zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Zo ontwikkelt u positieve opmerkzaamheid

Door: Frank van Marwijk
 
Aan het begin van de maand maart schrijf ik traditioneel iets over waardering en positieve aandacht. Dit, omdat het jaarlijks op 1 maart de Nationale Complimentendag is. Deze dag, die inmiddels ook een internationale versie kent (World Compliment Day), maakt ons (weer) meer bewust van de ongekende kracht en de waarde van complimenten. Dat betekent uiteraard niet dat we alleen op deze dag onze waardering moeten uitspreken. Wel herinnert deze dag ons eraan dat het belangrijk is om opmerkzaam te blijven op wat we goed vinden aan anderen en dat ook te zeggen. U kunt de onderlinge waardering tussen medewerkers stimuleren of bijzondere aandacht geven aan wat zo gewoon lijkt.

In de afgelopen jaren verschenen er op deze site inmiddels eenentwintig artikelen van mijn hand waarin waardering centraal staat: (1), (2), (3), (4), (5), (6), (7), (8), (9), (10) ,(11) ,(12), (13), (14), (15), (16), (17), (18), (19), (20) en (21), elk vanuit een andere invalshoek. Daarnaast schreef ik samen met Hans Poortvliet, de initiatiefnemer van de complimentendag, Het Groot Complimentenboek, waarin we de vele aspecten van waardering de revue laten passeren. Overigens is het goed om te weten dat er van dit boek nog een beperkte oplage beschikbaar is en er vermoedelijk geen herdruk zal komen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10