zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 
 
 
 

Weblog`s van :

 

Ook Rabobank kan haar echte DNA niet verbergen

Door: , 22 oktober 2012
Blijft bij de Rabobank de coöperatieve, klantgerichte gedachte overheersen, of wordt ze een bank zoals alle andere. Sinds vorige week weten we het antwoord.
  Lees verder...
 

Verdienmodellen zijn vaak echo's uit het verleden

Door: , 14 juni 2011
Vandaag in de kranten: Endemol heeft de grootste moeite om zijn betalingsverlichtingen na te komen. Oorzaak: het bedrijf moet jaarlijks een blockbuster à la Big Brother ophoesten.
  Lees verder...
 

Wanneer gaan we nu eens ophouden met die klantenservice-onzin?

Door: , 31 mei 2011
Een meerderheid van American Expressklanten in de Verenigde Staten blijken tot 13% meer te willen betalen voor excellente service.... Ondertussen stromen de televisieprogramma\'s en klaagsites maar vol met protesten tegen slechte dienstverlening door verkopers, monteurs en contact center agents. Terwijl het oer- en oersimpel is om deze hele chaos de wereld uit te helpen....
  Lees verder...
 

Vluchten in ontkenning is anti-ondernemerschap

Door: , 30 mei 2011
Tijdens BookExpo America, de grootste professionele boekenbeurs van het land, gingen heel wat stemmen op die twijfelden aan de bewering van Amazon dat ze meer elektronische dan gedrukte boeken verkopen.
  Lees verder...
 

Onnovaties

Door: , 22 maart 2010
De meeste innovaties zijn "onnovaties". Een goed idee is immers nog geen innovatie, en een nieuw product evenmin. Het begint pas interessant te worden wanneer het waarde heeft voor de klanten die dat uitdrukken door er geld voor te geven.
Maar het is pas een innovatie wanneer het tot ruilprocessen leidt die waarde leveren voor alle belanghebbende van de organisatie: de klanten vinden het de moeite "waard", het verschaft werk, het levert geld op en het richt in de omgeving geen schade aan.
  Lees verder...
 

Is innovatief ondernemen een pleonasme?

Door: , 18 maart 2010
En "innovatief bedrijf" dus een publieke bekentenis van nalatigheid?
  Lees verder...
 

Controle leidt tot verstikking (video)

Door: , 01 maart 2010
Op TED 2010 in San Diego hield Philip Howard een vurig pleidooi voor het vereenvoudigen van het rechtssysteem. Zijn bezwaren en oplossingen zijn evengoed van toepassing op organisaties als op de samenleving in het algemeen.
  Lees verder...
 

99% van de bedrijven is niet in staat tot co-makership

Door: , 08 februari 2010
Sinds enkele jaren (en met name sinds het verschijnen van Competing for the Future van Prahalad) moeten we zo nodig met z’n allen aan het co-maken. Niet dat daar uiteindelijk veel van terecht komt.
  Lees verder...
 

Zesjescultuur bereikt Radio 4

Door: , 05 februari 2010
Al jarenlang is de klassiekemuziekgoegemeente het slachtoffer van haar eigen knullige marketing. Het resultaat was onlangs te lezen in The New Yorker: de belangstelling neemt pijlsnel af. De onkunde heeft nu ook de rangen van de Radio 4 programmamakers bereikt.
  Lees verder...
 

Customer Intimacy is een gevaarlijke mythe

Door: , 03 februari 2010
Uit een recente twittergedachtenwisseling blijkt dat Customer Intimacy een gevaarlijke zombie is die over onze hoofden cirkelt en onze gedachten benevelt.
  Lees verder...
 

Wat vinden we van de nieuwe iPad?

Door: , 28 januari 2010
Graag advies: moet ik er binnenkort eentje kopen of niet?
  Lees verder...
 

Is een bedrijfsdonatie diefstal van geld van aandeelhouders?

Door: , 25 januari 2010
Op een Amerikaans weblog maakt Forbes-journalist Daniel Indiviglio zich druk over het feit dat GlaxoSmithKline zijn hele malariaresearchdatabase aan een goed doel wegschenkt. Zijn argument: deze is opgebouwd door jarenlange research, betaald met geld van de aandeelhouders. Wanneer het management dit kapitaal weggeeft, is dit diefstal ten nadele van de aandeelhouders.
  Lees verder...
 

Binnenkort twee soorten nieuws?

Door: , 23 november 2009
Bing wil uitgevers betalen om nieuwsberichten in zoekresultaten op te nemen. Op voorwaarde dan wel dat ze hun content bij Google weghalen. "The forces that be" versus de wikiwereld: nieuwe fase...
  Lees verder...
 

Overheidssteun: ja, maar hoe?

Door: , 30 oktober 2009
Moeten overheden grote ondernemingen in moeilijkheden ondersteunen, of ondernemerschap promoten?
  Lees verder...
 
1 2 3 4 volgende >
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Data Recovery Nederland haalt voor klant 115 bitcoins terug
reacties
Vier dingen die managers moeten kunnen (1) 
Consument wil geen auto meer bezitten (1) 
Dat is logisch (1) 
Wat betekent een kostbare fout voor mijn positie? (1) 
Smart Industry, revolutie of evolutie? (2) 
Kunstmatige Intelligentie: 2,5 miljoen banen op de tocht (1) 
Geen waardering voor vrouwen die onderhandelen tijdens sollicitatie (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 1.78  87.4 %
Altice 10.44  10.5 %
Value8 5.44  5 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Groothandels 49.3  -3.3 %
Brill kon 34.6  -1.7 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street overwegend in het groen
Consumentenkrediet VS groeit harder
meer beurs
top10
Vier dingen die managers moeten kunnen
Bazen van Nederland staan hun stoel af aan kinderen
Lagere lening door leaseauto, abonnementen en studieschuld
Niet langer veilig achter de firewall
Minder kans op armoede met gewone baan
Vacatures in Amsterdam moeilijk te vervullen
Breng mensen en technologie in balans
Gerichte aanvallen op radar industriële organisaties
Slechts twee op de vijf bedrijven beveiligen cloudgegevens met encryptie
Euforie over economische groei in Nederland vlakt af
meer top 10
vacatures
meer vacatures