Reactie: Leuk om dit ''oude'' artikel te lezen. In slechts vier jaar tijd zijn de ontwikkelingen bijzonder rap gegaan. Waar de website voorheen weggezet werd als een visitekaartje van een bedrijf kan er nu een volledige voorziening van een huishouden vanuit het internet gerealiseerd worden.
Reactie: Toch raar dat 65 procent van de werknemers absoluut geen rekening beweert te houden, als je bedenkt dat de afgelopen jaren hoge ramingskosten in het buitenland diverse malen in het nieuws geweest is.
Reactie: ''Dit is een enorm bedrag, zeker aangezien dit niet eens het meest extreme aangetroffen verschil in het onderzoek is. Daar was het verschil namelijk bijna 2.000 euro per jaar tussen een traditionele tussenpersoon en een andere vergelijkingssite.''
Hoewel dit een extreem geval betreft is het een goede weerspiegeling van de huidige markt binnen de vergelijkingswebsites. Anno 2015 is het belangrijker dan ooit om voldoende te oriënteren.
Reactie: De mensen die Adblock gebruiken zijn niet de mensen die normaal gesproken op advertenties klikken. Dat is ook een van de redenen dat bijvoorbeeld Google de extensie gewoon toestaat in de Chrome Web Store. Natuurlijk zijn dosering, timing en relevantie belangrijk, maar de groep die op dit moment advertenties blokkeert zal dat naar mijn idee toch wel blijven doen.
Reactie: Anno nu ziet het personeelsbestand van bedrijven er compleet anders uit dan een eeuw geleden. Zoals het onderzoek ook al aangeeft maakt excentrieke motivatie plaats voor intrinsieke motivatie. Waar eerst een auto van de zaak en een smartphone op het verlanglijstje stonden, zijn dat nu doorgroeimogelijkheden, uitdaging in het werk, erkenning en verantwoordelijkheid. Ambities liggen hoog en het personeel wil graag continu bijleren en het maximale uit zichzelf halen. Zeker een uitdaging voor bedrijven, maar wel uiterst essentieel om deze aan te gaan. Immers is personeel het meest kostbare bezit van je organisatie.
Reactie: Sommigen beweren dat niets zo veranderlijk is als de chemische industrie... ik sta altijd open voor discussie maar ik denk dat hier toch een kern van waarheid in zit...
Reactie: De oud hollandse keuken is dan ook op culinair gebied nog altijd veel-gevraagd. Ik denk niet dat dat ooit zal veranderen, en zouden we dat überhaupt willen?
Reactie: De invloed die goed passende schoenen hebben op de motoriek van de voet moet zeker niet onderschat worden. Uiterlijk alleen is niet voldoende!
Reactie: Beste Asha, in mijn marketing-communicatie-praktijk ben ik echt wel iets gewend op tekstgebied maar... zo een column, bolstaand van gemeenplaatsen, clichés en platitudes in 745 woorden had ik nog niet. Ik lijst hem in met als ondertitel: ''Consultancy-speak, universeel toepasbaar''.
Als je het titelwoord ''manieren'' vervangt door ''logistieke processen'' of ''bolgewasveredelingstechnieken'' is het allemaal toepasbaar - een waarlijk universele tekst, knap hoor.
De vraag die je denkt te beantwoorden gaat over ''nieuwe werken'' en ''social media''. Slechts 2x komen deze begrippen terug in je raadgeving. Bovendien ''het nieuwe werken'' op zich is al een containerbegrip: het is een etiket voor een darmloze worst zonder vulling.
Over de integratie van social media daarentegen is veel meer concreets te zeggen, maar je haalt het slechts éénmaal aan. Sneu voor de vraagsteller, fijn voor mij - ik heb er weer een lap tekst bij voor een standaard consultancy-rapport!