zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Twaalf geloofwaardige complimenten

Door: Frank van Marwijk
 
1 maart is het weer de Nationale Complimentendag, dé dag om extra stil te staan bij de prestaties en kwaliteiten van uw medewerkers, collega’s en klanten. Maar hebt u daar een speciale dag voor nodig? Als u het hele jaar weinig waardering laat blijken en op 1 maart ineens scheutig wordt met complimentjes, zullen mensen terecht gaan twijfelen aan uw oprechtheid. Hoe spontaan en geloofwaardig is uw waardering als u die verbindt aan één dag? In dit artikel leest u hoe ú betekenis kunt geven aan de Nationale Complimentendag en hoe u – het hele jaar door – op een geloofwaardige manier uw waardering kunt laten blijken.

De kracht van waardering
Traditiegetrouw schrijf ik rond 1 maart een artikel over complimenten en waardering. Het blijkt dat over complimenten veel valt te vertellen. In mijn eerste artikel over complimenten stond vooral uw waardering aan anderen centraal. De keer daarop legde ik uit hoe het komt dat mensen zo weinig complimenten geven en hoe u dat kunt veranderen. Daarna gaf ik suggesties om ook zelf meer waardering te krijgen. En nadat ik vertelde hoe u van waarderingsmanagement een levensstijl kunt maken en hoe u een complimentencultuur in uw team kunt creëren, beschreef ik u twaalf manieren om een compliment te geven. Het jaar daarop legde ik uit hoe u het best een compliment in ontvangst kunt nemen. Twee jaar geleden heb ik in dit kader iets geschreven over motivatie, en vorig jaar beantwoordde ik de vraag hoe je met schouderklopjes kunt manipuleren.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
De éénjarige opleiding tot Qualified Bedrijfskundige
Leer bedrijfskundige kennis integraal toe passen in complexe en continu veranderende situaties. Een unieke opleiding waar aandacht is voor kennis, vaardigheden én jouw persoonlijke ontwikkeling! Start 29 oktober, download nu de brochure!
Lees verder
Waar voldoet een goede website voor jouw bedrijf aan?
De juiste planning voor een feilloze bedrijfsverhuizing
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Stuur je medewerkers veilig en voordelig de weg op
Belang van een goede werkgeversverklaring
reacties
Hoe kunt u slaaptekort van uw medewerkers oplossen? (1) 
De klant is koning, maar is uw medewerker dat ook?  (1) 
Ultieme teambuilding: met het team op vakantie (1) 
HR-beslisser: starters met traineeship mogen meer verdienen dan starters zonder (1) 
De hoge werkdruk grootste probleem in organisaties (1) 
Luieroorlog lijkt voorbij (1) 
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
top10
Zeven tips voor sneller burn-out herstel (video)
Vijf slimme manieren die u helpen uw concurrenten te overtreffen
Nieuwe tech tools die uw wervingsproces kunnen moderniseren
Vijf fabels over het hergebruiken van software
Ruim 220. 000 mensen werken niet vanwege zorgtaken
Hoe weet u of iemand over de juiste mindset beschikt?
Het recept voor de ideale vacature
Bijna net zoveel vacatures als werklozen
Economisch beeld fractie minder gunstig
Duitse graadmeter: wereldwijde recessie zet door
meer top 10