zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Het is droevig gesteld met de Nederlandse klantgerichtheid

Thomas de peinder   |    |  12 augustus 2009
Reactie: Wellicht zou het allemaal veel beter zijn als elke medewerker getest zou worden met de klantvriendelijkheidtest. Kan online en dan weet je al veel meer meer, vooral om te trainen daarna.Een gemiste kans op omzettoename als je het niet doet!
 

Bedrijven riskeren enorme boetes vanwege spammen

Wiebe Zijlstra   |    |  12 augustus 2009
Reactie: Ca 99 procent van de SPAM is afkomstig uit een ver land. Dit blijft en dus zullen bedrijven zich echt niet gaan inspannen om die laatste procent te elimineren. Bovendien mogen bedrijven wel hun klanten zonder toestemming spammen. Veel belangrijker is, dat je als bedrijf niet serieus genomen wordt als je andere bedrijven lastig valt.
Het onderzoek was dus niet calide en dit is dus paniekzaaierij.
 

Drie tips om u voor te bereiden dat sollicitatiegesprek waar alles van af hangt

Thomas de peinder   |    |  12 augustus 2009
Reactie: 4. neem een funktiegeschiktheidstest uitslag mee. Zo'n rapport geeft je wel degelijk een voorsprong om kansrijk te solliciteren.Het kost weinig en kan online worden gedaan. Bovendoen zit er een waarheidscontrole bij met een waarheidsgehaltecijfer.Een gemiste kans als je het niet doet.
 

Onvriendelijke receptionist kost klanten

Thomas de peinder   |    |  12 augustus 2009
Reactie: Wij raden dan ook aan om altijd de persoonlijke klantvriendelijkheidstest te doen en daarop een gedragsveranderende klantvriendelijkheidstraining af te stemmen voor meer effect.Er wordt nog te vaak gekeken naar het mooie koppie en minder naar wat er in dat hoofd zit bij aanname.
 

Onvriendelijke receptionist kost klanten

Theo Schreurs   |    |  12 augustus 2009
Reactie: Vele receptionisten kunnen hieraan soms weinig doen, zij krijgen veelal de opdracht ... geen telefoongesprekken door te verbinden, vragen wat moet je ... waarom wilt u die persoon spreken enz ...

Vele kunnen er wel wat aan doen ... een andere baan zoeken waar zij niet in kontact komen met andere mensen, ik heb de ervaring dat over het algemeen receptionisten die altijd slecht gehumeurd zijn ook een slecht sociaal leven voeren met weinig of geen vrienden.

Een receptionist(e) is een gast heer of vrouw ... punt uit.
 

Bedrijven slaan massaal desinfecterende zeep in

Dons Herfst   |    |  11 augustus 2009
Reactie: Het reinigen van handvaten, deurknoppen, pinautomaten, toetsenboorden, winkelwagentjes zou een discipline moeten worden van ieder individu, thuis, op school en op kantoor. Voor dit doel leveren wij handalcohol met toevoeging van etherische olien in liter flakons met daarbij 4 zakflakons om mee te nemen.
 

Zes manieren om ouderen aan boord te houden

S Hunneman   |    |  11 augustus 2009
Reactie: De zin 'waarom zoveel ouderen de kantjes eraf gaan lopen' vind ik absoluut negatief ingezet. Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat ouderen juist gemotiveerd zijn en zelfs een lager ziekteverzuimpercentage hebben. Hiermee doet Managersonline mee aan de vooroordelen die bestaan ten aanzien van oudere werknemers. Graag een meer genuanceerd beeld!
 

Vijf mogelijke rollen die u kunt vervullen binnen sociale media

Dennis   |    |  11 augustus 2009
Reactie: Ik heb een kleine aanvulling op dit goede artikel. Social media wordt steeds belangrijker en het vraagt daarmee ook meer van de medewerkers. Bekijk goed welke rollen je in je bedrijf wilt hebben voor het gebruik van social media EN check goed of je medewerkers in staat zijn deze rollen goed uit te voeren. In de praktijk blijkt dat de hierboven beschreven rollen lang niet altijd zo afgescheiden zijn, vaak heeft 1 persoon meer van deze rollen tegelijk, en meerdere petten op hebben is altijd lastig. Dus zaak om goed te monitoren!
Wellicht wordt de rol van CEO niet meer de zegsman, maar de socialmedia manager (SMM)

groet
dennis
Prospects4u
 

Lijnmanager krijgt meer te zeggen, HR niet

Bodo Trietsch   |    |  11 augustus 2009
Reactie: Geen wonder. HR en IT zijn en blijven geen lijn- maar stafafdelingen, die zichzelf buiten de productieprocessen plaatsen. Zo gedragen ze zich, dat willen ze ook, ze kunnen niet (meer) anders, ze weten ook niet veel af van de bedrijfsprocessen. Daarmee worden cruciale elementen van het moderne bedrijfsproces afgezonderd en apart gezet, wat onvermijdelijk leidt tot slechte aansluiting op de rest, frustraties, wantrouwen.

Dat is jammer en onnodig, de meeste andere cruciale disciplines hebben hun discipline-silo allang afgebroken en zijn, met behoud van hun specialistische inbreng, gaan werken in multidisciplinaire teams. Wat bleek: de diverse vakken gingen elkaar zelfs waarderen. En de focus op diensten, producten en klanten werd veel hoger. Want daar gaat het om: als vakman je expertise inbrengen in de marktniche die je goed hebt leren kennen. Afscheid van de arrogante universele HR-er, IT-er, etc. die zonder kennis van de branche weet wat goed voor je is.

 

Hoe vertel ik een medewerker dat hij ontslagen wordt?

Ron   |    |  11 augustus 2009
Reactie: Het artikel met belangstelling gelezen, vooral omdat ik in 1996 er mee geconfronteerd werd.
De aanbevelingen lezende, kan ik me vinden wat Asha schrijft, maar ik mis heel veel zaken.
Ze schrijft over emotie van de werknemer en geeft aan dat je niet één maar minstens twee gesprekken moet voeren.
De persoon die de boodschap moet brengen, moet dit op zijn minst een keer gedaan hebben of een extra begeleiding krijgen (kan een dagdeel training zijn) en zelf ook enige opvang kunnen krijgen, want de reacties kunnen wel eens heftig zijn.

Ik mis een groot deel van de opvang voor de werknemer die de boodschap krijgt.
Wanneer er een ARBO arts of maatschappelijk werker binnen het bedrijf zijn, neem dan contact met hen op, zodat er een eerste lijnhulp ontstaat voor de opvang van de ontslagen werknemer.
Ontslag is voor veel mensen net zo erg als het verliezen van een geliefde, het is voor veel mensen een rouwproces. Houdt daar rekening mee.
Tevens is er een tweede opvang, het begeleiden van de werknemer naar een andere baan, dat doet een goed werkgever, het helpt de werknemer in het rouwproces, hoe korter deze duurt, des te eerder is de ontslagen man/vrouw weer in staat om een andere werkgever te vinden.

Verder ben ik helemaal eens met de opmerking van Asha dat het gesprek zakelijk moet worden gevoerd, geef dus de juiste redenen en ga niet in de fout door te zeggen, ik ben het er ook niet mee eens, maar de directie heeft dit bepaald. Het helpt de persoon totaal niet en je haalt je zelf als leidinggevende omlaag.
Duidelijkheid, hoe hard die ook is, is beter dan medelijden, daar versterk je alleen het rouwproces mee. Wanneer de leidinggevende dit nog nooit gedaan heeft, laat hem/haar dan begeleiden door een persoon, die er ervaring mee heeft.

Het gaat hier om mensen en die hebben emoties.
Zelf heb ik ervaren hoe moeilijk het soms voor de ontvangers van de boodschap is, sommigen gingen bedreigingen uiten en dan is het goed dat je niet alleen zit.
Verder erken ik dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hun loopbaancarrière en daar hoort tegenwoordig ook bij, het zien aankomen van ontslagen. Tegenwoordig ben je nergens meer zeker van een leven lang bij dezelfde firma!
 

Jonge zakenvrouw zoekt aandacht met diep decolleté

Ron   |    |  11 augustus 2009
Reactie: Artikel geslaagd, kan niet beter!
Reacties genoeg en dat was toch de bedoeling, kwamen er maar zoveel reacties op echt belangrijke zaken.
Geniet van het leven en maak je niet druk om alles.
Een heel fijne dag toegewenst.
 

'Trage betalingen door overheid houden crisis in stand'

Ron Ladage   |    |  11 augustus 2009
Reactie: Wat jammer dat er geen termijn van betaling wordt genoemd. Multinationals hebben de regeling dat ze na 60 dagen betalen en daar plakken ze rustig nog een maand aan vast, dus de vraag is, doet de overheid het nog slechter?
 

Bedrijven slaan massaal desinfecterende zeep in

Ron   |    |  11 augustus 2009
Reactie: Goede gedachte, maar denk dan ook eens door.
Waar zitten de meeste bacteriën, waardoor je besmet kan worden.
Op de deurknoppen, telefoons, toetsenbord van de computers, de wc doordrukknop, bij de heren urinoirs de spoel knop, de kraan van de wasbak en zo kan ik nog even door gaan.
Wat nu beschreven wordt, dat hadden de bedrijven al lang moeten hebben en dat staat los van de Mexicaanse griep. Misschien toch maar mondkapjes bestellen en plastic handschoenen voor het personeel en dan maar hopen dat het werkt.
 

Sturen op sterktes in drie stappen

naj   |    |  11 augustus 2009
Reactie: Jammer dat veel manager de concurrentie van collega’s vrezen, waardoor bovenstaande tips wel gekend zijn maar bewust niet worden toegepast. In een gezonde onderneming zou zo iets niet mogen. Daarom lopen er zoveel gefrustreerde medewerkers rond die geen kansen krijgen.
 
< vorige 1268 1269 1270 1271 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10