zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Nieuwe klanten werven via internet?

Dennis van Hulst   |    |  1 oktober 2015
Reactie: Leuk om dit ''oude'' artikel te lezen. In slechts vier jaar tijd zijn de ontwikkelingen bijzonder rap gegaan. Waar de website voorheen weggezet werd als een visitekaartje van een bedrijf kan er nu een volledige voorziening van een huishouden vanuit het internet gerealiseerd worden.
 

Nederlanders besparen ruim miljoenen met vergelijken en overstappen

Dennis van Hulst   |    |  1 oktober 2015
Reactie: Ik ben benieuwd in welke mate deze trend zich voort zal zetten, er zijn vele verschillende zaken waarop een huishouden nog kan besparen.
 

Werknemers denken niet aan roamingkosten bij telefoon van de zaak

Dennis van Hulst   |    |  1 oktober 2015
Reactie: Toch raar dat 65 procent van de werknemers absoluut geen rekening beweert te houden, als je bedenkt dat de afgelopen jaren hoge ramingskosten in het buitenland diverse malen in het nieuws geweest is.
 

Vergelijkingssite autoverzekering kan 500 euro per jaar schelen

Dennis van Hulst   |    |  1 oktober 2015
Reactie: ''Dit is een enorm bedrag, zeker aangezien dit niet eens het meest extreme aangetroffen verschil in het onderzoek is. Daar was het verschil namelijk bijna 2.000 euro per jaar tussen een traditionele tussenpersoon en een andere vergelijkingssite.''

Hoewel dit een extreem geval betreft is het een goede weerspiegeling van de huidige markt binnen de vergelijkingswebsites. Anno 2015 is het belangrijker dan ooit om voldoende te oriënteren.
 

80 procent van de jongeren negeert internetreclame

Vince (acties.nl)   |    |  1 oktober 2015
Reactie: De mensen die Adblock gebruiken zijn niet de mensen die normaal gesproken op advertenties klikken. Dat is ook een van de redenen dat bijvoorbeeld Google de extensie gewoon toestaat in de Chrome Web Store. Natuurlijk zijn dosering, timing en relevantie belangrijk, maar de groep die op dit moment advertenties blokkeert zal dat naar mijn idee toch wel blijven doen.
 

Bedrijven, investeer meer in medewerkers

Piet-jan van Gerwen   |    |  30 september 2015
Reactie: Anno nu ziet het personeelsbestand van bedrijven er compleet anders uit dan een eeuw geleden. Zoals het onderzoek ook al aangeeft maakt excentrieke motivatie plaats voor intrinsieke motivatie. Waar eerst een auto van de zaak en een smartphone op het verlanglijstje stonden, zijn dat nu doorgroeimogelijkheden, uitdaging in het werk, erkenning en verantwoordelijkheid. Ambities liggen hoog en het personeel wil graag continu bijleren en het maximale uit zichzelf halen. Zeker een uitdaging voor bedrijven, maar wel uiterst essentieel om deze aan te gaan. Immers is personeel het meest kostbare bezit van je organisatie.

Piet-jan van Gerwen, Xerox
 

Vrouwelijke carrièrejagers gunnen elkaar licht in de ogen niet

Mirjam Struijk   |    |  30 september 2015
Reactie: @Niet zo gek dus dat veel vrouwen de voorkeur geven aan een mannelijke baas. Die zijn immers eerlijker en consequenter.

Ik weet zeker dat deze statement ophef doet waaien.. maar zit er een kern van waarheid in????
 

Welke risico\'s moeten verzekeraars onder ogen zien?

Mirjam Struijk   |    |  30 september 2015
Reactie: Het is toch telkens een andere bedreiging waar we mee te maken hebben. Inlichting en bewustwording, dat is het advies!
 

Meer dan de helft van de managers in de industrie overweegt een carrièrestap

Peter van Andel   |    |  30 september 2015
Reactie: De strekking van het artikel is altijd open voor een debat, maar ik ben het er mee eens!
 

Groeiverwachting Duitse chemie verlaagd

Peter van Andel   |    |  30 september 2015
Reactie: Sommigen beweren dat niets zo veranderlijk is als de chemische industrie... ik sta altijd open voor discussie maar ik denk dat hier toch een kern van waarheid in zit...
 

Horeca steekt oud-Hollandse keuken in nieuw jasje

Middelkoop Keukens - Gert Middelkoop   |    |  30 september 2015
Reactie: De oud hollandse keuken is dan ook op culinair gebied nog altijd veel-gevraagd. Ik denk niet dat dat ooit zal veranderen, en zouden we dat überhaupt willen?
 

De schoenen van de manager: do’s en don’ts

Meijer Orthopedie - Klaas Hoogendijk   |    |  30 september 2015
Reactie: De invloed die goed passende schoenen hebben op de motoriek van de voet moet zeker niet onderschat worden. Uiterlijk alleen is niet voldoende!
 

Wij blijven hangen in oude manieren. Wat te doen?

Marc   |    |  29 september 2015
Reactie: @Isaac: dat dus.
Dacht dat het aan mij lag. Of aan het tijdstip.
 

Wij blijven hangen in oude manieren. Wat te doen?

Isaac Theo Materna   |    |  29 september 2015
Reactie: Beste Asha, in mijn marketing-communicatie-praktijk ben ik echt wel iets gewend op tekstgebied maar... zo een column, bolstaand van gemeenplaatsen, clichés en platitudes in 745 woorden had ik nog niet. Ik lijst hem in met als ondertitel: ''Consultancy-speak, universeel toepasbaar''.

Als je het titelwoord ''manieren'' vervangt door ''logistieke processen'' of ''bolgewasveredelingstechnieken'' is het allemaal toepasbaar - een waarlijk universele tekst, knap hoor.

De vraag die je denkt te beantwoorden gaat over ''nieuwe werken'' en ''social media''. Slechts 2x komen deze begrippen terug in je raadgeving. Bovendien ''het nieuwe werken'' op zich is al een containerbegrip: het is een etiket voor een darmloze worst zonder vulling.

Over de integratie van social media daarentegen is veel meer concreets te zeggen, maar je haalt het slechts éénmaal aan. Sneu voor de vraagsteller, fijn voor mij - ik heb er weer een lap tekst bij voor een standaard consultancy-rapport!

Met collegiale groet van

Isaac
 
< vorige 188 189 190 191 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10