zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Rare fratsen van Albert Heijn

Door: Michel Hoetmer    19-06-2006    04:18 uur

In Zaandam zijn ze al een tijdje de kluts kwijt. Het verhaal is bekend. De groeikoorts steeg de directie van moederconcern Ahold naar het hoofd. Maar ook bij de grootste kruidenier van Nederland lieten ze zich niet onbetuigd. Albert Heijn zou een échte service supermarkt worden met alle toeters en bellen die er bij horen, zoals een klantenkaart. Daarna werd het een prijsvechter. Of vallen ze toch weer terug in oude gewoonten?

 Lees verder...     33 reacties

Foei, Oger

Door: Fred Akkerma    11-06-2006    11:56 uur

Mannen die goed gekleed willen gaan, kunnen eigenlijk niet om Oger heen. De stichter, Oger Lusink, heeft ervoor gezorgd dat koninklijk, corporate en bekend (mannelijk) Nederland niet langer in de hobbezakken van Hugo Boss rondloopt, maar in strakke, getailleerde creaties van Italiaanse origine. Bravo! Maar dit weekend ontwaarde ik in figuurlijke zin toch een weeffoutje in het strak geleide 'dressed for success' concept.

 Lees verder...     24 reacties

Unplugged: kan de manager zonder internet?

Door: Ilja van Roon     27-05-2006    07:54 uur

Professionals zijn een steeds groter gedeelte van hun tijd online. Een deel hiervan is nuttig besteed, maar een deel is ook gewoon het resultaat van gewoonte en gemakszucht. Kan de Nederlandse manager eigenlijk wel zonder e-mail en internet? Hoe cruciaal is digitaal eigenlijk?

 Lees verder...     5 reacties

Babies, honden en geiten op werk = meer commitment

Door: Ilja van Roon     23-05-2006    07:05 uur

Een groot Amerikaanse advertising agency heeft bij wijze van experiment jonge moeders toegestaan hun pasgeboren babies mee naar werk te nemen. Dat beviel zo goed, dat weldra andere babies, honden en een geit volgden. Het bedrijf is inmiddels gegroeide als kool en geniet bekendheid als excellente werkgever. Wie zet de stap in Nederland?

 Lees verder...     11 reacties

De mythe van de open vragen

Door: Michel Hoetmer    22-05-2006    12:44 uur

Vraag eens aan een verkoper die net naar een training is geweest wat hij heeft geleerd. De kans is groot dat hij zegt: “Je moet vooral veel open vragen stellen!” De vraag is natuurlijk: is het zinvol om veel open vragen te stellen?

 Lees verder...     14 reacties

Mythe: de aaibaarheids-factor van de verkoper

Door: Michel Hoetmer    14-05-2006    23:01 uur

In de verkoopliteratuur doen tal van mythes de ronde. Zoals bijvoorbeeld over: open en gesloten vragen, het belang van lichaamstaal en het gunnen van de deal. Hoewel ik natuurlijk hartstikke aardig ben, heb ik ook onaangename karaktertrekjes. Zoals een sadistisch genoegen mythes door te willen prikken. Met veel plezier werp ik mij op als mythbuster.

 Lees verder...     3 reacties

Uw bedrijf in een handomdraai in de krant

Door: Fred Akkerma    14-05-2006    09:54 uur

Deze week loopt er een peiling met als stelling 'Een verkoper mag liegen'. In dat kader vond ik via Marketingfacts een handig tooltje. Creëer uw eigen krantenknipsel en overtuig uw klant. 'Wij zijn de beste'. Het stond in de krant nietwaar?

 Lees verder...     1 reactie

Hoe creëer je familiegevoel bij werknemers?

Door: Fred Akkerma    07-05-2006    05:45 uur

In de Verenigde Staten ligt het percentage werknemers dat zich zeer betrokken voelt bij de onderneming op 21 procent. In Nederland is dat slechts 8 procent. Tegelijkertijd zegt een haast Wit-Russische meerderheid van 88,1 procent van de managers dat er meer familiegevoel op de werkplek moet komen, meer betrokkenheid dus (zie: deze poll). Maar kennelijk lukt dat niet.

 Lees verder...     17 reacties

Het onderwijs faalt?!

Door: Asha Kalijan     05-05-2006    12:57 uur

Opvallend hoeveel actuele discussies er zijn over het eventueel falen van het onderwijssysteem. Mijn artikel was bijna af, toen ik toevallig bij Zembla op Nederland 3, interessante dingen hoorde over de duizenden drop-outs per jaar. De opmerking die geplaatst werd en mij bijgebleven is, is de omschrijving van het VMBO als een sociaal-economisch afvalputje. Discussies branden los om terug te gaan in de tijd, terug naar de ambachtsscholen. Waar blijft dan de kenniseconomie, de kenniscreatie?

 Lees verder...     11 reacties

De Quarterlifecrisis. . . dacht het niet

Door: Ilja van Roon     04-05-2006    06:14 uur

Komkommertijd is dit jaar vroeg gekomen: onderzoekers hebben de 'Quarterlifecrisis' ontdekt. Mensen tussen de 25 en 35 trekken hun identiteit en de zin van hun leven in twijfel. Dat mag wel zijn, maar een crisis is dit niet. Wel een teken van een gezonde, bewuste generatie.

 Lees verder...     2 reacties

Grote mond over kenniseconomie? Betaal parttimers fulltime!

Door: Ilja van Roon     01-05-2006    08:06 uur

Kenniswerkers die parttime willen werken worden gestraft met een onterechte en demotiverende korting op hun loon. Professionals worden niet voor hun tijd maar voor hun kennis betaald, dus bij gelijke productiviteit hoort gelijke beloning. Managers met een grote mond over de kenniseconomie moeten de daad bij het woord voegen en parttimers betalen als fulltimers.

 Lees verder...     7 reacties

Red het milieu, maar niet van mijn centen

Door: Fred Akkerma    30-04-2006    07:56 uur

Een mooi staaltje hypocrisie: Britse werknemers vinden in meerderheid (62 procent) dat hun werkgever meer geld moet uitgeven aan het milieu. Maar als daardoor de persoonlijke bonus lager uitvalt, dan toch liever niet, dan hoeft het voor 8 van de 10 werknemers niet, zo blijkt uit een recent onderzoek. Beter kan het dilemma van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) niet worden geïllustreerd.

 Lees verder...     3 reacties

Een bijzonder moment voor timemanagement

Door: Frank van Marwijk    24-04-2006    12:17 uur

Sommige mensen hebben iets speciaals met tijd en tot die groep behoor ik zeker. Zo ben ik getrouwd op 9-9-'99 en heb ik de 10.000-ste levensdag van mijn vrouw ooit groots gevierd. Tijd is geld; tijd gaat zo voorbij... maar wat is tijd eigenlijk? Werkt een manager het meest efficient als hij vlug werkt of als hij juist de tijd voor zijn personeel en klanten neemt? Hoe dan ook... Ik heb een speciaal moment voor u gevonden om daar eens bij stil te staan...

 Lees verder...     9 reacties

Management Consultancy op een Bierviltje

Door: Ilja van Roon     21-04-2006    05:39 uur

In navolging van de MBA op een bierviltje, hier dan management consultancy op een bierviltje. Duizenden slides, modellen, concepten en processen samengeperst tot een slide. Fijn weekend :)

 Lees verder...     5 reacties

< vorige 85 86 volgende >
 
27 - 08 - 2018
  Doelen maken meer kapot dan u lief is
01 - 08 - 2018
  Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed
28 - 07 - 2018
  Hoe kan ik groeien in overtuigingskracht?
05 - 07 - 2018
  De psychologie van het overtuigen
08 - 06 - 2018
  Misvattingen over klantgedrag en de klantreizen die ze maken
07 - 06 - 2018
  Hoe zorgen we voor meer bevlogenheid?
06 - 06 - 2018
  Vier tips om Ja,maar…. . tijdens projecten te voorkomen 
27 - 05 - 2018
  Zonder enige moeite meer omzet scoren
16 - 05 - 2018
  Proberen klanten die vroegtijdig om prijzen vragen u uit te knijpen?
23 - 04 - 2018
  De 5 zegeningen van burn-out
advertorial
A life changing event
Zaterdag 30 maart - Flora Boskoop - 10.00 - 16.00 uur. Een interactief seminar met Pieter Frijters met als onderwerpen: burn-out, paniekaanvallen, (spreek)angst, piekeren en assertiviteit. Bekijk de video voor een impressie van het seminar.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Vergroot uw rendement in 2019 door reviews op NederlandReview Review marketing
Ontwikkelingen in de markt van drukwerk
reacties
Belangrijke handelspartners Nederland minder stabiel (1) 
Vier apps verantwoordelijk voor 82 procent van mobiel dataverbruik iOS (1) 
Klimaatakkoord zet Nederland in beweging richting duurzame economie (1) 
Evenveel vrouwen als mannen met hbo- of wo-diploma (1) 
Kortsluiting bij energieleveranciers (2) 
Aantal bijstandsontvangers met 24. 000 afgenomen (1) 
Kwart Nederlanders misdraagt zich tijdens carnaval  (1) 
top10
Deze vier woorden ondermijnen iedere presentatie (video)
Werkgever bemoeit zich graag met privéproblemen medewerker
Klimaatakkoord zet Nederland in beweging richting duurzame economie
32 procent van de IT-managers omarmt Continuous Testing
Klimaatakkoord kan ruim 70. 000 banen creëren
Wat organisaties verwachten van de financiële afdeling van 2025
Een derde van de werkenden vindt zichzelf slimmer dan zijn of haar baas
Belangrijke handelspartners Nederland minder stabiel
Cees Verkuyl en Derk van Manen vallen in de prijzen op Sales Event
Overzicht kwijt door inkoopwildgroei? Met deze drie tips pakt u de regie terug
meer top 10