zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Verkopers moeten niet lullen maar doen!

Door: Michel Hoetmer    13-11-2006    03:09 uur

Stelt u zich eens de volgende situatie voor. Het Nederlands elftal speelt een interland, bijvoorbeeld tegen Engeland. Het team verzamelt zich niet zoals gebruikelijk enkele dagen voor de wedstrijd, maar laten wij zeggen, een uurtje of twee voor de aftrap. Het enige wat San Marco tegen de spelers zegt is: “jongens ga er vandaag eens stevig tegen aan!” Hoe zou u over de bondscoach en zijn staf oordelen?

 Lees verder...     18 reacties

Extreem-paars?

Door: Fred Akkerma    09-11-2006    06:25 uur

Daar hadden we nog niet aan gedacht: een coalitie van PvdA, VVD en Groen Links, oftewel, extreem-paars, zoals het vernieuwde Brisk Magazine het noemt. PvdA-leider Bos ziet dat wel zitten. Dus eh..., een kabinet Bos/Verdonk/Halsema. Als dat geen vechten wordt...

 Lees verder...     5 reacties

De Bob Ross Manager

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     06-11-2006    03:22 uur

Veel mensen die na middernacht zappen zijn de schilderlessen van Bob Ross wel tegengekomen. Bob Ross overleed in 1995, maar zijn schilderlessen zijn nog steeds wereldberoemd. En onlangs ben ik erachter gekomen dat hij een groot voorbeeld is voor managers en trainers. Met zijn aanpak lukt het hem om mensen in heel korte tijd prestaties te laten leveren, die niemand voor mogelijk hield. Is dat niet de wens van iedere manager?

 Lees verder...     5 reacties

Zijn zij nou zo slim of ben ik nou zo dom?

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     30-10-2006    01:32 uur

Mijn aandacht wordt de laatste tijd getrokken door de reclamecampagnes van een aantal grote banken. Ik krijg de indruk dat ze mij (en u ook) aan willen spreken. In de televisiespotjes en op de foto’s in de krant is de klant van deze banken een goed geklede, redelijk gefortuneerde, ambitieuze manager en ondernemer. Ik voel mij niet aangesproken als klant, maar wel om op zoek te gaan naar het patroon in deze reclames.

 Lees verder...     8 reacties

Administratie fijn excuus voor slecht presterende verkopers?

Door: Michel Hoetmer    29-10-2006    02:52 uur

Uit een onderzoek van Cobben en Van Tulder, een recruitment bureau voor marketing- en salesmensen, bleek enige tijd geleden dat verkopers veel te veel tijd besteden aan interne rapportages. Door de grote papierbergen zouden verkopers veel te weinig klanten ontmoeten.

 Lees verder...     3 reacties

Van Kliko-model tot U-process

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     24-10-2006    05:15 uur

Er zijn verschillende modellen voor besluitvorming. Eén van de modellen die mij erg aanspreekt is die van Otto Scharmer van het MIT Boston, die vooral geschikt is voor vraagstukken die gericht zijn op de toekomst. Hij noemt zijn model ‘the U-process’.

 Lees verder...     7 reacties

Wat zijn de HR consequenties van outsourcing?

Door: Fred Akkerma    20-10-2006    09:52 uur

Ingezonden Mededeling - Outsourcing is meer en meer in opkomst. Door factoren als krapte op de arbeidsmarkt en hoge loonkosten is het uitbesteden van (deel)activiteiten een reële oplossing. Het brengt ook de nodige veranderingen en vragen met zich mee. Welke activiteiten kunt u uitbesteden en waar legt u de 'knip'?

 Lees verder...     Reageer

Kantoortuin én speeltuin

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     20-10-2006    05:22 uur

Speelt u wel eens op kantoor? Of is dat helemaal niet de bedoeling? Ingepakt in pakken en stropdassen moeten we de moeilijkste problemen oplossen, waar veel creativiteit voor nodig is. Maar waar halen we die in zo’n serieuze omgeving vandaan?

 Lees verder...     3 reacties

Gedonder vanwege loyaliteits programma

Door: Michel Hoetmer    19-10-2006    01:09 uur

Een loyaliteitsprogramma, de naam zegt het al, is bedoelt om trouwe klanten extra te belonen en zodoende de band met deze relaties te versterken. Helaas hebben deze programma’s soms ook een averechts effect, bijvoorbeeld wanneer je de ‘gift’ niet kunt incasseren.

 Lees verder...     Reageer

Bent u een emotionele kusser?

Door: Frank van Marwijk    17-10-2006    03:56 uur

Vaak bereikt mij de vraag of en wanneer er in zakelijke context gekust mag worden. En kus je dan één, twee of drie keer? Sinds gisteren is er weer een nieuw vraagstuk bijgekomen: Aan welke kant moet je beginnen als je wilt kussen? Volgens onderzoekers van de Starnmillis Universiteit in Belfast is een kus op de rechterwang emotioneler. Deze kus op rechts wordt ook vaker toegepast, menen de wetenschappers. Wat betekent dit voor de praktijk? Lees verder en doe mee aan de Nederlandse test.

 Lees verder...     6 reacties

Een mythe over communicatie de nek omgedraaid

Door: Michel Hoetmer    16-10-2006    10:40 uur

Wat betekenen de getallen 55, 38 en 7? Weet u het niet? Kijk dan in een boekje over communicatie, of de syllabus van een verkoop- of communicatietraining. De kans is groot dat u daar het antwoord leest. Bent u niet in het bezit van zo’n boekje, dan vindt u het antwoord verderop in dit artikel. Nou ja, ‘het antwoord’? Ik speel weer even voor ongelovige Thomas en doe een poging deze bekende zeepbel door te prikken.

 Lees verder...     11 reacties

HR van klassiek naar innovatief

Door: Asha Kalijan     11-10-2006    10:46 uur

De HR van Human Relations!
Het klassieke denken in HRM-land leidt niet tot daadwerkelijke innovaties in organisaties. Daar is meer voor nodig. De intenties zijn goed, maar HRM (Human Resource Management) opereert nog steeds voor een groot deel los van de organisatiestrategie, –cultuur en - structuur. Het schort veelal aan een goede interne communicatie om HR als een krachtig instrument te benutten in organisaties.

 Lees verder...     4 reacties

De manager en het golfoorlog effect

Door: Michel Hoetmer    28-09-2006    10:06 uur

Herinnert u zich nog de videoclipjes uit de golfoorlog? Generaal Norman Schwarzkopff kreeg de lachers op zijn hand met de beelden van een auto die met een noodgang over een brug raasde. Het voertuig was de brug ternauwernood gepasseerd toen de hele zaak uit elkaar knalde. Het droge commentaar: “Dit was de gelukkigste man in de wereld!” Wat we nooit te zien kregen waren de slachtoffers op de grond. Er is een merkwaardige parallel met het bedrijfsleven...

 Lees verder...     7 reacties

Voorgekookte reacties

Door: Michel Hoetmer    19-09-2006    03:36 uur

U heeft het vast wel eens meegemaakt. U belt met de afdeling klantenservice van een bedrijf, laten wij zeggen uw bank. Het begint al meteen met hard werken, u worstelt met het menu. En krijgt u eindelijk iemand van vlees en bloed aan de lijn? Tja… wat dan? Dan regent het standaardfrasen. Vaak sturen ze je - wel vriendelijk - met een kluitje in het riet.

 Lees verder...     17 reacties

< vorige 82 83 84 85 volgende >
 
23 - 02 - 2018
  In vijf stappen de tijd de baas!
15 - 02 - 2018
  Watjesverkoop: maak uzelf niet blij met een dooie mus
30 - 01 - 2018
  Hoe ga je van "superdruk en ik heb niets af" naar rustig werken met focus "het was een leuke dag en de belangrijke dingen zijn klaar"?
29 - 01 - 2018
  Hoe fix je een verstoorde privé-werk balans?
24 - 01 - 2018
  Ga tijdig met complimenten aan de slag!
09 - 01 - 2018
  Dat is logisch
03 - 01 - 2018
  Vijf veelgehoorde misvattingen over zelfsturing
14 - 12 - 2017
  Van stress naar ontspannen werken in 2018. . . Zet je wens om in concrete daden!
07 - 12 - 2017
  Goede vragen stellen is een kunst
05 - 12 - 2017
  Mis niet de formule die jou ultiem geluk, focus en productiviteit geeft. . .
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man (1) 
Hoe positioneer ik mijn organisatie in het huidige contentgeweld?  (1) 
Directie laat toegevoegde waarde IT-afdeling links liggen (1) 
De fabel van transformationeel leiderschap ontkracht (1) 
Een smart kantoor laat iedereen fijner, beter en veiliger werken (1) 
Overheid loopt voorop in persoonlijke ontwikkeling (1) 
Vertrouwen onder koppels groot op financieel vlak (1) 
top10
Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen?
Werknemer schaamt zich voor de manier waarop organisatie omgaat met klanten
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man
Nederlander heeft liever geen expat als collega
De fabel van transformationeel leiderschap ontkracht
Vrouwen fors minder benaderd door recruiters dan mannen
Steeds meer lawaai op de werkvloer
Overheid loopt voorop in persoonlijke ontwikkeling
IT'er merkt krappe arbeidsmarkt niet in portemonnee
IT-professional staat open voor een nieuwe baan, maar wordt niet benaderd
meer top 10