zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Top tien verbeterpunten voor hotelkamers van Nederlandse gasten

18 juni 2015 - Heerlijk ontspannen en slapen in een mooie hotelkamer met een groot, zacht bed is cruciaal om helemaal tot rust te komen tijdens een vakantie.

Tenminste, dat hoopt u dan maar. Luidruchtige buren kunnen wel eens roet in het eten gooien. Uit het Hotelvoorzieningenonderzoek, dat Hotels.com in maart en april 2015 uitvoerde, blijkt dat Nederlandse hotelgasten zich dikwijls ergeren.



Goede nachtrust
Een goede nachtrust pakken, is voor Nederlanders erg belangrijk; 64 procent van de Nederlandse hotelgasten ergert zich het meest aan geluidsoverlast van de buren. Maar dat is nog niet alles. Een niet ruikend tapijt staat hoog in het vaandel van Nederlandse reizigers, daar 45 procent van hen een onaangename geur onprettig vindt en denkt dat dit goede vakantiesfeer kan verpesten. Ook wordt 38 procent van de Nederlanders niet blij als er geen warm water meer uit de kraan komt.

Wereldwijde ergernissen
Nederlanders staan bekend om hun kwaliteit om altijd wel iets te vinden om over te zeuren. Toch blijkt uit het Hotelvoorzieningenonderzoek dat hotelgasten over de hele wereld zich wel eens irriteren. Opmerkelijk is dat de Nederlandse top drie overeenkomt met de wereldwijde ergernissen. Hotels die de ideale hotelkamer nastreven voor zowel Nederlands gasten als gasten over de hele wereld, kunnen deze kritische checklist dus maar beter ter harte nemen.

Top tien verbeterpunten voor hotelkamers van Nederlandse gasten
1. Geluidsoverlast van andere gasten (64 procent)
2. Onplezierige geur van het tapijt (45 procent)
3. Geen warm water meer (38 procent)
4. Te weinig stopcontacten (32 procent)
5. Beperkte ontbijturen (vijftien procent)
6. Niet zelf kunnen kiezen wanneer de kamer wordt schoongemaakt (vijftien procent)
7. Fooien moeten geven wanneer het personeel helpt (elf procent)
8. Slecht nachtkastje/leeslampje (tien procent)
9. Een sleutelkaart gebruiken om elektriciteit of airconditioning te activeren (acht procent)
10. Geen koffieapparaat of waterkoker op de kamer (acht procent)

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlander ergert zich aan weer, taal en mentaliteit op vakantie
 Bezit van recreatiewoning wint sterk aan populariteit
 Vakantie voorbij: terug naar de rommel, de stapels, de chaos?
 Zes tips voor een vakantie zonder werkstress
 
 
reacties
 
Henry Prins  |   | 
24-09-2015
 | 
14:30 uur
Slechts vijftien procent die moeite heeft met beperkte onbijturen? Voor mij toch wel één van de belangrijkste aspecten tijdens een vakantie!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10