zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe ontwikkel en behoud je jonge medewerkers?

Door: Asha Kalijan

"Het ontwikkelen van onze jonge medewerkers kost tijd, waarvoor ze soms niet het geduld hebben. Dan kan het gevaar dreigen dat ze overstappen naar een andere organisatie, waar dan weer hetzelfde gebeurt. Hoe kun je zorgen dat jonge medewerkers zich wel gaan ontwikkelen en expertise opbouwen en behouden blijven voor dd organisatie?"

 Lees verder...   Reageer

Hoe moeten we leiding geven aan Generatie Y en Millenials?

Door: Asha Kalijan

"Het thema ‘leidinggeven aan jonge professionals’ is een punt van aandacht voor ons MT. Het team bestaat uit ervaren managers. We hebben veel jonge mensen aangenomen, omdat ons afzetgebied uitgebreid is: Generatie Y en Millennials. Daar zijn wat problemen mee en er is over en weer veel onbegrip. We zijn nog richting aan het zoeken. Op dit moment zouden we geholpen zijn met enkele adviezen, om de neuzen de juiste kant op te richten."

 Lees verder...   1 reactie

Garbage als inspiratiebron

Door: Frank van Marwijk

Kent u de uitdrukking ‘garbage in, garbage out’? Het is een inmiddels wijdverbreide uitdrukking die zijn oorsprong vindt in de beginjaren van de informatica. Het gaat over het principe dat, al hebt u nóg zulke geavanceerde software, u niet kunt verwachten dat een computersysteem iets waardevols produceert zolang u er waardeloze inputdata invoert.

 Lees verder...   Reageer

Vier vragen voor de juiste besluiten

Door: John Vrakking

Een ongeschreven managementregel luidt: "besluiten moeten weloverwogen maar snel genomen worden; in de helft van de gevallen zit je er toch naast". Als dat zo zou zijn, is Russische Roulette met 16,7 procent kans op een fatale fout veiliger… Zelf zou ik daarom wat meer zekerheid willen bij belangrijke besluiten, maar ja: moeten kiezen voelt als een verlies van één van de mogelijke opties. Een gedachtegang die zich richt op louter de juiste of foute keuzes kan daardoor veel druk meebrengen. Keuzestress zorgt er dat je niet meer in beweging komt. Toch "weet" je meer dan je denkt. Lees hieronder hoe je tot de juiste besluiten komt.

 Lees verder...   Reageer

Mijn managementstijl wordt niet geaccepteerd. Wat nu?

Door: Asha Kalijan

"Ik ben vrij zakelijk en resultaat gericht. Althans, dat is hoe ik overkom. Dat ik vrij empatisch ben en eerder sensitief, voorzichtig en perfectionistisch, laat ik liever niet zien.  Nu word ik verweten dat ik niet capabel genoeg ben en dat mijn leidinggevende stijl niet geaccepteerd of gedragen wordt. Ik begrijp dat niet. Ik haal mijn resultaten, met de mensen die voor mij werken. De feedback is hard aangekomen. Wat kan ik hiermee?"

 Lees verder...   Reageer

Zes stappen om alles voor elkaar te krijgen

Door: Frank van Marwijk

U wilt een nieuwe taal leren, een boek schrijven, met een andere sport of hobby beginnen of een switch in uw carrière maken. Het kan uw levensdoel zijn. Toch komt het er niet van en om allerlei redenen. Frank van Marwijk beschrijft hoe het anders kan en u alles voor elkaar kunt krijgen.

 Lees verder...   Reageer

Zes leiderschapslessen van Barack Obama

Door: Fred Akkerma

Leiderschapsexpert en schrijver Ben Tiggelaar mag voormalig president Barack Obama interviewen. Een uur lang, op 28 september in Amsterdam, tijdens het eenmalige seminar 'Forward Thinking Leadership'. Wij ondervroegen Tiggelaar alvast: wat kunnen we volgens hem leren van het leiderschap van Obama?

 Lees verder...   1 reactie
 

Onrealistische doelen brengen u verder

Door: Frank van Marwijk

Bij elke opzienbarende uitvinding in de geschiedenis waren er mensen die riepen dat het niet mogelijk was: het doel was onrealistisch! En toch liep de eerste man op de maan en lukte het de gebroeders Wright een vliegtuig in de lucht te houden. Onrealistische doelen stellen is daarom misschien niet zo'n gek idee.

 Lees verder...   1 reactie

Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht?

Door: Asha Kalijan

"Ik geef veel toe, laat veel ruimte. Dat gaat ongemerkt. Tot ik er genoeg van heb, dan neem ik afstand en ben erg directief, kort door de bocht. Dat gaat ten koste van relaties met medewerkers. Ik volg altijd even wat anderen doen en dan trek ik een duidelijke grens. Dat overvalt velen. Ze reageren passief. Mijn voorkeur heeft toch dat medewerkers zich duidelijker uiten en zelfstandig zijn. Hoe zorg ik daarvoor?"

 Lees verder...   1 reactie

Hoe om te gaan met de kliek waarin ik ben beland?

Door: Asha Kalijan

"Ik ben eindverantwoordelijk als verpleegkundige en ben nu in een kliek beland van vooral medewerkers die er al lange tijd werken. Mijn voorganger was ook onderdeel van die kliek. Zij was heel goed in haar werk. Zo goed dat ze een burnout kreeg. De "kliek" roddelt over mij en vergelijkt mij voortdurend met haar en vinden dat zij alles beter deed. Mijn manager en teamondersteuner zijn ervan op de hoogte, maar zij zijn ook onderdeel van de kliek. Wat te doen?"

 Lees verder...   1 reactie

Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol

Door: John Vrakking

Wie als teamleider een meer coachende rol wil vervullen, gaat meer van de zijlijn sturen dan top-down. Doelen stellen en je bemoeit je pas met het team als de teamleden erom vragen. Toch is dat iets te kort door de bocht...

 Lees verder...   1 reactie

Neem het initiatief. Grijp die controle!

Door: Frank van Marwijk

Bent u gewend om de kat uit de boom te kijken als zich nieuwe situaties voordoen? U staat gelijk met 1-0 achter. En dat ene eerste doelpunt kan het verschil maken. Zorg dat ú voortaan het initiatief neemt, en anderen zullen u blindelings volgen. 

 Lees verder...   Reageer

Bestaat mijn functie als manager straks nog wel?

Door: Asha Kalijan

"Ik ben operationeel manager. De middenlaag in ons bedrijf wordt wegbezuinigd. Nu heb ik net een managementopleiding gevolgd, met het oog op promotie, maar ik vraag me af of het wel een goede investering is geweest. De promotie zit er voorlopig niet in en bij medewerkers staat zelfsturing centraal. Moet ik me zorgen maken over mijn functie als manager?"

 Lees verder...   Reageer

Waarom een leidinggevende niet hard mag werken

Door: John Vrakking

Als je als leidinggevende hard werkt, hoeven je medewerkers dat niet te doen. Hoe meer jij stuurt en regelt, hoe minder je medewerkers zullen hoeven doen. Hard werken van jouw kant draait er op uit dat je de ander verantwoordelijkheid ontneemt. Daar moet je liefst per direct mee stoppen…

 Lees verder...   Reageer

1 2 3 4 5 113 volgende >
Zo verkort je de reistijd naar je werk
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
IT-afdeling vindt het moeilijk om aan hoge verwachtingen van bedrijf te voldoen (1) 
Leaserijder wil binnen drie jaar over op elektrisch  (1) 
Search advertising blijft ongekend populair  (2) 
Werknemer met 9-5 mentaliteit het meest gelukkig (1) 
Werknemers vinden zichzelf beter dan collega’s (1) 
Hoe moeten we leiding geven aan Generatie Y en Millenials? (1) 
Industrie moet keuzes maken en aan de slag met digitalisering (1) 
top10
Waarom een bezoek aan de psycholoog niet voldoende is bij een burn-out
Werknemer met 9-5 mentaliteit het meest gelukkig
Helft werknemers gestrest door verandering in organisatie
Werknemers vinden zichzelf beter dan collega’s
Met deze vijf stappen laat u datavisualisatie werken voor uw hele organisatie
Verandermanager is de sleutel tot succesvolle digitale transformatie
Twintig- tot 45-jarigen meest kwetsbaar voor financiële schokken
Psychische problemen onderbelicht bij aanvraag arbeidsongeschiktheidsuitkering
Nederlandse werknemers minst geneigd te spijbelen
IT-afdeling vindt het moeilijk om aan hoge verwachtingen van bedrijf te voldoen
meer top 10