwe ambities los te maken. Door te handelen onder druk, ontstaat ook saamhorigheid en latente talenten en aandachtspunten komen beter tot uiting. Bedenk wel dat je een proces inzet om stevige beslissingen te nemen op het gebied van visie en strategie.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Hoe verbeter je de uitstraling van de website van je bedrijf?
Beter omgaan met tijdsdruk door goed timemanagement
reacties
Versoepeling maatregelen vertaalt zich in snelle groei van gewerkte uren bij niet-kantoorbanen  (2) 
Vermogensbeheerders moeten zich richten op klantbehoefte en risicomanagement (1) 
Kosten vermogensbeheer moeilijk te achterhalen (1) 
Finance-afdeling belangrijker geworden door coronacrisis (1) 
Bedrijven zijn niet goed uitgerust om de klantervaring te verbeteren (1) 
Het nieuwe vergaderen  (1) 
Managers hebben weinig op met personeelsfeestjes (1) 
top10
64 procent Nederlanders ergert zich aan digibeten op werk
Collega’s niet geliefd op de BBQ
Vakantiekriebels: nieuwe situaties brengen automobilist van slag
Nederlander mist het ‘dagje uit gevoel’ van fysieke evenementen
Groeiende datacenterbranche levert komende jaren meer dan 5. 000 banen op
Gebruik werkplekken en vergaderruimtes kelderde sinds corona stevig
Meer dan de helft van de Nederlanders ervaart ongezond veel stress op werk
Waarom 24x7 actieve bedrijven een ‘always on’ back-upoplossing nodig hebben
Opnieuw record aan DDoS aanvallen eerste halfjaar van 2021
Hybride werken: Secure Access Service Edge (SASE)-oplossingen zijn de toekomst
meer top 10