zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Twaalf geloofwaardige complimenten

Door: Frank van Marwijk
 
1 maart is het weer de Nationale Complimentendag, dé dag om extra stil te staan bij de prestaties en kwaliteiten van uw medewerkers, collega’s en klanten. Maar hebt u daar een speciale dag voor nodig? Als u het hele jaar weinig waardering laat blijken en op 1 maart ineens scheutig wordt met complimentjes, zullen mensen terecht gaan twijfelen aan uw oprechtheid. Hoe spontaan en geloofwaardig is uw waardering als u die verbindt aan één dag? In dit artikel leest u hoe ú betekenis kunt geven aan de Nationale Complimentendag en hoe u – het hele jaar door – op een geloofwaardige manier uw waardering kunt laten blijken.

De kracht van waardering
Traditiegetrouw schrijf ik rond 1 maart een artikel over complimenten en waardering. Het blijkt dat over complimenten veel valt te vertellen. In mijn eerste artikel over complimenten stond vooral uw waardering aan anderen centraal. De keer daarop legde ik uit hoe het komt dat mensen zo weinig complimenten geven en hoe u dat kunt veranderen. Daarna gaf ik suggesties om ook zelf meer waardering te krijgen. En nadat ik vertelde hoe u van waarderingsmanagement een levensstijl kunt maken en hoe u een complimentencultuur in uw team kunt creëren, beschreef ik u twaalf manieren om een compliment te geven. Het jaar daarop legde ik uit hoe u het best een compliment in ontvangst kunt nemen. Twee jaar geleden heb ik in dit kader iets geschreven over motivatie, en vorig jaar beantwoordde ik de vraag hoe je met schouderklopjes kunt manipuleren.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
reacties
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
Hoe om te gaan met de kliek waarin ik ben beland? (1) 
Leaseauto gaat vaak mee op vakantie, behalve een elektrische (1) 
top10
De drie grootste uitdagingen in de transportsector en hoe u ze kunt aanpakken
Vier tips om jongeren te werven
Cultuurverandering grootste struikelblok voor managers bij AVG-compliance
Extra aflossing hypotheek leidt tot oververzekering overlijdensrisicoverzekering
Drie verschillen tussen investeerders in crowdfunding en crypto’s
Elektrische auto verzekeren nog altijd duurder
Scrum Masters gezocht: aantal vacatures groeit 65 procent
Endpoints zijn de kwetsbaarste schakel in het Industrial Internet of Things
Kwart werkgevers houdt geen rekening met werknemers tijdens hittegolf
Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
meer top 10