zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Van koud naar warm bellen!

Nanty   |    |  29 september 2015
Reactie: Ik denk dan weer aan die scene in de film ''The best Exotic Marigold Hotel'', waarin Judi Dench (bekend als ''baas'' van James Bond)als gepensioneerde dame aan een groep Indiase callers uitlegt hoe de ontvanger erin zit. Als je dat voor ogen houdt, zal koud wellicht ook warmer worden. Het komt er altijd weer op neer dat je iets moet menen van de dingen die je doet!
 

Acht manieren om te reageren op een slechte baas

Lorelai   |    |  28 september 2015
Reactie: Nog voor mijn nieuwe baan begint al bonje met de baas. Ongelooflijk.

Mijn oude baan opgezegd, omdat ik bij mijn nieuwe baan veeeel uren zou kunnen werken. Ontslagbrief is nog geen dag de deur uit of de nieuwe baas belt: toch niet zoveel uren, want er komt iemand terug uit de ziektewet. Sta ik vrijwel met lege handen. Ik zeg dat ik ervan baal. Nu is zij boos en noemt mij een leugenaar, want ze had dat noooit gezegd van dat er veel werk zou zijn. De proeftijd zal ze mij zeer goed beoordelen zegt ze (daarvoor zei ze, dat je het wel bont moet maken wil je niet door de proeftijd komen). Ze heeft er weinig vertrouwen in dat ik haar nu wél goed begrijp. De eerste gesprekken waren nog wel zo gemoedelijk.
Zo zat van dat manager-ondergeschikte-systeem. Steeds meer zin mijn eigen business te starten.
 

Tips om de tevredenheid over internet op kantoor te verbeteren

Mitchel Weerdesteijn   |    |  24 september 2015
Reactie: Voor veel bedrijven en managers algemene kennis.. desalniettemin heldere, concrete aandachtspunten waar elk bedrijf rekening mee zou moeten houden.
 

Tips om productief te blijven tijdens een warme dag op kantoor

Mitchel Weerdesteijn   |    |  24 september 2015
Reactie: De schrijver neemt een rare uitgangspositie in, maar bovendien levert het artikel weinig toegevoegde waarde..
 

Zo versterken verpakkingen uw merk

De Kantoorinrichter - Mitchel Weerdesteijn   |    |  24 september 2015
Reactie: Volledig met de strekking van het artikel eens. In tijden waar gigantische budgetten naar marketing toegeschoven worden is dit erg achtergebleven.
 

Top tien verbeterpunten voor hotelkamers van Nederlandse gasten

Henry Prins   |    |  24 september 2015
Reactie: Slechts vijftien procent die moeite heeft met beperkte onbijturen? Voor mij toch wel één van de belangrijkste aspecten tijdens een vakantie!
 

66 procent van de Nederlanders groet andere gasten

Henry Prins   |    |  24 september 2015
Reactie: Cijfers vallen naar mijn mening nogal tegen.. vakantie is - als het goed is - voor iedereen een feestje, andere groeten en openstaan voor elkaar vind ik vanzelfsprekend.
 

Kwart Nederlanders denkt niet genoeg geld te hebben na pensioen

Ellen   |    |  24 september 2015
Reactie: ''Gezien de ontwikkelingen naar een meer individueel systeem...''
Ik heb inderdaad alleen vertrouwen in het hebben van voldoende geld, doordat ik er al op vrij jonge leeftijd (27, nu 35) vanuit ben gegaan dat we tegen de tijd dat ik met pensioen mag, ik voor mezelf moet zorgen en daar dus nu al voor aan het sparen ben. Ik weet dat ik dadelijk tegen de 65 voldoende financiële middelen heb om, ongeacht welke pensioenleeftijd de overheid erop plakt, ik kan stoppen met werken. Maar ik ben een van de weinigen die er al op die leeftijd mee is begonnen. Toen (en nu) was het nog redelijk betaalbaar, hoe ouder je bent, hoe duurder het is om een goede financiële 'terugvalbasis' op te bouwen.
 

Zo versterken verpakkingen uw merk

Ellen   |    |  24 september 2015
Reactie: En wat te denken om niet een standaard doos te gebruiken, maar C2C-dozen. Dit komt ook steeds meer in. Dozenmakers behalen C2C-certificaten en bedrijven verpakken in deze dozen. Hiermee toon je de wil van het bedrijf naar duurzaamheid, milieuvriendelijkheid en circulaire economie aan.
 

Uitzendbureaus besteden huisvesting arbeidsmigranten vaker uit

Adriana van Schalken | WePayPeople   |    |  22 september 2015
Reactie: Interessante ontwikkelingen, bedankt voor de update!
 

Medewerkers negen keer vaker betrokken als er vertrouwen is in de directie

Ellen   |    |  22 september 2015
Reactie: Wederom de vraag wat is oorzaak, wat is gevolg. (Zie ook mijn reactie hier: http://www.managersonline.nl/nieuws/16467/kwart-werknemers-is-trots-op-zijn-ceo.html)
Vertrouwen we de directie omdat we meer betrokken worden, of worden we betrokken omdat we de directie meer vertrouwen?
 

Kwart werknemers is trots op zijn CEO

Ellen   |    |  22 september 2015
Reactie: Ik vraag me af wat oorzaak en gevolg zou zijn. Zijn 'blijvers' trots op hun CEO en blijven ze daarom, of worden ze trots, omdat ze blijven. Iemand die vertrekt, is dat omdat ze niet trots waren op hun CEO, of zijn ze doordat ze (willen) vertrekken minder trots op hun CEO?
En natuurlijk, als je promotie maakt, heeft de CEO dat (indirect) goedgekeurd, dus wordt je vast wel trotser op hem (/haar).
En hoe directer de positieve invloed ervaren wordt, hoe trotser, dus hoe hoger in de boom, management/staf, hoe trotser. Tenzij deze van baan zal wisselen, lijkt me...
 

Ik sla door in mijn organisatiesensitiviteit. Wat te doen?

R.J.M.   |    |  21 september 2015
Reactie: Het is echt mooi wat je zegt, maar zijn signaalfuncties en het begrenzen van verantwoordelijkheidsgevoel niet een beetje te abstract? Zouden we het kunnen samenvatten met het advies: Zeg wat je wil en vraag wat je nodig hebt?
 

Drie gedurfde tips om uw verkoopdoelstellingen wél te halen

René Jongen   |    |  21 september 2015
Reactie: Dank voor je reactie Marius.

Overigens heb ik vorige jaar in een groot onderzoek ontdekt dat verkoopsturing op zowel resultaat als inspanning het beste is, daarna sturing op alleen inspanning, en sturing op alleen resultaat de minst goede resultaten geeft.

Groet!
 
< vorige 189 190 191 192 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10