zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Asha Kalijan

Asha Kalijan begeleidt leidinggevenden en voert projecten uit op de volgende gebieden:

- Leidinggeven en Carrière
- Organisatieontwikkeling
- Persoonlijke ontwikkeling
- Diversiteit
- Vrouw en Carrière 

Asha is auteur van het FAQ-boek voor managers en 75 Checklisten voor de nieuwe manager. Volg haar ook op Twitter en LinkedIn en Adimco.

Vraag het Asha
Heeft u een vraag voor Asha, stuur deze in. U ontvangt direct antwoord per email. Later wordt de vraag volledig anoniem en niet herleidbaar op de site geplaatst. Klik hier om uw vraag in te sturen.
Asha Kalijaninfo@adimco.org
 
 
 

Artikelen van Asha Kalijan:

 

Hoe moet ik omgaan met continue veranderingen?

Door: Asha Kalijan , 28 januari 2019
"Veranderen is niet erg, maar wel als ze om de paar maanden voorbij komen. Ze overvallen ons en er lijkt sprake van ad hoc beleid. Er is een wisseling in de directie geweest, dat kan er mee te maken hebben. Hoe dan ook, ik heb er in mijn team in ieder geval last van en we raken het vertrouwen kwijt. Het zet me telkens een paar stappen terug in werk.  Op dit moment zijn we terug bij een verandering, die maanden geleden al een keer gepasseerd is. Hoe ga ik hiermee om?"
  Lees verder...
 

Hoe zorg ik dat medewerkers minder werkdruk ervaren?

Door: Asha Kalijan , 24 december 2018
"Onze medewerkers ervaren structurele hoge werkdruk en vinden dat wij als management er niets aan doen. Het ziekteverzuim is wel toegenomen, maar is onder de norm. Wel zie dat de prestaties achterblijven. Ik denk dat het ligt aan de persoonlijkheid en doelen van medewerkers. Hoe spreek ik ze daarop aan?"
  Lees verder...
 

Hoe maak ik het functioneringsgesprek motiverend?

Door: Asha Kalijan , 17 december 2018
"Het voeren van functioneringsgesprekken gaan mij niet altijd goed af. Ten eerste zie ik er tegenop omdat de setting zo formeel is en omdat het gesprek ook het beoordelingsgesprek is. In ons bedrijf werken we met standaardformulieren en afwijkingen worden niet op prijs gesteld. Het lijkt een invuloefening. En we werken steeds meer digitaal. Hoe zorg ik dat ik het gesprek zo motiverend en inspirerend hou voor de medewerkers en mezelf."
  Lees verder...
 

Mijn werkgeluk neemt af. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 12 november 2018
"Ik werk in een verantwoordelijke functie, waar ik me in toenemende mate erger aan de directie en de omgang met de mensen. Er wordt vrij politiek en maatschappelijk onverantwoord gewerkt. Er is veel geroddel, ook in mijn team. Ik wil daar niet aan meedoen. Het lukt me niet om weg te gaan; ik weet niet wat ik ervoor terug krijg. Mijn ontevredenheid neemt toe en mijn energie af. Wat te doen?"
  Lees verder...
 

Hoe ontwikkel en behoud je jonge medewerkers?

Door: Asha Kalijan , 22 oktober 2018
"Het ontwikkelen van onze jonge medewerkers kost tijd, waarvoor ze soms niet het geduld hebben. Dan kan het gevaar dreigen dat ze overstappen naar een andere organisatie, waar dan weer hetzelfde gebeurt. Hoe kun je zorgen dat jonge medewerkers zich wel gaan ontwikkelen en expertise opbouwen en behouden blijven voor dd organisatie?"
  Lees verder...
 

Hoe moeten we leiding geven aan Generatie Y en Millenials?

Door: Asha Kalijan , 15 oktober 2018
"Het thema ‘leidinggeven aan jonge professionals’ is een punt van aandacht voor ons MT. Het team bestaat uit ervaren managers. We hebben veel jonge mensen aangenomen, omdat ons afzetgebied uitgebreid is: Generatie Y en Millennials. Daar zijn wat problemen mee en er is over en weer veel onbegrip. We zijn nog richting aan het zoeken. Op dit moment zouden we geholpen zijn met enkele adviezen, om de neuzen de juiste kant op te richten."
  Lees verder...
 

Mijn managementstijl wordt niet geaccepteerd. Wat nu?

Door: Asha Kalijan , 23 september 2018
"Ik ben vrij zakelijk en resultaat gericht. Althans, dat is hoe ik overkom. Dat ik vrij empatisch ben en eerder sensitief, voorzichtig en perfectionistisch, laat ik liever niet zien.  Nu word ik verweten dat ik niet capabel genoeg ben en dat mijn leidinggevende stijl niet geaccepteerd of gedragen wordt. Ik begrijp dat niet. Ik haal mijn resultaten, met de mensen die voor mij werken. De feedback is hard aangekomen. Wat kan ik hiermee?"
  Lees verder...
 

Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht?

Door: Asha Kalijan , 13 augustus 2018
"Ik geef veel toe, laat veel ruimte. Dat gaat ongemerkt. Tot ik er genoeg van heb, dan neem ik afstand en ben erg directief, kort door de bocht. Dat gaat ten koste van relaties met medewerkers. Ik volg altijd even wat anderen doen en dan trek ik een duidelijke grens. Dat overvalt velen. Ze reageren passief. Mijn voorkeur heeft toch dat medewerkers zich duidelijker uiten en zelfstandig zijn. Hoe zorg ik daarvoor?"
  Lees verder...
 

Hoe om te gaan met de kliek waarin ik ben beland?

Door: Asha Kalijan , 05 augustus 2018
"Ik ben eindverantwoordelijk als verpleegkundige en ben nu in een kliek beland van vooral medewerkers die er al lange tijd werken. Mijn voorganger was ook onderdeel van die kliek. Zij was heel goed in haar werk. Zo goed dat ze een burnout kreeg. De "kliek" roddelt over mij en vergelijkt mij voortdurend met haar en vinden dat zij alles beter deed. Mijn manager en teamondersteuner zijn ervan op de hoogte, maar zij zijn ook onderdeel van de kliek. Wat te doen?"
  Lees verder...
 

Bestaat mijn functie als manager straks nog wel?

Door: Asha Kalijan , 15 juli 2018
"Ik ben operationeel manager. De middenlaag in ons bedrijf wordt wegbezuinigd. Nu heb ik net een managementopleiding gevolgd, met het oog op promotie, maar ik vraag me af of het wel een goede investering is geweest. De promotie zit er voorlopig niet in en bij medewerkers staat zelfsturing centraal. Moet ik me zorgen maken over mijn functie als manager?"
  Lees verder...
 

Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen?

Door: Asha Kalijan , 18 juni 2018
"Wat een rode draad vormt in mijn manier van leidinggeven, is dat ik het niet goed kan vinden met lastige mensen. Menseen die alleen maar perfectie nastreven, altijd een mening hebben, manipuleren en emotioneel worden als ze hun zin niet krijgen. Als ze geen professionele houding hebben, dan ben ik er gauw klaar mee. Toch moet ik hier wat mee, want ik kom ze veel tegen. Hoe ga ik met hen om?"
  Lees verder...
 

Wat te doen aan té toegewijde collega's?

Door: Asha Kalijan , 28 mei 2018
"In mijn verkoop binnendienst zitten twee zeer toegewijde medewerkers die in zich in de loop van de tijd steeds meer verantwoordelijkheden en taken hebben laten aanleunen. Dit komt omdat de processen in de organisatie (marketing, productie, logistiek) niet gesmeerd lopen. Andere medewerkers kunnen zoveel extra taken niet aan en er ontstaat een negatieve werksfeer of arbeidsverzuim. We hebben hier met elkaar al veel over gesproken. Wat kan ik (nog meer) doen om ze zich te laten beperken tot hun taken en bij problemen anderen daarop aanspreken of mij inschakelen?"
  Lees verder...
 

Ik scoor onvoldoende na de opstartfase. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 14 mei 2018
"Mijn bedrijf komt dit jaar uit de opstartfase en ik werk met drie professionals aan een reeks diensten en producten voor het bedrijfsleven. We hebben niet voldoende opdrachten om het jaar te vullen en daar maak ik me zorgen om. De professionals zijn bevlogen. En het gaat inhoudelijk wel goed, maar commercieel niet. Hoe zorg ik dat we beter scoren?"
  Lees verder...
 

Hoe zorg ik dat ik mij kritiek niet persoonlijk aantrek?

Door: Asha Kalijan , 30 april 2018
"In een vergadering met het MT kreeg ik als feedback dat mijn plan niet doorgevoerd kan worden in zijn huidige vorm. De alternatieven zijn naar mijn idee mager. Ik heb lang en goed over het plan nagedacht en in tussenfasen ook besproken. En nu is het toch niet goed genoeg. Dat trek ik me persoonlijk aan. En ik heb geen zin om veel te veranderen, want het wordt dan een andere verandering dan ik beoog. Ik merk dat ik twijfel of ik wel (genoeg) invloed heb als voorzitter van het team. Wat te doen?"
  Lees verder...
 
1 2 3 4 5 42 volgende >
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Succesvol je geld beleggen? Doe het online!
reacties
Shell meest favoriete werkgever in 2018 (1) 
Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst (1) 
Gebrek aan digivaardigheid op de werkvloer staat vooruitgang in de weg (3) 
Rente omhoog, lenen wordt duurder (1) 
Europese banken blind voor impact fintechs (1) 
50 procent Nederlanders heeft wel eens collega gedatet (1) 
Werkgever wil rol spelen bij ongezonde levensstijl medewerker  (3) 
top10
Rente omhoog, lenen wordt duurder
Hoe bouwt u aan een succesvolle bedrijfscultuur?
Tips om uw kantoortuin optimaal te benutten
Uitrol 5G onzeker door gaten in glasvezelinfrastructuur
De belangrijkste technologietrends voor 2019
Pensioenfondsen maken goede start in 2019
Shell meest favoriete werkgever in 2018
Banken hebben online gegevenstransport onvoldoende beveiligd
Ontslagen? Liever een baan dichtbij dan hoger loon
Smart home markt groeit tot 1,7 miljard euro
meer top 10