2 februari 2011 -
De totale omvang van fusies en overnames (M&A) in China heeft in 2010 recordhoogtes bereikt. Zowel in totale waarde, als in aantal deals. Dat blijkt uit een analyse van PwC. Vorig jaar werden 4.251 fusies en overnames genoteerd met een totale waarde van meer dan 200 miljard dollar. Een stijging ten opzichte van 2009 met zestien procent qua aantallen en 27 procent qua waarde.
2 februari 2011 -
Mr. Sandra Kruijt en drs. Gabor Mooij schreven samen een gratis e-paper over mantelzorg en personeelsbeleid. Hun belangrijkste conclusie is dat een werkgever structureel moet letten op signalen dat een werknemer moeite heeft met het combineren van arbeid en zorg.
2 februari 2011 -
De kosten van het bereiken van compliancy zijn lager dan de kosten waar een non-compliant organisatie mee geconfronteerd wordt. Investeren in compliance-activiteiten om aan regelgeving te voldoen is niet alleen een kritisch onderdeel van het veiligheidsbeleid, maar kan op den duur zelfs ROI opleveren.
2 februari 2011 -
Managers die hun medewerkers willen belonen voor goed werk hebben daartoe vele middelen tot hun beschikking. De meest gebruikte zijn een promotie of salarisverhoging. Maar hoe weet u of iemand echt klaar is voor die stap?
1 februari 2011 -
Ambities die vastlopen in de praktijk van alledag. Wie kent het niet? Werkdruk die toeneemt, taken en projecten die zich opstapelen, effectiviteit die afneemt, de organisatie en medewerkers lopen vast. Hoe meer werk, hoe moeizamer de vooruitgang. Er moet iets gebeuren, maar wat?
1 februari 2011 -
In de avondspits vielen in 2009 ruim twee keer zoveel dodelijke slachtoffers als in de ochtendspits. Dat blijkt uit de kerncijfers verkeersveiligheid van Rijkswaterstaat. Dit is een trend die al een aantal jaar bestaat, maar nu pas opgemerkt wordt.
1 februari 2011 -
Afgelopen dinsdag organiseerde Tele’Train het seminar ‘Contact Center Management in de 21e eeuw’, over uitdagingen bij het besturen en inrichten van een contactcenter. Eén ding werd snel duidelijk: een goede basis is onmisbaar om het contactcenter naar een hoger niveau te tillen en de gewenste klantbeleving te realiseren. Dit klinkt eenvoudig, maar in de praktijk blijkt het hard werken.
1 februari 2011 -
Veranderen is moeilijk. Niet voor niets houden zo weinig mensen hun goede voornemens vol. Maar onmogelijk is het niet om veranderingen door te voeren en bovendien vol te houden. Hoe? Door er een gewoonte van te maken en het nieuwe gedrag uiteindelijk onbewust en helemaal vanzelf uit te voeren.
1 februari 2011 -
Een meerderheid van de Nederlanders is bereid tot concessies als zij hiermee hun kansen op de arbeidsmarkt kunnen vergroten. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van UWV over de vraag wat mensen zélf kunnen doen om snel weer aan de slag te komen als zij hun werk kwijtraken of hun baan op de tocht staat.
31 januari 2011 -
De Taskforce Deeltijdplus werd in 2008 in het leven geroepen om vooral de Nederlandse vrouw meer uren te laten werken. Hiermee zou de toekomstige vergrijzing kunnen worden opgevangen. Op 8 februari discussiëren specialisten en geïnteresseerden in de Rode Hoed over de haalbaarheid van de door de taskforce ingezette cultuurverandering in het vrouwelijke arbeidsethos.
31 januari 2011 -
Twee jaar na de start van de Eerlijke Bankwijzer blijkt dat Nederlandse banken in totaal op 96 punten hun maatschappelijk beleid hebben aangescherpt. De vorige week gepubliceerde achtste kwartaalupdate laat opnieuw verbeteringen zien, maar het tempo van verduurzaming neemt af.
31 januari 2011 -
Sociale media wordt binnen bedrijven door verschillende afdelingen gebruikt. Vaak gebeurt dit echter zonder enige vorm van coördinatie en ontstaat er een sociale media chaos. Marketing zet het in om aan brand awareness te doen; HR om te rekruteren; Sales om lead generatie te doen; enzovoort.
31 januari 2011 -
Als een consument vermoedt dat bedrijven onzorgvuldig omgaan met zijn gegevens bij het toesturen van reclame kan hij klagen bij het online klachtenloket www.privacywaarborg.nl. De klachten worden in behandeling genomen door de DDMA Privacy Autoriteit.
31 januari 2011 -
Onderzoek onder HR-managers laat een scherpe kanteling zien. Inkrimping en ontslag, arbeidsvoorwaarden en de kredietcrisis waren volgens HR-managers de belangrijkste onderwerpen die de agenda bepaalden in 2010. Inmiddels vindt er een scherpe kanteling plaats in het HR-beleid van bedrijven. In 2011 zien zij het binden van medewerkers als de grootste uitdaging.