zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Asha Kalijan

Asha coacht en adviseert managers in leiderschapsontwikkeling om met een heldere visie en aanpak zichzelf en anderen succesvol mee te nemen naar de volgende stap in organisaties. En ze begeleid managers bij de implementatie van toekomstgerichte programma’s, zoals Impact met SDG’s, IT in beweging, inclusive leadership en inner leadership. Ze is auteur van het FAQ-boek voor managers en 75 Checklisten voor de nieuwe manager. En draagt ruim 14 jaar als online Coach bij tot het delen van kennis via Managersonline.

Volg haar op Twitter en LinkedIn en Adimco.

Vraag het Asha
Heeft u een vraag voor Asha, stuur deze in. U ontvangt direct antwoord per email. Later wordt de vraag volledig anoniem en niet herleidbaar op de site geplaatst. Klik hier om uw vraag in te sturen.
Asha Kalijaninfo@adimco.org
 
 
 

Artikelen van Asha Kalijan:

 

Mijn managementstijl wordt niet geaccepteerd. Wat nu?

Door: Asha Kalijan , 23 september 2018
"Ik ben vrij zakelijk en resultaat gericht. Althans, dat is hoe ik overkom. Dat ik vrij empatisch ben en eerder sensitief, voorzichtig en perfectionistisch, laat ik liever niet zien.  Nu word ik verweten dat ik niet capabel genoeg ben en dat mijn leidinggevende stijl niet geaccepteerd of gedragen wordt. Ik begrijp dat niet. Ik haal mijn resultaten, met de mensen die voor mij werken. De feedback is hard aangekomen. Wat kan ik hiermee?"
  Lees verder...
 

Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht?

Door: Asha Kalijan , 13 augustus 2018
"Ik geef veel toe, laat veel ruimte. Dat gaat ongemerkt. Tot ik er genoeg van heb, dan neem ik afstand en ben erg directief, kort door de bocht. Dat gaat ten koste van relaties met medewerkers. Ik volg altijd even wat anderen doen en dan trek ik een duidelijke grens. Dat overvalt velen. Ze reageren passief. Mijn voorkeur heeft toch dat medewerkers zich duidelijker uiten en zelfstandig zijn. Hoe zorg ik daarvoor?"
  Lees verder...
 

Hoe om te gaan met de kliek waarin ik ben beland?

Door: Asha Kalijan , 05 augustus 2018
"Ik ben eindverantwoordelijk als verpleegkundige en ben nu in een kliek beland van vooral medewerkers die er al lange tijd werken. Mijn voorganger was ook onderdeel van die kliek. Zij was heel goed in haar werk. Zo goed dat ze een burnout kreeg. De "kliek" roddelt over mij en vergelijkt mij voortdurend met haar en vinden dat zij alles beter deed. Mijn manager en teamondersteuner zijn ervan op de hoogte, maar zij zijn ook onderdeel van de kliek. Wat te doen?"
  Lees verder...
 

Bestaat mijn functie als manager straks nog wel?

Door: Asha Kalijan , 15 juli 2018
"Ik ben operationeel manager. De middenlaag in ons bedrijf wordt wegbezuinigd. Nu heb ik net een managementopleiding gevolgd, met het oog op promotie, maar ik vraag me af of het wel een goede investering is geweest. De promotie zit er voorlopig niet in en bij medewerkers staat zelfsturing centraal. Moet ik me zorgen maken over mijn functie als manager?"
  Lees verder...
 

Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen?

Door: Asha Kalijan , 18 juni 2018
"Wat een rode draad vormt in mijn manier van leidinggeven, is dat ik het niet goed kan vinden met lastige mensen. Menseen die alleen maar perfectie nastreven, altijd een mening hebben, manipuleren en emotioneel worden als ze hun zin niet krijgen. Als ze geen professionele houding hebben, dan ben ik er gauw klaar mee. Toch moet ik hier wat mee, want ik kom ze veel tegen. Hoe ga ik met hen om?"
  Lees verder...
 

Wat te doen aan té toegewijde collega's?

Door: Asha Kalijan , 28 mei 2018
"In mijn verkoop binnendienst zitten twee zeer toegewijde medewerkers die in zich in de loop van de tijd steeds meer verantwoordelijkheden en taken hebben laten aanleunen. Dit komt omdat de processen in de organisatie (marketing, productie, logistiek) niet gesmeerd lopen. Andere medewerkers kunnen zoveel extra taken niet aan en er ontstaat een negatieve werksfeer of arbeidsverzuim. We hebben hier met elkaar al veel over gesproken. Wat kan ik (nog meer) doen om ze zich te laten beperken tot hun taken en bij problemen anderen daarop aanspreken of mij inschakelen?"
  Lees verder...
 

Ik scoor onvoldoende na de opstartfase. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 14 mei 2018
"Mijn bedrijf komt dit jaar uit de opstartfase en ik werk met drie professionals aan een reeks diensten en producten voor het bedrijfsleven. We hebben niet voldoende opdrachten om het jaar te vullen en daar maak ik me zorgen om. De professionals zijn bevlogen. En het gaat inhoudelijk wel goed, maar commercieel niet. Hoe zorg ik dat we beter scoren?"
  Lees verder...
 

Hoe zorg ik dat ik mij kritiek niet persoonlijk aantrek?

Door: Asha Kalijan , 30 april 2018
"In een vergadering met het MT kreeg ik als feedback dat mijn plan niet doorgevoerd kan worden in zijn huidige vorm. De alternatieven zijn naar mijn idee mager. Ik heb lang en goed over het plan nagedacht en in tussenfasen ook besproken. En nu is het toch niet goed genoeg. Dat trek ik me persoonlijk aan. En ik heb geen zin om veel te veranderen, want het wordt dan een andere verandering dan ik beoog. Ik merk dat ik twijfel of ik wel (genoeg) invloed heb als voorzitter van het team. Wat te doen?"
  Lees verder...
 

Ik sla door in mijn werkdrift. Wat moet ik doen?

Door: Asha Kalijan , 09 april 2018
"Hard werken is wat ik goed kan. Ik ben ambitieus en een doorzetter die voor resultaat gaat. Ik heb de neiging om soms teveel hooi op mijn vork te nemen. Het komt dan ook voor dat ik achteraf merk dat ik te hard gewerkt heb en vrij moet nemen. Dat moet veranderen. Want ik ben ook niet altijd  prettig voor mijn medewerkers en mis werkplezier. Wat kan ik doen?"
  Lees verder...
 

Moet ik werken aan mijn persoonlijke ontwikkeling?

Door: Asha Kalijan , 26 maart 2018
"Zelf heb ik me van onderop opgewerkt tot leidinggevende en ben daar goed in, maar ik weet dat het beter kan. Zeker als ik zie dat de eisen veranderen. Er worden bij ons bijvoorbeeld steeds meer academici aangenomen. Ik werk hard en motiveren en instrueren passen bij me. Ik ervaar wel tijdgebrek. Er is weleens genoemd dat ik meer aan persoonlijke ontwikkeling moet doen, maar daar heb ik niet zoveel mee. Hoe zet ik mezelf ertoe om dat toch te doen?
  Lees verder...
 

Hoe kom ik minder dominant over?

Door: Asha Kalijan , 12 maart 2018
"Mijn team vindt mij te dominant. Dat zei een collega tegen me en hij adviseerde zelfsturing. Ik ben iemand die snel knopen doorhakt en vertelt hoe het moet. En dat is nodig om fouten te voorkomen. Ambitie past bij me en ik wil graag de overhand hebben, winnen, want het gaat om het resultaat. Ik zie de zin van zelfsturing niet in, want dat kan nu niet gezien de drukte. Hoe kom ik toch minder dominant over?"
  Lees verder...
 

Moet ik die nieuwe uitdaging wel of niet aangaan?

Door: Asha Kalijan , 04 maart 2018
"In mijn functies heb ik niet veel uitdagingen in het leidinggeven gekend. Alles ging me wel vrij gemakkelijk af. Maar nu heb ik met een verandering van functie te maken die inhoudelijk een brug te ver is. Ik weet nu niet hoe ik het moet aanpakken en vraag me af of ik het wel moet doen. Het is nu of een stap voorwaarts maken of achteruit."
  Lees verder...
 

Hoe moet ik investeren in mijn toekomst?

Door: Asha Kalijan , 26 februari 2018
"Mijn functie verandert en ik weet niet goed waar ik aan toe ben. Ik merk dat er nieuwe mensen worden aangenomen, met technische kennis en net afgestudeerd. Dat baart mij zorgen, want aan mijn eigen ontwikkeling heb ik weinig gedaan. De medewerkers hebben zelf wel trainingen gevolgd. Ik vrees dat ik moet gaan investeren, voor het te laat is. Waar moet ik op letten?"
  Lees verder...
 

Hoe laat ik medewerkers beter functioneren?

Door: Asha Kalijan , 18 februari 2018
"Bij mijn beoordeling kreeg ik te horen dat ik beter moet presteren en mijn medewerkers ook. Ik werd gewezen op mijn verantwoordelijkheid om hen beter te laten functioneren. Ik ben zelf ook niet tevreden over het functioneren van mijn medewerkers. Ik doe wat ik kan, maar de motivatie om zich te verbeteren ontbreekt. Ze lijken tevreden met wat ze doen. Hoe ga ik hiermee om en zorg ik dat ik het beter doe?"
  Lees verder...
 
< vorige 5 6 7 8 46 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10