zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is acquisitiecoach en directeur van SalesQuest. Hij schreef het boek De zeven zonden van verkopers. waarin hij op een even kleurrijke als toegankelijke manier beschrijft hoe u als verkoper, accountmanager of ondernemer meer kunt verkopen zonder te blunderen! Een no-nonsense visie op de methoden en technieken die nodig zijn om een succes te maken van koude acquisitie.
Michel Hoetmermichelhoetmer@me.com
 
 
 

Artikelen van Michel Hoetmer:

 

Zo scoort u direct meer deals met uw offertes

Door: Michel Hoetmer , 24 oktober 2016
Er zijn nogal wat verkopers die een offerte beschouwen als een soort sluitstuk van hun verkoopactiviteiten. De offerte is de deur uit en nu kunnen ze eventjes uitblazen. Dat is natuurlijk een misvatting. Een offerte is slechts één stap in het totale verkoopproces. Uiteraard wel een hele belangrijke stap. Helaas gaat er daarbij in de praktijk veel mis, zowel bij het uitbrengen van offertes als bij het opvolgen van offertes.
  Lees verder...
 

Zo voorkomt u reputatieschade

Door: Michel Hoetmer , 28 augustus 2016
Stel uw bedrijf blundert of komt op de een of andere manier negatief in het nieuws. Hoe beperkt u dan de mogelijke reputatieschade? Gaat u in de tegenaanval? Geeft u anderen de schuld of trekt u het boetekleed aan? Kortom: wat zegt u tegen uw klanten? Of wanneer het iets persoonlijks betreft: hoe biedt u uw excuses aan?
  Lees verder...
 

Wat is beter: sturen op resultaten of op gewenst gedrag?

Door: Michel Hoetmer , 17 juli 2016
Den mannen en vrouwen met de spreadsheets lijken de managementwereld te regeren. De gedachte is dat als resultaten meetbaar gemaakt worden, men vervolgens handig aan allerlei knoppen kan draaien om zodoende de prestaties van de organisatie te verbeteren. Werkt dat niet, dan verzint met wel weer nieuwe mechanismen (procedures,, regeltjes, knoppen).
  Lees verder...
 

Zo haalt u meer uit uw sales leads

Door: Michel Hoetmer , 17 april 2016
Stel een potentiële klant vraagt via uw website om meer informatie. Hoe gaat u daar mee om? Belt u de prospect en probeert u meteen een afspraak te maken? Of kiest u voor een andere, wat minder hitsige aanpak?
  Lees verder...
 

Hoe prikkelt u de interesse van prospects via de telefoon?

Door: Michel Hoetmer , 07 februari 2016
Hebt u de eerste vijftien seconden van het koude acquisitiegesprek overleefd? Dan komt het er echt op aan. Nu moet u iets zeggen waarmee u de interesse van uw gesprekspartner opwekt. Het is de kapstok waaraan u uw gesprek ophangt. De interesse opwekken lijkt een vrijwel onmogelijke opgave omdat u op voorhand niet weet waarin de prospect is geïnteresseerd. Toch valt het in de praktijk wel mee. Mits u uw klanten goed kent natuurlijk.
  Lees verder...
 

Tips voor de eerste 15 seconden van uw telefonische acquisitiegesprek

Door: Michel Hoetmer , 18 januari 2016
De eerste minuut is bepalend voor het succes van uw telefonische acquisitiegesprek. De prospect beslist binnen een mum van tijd of hij met u wil spreken of dat hij u wil lozen. Doet hij dat al zo snel? Inderdaad ook over de telefoon tellen eerste indrukken zwaar. De vraag is hoe u het lastige begin zonder kleurscheuren doorkomt? In dit artikel leest u alles over de eerste tien tot vijftien seconden.
  Lees verder...
 

De zeven eigenschappen van veerkrachtige mensen

Door: Michel Hoetmer , 24 augustus 2014
Vrijwel iedereen vraagt zich wel eens af ‘wat is het geheim van succes?’ Draait het om doelen stellen? Heeft het te maken met een positieve instelling? Is succes vooral een kwestie van talent hebben? Of gewoon geluk? Deze factoren spelen zeker een rol, maar één factor steekt er met kop en schouders boven uit. Dat is …?
  Lees verder...
 

Veertien gemene trucs om discussies te winnen

Door: Michel Hoetmer , 15 juni 2014
In een discussie probeert elke partij zijn gelijk te halen. Daarbij schuwen mensen soms geen enkel middel. Michel Hoetmer beschrijft een een rijke bloemlezing aan trucs die mensen gebruiken om hun gelijk te halen. Ten koste van alles, vooral de waarheid natuurlijk. Leer ze herkennen.
  Lees verder...
 

Zo haalt u meer uit uw leads

Door: Michel Hoetmer , 12 januari 2014
Wanneer potentiële klanten contact met u opnemen lijkt het een perfecte verkoopkans. Toch blijkt het in de praktijk nogal eens tegen te vallen. Lang niet elke informatieaanvraag lijdt tot een geslaagde verkoop. Wat is er aan de hand en hoe kunt u uw score verhogen?
  Lees verder...
 

Een ijzersterk wapen in de strijd om nieuwe klanten

Door: Michel Hoetmer , 08 december 2013
Moet u mee in de rat race van content marketing en verkoop via sociale media? Of moet u het radicaal anders aanpakken. Michel Hoetmer ziet wel wat in dat laatste. Want u onderscheidt zich pas als u het anders doet dan anderen. Terug naar de klassieke acquisitiemethoden dus.
  Lees verder...
 

Praktische tips om meer omzet te halen

Door: Michel Hoetmer , 21 juli 2013
Ook in een slechte economie kunt u uw omzet laten stijgen. Leg uw oor eens te luister bij uw huidige klanten. Zij doen graag zaken met u, misschien willen ze nog wel meer met u doen. In uw huidige en uw voormalige klanten liggen veel meer kansen dan in vage 'suspects' die u helemaaln niet kent, betoogt Michel Hoetmer.
  Lees verder...
 

Waarom zou iemand bij u kopen?

Door: Michel Hoetmer , 09 juni 2013
Wanneer u een eigen \'winkeltje\' drijft staat u lang niet altijd stil bij de redenen waarom klanten met u zaken zouden moeten doen. Voor u is het vanzelfsprekend. U toch zo\'n geweldig bedrijf en nog veel mooiere producten of diensten? Er is een aardige kans dat uw mond overloopt van de superlatieven die u heeft bedacht voor uw handeltje.
  Lees verder...
 

De vijf slechste adviezen voor verkoopgesprekken

Door: Michel Hoetmer , 24 maart 2013
Er is geen gebrek aan goedbedoelde adviezen voor communicatie in zijn algemeen en verkoopgesprekken in het bijzonder. In verkoopland doen een aantal hardnekkige bakerpraatjes de ronde. Wanneer u gehoor geeft aan deze ongenuanceerde wijsheden, loopt u een groot risico om aan het kortste eind te trekken. In dit artikel beschrijft Michel Hoetmer vijf van die adviezen en waarom deze zo slecht zijn.
  Lees verder...
 

Zeven manieren om meer uit uw verkoopgesprek te halen

Door: Michel Hoetmer , 17 maart 2013
Welk type verkoper denkt u scoort het best? De verkoper die sterk op relaties is gericht, er alles voor doet om het zijn klanten naar de zin te maken en door brandende hoepels springt wanneer de klant er om vraagt? Of de verkoper met een puur zakelijke insteek, kennis van zaken doen, zich stevig opstelt en het niet schuwt om zijn klanten af en toe uit te dagen?
  Lees verder...
 
1 2 3 4 5 10 volgende >
advertorial
Waar sta jij voor als leider?
Wat heb je als leider van vandaag en morgen nodig om jouw doelen te behalen? Het antwoord op deze en andere vragen, vind je in het boek ‘Leiderschap in Beeld’ door hoogleraar Jan de Vuijst. TIAS deelt de eerste 4 hoofdstukken in een gratis e-book.
Lees verder
Welke opleiding past bij jou
Hoe vind ik een goede advocaat
Wat kan ik allemaal met een mkb boekhouding
reacties
Een nieuwe taal leren, maar dan anders (1) 
Wat is er nodig voor échte duurzame en sociale impact? (1) 
De Metaverse: wat kan je er eigenlijk mee? (2) 
Helft Nederlandse werknemers last van mentale problemen, verergerd door kosten levensonderhoud (1) 
Data-savvy organisaties zijn winstgevender, veerkrachtiger en innovatiever (1) 
Hoe laat ik anderen zelf nadenken? (1) 
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (4) 
top10
Slechts helft vacatureteksten bevat salarisinformatie
Europese finance- en IT-leiders onthullen pad naar digitale financiële transformatie
Inflatie en de werkplek: vier op de vijf Nederlanders gaan werklocaties niet wijzigingen
Voorspellingen voor 2023: toename Cybercrime-as-a-Service (CaaS) en Reconnaissance-as-a-Service
Werkgevers zien zich door economische onzekerheid genoodzaakt geboekte vooruitgang op arbeidsvoorwaarden terug te draaien
Werken waar je wil – ‘Het nieuwe werken is gewoon werk’
Betrokkenheid bij ESG en DEI daalt, maar stijgt op gebied van aantrekken van talent
Bij diversiteit en inclusie moet je verder kijken dan de groepssamenstelling
Jongeren verdienen meer, maar als vrouw minder
Trends voor de datacenterbranche
meer top 10