zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe hou ik de juiste communicatietoon in drukke tijden?

Door: Asha Kalijan

"Tijdens de drukke perioden in het werk, vrij regelmatig, ben ik directief tegen de wat passief ingestelde types. Ik ben van nature dominant, maar pas mijn stijl aan bij wat het team nodig heeft. Toch is mijn communicatietoon onvriendelijk bij drukte naar de gemoedelijk ingestelde medewerkers. Hoe pas ik mijn toon aan en zorg ik daarbij dat zij meer in de stijl van de rest werken?"

 Lees verder...   Reageer

Hoe kom ik minder zakelijk over?

Door: Asha Kalijan

"Om serieus en competent over te komen is mijn houding zakelijk. Zelf past dat mij wel, maar ik ervaar afstand met de medewerkers in de samenwerking. Kwetsbaar zijn past mij niet, want daar heb ik slechte ervaringen mee. Ik ben het midden kwijt en maak me zorgen over hoe anderen mij beleven. Hoe kan ik dit veranderen?"

 Lees verder...   Reageer

Oefening: zo krijgt u een prettige glimlach in vijf stappen

Door: Frank van Marwijk

Door te glimlachen maakt u een positieve indruk die helpt bij het leggen van contacten en het bereiken van uw doelen. Bovendien zorgt uw glimlach ervoor dat u zich zelf prettiger voelt. "Effectief" glimlachen is niet altijd zo makkelijk als het lijkt. Frank van Marwijk reikt u een oefening aan, waarmee u een prettige glimlach op uw gezicht kunt toveren die lang blijft hangen.

 Lees verder...   2 reacties

Hoe leren we van onze fouten na een reorganisatie?

Door: Asha Kalijan

"Nu we een reorganisatie ingezet hebben, moeten we mensen in de juiste rollen plaatsen of boventallig verklaren. Waar ik achter kom, is dat we mensen te lang hebben laten doormodderen. Kennis en vaardigheden zijn verspreid over functies aanwezig en functies zijn daardoor versnipperd. Personeelsontwikkeling hebben we niet goed gedaan. Hoe kan ik dit in na de reorganisatie verbeteren?"

 Lees verder...   Reageer

Ik word niet serieus genomen. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"Ik voel me niet serieus genomen door mijn professionals tijdens projecten. Ze laten mij uitpraten, ontwijken mij en zien me als iemand die teveel uitleg nodig heeft. Ik communiceer zelf veel en wordt daarin niet begrepen. Het voelt ook alsof ik alles uit hen moet trekken over waar we staan en nog krijg ik onvoldoende informatie. Dat is vermoeiend en creëert chaos. Ik kan dan ook moeilijk besluiten nemen. Wat te doen?"

 Lees verder...   Reageer

Waarom je niets moet willen onthouden

Door: John Vrakking

Als je iets moet onthouden, kun je het ook vergeten. Onthou daarom niets, maaar schrijf het op, adviseert John Vrakking. Lijstjes maken werkt! Maar doe dit wel zorgvuldig.

 Lees verder...   9 reacties

Hoe stel ik goede doelen?

Door: Asha Kalijan

"Doelen stellen red ik nooit helemaal en dat heeft consequenties voor de afdeling. Er is onduidelijkheid en er wordt harder gewerkt dan nodig is, krijg ik als verwijt. Ik probeer doelen te stellen en zeg dan dat we het beter, anders moeten doen, maar dat is te weinig, dat weet ik. Er is nooit tijd genoeg. Toch moet ik er iets mee. Waar begin ik?"

 Lees verder...   Reageer
 

Dit wordt het best gelezen artikel van 2016

Door: Frank van Marwijk

Het einde van het jaar nadert, het wordt tijd voor een nieuw record. Naar verwachting wordt dit nieuwe artikel van Frank van Marwijk het best gelezen artikel van 2016 op Managersonline.nl. Bent u nieuwsgierig waarom? Velen gingen u al voor in dit expreriment en bekeken het.

 Lees verder...   Reageer

Hoe maak ik een bedrijfsplan in een onvoorspelbare markt?

Door: Asha Kalijan

"Als directeur van een bedrijfsunit is mij gevraagd om dit jaar met een plan te komen voor volgend jaar. Ik zit in de dienstverlenende business, er is weinig tijd en ik moet snel schakelen. We hebben goed gedraaid, maar er zijn wat tegenslagen. De informatie van de markt is onduidelijk en ik weet dat waar we ons sterk voor maken succesvol wordt. Maar ik heb een keuze probleem, door de onvoorspelbaarheid van de markt. Hoe pak ik dit aan?"

 Lees verder...   1 reactie

Hoe laat ik mijn team beter presteren?

Door: Asha Kalijan

"Afgelopen jaar is na evaluatie met de interne en externe klant gebleken dat mijn team niet goed gepresteerd heeft. We hebben steken laten vallen. Teamleden zijn slecht op elkaar ingespeeld, er is overlap in kennis en competitie waardoor kennis niet gedeeld wordt. Mijn autoriteit wordt niet goed opgepakt. Ik heb nog een jaar om de nieuwe dienst te lanceren. Waar moet ik op letten?"

 Lees verder...   Reageer

Waarom een werkgever de werkdruk niet kan verlagen

Door: John Vrakking

Verzuim kost werkgevers handenvol geld. Niet alleen lopen de loonkosten door, maar ook vervanging kost geld. En omdat niet iedereen zomaar één op één vervangen kan worden, gaat dat ook nog ten koste van kwaliteit. Daarnaast heeft ook de samenleving er last van: rondom iemand die ziek thuis is, moet van alles geregeld worden. Heeft de verzuimer toevallig ook nog een mantelzorgtaak, dan komt het dubbelhard aan. De overheid spreekt werkgevers aan op verzuimpreventie. Maar kunnen die er eigenlijk wel aan doen?

 Lees verder...   9 reacties

Hoe genereer ik meer motivatie met beoordelingsgesprekken?

Door: Asha Kalijan

"We zijn een zelfstandige unit die de jaarlijkse beoordeling zelf bepaalt, maar wel conform bepaalde richtlijnen van het moederbedrijf.  Mijn medewerkers zijn jong en te typeren als professionals. De manier waarop wij  eerder beoordeelden, één keer per jaar, werkt niet, geeft geen motivatie en remt naar mijn mening juist de betrokkenheid af. Wat kan ik hieraan veranderen?"

 Lees verder...   1 reactie

Zes manieren om draagvlak voor uw ideeën te krijgen

Door: Frank van Marwijk

Het is de kunst om niet alleen goede ideeën te bedenken, maar daar ook draagvlak voor te creëren bij de mensen die het concept moeten financieren,  uitvoeren en/of gebruiken. Frank van Marwijk geeft handige tips om dat te bereiken.

 Lees verder...   Reageer

Ik word geremd door mijn team. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"Mijn teamleden, met veel tegenpolen daarin, vullen mij en elkaar goed aan in expertise. Maar in de samenwerking is de harmonie soms zoek. Ik mis goede en eenduidige  communicatie en informatiedeling. Ik mis gelijkgestemden en voel me geremd door het team. Wat kan ik doen?"

 Lees verder...   Reageer

< vorige 5 6 7 8 109 volgende >
advertorial
Een zwangere medewerkster, bent u goed voorbereid?
Loopt het contract van een van u zwangere medewerkers binnenkort af maar wilt u haar het liefst in dienst houden? Bespreek samen jullie plannen om een goede samenwerking te behouden voor na de zwangerschap.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Goede beveiliging verkleint risico autodiefstal met 75 procent
reacties
'Een beetje integer' (1) 
Ligt het aan mij of ligt het aan hen? (1) 
Vijf handige apps voor automobilisten (1) 
Hoe krijgen mijn engineers betere sociale vaardigheden? (3) 
Leaserijders wisselen minder vaak van auto (1) 
Marketeers investeren in tech en bezuinigen op media  (1) 
Succes en doorgroei minst belangrijke factoren voor werkgeluk (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Air france - 13.28  3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Doc data 0.48  -4 %
Oci 19.95  -2 %
Veel meer nieuwe abonnees Netflix
Beursupdate: AEX op Wall Street
Recordregen Wall Street houdt aan
meer beurs
top10
Projectmanagement: het kan er nog wel even bij!
Talenten willen werken voor hoog presterende organisaties
Het geheim van een geweldige klantenservice
'Een beetje integer'
Ligt het aan mij of ligt het aan hen?
Machine learning is de hype voorbij
'Versnelde afbouw hypotheekrente toomt prijsstijgingen huizen in'
Video en mobile advertising stuwen groei online advertentiemarkt
Marketeers investeren in tech en bezuinigen op media
Datacenters helpen de energietransitie te versnellen
meer top 10
vacatures
meer vacatures