zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht?

Door: Asha Kalijan

"Ik geef veel toe, laat veel ruimte. Dat gaat ongemerkt. Tot ik er genoeg van heb, dan neem ik afstand en ben erg directief, kort door de bocht. Dat gaat ten koste van relaties met medewerkers. Ik volg altijd even wat anderen doen en dan trek ik een duidelijke grens. Dat overvalt velen. Ze reageren passief. Mijn voorkeur heeft toch dat medewerkers zich duidelijker uiten en zelfstandig zijn. Hoe zorg ik daarvoor?"

 Lees verder...   1 reactie

Hoe om te gaan met de kliek waarin ik ben beland?

Door: Asha Kalijan

"Ik ben eindverantwoordelijk als verpleegkundige en ben nu in een kliek beland van vooral medewerkers die er al lange tijd werken. Mijn voorganger was ook onderdeel van die kliek. Zij was heel goed in haar werk. Zo goed dat ze een burnout kreeg. De "kliek" roddelt over mij en vergelijkt mij voortdurend met haar en vinden dat zij alles beter deed. Mijn manager en teamondersteuner zijn ervan op de hoogte, maar zij zijn ook onderdeel van de kliek. Wat te doen?"

 Lees verder...   1 reactie

Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol

Door: John Vrakking

Wie als teamleider een meer coachende rol wil vervullen, gaat meer van de zijlijn sturen dan top-down. Doelen stellen en je bemoeit je pas met het team als de teamleden erom vragen. Toch is dat iets te kort door de bocht...

 Lees verder...   1 reactie

Neem het initiatief. Grijp die controle!

Door: Frank van Marwijk

Bent u gewend om de kat uit de boom te kijken als zich nieuwe situaties voordoen? U staat gelijk met 1-0 achter. En dat ene eerste doelpunt kan het verschil maken. Zorg dat ú voortaan het initiatief neemt, en anderen zullen u blindelings volgen. 

 Lees verder...   Reageer

Bestaat mijn functie als manager straks nog wel?

Door: Asha Kalijan

"Ik ben operationeel manager. De middenlaag in ons bedrijf wordt wegbezuinigd. Nu heb ik net een managementopleiding gevolgd, met het oog op promotie, maar ik vraag me af of het wel een goede investering is geweest. De promotie zit er voorlopig niet in en bij medewerkers staat zelfsturing centraal. Moet ik me zorgen maken over mijn functie als manager?"

 Lees verder...   Reageer

Waarom een leidinggevende niet hard mag werken

Door: John Vrakking

Als je als leidinggevende hard werkt, hoeven je medewerkers dat niet te doen. Hoe meer jij stuurt en regelt, hoe minder je medewerkers zullen hoeven doen. Hard werken van jouw kant draait er op uit dat je de ander verantwoordelijkheid ontneemt. Daar moet je liefst per direct mee stoppen…

 Lees verder...   Reageer

Zeven 'zonden' die uw geheugen verstoren

Door: Frank van Marwijk

Hoe zou u het vinden als u alles wat u zag en hoorde zou kunnen onthouden? Hoe zou het zijn als u nooit meer een afspraak zou vergeten en altijd wist waar u uw sleutels had gelaten. Heerlijk toch?! Frank van Marwijk beschrijft zeven mechanismen die de werking van uw geheugen beïnvloeden en geeft tips om daar beter mee overweg te kunnen.

 Lees verder...   Reageer
 

Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen?

Door: Asha Kalijan

"Wat een rode draad vormt in mijn manier van leidinggeven, is dat ik het niet goed kan vinden met lastige mensen. Menseen die alleen maar perfectie nastreven, altijd een mening hebben, manipuleren en emotioneel worden als ze hun zin niet krijgen. Als ze geen professionele houding hebben, dan ben ik er gauw klaar mee. Toch moet ik hier wat mee, want ik kom ze veel tegen. Hoe ga ik met hen om?"

 Lees verder...   1 reactie

Spreken en denken in mogelijkheden

Door: Frank van Marwijk

Bij tegenslag en problemen ligt het in onze natuurlijke aard om weerstand te bieden. Frank van Marwijk beschrijft dat het ook anders kan. Beweeg mee en spreek en denk in mogelijkheden

 Lees verder...   Reageer

Hoe we zelf ons succes saboteren

Door: John Vrakking

Als er gedoe is op je werk, moeten alle zeilen worden bijgezet en gaat jouw planning overboord. Dat zijn de momenten waarop je weet: "Plannen en timemanagement werkt gewoon niet voor mij". Herkenbaar Lees dan verder en ontdek waarom dat NIET waar is...

 Lees verder...   2 reacties

Wat te doen aan té toegewijde collega's?

Door: Asha Kalijan

"In mijn verkoop binnendienst zitten twee zeer toegewijde medewerkers die in zich in de loop van de tijd steeds meer verantwoordelijkheden en taken hebben laten aanleunen. Dit komt omdat de processen in de organisatie (marketing, productie, logistiek) niet gesmeerd lopen. Andere medewerkers kunnen zoveel extra taken niet aan en er ontstaat een negatieve werksfeer of arbeidsverzuim. We hebben hier met elkaar al veel over gesproken. Wat kan ik (nog meer) doen om ze zich te laten beperken tot hun taken en bij problemen anderen daarop aanspreken of mij inschakelen?"

 Lees verder...   Reageer

Management by. . . of management bye bye?

Door: Frank van Marwijk

Het beroep van manager staat onder druk. Tussen 2010 en 2017 zijn er in Nederland in totaal 125.000 managers verdwenen. Bent u de laatste manager? Of lukt het u om u als manager onmisbaar te maken?

 Lees verder...   Reageer

Ik scoor onvoldoende na de opstartfase. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"Mijn bedrijf komt dit jaar uit de opstartfase en ik werk met drie professionals aan een reeks diensten en producten voor het bedrijfsleven. We hebben niet voldoende opdrachten om het jaar te vullen en daar maak ik me zorgen om. De professionals zijn bevlogen. En het gaat inhoudelijk wel goed, maar commercieel niet. Hoe zorg ik dat we beter scoren?"

 Lees verder...   Reageer

Waarom het altijd aan de ander ligt

Door: John Vrakking

Iedereen heeft een ego. Dat ego zorgt er voor dat het verleidelijk is om dingen die fout gaan buiten jezelf te zoeken, te externaliseren. Dat is niet altijd handig en zelden goed voor de verhoudingen en werksfeer. John Vrakking legt uit hoe het ook kan.

 Lees verder...   5 reacties

1 2 3 4 5 113 volgende >
reacties
Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht? (1) 
Zoveel verdient Ferrari op elke verkochte auto (1) 
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
top10
Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt
Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
50 procent loopt risico baan te verliezen door intelligente technologie
Hoogopgeleide medewerkers willen blijven leren
Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
Ontwikkeling medewerkers topprioriteit bij Nederlandse bedrijven
Scrum Masters gezocht: aantal vacatures groeit 65 procent
'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
WiFi op vakantieparken steeds vaker voorzien van snelheidslimiet
Kwart werkgevers houdt geen rekening met werknemers tijdens hittegolf
meer top 10