zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Manipuleren met schouderklopjes

Door: Frank van Marwijk
 
De afgelopen jaren heb ik eind februari traditioneel iets geschreven over complimenten en waardering. 1 maart is het namelijk de Nationale Complimentendag. Dit is dé dag om extra stil te staan bij de prestaties en kwaliteiten van uw medewerkers, collega’s en klanten en daar uw appreciatie voor te tonen. Dit jaar valt 1 maart op een zondag. Laat dat u er echter niet van weerhouden om extra complimentjes uit te delen. Laat dit weekend uw waardering blijken aan vrienden en familie voor wie ze zijn en wat ze doen. Vertel uw partner eens wat u aan hem of haar op prijs stelt en geef uw kinderen eens een extra pluim.

Stuur vrijdag uw personeel op weekend met het gevoel dat ze er toe doen. Spreek hen toe in positieve bewoordingen of zend een mailtje waarin u uw waardering laat blijken. Juist in deze crisistijd doen complimenten veel goed. Er wordt veel geklaagd vanwege de tegenslagen die zich voordoen. Toch doet iedereen juist extra zijn best om de tent draaiende te houden. Dit mag best eens genoemd worden. Vergeet geen complimenten te geven als het even niet goed gaat. Door uw waardering uit te spreken laat u het vertrouwen in uw medewerkers blijken en dit voorkomt dat mensen de moed laten zakken. In deze tijd heeft u elkaar hard nodig!
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Welke rechten heb je bij een arbeidsconflict?
reacties
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (3) 
Timemanagement is eigenlijk grote onzin! (1) 
Citrix onderzoek toont verdeeldheid over werken op kantoor (1) 
Nederlanders willen vooral buiten kantoor kunnen werken (3) 
Drie eenvoudige tips tegen SIM-swapping (1) 
Nederlander bang voor misleidende online reviews (3) 
Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket (1) 
top10
63 procent van de medewerkers voelt zich niet gehoord door de directie
Digitale dienstverlening Nederlandse overheid onvoldoende voor laagopgeleiden
Helft verwacht dat de economie komend half jaar alleen nog maar slechter wordt
Kwart Nederlanders wil meer rechten voor flexwerkers
De vijf opvallendste zomerklussen van jongeren
Eén op de drie tevreden werknemers overweegt andere baan
CIO worstelt met versnelling digitale transformatie
Het belang van IT-beveiliging is in de directiekamer doorgedrongen
91 procent kan zich in online gesprekken beter uitdrukken met emoji
Helft wil dit najaar vaker naar kantoor vanwege hoge energieprijzen
meer top 10