zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Acquireren. . . dat kun je met deze vier tips gemakkelijk leren

Door: Wout Plevier    10-08-2016    12:19 uur

Ik kwam een heel leuk artikel tegen dat ondernemers en salesmensen helpt een directe stap voorwaarts te geven bij het proces van acquireren. Veel mensen zien dit nog steeds als een opstakel. Dat kan echt anders... Tijd om dat gevoel via vier tips eens voorgoed te elimineren.

 Lees verder...     Reageer

Bijna vakantie. . . nog even vier tips om super productief te zijn.

Door: Wout Plevier    16-07-2016    16:09 uur

Ik zie elk jaar rond de vakantie 2 patronen. Mensen nemen vaak te weinig tijd om te herstellen van hun inspanningen. Sommigen gaan soms door zelfs tijdens de vakantietijd. Ook zie je soms mensen moeite hebben om te blijven focussen, wetende dat de vakantie er bijna is. Dat kan echt anders! In deze blog de vier van Plevier hoe je nog even kunt knallen voor je vakantie en dan voldaan op vakantie kunt gaan.
 

 Lees verder...     Reageer

Vijf praktische onderhandelingstips

Door: Michel Hoetmer    10-07-2016    23:22 uur

Veel verkooptrajecten lopen vroeg of laat uit op een onderhandelingsproces. Trouwens niet alleen in verkooptrajecten, maar ook in allerlei andere situaties proberen mensen voordeel te halen via onderhandelingen. Daarbij is het belangrijk dat u voorbereid bent en de regels van het spel kent. En met verve speelt natuurlijk. U vindt in dit artikel vijf praktische tips waarvan u direct profijt hebt.

 Lees verder...     Reageer

Informeel leren belangrijker dan formeel leren – onderweg met 70:20:10!

Door: Jos Arets    08-07-2016    12:26 uur

Verwar leren in organisaties niet met het volgen van trainingen of e-learning (formeel leren). Mensen leren verreweg het meeste door te werken. Dit informele leren vindt plaats op de werkplek waar hrd uitblinkt door afwezigheid. Met het 70:20:10 referentiemodel kan hrd de dienstverlening uitbreiden door het informele én het formele leren te faciliteren. Ook in die volgorde en dat zet de wereld van leren op zijn kop met 70:20:10 zoals bedoeld.
 

 Lees verder...     2 reacties

Nieuwe dienstverlening en nieuwe rollen voor hr(d) met 70:20:10

Door: Jos Arets    04-07-2016    11:09 uur

De belangstelling voor 70:20:10 is groot. Tegelijkertijd blijkt dat het niet meevalt om leren in organisaties te baseren op de methodiek van 70:20:10. Dat is de reden waarom wij vijf nieuwe rollen voor hr(d)-professionals introduceren om 70:20:10 zoals bedoeld te implementeren. Zodat hr(d) de dienstverlening uitbreidt door behalve het formele leren (10) ook het (beter) leren (samen)werkenop een eigentijdse manier te ondersteunen (70 en 20).
 

 Lees verder...     Reageer

Durf je toegevoegde waarde onder de loep te nemen.

Door: Wout Plevier    27-06-2016    17:37 uur

Uit onderzoek blijkt dat driekwart van de managers niet precies weet hoe ze hun team en processen het meest effectief kunnen aansturen. Alleen mensen die hun eigen toegevoegde waarde kennen, zijn in staat om deze effectief in te zetten binnen de organisatie. Hoogste tijd dus om je eigen toegevoegde waarde eens scherp in beeld te krijgen en, nog beter, te vergroten. Want dat kan!

 Lees verder...     Reageer

De domste uitspraak over verkopen ooit

Door: Michel Hoetmer    23-06-2016    16:28 uur

De teneur in de verkoop- en marketingliteratuur is zo’n beetje dat bedrijven zich steeds beter op hun klanten moeten richten. Men smijt met termen als klantgerichtheid en de klant centraal zetten. De goeroes waarschuwen 'als bedrijven dat niet doen gaan ze geheid kopje onder!' Een gevleugelde uitspraak is ‘behandel de klant zoals u zelf behandeld wilt worden’. 

 Lees verder...     Reageer

Beter leiderschap door meer slaap

Door: Ronald van der Molen    21-06-2016    12:00 uur

Veel leidinggevenden slapen te weinig en nemen daardoor onhandige besluiten met nadelig effect op de bedrijven die ze leiden. Hoe kun je als leidinggevende gezonder leven en beter presteren? Welke samenhang is er tussen effectief leiderschap en voldoende slaap? Wat zijn de geheimen van een goede nachtrust?

 Lees verder...     2 reacties

De klant bestaat niet

Door: Ben Kuiken    20-06-2016    09:40 uur

Organisaties moeten leren denken vanuit de klant, zeggen de marketinggoeroes. Maar ik heb liever dat ze vanuit mij denken. Als persoon.

 Lees verder...     Reageer

Vijf blunders waarmee verkopers hun kansen verknallen

Door: Michel Hoetmer    16-06-2016    15:12 uur

Verkopers begaan keer op keer dezelfde fouten. Deze week was het weer raak. Ik werd benaderd door verkopers van twee verschillende bedrijven. Ze hadden toevallig één ding met elkaar gemeen: ze verkochten diensten die voor promotionele activiteiten zijn bedoeld. Ze hadden trouwens nog meer met elkaar gemeen: de fouten die ze in deze gesprekken maakten.

 Lees verder...     Reageer

Zeven tips om helder en begrijpelijk te spreken

Door: Michel Hoetmer    09-06-2016    15:23 uur

De ene persoon spreekt veel begrijpelijker dan de ander. Het is ook helemaal niet zo gemakkelijk om voor iedereen begrijpelijk te spreken.  In de communicatie is minder over het algemeen meer. Af ten toe even een argument herhalen kan ook helemaal geen kwaad. U vindt in dit artikel zeven praktische tips voor effectieve gesprekken.

 Lees verder...     Reageer

Een glimlach doet wonderen

Door: Michel Hoetmer    08-06-2016    13:49 uur

Nederlanders gaan er prat op dat ze zo vreselijk eerlijk zijn. Ze laten graag zien wie ze zijn en hoe zij zich voelen. U hoort mensen ook regelmatig zeggen 'ze moeten mij maar nemen, zoals ik ben'. Het is vast heel erg authentiek. Maar of het een verstandige houding is in de commercie valt te betwijfelen. 

 Lees verder...     1 reactie

Hoe bouw je een succesvol team?

Door: Ronald van der Molen    11-05-2016    18:52 uur

Het meeste werk in organisaties wordt vandaag de dag door teams verzet. Succesvolle leiders zijn vrijwel altijd mensen die goed in teamverband kunnen werken. Maar wat zijn de basisvoorwaarden voor goedwerkende teams? Waarom zijn sommige teams succesvol en falen andere hopeloos? Hoe kun je een topteam opbouwen?

 Lees verder...     1 reactie

Wanneer praat u over geld?

Door: Michel Hoetmer    15-04-2016    11:35 uur

Verkopers willen graag weten hoeveel budget de klant tot zijn beschikking heeft. Het is volstrekt logisch. Het geeft richting en het antwoord maakt duidelijk of de klant een serieuze kandidaat is. Maar wat is het juiste moment om over budgetten te beginnen? Ergens aan het begin of later?

 Lees verder...     2 reacties

< vorige 1 2 3 4 5 82 volgende >
 
11 - 01 - 2017
  Stop met uzelf eenzijdig te concentreren op uitkomsten
19 - 12 - 2016
  Top-10 Goede Voornemens Die We Allemaal Kennen Maar Niet Willen Horen
15 - 12 - 2016
  Kennis kan u in de verkoop lelijk in de weg zitten
02 - 12 - 2016
  Zo wordt u een goede coach
30 - 11 - 2016
  Zeven Duivelse Discussiedooddoeners (en hoe we ze moeten bestrijden)
29 - 11 - 2016
  Het begint met gelijkwaardigheid
14 - 11 - 2016
  Zo help je de grootste energiekiller om zeep
27 - 10 - 2016
  Continueren door te vernieuwen
14 - 10 - 2016
  Max Verstappen heeft géén talent.
25 - 09 - 2016
  Geen slapende honden wakker maken
advertorial
De top-5 Checklists van Brisk Magazine
- Checklist SWOT
- Checklist Assertiviteit
- Checklist Vergaderen
- Checklist Effectief Tijdbeheer
- Checklist Beslissingen nemen
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Optimisme op de Nederlandse arbeidsmarkt (1) 
Nederlander vindt wijk belangrijker dan woning (1) 
'Verdere hervormingen woningmarkt noodzakelijk'  (1) 
Beyond the Hype: B2B-marketing Trendrapport 2017 (3) 
De grootste security-bedreigingen voor 2017 (1) 
Winnaar B2B Marketing Award 2017 bekend (1) 
Economie bloeit op, maar werknemers bozer dan ooit (1) 
beurs
AEX index: 512.62 0.61 %
Stijgers Dalers
ASM internat 52.06  4.5 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Aegon 4.86  -5.5 %
Sligro food 34.64  -3 %
Wall Street vlak tot licht lager gesloten
Wall Street richting vlak slot
Olieprijs lager gesloten
meer beurs
top10
Economie bloeit op, maar werknemers bozer dan ooit
'Zorg dat werknemers collega's worden in plaats van concurrenten'
Kwart werkend Nederland sport nooit
Leeftijd belemmert carrière het meest
Optimisme op de Nederlandse arbeidsmarkt
Zullen managers dan toch uitsterven?
Winnaar B2B Marketing Award 2017 bekend
Nederlander vindt wijk belangrijker dan woning
De grootste security-bedreigingen voor 2017
Hybrid Cloud Model domineert
meer top 10
vacatures
meer vacatures