zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Vijf tips voor het goed ontvangen van complimenten

Door: Frank van Marwijk
 
De vraag die ons als auteurs het meest gesteld werd na het verschijnen van Het Groot Complimentenboek is: ‘Hoe neem je nu het best een compliment in ontvangst?’ Blijkbaar is dat hetgeen dat mensen het meest lastig vinden als het gaan om complimenten.  Eerder op deze site heb ik een artikel gewijd aan het in ontvangst nemen van complimenten en uiteraard komt dat ook in het boek uitgebreid aan de orde.  Eigenlijk is het meest simpel dat je gewoon bedankt voor het compliment, maar er is meer. Door er een extra dimensie aan toe te voegen, verbetert u uw relaties en krijgt u bovendien nóg meer complimenten. In dit artikel vindt u vijf tips voor het goed ontvangen van complimenten.

Wees voorbereid op veel complimenten
Nog een maandje en dan is het 1 maart, de Nationale Complimentendag. In mijn laatste blog heb ik u beloofd om het geven en ontvangen van complimenten de komende maand te thematiseren, zodat u uw waarderingsmanagement ook echt diepgang kunt geven. Eén dag is immers zo voorbij! De komende tijd kunnen u en uw medewerkers dus nogal wat complimenten verwachten. Deze keer ga ik dieper in op de vraag: ‘Hoe neem je die complimenten goed in ontvangst’. Dat is een belangrijke vraag. Als u als ontvanger moeilijk kunt omgaan met de complimenten die u krijgt, dan verliezen deze hun waarde. U voelt zich er alleen ongemakkelijk door. Maar hetzelfde geldt eigenlijk voor de complimentgever. Een stuntelige reactie op complimenten, nodigt niet uit om er nog meer te geven.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
3 manieren om meer uit je Google Ads campagnes te halen
reacties
Over duurzaamheid gesproken (1) 
Een werkvloer waar iedereen zich welkom voelt: vijf tips (1) 
Nederlandse manager print jaarlijks 28,6 kilo papier  (1) 
Twee derde millennials niet blij met zijn leven  (2) 
Hoe ontwikkel en behoud je jonge medewerkers? (1) 
Onbereikbaarheid smartphonegebruiker leidt tot relatieproblemen (1) 
Tien tips om te scoren met sport (1) 
top10
Eén op de drie werknemers worstelt met werk-privébalans
'Beleggers moeten niet doorschieten in hun negatieve sentiment'
Heeft uw organisatie al een Chief Data Officer?
Tijden veranderen, en daarmee carrières
Groeiend aantal bedrijven zet in op de competenties werknemers
Opschudding in de markt voor bedrijfssoftware
Pensioenfondsen krijgen forse klappen in oktober
Geanne van Arkel van Interface is ‘MVO-manager van het jaar’
Manager ziet digitaal achterblijven als bedreiging voor concurrentiepositie
Onzekerheid op arbeidsmarkt blijft
meer top 10