zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Twaalf geloofwaardige complimenten

Door: Frank van Marwijk
 
1 maart is het weer de Nationale Complimentendag, dé dag om extra stil te staan bij de prestaties en kwaliteiten van uw medewerkers, collega’s en klanten. Maar hebt u daar een speciale dag voor nodig? Als u het hele jaar weinig waardering laat blijken en op 1 maart ineens scheutig wordt met complimentjes, zullen mensen terecht gaan twijfelen aan uw oprechtheid. Hoe spontaan en geloofwaardig is uw waardering als u die verbindt aan één dag? In dit artikel leest u hoe ú betekenis kunt geven aan de Nationale Complimentendag en hoe u – het hele jaar door – op een geloofwaardige manier uw waardering kunt laten blijken.

De kracht van waardering
Traditiegetrouw schrijf ik rond 1 maart een artikel over complimenten en waardering. Het blijkt dat over complimenten veel valt te vertellen. In mijn eerste artikel over complimenten stond vooral uw waardering aan anderen centraal. De keer daarop legde ik uit hoe het komt dat mensen zo weinig complimenten geven en hoe u dat kunt veranderen. Daarna gaf ik suggesties om ook zelf meer waardering te krijgen. En nadat ik vertelde hoe u van waarderingsmanagement een levensstijl kunt maken en hoe u een complimentencultuur in uw team kunt creëren, beschreef ik u twaalf manieren om een compliment te geven. Het jaar daarop legde ik uit hoe u het best een compliment in ontvangst kunt nemen. Twee jaar geleden heb ik in dit kader iets geschreven over motivatie, en vorig jaar beantwoordde ik de vraag hoe je met schouderklopjes kunt manipuleren.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
3 manieren om meer uit je Google Ads campagnes te halen
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
30 jaar e-mail. Zo voorkomt u misverstanden.  (1) 
Over duurzaamheid gesproken (1) 
Een werkvloer waar iedereen zich welkom voelt: vijf tips (1) 
Nederlandse manager print jaarlijks 28,6 kilo papier  (1) 
Twee derde millennials niet blij met zijn leven  (2) 
Hoe ontwikkel en behoud je jonge medewerkers? (1) 
Onbereikbaarheid smartphonegebruiker leidt tot relatieproblemen (1) 
top10
Tijden veranderen, en daarmee carrières
Groeiend aantal bedrijven zet in op de competenties werknemers
Negatieve houding jobhoppen staat aantrekken talent in de weg
Bijna geen bedrijf innoveert nog op eigen houtje
Manager ziet digitaal achterblijven als bedreiging voor concurrentiepositie
Onzekerheid op arbeidsmarkt blijft
Waardering voor flexkracht nog onvoldoende
Tech Trends 2019: grootse rol voor robotic process automation
Waarom gebruiken recruiters capaciteitentesten?
Economie in Nederland: omslag of afkoeling?
meer top 10