zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zo versterken verpakkingen uw merk

23 september 2015 - De tijd van saaie, bruine dozen zou eigenlijk voorbij moeten zijn. Maar nog steeds verzenden  veel (web)winkels hun producten in een doos met enkel een adressticker.

Voor bedrijven liggen hier mogelijkheden die nu nog niet altijd benut worden. Wim van der Louw van Bedrukte-doosjes.nl legt in dit artikel uit waarom dit een gemiste kans is.



De goedkoopste oplossing
Van der Louw: "Waarom bedrijven vaak voor bruine dozen kiezen? Omdat dit de meest goedkope oplossing in. Dit is eigenlijk apart, omdat het in ontvangst nemen van een pakket voor de consument de belangrijkste stap in het proces is. Wanneer een consument een bruine doos zonder opdruk in ontvangst neemt, zal dit een andere beleving geven dan wanneer de consument direct ziet van welk bedrijf het pakket is. Uiteraard is er ook een uitzondering. Erg waardevolle producten kunnen beter in een opvallende doos verzonden worden in verband met diefstal."

Waarom een unieke verpakking
Van der Louw: "Eigenlijk zouden verpakkingen net zoals tasjes gezien moeten worden. In elke winkelstraat lopen honderden mensen die hun nieuwe aankoop ineen plastic tas vervoeren. Al deze tassen zijn een stukje reclame voor de verschillende winkels en merken. Omdat er steeds meer pakketten vervoerd worden, komen ook steeds meer mensen in aanraking met verzenddozen. Denk hierbij aan pakketten op het sorteercentrum van het postkantoor, maar ook op de arm van de postbode zelf. Een bedrukte verpakking zou net zo bekend moeten raken als een bedrukt tasje."

De voordelen van een unieke verpakking
Een unieke verpakking heeft voor een bedrijf meerdere voordelen:
  • Een duidelijk logo op de verpakking zorgt voor meer herkenning
  • Meer herkenning zorgt voor meer bestellingen
  • De beleving van de klant wordt groter
  • Extra reclamekans
De dozen van Coolblue
Een van de bedrijven die het erg goed doet op verpakkingsgebied is Coolblue, vindt Van der Louw. "Deze enorme webwinkel heeft allerlei soorten bedrukte verzenddozen, die altijd erg herkenbaar zijn.  De huisstijl (blauw met oranje) is altijd aanwezig en op de doos staat ook dat het om een pakketje gaat. Daarnaast maakt Coolblue ook goed gebruik van de onderkant van de doos. Dat klinkt misschien raar, maar deze onderkant biedt ruimte voor vragen, social media verwijzingen en de  ‘ingrediënten’ van het karton."

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Het einde van 9 tot 5?
 Pandemie inspireert tot duurzamer leven
 Een derde managers vindt leidinggeven meer gericht op soft skills dan inhoud
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Verpakkingen voor e-retail doorspekt met technologische innovaties
 ‘Bedrijfsleven moet meer doen tegen zwerfafval’
 Een goede verpakking levert geld op
 Meer verkopen? Stop gewone producten in mooie verpakkingen
 
 
reacties
 
Ellen  |   | 
24-09-2015
 | 
10:49 uur
En wat te denken om niet een standaard doos te gebruiken, maar C2C-dozen. Dit komt ook steeds meer in. Dozenmakers behalen C2C-certificaten en bedrijven verpakken in deze dozen. Hiermee toon je de wil van het bedrijf naar duurzaamheid, milieuvriendelijkheid en circulaire economie aan.
De Kantoorinrichter - Mitchel Weerdesteijn  |   | 
24-09-2015
 | 
17:11 uur
Volledig met de strekking van het artikel eens. In tijden waar gigantische budgetten naar marketing toegeschoven worden is dit erg achtergebleven.
Kartonnen dozen bedrukken  |   | 
4-06-2021
 | 
15:41 uur
Kartonnen dozen bedrukken is een hele slimme manier van marketing. Het valt op en is herkenbaar voor de klant. Het is een goede manier van branding. Ik snap wel dat bedrijven dit doen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Dit is waarom de beveiliging van jouw domein zo belangrijk is
Het managen van jouw onderneming aan de hand van een sterk netwerk doe je zo
Een bedrijf kopen of verkopen, wat zijn de haken en ogen?
reacties
Een derde managers vindt leidinggeven meer gericht op soft skills dan inhoud  (1) 
Saaie baan slecht voor het hart (1) 
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken (2) 
Hervormingsplan voor woningmarkt goed ontvangen door makelaars (1) 
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken (1) 
Hoogwaardige audio-oplossingen bepalend voor welzijn, efficiëntie en professionele uitstraling van hybride werkers (1) 
Vijf AI-lessen die COVID-19 ons leerde (1) 
top10
Stages winnen aan effectiviteit als baanvindkanaal tijdens corona
Een vierdaagse werkweek door digital en artificial intelligence
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken
Managers worstelen 2,5 keer vaker met disrupties dan C-level
Werkgevers verwachten dit kwartaal negen procent stijging werkgelegenheid
Mening medewerkers te weinig gevraagd bij ontwikkeling zakelijke apps
Internationale ondernemingen zien cybercriminaliteit en het lekken van informatie door werknemers als de grootste risico’s
Top tien snelst stijgende functies voor afgestudeerden
Kwart werkzoekende jongeren heeft geen vertrouwen in zoektocht naar baan
70 procent Europese organisaties zet al AI in
meer top 10