zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Waarom een werkgever de werkdruk niet kan verlagen

Door: John Vrakking

Verzuim kost werkgevers handenvol geld. Niet alleen lopen de loonkosten door, maar ook vervanging kost geld. En omdat niet iedereen zomaar één op één vervangen kan worden, gaat dat ook nog ten koste van kwaliteit. Daarnaast heeft ook de samenleving er last van: rondom iemand die ziek thuis is, moet van alles geregeld worden. Heeft de verzuimer toevallig ook nog een mantelzorgtaak, dan komt het dubbelhard aan. De overheid spreekt werkgevers aan op verzuimpreventie. Maar kunnen die er eigenlijk wel aan doen?

 Lees verder...   9 reacties

Hoe genereer ik meer motivatie met beoordelingsgesprekken?

Door: Asha Kalijan

"We zijn een zelfstandige unit die de jaarlijkse beoordeling zelf bepaalt, maar wel conform bepaalde richtlijnen van het moederbedrijf.  Mijn medewerkers zijn jong en te typeren als professionals. De manier waarop wij  eerder beoordeelden, één keer per jaar, werkt niet, geeft geen motivatie en remt naar mijn mening juist de betrokkenheid af. Wat kan ik hieraan veranderen?"

 Lees verder...   1 reactie

Zes manieren om draagvlak voor uw ideeën te krijgen

Door: Frank van Marwijk

Het is de kunst om niet alleen goede ideeën te bedenken, maar daar ook draagvlak voor te creëren bij de mensen die het concept moeten financieren,  uitvoeren en/of gebruiken. Frank van Marwijk geeft handige tips om dat te bereiken.

 Lees verder...   Reageer

Ik word geremd door mijn team. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"Mijn teamleden, met veel tegenpolen daarin, vullen mij en elkaar goed aan in expertise. Maar in de samenwerking is de harmonie soms zoek. Ik mis goede en eenduidige  communicatie en informatiedeling. Ik mis gelijkgestemden en voel me geremd door het team. Wat kan ik doen?"

 Lees verder...   Reageer

Moeten wij stoppen met extra dienstverlening?

Door: Asha Kalijan

"We zijn al ruim tien jaar bezig met een extra dienstverlening dat twijfelachtige resultaten oplevert. De investering is groot, er is teveel dynamiek, klantentrouw valt tegen, planningen kloppen niet en de teamleden zijn zelfstandig, deskundig, loyaal maar ook onberekenbaar. Moet ik hiermee stoppen?"

 Lees verder...   Reageer

ik mis sociale vaardigheden. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"Mij wordt in mijn eindbeoordeling verweten dat ik signalen niet oppak en dat ik te eigengereid bezig ben. Ondertussen behaal ik wel mijn targets en los problemen op dagelijkse basis op. Ik zou kortzichtig zijn en mezelf en medewerkers niet de ruimte geven om te ontplooien en ik ben niet sociaal, want ik dwing prestaties af. Dat gaat er bij mij niet in. Wat te doen?"

 Lees verder...   Reageer

Zo gaat u creatief om met conflicten op het werk

Door: Frank van Marwijk

Aan de hand van een methode van een Amerikaanse relatietherapeut legt Frank van Marwijk uit hoe u effectief met conflicten op het werk kunt omgaan. Op die manier komt u tot de dieperliggende oorzaak van het conflict.

 Lees verder...   1 reactie
 

Waarom er niks mis is met buikgevoel

Door: John Vrakking

In everyday life is er niks mis met reageren op je buikgevoel. Zeker als je wat ouder wordt, weet je wat dat waard is. Maar in business hebben spreadsheet en de forecasts toch de voorkeur. Gek eigenlijk, want de recente crisis heeft toch maar laten zien dat ook de wereld van de cijfers niet onfeilbaar is. Dus wat zou er mis zijn met sturen op je buikgevoel?

 Lees verder...   1 reactie

Hoe hou ik een onprettige samenwerking vol?

Door: Asha Kalijan

:"Een pas afgesloten samenwerking met een partij, waar ik een rol in heb, brengt mij niet verder. Het kost me teveel tijd, daagt me niet uit en ik kan niet veel met deze partij. Ik heb een verkeerde inschatting gemaakt maar kan voorlopig niet terug. Voor het bedrijf is het wel relevant, want we bouwen meer ervaring op in specifieke trainingen, waar mogelijk groei in zit. Wat te doen?"

 Lees verder...   Reageer

Hoe word ik dominanter en zichtbaarder als manager?

Door: Asha Kalijan

"Het is niet leuk om te horen dat ik als manager, dominanter en zichtbaarder moet zijn. Ik dacht dat ik mijn werk goed deed. Alles is op tijd af en mijn werkwijze is misschien niet altijd duidelijk voor iedereen, maar de medewerkers kunnen bij me terecht en we komen er dan ook altijd uit. Ik ben niet overdreven ambitieus, dus in die zin loop ik niet voorop. Hoe kan ik me wat meer op de voorgrond begeven?"

 Lees verder...   Reageer

Zo scoort u direct meer deals met uw offertes

Door: Michel Hoetmer

Er zijn nogal wat verkopers die een offerte beschouwen als een soort sluitstuk van hun verkoopactiviteiten. De offerte is de deur uit en nu kunnen ze eventjes uitblazen. Dat is natuurlijk een misvatting. Een offerte is slechts één stap in het totale verkoopproces. Uiteraard wel een hele belangrijke stap. Helaas gaat er daarbij in de praktijk veel mis, zowel bij het uitbrengen van offertes als bij het opvolgen van offertes.

 Lees verder...   Reageer

Feedback van een extern adviseur frustreert me. Wat nu?

Door: Asha Kalijan

"Ik heb een verbeterplan gemaakt en krijgt daar feedback op van een externe en niet de directeur. Dat frustreert mij, omdat ik het gevoel krijg dat ik niet serieus genoeg genomen wordt. Ik heb geen vertrouwen in de adviseur, maar kan wel wat kennis gebruiken die hij heeft als ik eerlijk ben. Hoe ga ik om met deze situatie?"

 Lees verder...   1 reactie

Waarom simpele oplossingen niet altijd de beste zijn

Door: Frank van Marwijk

Twee voetballers moeten de laatste drie wedstrijd bepalende penalties nemen. Voetballer A weet hem tactisch en technisch briljant richting de linker hoek te schieten, maar de keeper houdt de bal toch tegen. Voetballer B strompelt en schiet de bal met een slakkegangetje richting de keeper die hem door een onhandigheid toch niet weet tegen te houden. Doelpunt! Wie mag de derde penalty nemen?

 Lees verder...   1 reactie

Ik heb last van mijn eigen aanpassingsvermogen. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"In mijn rol, die te typeren is als coachend leidinggeven, krijg ik voldoende waarding. Echter, het neerzetten van mijn functie naar de toekomst toe is lastig. Er moet nog zoveel gedaan worden en dan wordt er altijd een appèl op mij gedaan om te helpen. Ik pas me onbewust aan, aan dat wat nodig is. Hoe verander ik dit gedrag?"

 Lees verder...   Reageer

< vorige 19 20 21 22 122 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10