7 februari 2011 -
Kosten besparen is synoniem voor winst verhogen. Maar als u op de inkoopkosten wilt gaan besparen binnen uw organisatie, dan wilt u natuurlijk dat dit niet ten koste gaat van de kwaliteit. Buyers United geeft op Briskmagazine stap voor stap aan wat u hiervoor moet doen om dit voor uw organisatie te realiseren.
7 februari 2011 -
Nederlandse ondernemingen bouwen steeds sterkere kasposities op waardoor zij in staat zijn fors te investeren in fusies en overnames. Maar ondanks de stijgende aandelenmarkten en een daling van het niveau van vreemd vermogen, lijken beleggers de ondernemingen te remmen in het doen van transacties op de fusie- en overnamemarkt.
7 februari 2011 -
Degenen die het best presteren lopen ook het meeste risico op een burnout – en dat risico wordt alleen maar groter. Deze waarschuwing komt van psycholoog Michael Leiter, directeur van het Centre for Organizational Research and Development van Acadia University.
4 februari 2011 -
Nederlanders zijn internationale koplopers waar het gaat om het vertrouwen in online informatie van de overheid. Bijna de helft van alle Nederlanders vertrouwt de informatie van de overheid die via het internet wordt aangeboden. Verder is bij het nemen van politieke beslissingen de rol van internet bijna twee maal zo groot als die van televisie en kranten.
4 februari 2011 -
Personeelsmanagement anno 2011 kan met behulp van talloze digitale toepassingen worden vereenvoudigd en gemoderniseerd. Het wordt steeds eenvoudiger en beter mogelijk om in te spelen op de eisen van hedendaagse werknemers en organisaties, ook met het oog op toekomstige wensen.
4 februari 2011 -
Vertrekken uw beste medewerkers naar een andere organisatie nu de economie aantrekt? Niet getreurd. Volgens INSEAD-onderzoekers kunt u hier zelfs uw voordeel mee doen. 6Minutes.be zet drie manieren op een rij hoe u dat aanpakt.
4 februari 2011 -
Er zijn veel verschillende voorzitters. Het varieert van een voorzitter van een grote organisatie of een bedrijf die een paar keer per week een vergadering voorzit tot iemand die af en toe een vergadering van een sportclub voorzit. De taakomschrijving en de verantwoordelijkheden zijn natuurlijk anders.
4 februari 2011 -
Consumentenapparaten zullen in 2011 de zakelijke device vervangen. Dat is één van de drie technologische trends die Citrix voor komend jaar voorspelt. De aanbieder van virtualisatie-, networking- en software as a service-technologie heeft zijn voorspellingen op het gebied van desktop- en cloud computing op een rij gezet en beschrijft welke invloed deze op organisaties zullen hebben.
3 februari 2011 -
Hoewel 91 procent van de Nederlandse jongeren actief is op social media, gebruikt maar tien procent deze om een bijbaan te zoeken. Dit blijkt uit het Nationale Bijbanen Onderzoek 2011 dat is uitgevoerd door Zoekbijbaan.nl.
3 februari 2011 -
In het vierde kwartaal van 2010 is het aanbod van HBO+ marketing- en communicatievacatures met 14,4 procent gestegen ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder. In de maand oktober 2010 is de stijging met 22 procent het hoogst. Dit blijkt uit een onderzoek van USG Capacity.
3 februari 2011 -
Naast e-mail, telefoon en chat blijkt ook videobellen een populair middel te zijn om contact te onderhouden met collega’s en klanten op afstand. Dat komt naar voren uit onderzoek van Microsoft Hardware naar het gebruik van communicatiemiddelen binnen tijd- en plaatsonafhankelijk werken (Het Nieuwe Werken) onder 500 kantoorwerkers.
3 februari 2011 -
Het betalingsverkeer zal in 2011 een cruciale rol spelen in de hervormingen van financiële instellingen. Dat voorspelt Capco. Het adviesbureau voor de financiële sector heeft vijf trends voor het betalingsverkeer op een rij gezet die dit jaar een grote rol zullen spelen in de financiële sector en daarbuiten.
3 februari 2011 -
Teamleiders worden nauwelijks ondersteund in het voeren van een goed werkoverleg, terwijl ze dat wel graag willen. Dit blijkt uit de resultaten van de Quickscan Werkoverleg die Involve eind 2010 deed onder meer dan 30 teamleiders in veertien organisaties.
2 februari 2011 -
Onderzoek van Klarna bevestigt dat veel mensen het nog steeds niet veilig vinden om via internet persoonlijke gegevens prijs te geven. Bovendien hebben consumenten het product liever eerst in handen, voordat zij tot de aankoop overgaan. Dit kan een reden zijn waarom consumenten nog altijd minder online kopen dan in de winkel.