zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Zo gaat u creatief om met conflicten op het werk

Door: Frank van Marwijk
 
Al was u nog zo verliefd toen u elkaar voor het eerst ontmoette; in elke relatie komen wederzijdse irritaties en ruzies tussen de partners voor. En statistisch komen die onenigheden nog het vaakst voor als het liefdeskoppel een langere periode onafgebroken bij elkaar is, zoals tijdens een vakantie. Dan zit je bijna letterlijk bij elkaar op de lip in een relatief kleine ruimte. Vaak gaan die ruzies over triviale zaken zoals: wie ruimt er op, waarom is het dopje niet terug op de tandpasta, waar gaan we vandaag heen en moeten we links- of rechtsaf? Als goede vrienden besluiten met elkaar op vakantie te gaan, is dat ook niet altijd een succes. In de korte periode dicht bij elkaar worden opeens de verschillen duidelijk. Goede vriendschappen eindigen soms na een gezamenlijke vakantie.

Conflicten op het werk
Als u veel samen bent met anderen waar u direct mee te maken hebt, zijn er altijd wel uiteenlopende belangen, redenen voor meningsverschil of aanleidingen tot onenigheid. Dat geldt ook op het werk. Met uw collega’s, die u overigens niet altijd zelf uitgekozen hebt, bent u mogelijk vijf dagen in de week, acht uur per dag samen. En zelfs als u parttime werkt, ziet u uw collega’s waarschijnlijk meer dan uw gezinsleden. Uw collega’s kunnen een hele andere visie hebben op het werk dan u. Ze stellen misschien andere prioriteiten en hanteren andere werkwijzen en oplossingen. Ze denken misschien totaal anders. Daardoor gaat het nog wel eens mis. Ruzies en onenigheden tussen collega’s op het werk zijn aan de orde van de dag. Ze gaan vaak over niets, maar hebben tegelijkertijd verstrekkende gevolgen. De redenen dat medewerkers besluiten om te vertrekken uit een organisatie hebben niet altijd te maken met het type werk, grote werkdruk, beperkte doorgroeimogelijkheden, lange werkafstand of een te laag salaris. Regelmatig gaan ook mensen weg omdat ze zich irriteren aan de onprettige houding van hun collega’s en aan de conflicten met collega’s op de werkvloer.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
Hoe verzamel je met gewijzigd cookie beleid de juiste data?
reacties
Vakantiegeld is dit jaar bonus in plaats van vakantiebudget (2) 
Van 1001 wachtwoorden naar nul? (1) 
Nissan NV200 (1) 
Vertrouwen van managers in medewerkers tijdens thuiswerken is groot (1) 
Koffie halen kan bron van conflict zijn (1) 
Aandelen weer in de gunst  (1) 
Jongeren willen weer zeeman worden (1) 
top10
Intelligente Automatisering nieuwste trend, maar finance professional heeft geen idee wat het is
Vakantiegeld is dit jaar bonus in plaats van vakantiebudget
Nederlanders in door corona getroffen sectoren hebben weinig interesse in omscholing naar techniek
Covid, cyber, compliance en ESG zijn de grootste risico's voor de financiële dienstensector
40 procent van de jonge werknemers staat al met één been buiten
Van 1001 wachtwoorden naar nul?
De cyberdreiging van vaccinaties
Consumenten recyclen wachtwoorden
Zo erkent u gemaakte fouten!
COVID-19 debet aan stijging politieke risico’s in thuislanden Nederlandse handelspartners
meer top 10