zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Wat doet u op Nationale Complimentendag?

Door: Frank van Marwijk
 
Dit jaar is het op 1 maart voor de elfde keer Nationale Complimentendag, een dag die steeds meer aan populariteit wint. Jaarlijks is de hashtag #complimentendag op deze dag trending topic bij Twitter. Steeds vaker besteedt de media aandacht aan dit fenomeen en het woord complimentendag is ook al verschillende malen gevallen tijdens debatten van landelijke politici. Positieve waardering geniet blijkbaar veel belangstelling. Dat is een goed teken. Tegelijkertijd roept de dag nogal wat vragen op. Zijn er nog geen waarderingsdagen genoeg, zoals Valentijnsdag, Moederdag en Vaderdag? Heb je wel een speciale dag nodig om complimenten te geven? Wat doen we de rest van het jaar? Is complimenten geven op zo’n dag niet te soft, niet te doorzichtig en wel serieus genoeg? En wat kunt u als manager ermee?

Een commercieel uitgangspunt
Het is nét Valentijnsdag geweest. Een dag die uit de Verenigde Staten is overgewaaid als de ideale gelegenheid om je grootste liefde anoniem te verrassen met een kaart of een cadeautje. Inmiddels is het anonieme eraf en wordt deze dag gezien als de ‘liefdesdag’ waarbij je aan je geliefde iets leuks geeft. De commercie is daar met beide benen ingesprongen en je ziet dan ook al vanaf half januari de winkels zich vullen met valentijnsartikelen zoals kussens in de vorm van roze hartjes, hartvormige dozen chocolade, planten en bloemen. Voor sommige geliefden is het bijna een verplichting om voor hun partner iets te kopen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
top10
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Corona-klagen
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
meer top 10