Reactie: Rectificatie van de website.Wellicht zou het allemaal veel beter zijn als elke medewerker getest zou worden met de klantvriendelijkheidtest. Kan online en dan weet je al veel meer meer, vooral om te trainen daarna.Een gemiste kans op omzettoename als je het niet doet!
Reactie: Wat een onaangename ongeinteresseerdheid spreekt er uit de toon van dit artikel. Als deze houding typerend is voor een groot deel van de managerspool dan kan de mensheid vanuit die geledingen weinig heil verwachten. ' wat is het toch balen dat we ueberhaupt mensen nodig hebben om aan onze centen te kunnen komen.' lijkt de schrijver te zeggen ' wat zijn het toch vervelende zeurpieten die werknmers. er is ook altijd wat. en het gaat NATUURLIJK WEER nergens over. NATUURLIJK. BAH.' Heel stereotype bevestigend attikel. Bedoeld om discussie op te roepen mag ik hopen. Anders mag de schijver zich wat mij betreft ergens heel erg gaan zitten schamen. T'ring, zeg!
Reactie: Dit geeft duidelijk het verschil aan tussen denken (zeggen) en doen.
Wanneer ernaar wordt gevraagd zullen de meeste ouders in alle oprechtheid kiezen voor hun kinderen.
Het wordt pas spannend wanneer je op kantoor zit en een belangrijke deadline niet gehaald dreigt te worden terwijl je aan je dochter hebt beloofd samen naar een film te kijken, of erger nog, je zoon morgen een proefwerk heeft van een vak waarmee altijd al worstelt.
Ga je dan naar huis om de afspraken met je kids na te komen of kies je voor het halen van de deadline??
Het feit dat je doorwerkt betekent natuurlijk niet dat je niet genoeg om je kinderen geeft!!
De kinderen zijn reuze belangrijk maar de resultaten die volgen op de deadline verzekeren tot op zekere hoogte het welzijn van het gezin.
Een Spagaat is de juiste titel voor dit onderzoek!! Het is een klassiek geval van een catch 22. Wat je ook kiest, je zit altijd fout!!
Wanneer partners, kinderen en leidinggevenden leren begrijpen dat we niet met z'n allen naar de hemel kunnen zonder dood te gaan, zullen we wellicht stoppen met elkaar die absurde wensen/eisen op te leggen.
Het is niet menselijk om de broodwinner, de oppas, de coach, de succesvolle zakenman, de privecauffeur, de afwashulp en de geweldige sex-partner in een persoon te willen verenigen!
Reactie: Gmail van google filtert automatisch veel spam uit de mails (soms té veel maar dat kan je opvissen, en die heeft ook een 'spam knop' om te rapporteren. In Belgie kan je je inschrijven op de zog. 'Robinson lijst' van stichting Marketing voor ongewenste mail (post),misschien bestaat er ook zo iets in NL en voor internetmailinglists.
Laten betalen voor mail via internet is tegen het sympathieke opzet van heel dat systeem... spam is daarvan een lastige consequentie maar weegt niet op tegen het nut van het Net. Of wil er soms iemand Wikipedia, virtualtourist.com of http://satellite.ehabich.info/naturalearth.htm enz missen? ;-)))
Reactie: Ik kan het niet geloven dat werk voor alles zou gaan...
Dus vind de opmerking dan ook uit de lucht gegrepen
(puur voor het krijgen van reacties?)
Reactie: Helemaal mee eens Michel! Interruptive marketing (ook wel outbound marketing genoemd) werkt niet op internet. Helaas kom ik nog allerwegen mensen (ondernemers, marketeers, recruiters, verkopers) tegen die online pushmarketing omhelzen. En daarbij ook nog eens het belang van online sociale media, zoals blogs en sociale netwerken, niet zien of niet willen zien. Want daar draait het echt om pullmarketing. Daar moet interactie met (potentiële) klanten worden aangegaan. Daar moeten relaties opgebouwd en onderhouden worden. Maar push-, outbound- of interruptive marketing worden juist niet gekenmerkt door het interactieve aspect.
Er is nog veel winst te halen en dat begint met bewustwording.
Reactie: Dood en doodziek wordt je van spam. Het kost me veel tijd om het te deleten. Is het geen idee om het mailverkeer in rekening te brengen, net als bij de post. Stel dat het gratis is post verzenden. Dan heb je elke dag een berg reclame achter je deur. Nu is er toch een drempel omdat het geld kost. De spam verstuurders zijn vaak kleine bedrijfjes die net uit de grond zijn gestampt. Tsja zal ermee moeten leven. Ben benieuwd hoelang dat nog gaat duren, spam op je mobieltje.
Reactie: Dank voor de opheldering van dhr (of mevr?) Deckers. Ik merk zelf dat de laatste tijd veel te veel van mijn vaste nieuwsbrieven en actieve contacten automatisch in de spambak worden gegooid - en dat is al evenmin leuk. Je mag geen hotel,trainer of winkel zijn of je spamt zogezegd. Of nog een goeie (van een privé persoon nota bene)! ''Vermoedelijk omdat je in bcc stond, één van de parameters die gmail niet graag ziet…''. Dan probeert men al eens de privacy te verzekeren door Blind Copy te gebruiken, is het wéér niet goed!
Een van de regels zou inderdaad ook moeten zijn: steeds een goed zichtbare 'uitschrijflink' nar de instantie die de mails beheert (en niet enkel de 'aankopers' of 'leners' van het bestand, maar daar hebben nog weinigen van gehoord!
Ik stond onlangs op lijsten van Limburgse disco's, shoppingcentra en de Franse culinaire pers... een echte dagelijkse ellende om uit te puzzelen waar dat echt vandaan kwam!
Reactie: Stel je niet zo aan allemaal. Nooit gehoord van al die mensen die last hebben van bronchitus en allergien! Dat komt omdat we hier te hygienisch leven. Alles moet maar schoon zijn. Laat Rob Geus aub ophouden met die onzin op televisie en ga weer lekker allemaal in de zandbak spelen. Moet je eens kijken wat dat met onze weerstand doet.
De mexicaanse griep is niets meer dan een nieuwe variant, die hier nog niet bekend is. Zodra men het één keer heeft gehad is het net als elke andere griep niet meer dan een jaarlijks terugkerend fenomeen, waar ouderen en zwakkeren weer gezellig een prikje voor mogen halen in het najaar. Nou nou... wat een ophef. Is de media het inmiddels aan het afzwakken, gaan de fabrikanten ineens weer aanzwengelen om de commercie op te drijven. Ik hoop dat niemand er in trapt.
Succes met de handel jongens. Ik weet dat het slecht gaat in de business, maar laten we aub niet overdrijven.
Niet te vergeten dat die éne dode een jongen was die al slecht lag.
Dus er is eigenlijk nog niemand overleden als direct gevolg van alleen en enkel de Mexicaanse griep in Nederland !
Groetjes,
Reactie: @Thomas
Een klantvriendelijkheidstest? Onzin. Klantvriendlijkheid zit erin en kan, net zo min als verkopen, niet worden getraind. Iedere klant prikt tegenwoordig meteen door die toneelstukjes heen en het effect is vaak averechts.
Maar ja, je bevestigt mijn reactie wel, waarvoor dank
Reactie: Niet correct !! De wet is als volgt: VANAF dat iemand JOU een mail heeft gestuurd, MAG je dit adres gebruiken voor nieuwsbrieven, promo's ed te verzenden, ook zonder toestemming ! Indien een klant bv besteld via jou website en zijn email achterlaat, of een email verstuurd met een bestelling of gewoon een mail stuurt naar jou voor welke reden ook, mag het gebruikt worden. LET OP: het is WEL verplicht om telkens je promo's ed opstuurd, dat de klant zich indien gewenst kan uitschrijven !! Wij hebben dit probleem gehad, zijn toen bijna op de zwarte lijst terecht gekomen en na onderzoek is DIT het enige wat men kan doen.
Reactie: Het is weer als vanouds, de wetgeving loopt achter op de technische ontwikkelingen.
Zeker wanneer we over de ITC sector praten.
Na de vele spam, kwam er een verplichting dat de verzender een keuze bood, zodat de ontvanger te kennen kon geven dat hij van de adressenlijst werd afgevoerd.
Dat werkte goed, maar dan hebben we gelukkig nog een Europese wetgeving, die nu stelt dat je toestemming vooraf moet vragen, zelfs aan je bestaande klanten.
Ne weten we wel dat politici geen enkel benul hebben van het woord werken en wat elke onzinnige wet dan ook betekend. Maar het zal hun een worst zijn, dat bedrijven weer eens grote kosten moeten maken om de heren politici te bevredigen.
Laat er eens een wet komen die politici verplichten om eerst 5 jaar echt te gaan werken in de echte maatschappij, heel misschien krijgen ze dan enig besef van wat ze nu steeds veroorzaken
Reactie: Een goed artikel en een bevestiging van wat ik zelf regelmatig moet constateren.
Zelfs bij grote multinationals is de eerste indruk, want dat is de binnenkomst van een bedrijf, vaak bedroevend slecht. Het start al vaak met de aankleding van de receptie, vroeger nooit de sluitpost in de kosten van een gebouw, tegenwoordig te zien dat er enkel wanneer het heel erg nodig is, er iets aan wordt verbeterd.
Ook het gebruik van beveiligingsbedrijven, die ook de receptie moeten bemannen, is een manier om de kosten te besparen. Geef deze mensen niet alleen de taak van de receptie, maar koppel er beveiliging, telefonie en eventuele nog andere te doen zaken en dan weet je dat je voor een luttel bedrag, de maximale revenu van je geld eruit haalt.
Neem zeker geen eigen personeel aan, neem zeker niet iemand aan die boven de 50 jaar is, want dan heb je de kans dat je vakmensen binnen haalt.
Een receptioniste die ook gelijk telefoniste is, loopt de kans dat ze mensen die binnenkomen moet laten wachten, omdat er dan net telefoon is.
Zelf meegemaakt bij een goede klant, die zeker bekent staat om zijn klantgerichtheid.
Ik kom er binnen en op dat moment gaat de telefoon, de dame achter de balie ziet me en zegt gedag en vraag een momentje. Dat momentje duurde gelukkig slechts 5 minuten, in die tijd werd ze door werknemers van het bedrijf ook nog een keer of 6 aangesproken en met de telefoon geklemd aan haar oor, pakte ze iets uit het postvak en gaf het aan de persoon.
Nadat ze de telefoon neerlegde, kreeg ik de kans om te zeggen wie ik was en daar ging de telefoon.
Toen ze even rust had vroeg ze of ik een kop koffie wilde, ja graag en na 10 minuten kreeg ze de kans om dat te verzorgen.
Nee het ligt vaak niet aan de persoon achter de balie, die wil best wel klantgericht zijn, het is een job waar je met mensen om kan gaan.
Helaas de werkgever verpest die functie door het vele extra werk erbij te plakken.
Er zijn bedrijven die dat weten en zorg dragen dat de receptie altijd met 2 mensen is bemand, zodat de binnenkomende klanten het belangrijkste onderdeel van het werk blijven.
En betaal nu eens die beveiliger/receptionist eens een normaal salaris, want ze bepalen de eerste indruk van uw bedrijf!
Reactie: Een belangrijk artikel! Wij trainen verkopers om een geweldige eerste indruk te maken. Zo ook moet uw bedrijf of winkel een fantastische eerste indruk maken. Investeer dus in uw personeel, niet zomaar een drankautomaat plaatsen in de wachtzaal.