zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Zes wegen naar erkenning

Door: Frank van Marwijk
 
Vorige week maandag, 22 oktober 2012, maakte UCI-voorzitter Pat McQuaid bekend dat Lance Armstrong zijn zeven Tour de France overwinningen kwijt zou raken. De bond schorste hem voor het leven uit de wielersport. McQuaid zei hierop dat Armstrong geen plaats meer heeft in het wielrennen en dat hij vergeten moet worden. Vooral deze laatste woorden kwamen hard aan bij veel Tour de France liefhebbers en zorgden voor dubbele gevoelens. Natuurlijk is dopinggebruik in de sport afkeurenswaardig en zou dit bestraft moeten worden. Vanzelfsprekend mag iemand die ten onrechte wint geen zegevolle titels dragen. Maar hem vergeten, gaat veel mensen toch te ver. Dit zou betekenen dat je hem elke vorm van erkenning ontneemt. Hij heeft tóch grote prestaties neergezet en zich ingezet voor de strijd tegen kanker.

Erkenning als basisbehoefte
Ieder mens heeft erkenning nodig. Dit is wat Abraham Maslow al duidelijk maakte in zijn behoeftepiramide. Het is belangrijk dat je weet dat je door anderen gezien wordt, dat je erbij hoort en dat je beschouwd wordt als een unieke persoonlijkheid met bijzondere kwaliteiten. We willen ervaren dat ons werk ertoe doet en dat anderen ons geloven en serieus nemen. We willen de sympathie van anderen krijgen en een plaats in hun leven innemen. Vergeten worden, betekent dat je die erkenning verliest en dat je bestaan wordt genegeerd. En dat is wat McQuaid in zijn persconferentie beoogde: vanaf nu is Armstrong alleen nog lucht voor ons.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
top10
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Corona-klagen
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
meer top 10