zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Vijf uitgangspunten voor onvergetelijke complimenten

Door: Frank van Marwijk

Complimenten hebben meer impact dan vaak wordt verondersteld. Elk compliment is welkom, maar er zijn ook complimenten die écht het verschil maken en die mensen nooit meer vergeten. Frank van Marwijk legt uit waardoor cmplimenten onvergetelijk worden.

 Lees verder...   Reageer

Hoe laat ik medewerkers beter functioneren?

Door: Asha Kalijan

"Bij mijn beoordeling kreeg ik te horen dat ik beter moet presteren en mijn medewerkers ook. Ik werd gewezen op mijn verantwoordelijkheid om hen beter te laten functioneren. Ik ben zelf ook niet tevreden over het functioneren van mijn medewerkers. Ik doe wat ik kan, maar de motivatie om zich te verbeteren ontbreekt. Ze lijken tevreden met wat ze doen. Hoe ga ik hiermee om en zorg ik dat ik het beter doe?"

 Lees verder...   Reageer

Hoe hou ik medewerkers bij de les?

Door: Asha Kalijan

"Ik zie onze collega-bedrijven zich aanpassen aan duurzaamheid en andere eisen van de markt. Wij moeten ook die kant op, ook richting onze werknemers. In het verleden beslisten onze werknemers zelf over hun opleidingsbudget, maar daarbij kiezen ze niet voor de juiste opleidingen, die aansluiten bij dit nieuwe beleid. Hoe verander ik dat?"

 Lees verder...   Reageer

De pijnlijke waarheid van tijdtekort

Door: John Vrakking

Mensen zeggen vaak dat ze "druk, druk, druk" zijn. Ze hebben zogenaamd een groot gebrek aan tijd. Volgens John Vrakking gaat het echter zelden om tijdgebrek, waar deze mensen mee stoeien.

 Lees verder...   Reageer

Moet ik blijven samenwerken met een manipulatieve collega?

Door: Asha Kalijan

"In een project werk ik langdurig samen met iemand die invloed heeft, goed is in zijn vak, iets te zakelijk is en toch sympathiek kan zijn. Nu, na een aantal jaar, heb ik vraagtekens heb over de samenwerking. Informele afspraken die eerder gemaakt zijn over vergoedingen lijkt hij vergeten. Hij handelt manipulatief, liegt, gaat duidelijk voor zijn eigen belang en is vrij zwart-wit in zijn denken. Ik voel me ondermijnd en niet serieus genomen. Hoe kom ik hieruit?"

 Lees verder...   Reageer

Vijf tips voor het goed ontvangen van complimenten

Door: Frank van Marwijk

Een compliment in ontvangst nemen lijkt niet zo moeilijk. Gewoon dankjewel zeggen volstaat eigenlijk al. Maar het kan beter: door er een extra dimensie aan toe te voegen, verbetert u uw relaties en krijgt u bovendien nóg meer complimenten. In dit artikel vindt u vijf tips voor het goed ontvangen van complimenten.

 Lees verder...   Reageer

Hoe krijg ik weer controle over mijn eigen agenda?

Door: Asha Kalijan

"Op een vergadering merkte ik dat er al een datum is geprikt voor overleg over een belangrijk onderwerp, waar ik me maar bij moet aansluiten. Ik moet mijn afspraken daarvoor afzeggen. Met mij is niet overlegd. Dit patroon herhaalt zich al heel lang en ik heb er genoeg van. De ervaring ik ook nog dat ik altijd stipt op tijd ben, maar moet wachten op anderen. Mijn agenda en tijd lijkt te worden gedicteerd door anderen. Wat kan ik daaraan doen?

 Lees verder...   Reageer
 

Hoe kan ik de volgende carrièrestap maken?

Door: Asha Kalijan

"Hoewel ik alles in huis heb op papier, lukt het me niet om promotie te maken tot senior leidinggevende. Na diverse interne sollicitaties , kom ik tot de conclusies dat ik echt iets moet veranderen om de volgende stap te maken. De feedback is vaak dat ik niet ondernemend genoeg ben. Ik ben een snelle denker, deskundig, kan goed managen, zie trends aankomen en kan zaken goed relativeren.  Hoewel ik wat afstandelijk overkom, ben ik in principe vrij toegankelijk. Wat moet ik doen?"

 Lees verder...   Reageer

Coaching werkt (maar onder voorbehoud)

Door: John Vrakking

Onderzoek dat management coaching goed werkt heeft vaak een hoog 'wij van wc-eend'-gehalte. John Vrakking doet zelf-onderzoek naar de vraag of coaching werkt. Hij stelt: het werkt, maar...

 Lees verder...   Reageer

Wat betekent een kostbare fout voor mijn positie?

Door: Asha Kalijan

"Een tijd geleden heb ik een investeringsfout gemaakt en dat kost het bedrijf veel geld. De investering bleek een luchtbel. Ik ervaar het als gezichtsverlies, ook naar mijn teamleden toe. Sindsdien merk ik dat ik me terugtrek. Ik ben bang dat de fout ten koste gaat van mijn carrière. Ook merk ik dat ik constant op mijn hoede ben en ik ben uitgeput als ik thuiskom. Hoe ga ik om met deze fout in mijn positie?"

 Lees verder...   1 reactie

Ik wens u veel problemen!

Door: Frank van Marwijk

Het staat in menig profielschets van een manager: probleemoplossend vermogen. Dit houdt simpelweg in dat u goed in staat bent de problemen die zich voordoen op te lossen. Dan moeten er natuurlijk wel problemen zijn, anders valt er helemaal niets op te lossen. Frank van Marwijk wenst u daarom veel problemen in 2018 toe.

 Lees verder...   Reageer

Hoe ga ik met een crisis om?

Door: Asha Kalijan

"Als bedrijf zitten we in een crisis. We hebben loyale medewerkers die ons vanaf het begin goed hebben geholpen. Maar de doorstart wil niet lukken. Naar buiten toe is het gelukkig nog niet duidelijk dat we in zwaar weer zitten. We zijn bezig om adviseurs te selecteren, maar de juiste match zit er nog niet tussen. Ondertussen wil ik toch enkele stappen ondernemen. Hoe doe ik dat?"

 Lees verder...   Reageer

Hoe krijg ik mijn projectteam leden op mijn hand?

Door: Asha Kalijan

"Het project waar ik nu verantwoordelijk voor ben krijgt een vervolg waar ik graag bij betrokken wil blijven. Maar er is nu, in de startfase, zoveel tegenstand in het team, dat ik twijfel of ik wel op tijd en met succes kan opleveren. Dat vermindert mijn kansen voor het vervolg. Ik moet op korte termijn zorgen dat ik iedereen mee krijg. Hoe doe ik dat?"

 Lees verder...   Reageer

Beoordelen nieuwe stijl mislukt. Wat vertel ik de medewerkers?

Door: Asha Kalijan

"We zijn vorig jaar begonnen met beoordelingsgesprekken nieuwe stijl, met het accent op groei en persoonlijke ontwikkeling. Daarvoor besteedden we daaraan weinig aandacht. Toch zijn we er afgelopen jaar als organisatie ook niet echt in geslaagd. Ik wil dit ook eerlijk terugkoppelen aan de medewerkers. Hoe sla ik een brug zodat medewerkers erop vertrouwen dat we dit alsnog gaan doen?"

 Lees verder...   1 reactie

1 2 3 4 5 111 volgende >
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda (1) 
Goed management boost de productiviteit  (1) 
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten (1) 
Leadgeneratie, social selling en contentmarketing niet op niveau (1) 
‘Cloudmasters’ versnellen eigen mogelijkheden om branchegenoten te verslaan (1) 
Ga tijdig met complimenten aan de slag! (1) 
Verbetering huis: verandering tuin heeft grootste voorkeur (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Intel boekt recordomzet, maar minder winst
Starbucks boekt hogere omzet en winst per aandeel
meer beurs
top10
Luie manager voorkomt burn-out
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda
Strengere eisen papiervernietiging door invoering AVG
Goed management boost de productiviteit
De vier belangrijkste ontwikkelingen voor de M&A-markt
VCP: meer rekening houden met eisen werknemer
Man tevredener over hoe partner met geld omgaat dan vrouw
Tien inzichten uit 25 jaar beleggen in Emerging Markets Debt
Watjesverkoop: maak uzelf niet blij met een dooie mus
Nieuwe cookieregels bedreiging voor media-industrie
meer top 10
vacatures
meer vacatures