zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Waarom simpele oplossingen niet altijd de beste zijn

Door: Frank van Marwijk
 
Als manager bent u verantwoordelijk voor het oplossen van complexe vraagstukken. U dient daarvoor vaak lastige keuzes te maken waarbij u rekening moet houden met tal van beïnvloedende factoren. U hebt te maken met aspecten als economische situatie, concurrentie, vraag en aanbod, marktwerking, logistiek, ziekteverzuim, personeelsverloop, teammotivatie, sfeer en samenwerking. Om er maar een paar te noemen. Ook geluk speelt mee. Als de resultaten niet uitpakken zoals verwacht is er niet altijd een vinger te leggen op wat daarvan precies de oorzaak is. Toch wordt u als manager daar het eerst op aangesproken. U bent verantwoordelijk voor de gemaakte keuzes, dus u zult verantwoording moeten afleggen als het verkeerd gaat. Gaat het fout? U krijgt de schuld!

In deze BBC-clip worden twee voetballers opgevoerd, die een penalty nemen. Stel dat zij  de laatste drie wedstrijd bepalende penalties moeten nemen. Voetballer A weet hem tactisch en technisch briljant richting de linker hoek te schieten, maar de keeper houdt de bal toch tegen. Voetballer B strompelt en schiet de bal met een slakkegangetje richting de keeper die hem door een onhandigheid toch niet weet tegen te houden. Doelpunt! Wie mag de derde penalty nemen? Een gecompliceerd probleem. De tactisch en technisch briljante voetballer die miste of de onhandige voetballer die toevallig scoort? Welke beslissing de coach ook neemt: de enige juiste is de beslissing die de voetbalploeg aan de overwinning helpt.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
Hoe verzamel je met gewijzigd cookie beleid de juiste data?
reacties
Vakantiegeld is dit jaar bonus in plaats van vakantiebudget (2) 
Van 1001 wachtwoorden naar nul? (1) 
Nissan NV200 (1) 
Vertrouwen van managers in medewerkers tijdens thuiswerken is groot (1) 
Koffie halen kan bron van conflict zijn (1) 
Aandelen weer in de gunst  (1) 
Jongeren willen weer zeeman worden (1) 
top10
Intelligente Automatisering nieuwste trend, maar finance professional heeft geen idee wat het is
Vakantiegeld is dit jaar bonus in plaats van vakantiebudget
Nederlanders in door corona getroffen sectoren hebben weinig interesse in omscholing naar techniek
Covid, cyber, compliance en ESG zijn de grootste risico's voor de financiële dienstensector
40 procent van de jonge werknemers staat al met één been buiten
Van 1001 wachtwoorden naar nul?
De cyberdreiging van vaccinaties
Consumenten recyclen wachtwoorden
Zo erkent u gemaakte fouten!
COVID-19 debet aan stijging politieke risico’s in thuislanden Nederlandse handelspartners
meer top 10