zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Drie praktijken waarmee bedrijven hun klanten naar de concurrentie jagen

Door: Michel Hoetmer    05-09-2017    16:17 uur

Nieuwe klanten werven kost over het algemeen veel moeite en inspanning. Dus zou u verwachten dat wanneer een klant koopbereid is organisaties hun afspraken stipt nakomen en de zaakjes vlot afhandelen. Er zijn inderdaad bedrijven die dat prima doen. Maar er zijn ook bedrijven die er een potje van maken. Hieronder volgt een greep uit drie veel voorkomende praktijken.

 Lees verder...     2 reacties

Het ultieme doel van leiderschap?

Door: Ronald van der Molen    16-08-2017    13:05 uur

Wat is volgens jou het ultieme doel van leiderschap? Als leiderschap een boom is, welke vrucht produceert hij dan? Aangezien je gedachten bepalen hoe je je gedraagt, is het belangrijk om bij deze vraag stil te staan. 

 Lees verder...     Reageer

Drie missers waardoor prijsonderhandelingen geheid fout aflopen

Door: Michel Hoetmer    06-08-2017    17:40 uur

Onderhandelingen zijn een vast onderdeel van vrijwel elk verkoopproces. Klanten willen over het algemeen niet het onderste uit de kan hebben, maar ze willen op z’n minst het gevoel hebben dat ze een eerlijke deal hebben gesloten. Dat geldt uiteraard ook voor de verkopende partij. In dat spanningsveld kan er het nodige mislopen. 

 Lees verder...     Reageer

Succes in uw team? Dat bereikt u zo!

Door: Wout Plevier    01-08-2017    13:25 uur

Heerlijk vakantie! Dat geeft het brein tijd om te mijmeren. En in deze mijmertijd kom je tot de beste inzichten. Als je als manager je team de komende periode heel goed wilt ontwikkelen richting teamsucces, lees dan ons SLiM! stappenplan voor Teamsucces door. Je voorkomt gekibbel, naast elkaar heen praten, ego-gedrag, slechte samenwerking en... gaat 100% op weg naar Teamsucces!

 Lees verder...     1 reactie

Zeven veel gemaakte blunders in offertes

Door: Michel Hoetmer    27-07-2017    16:29 uur

Het verkoopgesprek verliep voorspoedig. Er was een stevige klik tussen de verkoper en de klant. Dus sprak de verkoper met de klant af om alles op papier te zetten. De verkoper liet er geen gras over groeien. Hij maakte nog dezelfde dag een offerte. Alles leek in kannen en kruiken. Of toch niet?
U vindt in dit artikel 7 veel gemaakte fouten in offertes met praktische verbetertips...

 Lees verder...     Reageer

Zes tips waardoor u geen tijd meer verliest en gestrest doorploetert

Door: Wout Plevier    16-06-2017    18:03 uur

Geinspireerd door de boeken 4 hour workout, 4 hour workweek en de laatste bestseller van Tim Ferris geef ik de 6 korte adviezen die u 100% productiever maken. u hoeft geen Master time management te worden. Pas deze tips direct in uw routine toe! U wint door te focussen op deze 20% belangrijke routines direct 80% tijd! Daar geef ik garantie op!! Zet dit artikel gerust door naar uw omgeving, dat waarderen wij top!

 Lees verder...     1 reactie

Zo helpen verkopers 100 procent verkoopkansen om zeep

Door: Michel Hoetmer    11-06-2017    17:57 uur

Stelt u zich de volgende situatie eens voor. U gaat naar een winkel en u bent vastbesloten om iets te kopen. Eigenlijk heeft u de keuze al gemaakt. Zo’n koop is een ‘eitje’ niet waar? U stapt naar binnen en vraagt om het product. De man achter de balie geeft aan dat iemand anders beter op de hoogte is en haalt de expert er bij. Wat er dan gebeurt houdt u niet voor mogelijk.

 Lees verder...     1 reactie

Altijd maar weer gedoe over prijzen

Door: Michel Hoetmer    22-05-2017    16:25 uur

Stel u vraagt aan een gemiddelde verkoper: ‘Wat is het meest gehoorde bezwaar tijdens je verkoopgesprekken?’ Wat zou zo’n verkoper dan zeggen? De kans is groot dat hij reageert met ‘klanten vinden dat wij te duur zijn!’ Is dit fictie of werkelijkheid? En kunt u er iets tegen ondernemen?

 Lees verder...     Reageer

Transformeren van piramide naar park

Door: Ronald van der Molen    16-05-2017    22:16 uur

Door de veranderingen om ons heen verschuift de inrichting van organisaties steeds meer van een top-down structuur (een piramide) naar een bottom-up structuur (een park). Hoe verschillen deze twee typen organisaties van elkaar? Waar moet je aan denken voordat je jouw bedrijf inricht als een park? Ontdek waarom een integrale benadering cruciaal is en wat de minimale vereisten zijn voor een dergelijke transformatie.

 Lees verder...     Reageer

Nieuwe klanten werven met een glimlach

Door: Michel Hoetmer    14-05-2017    17:04 uur

Hoe groot acht u de kans op succes wanneer een verkoper precies klinkt zoals alle anderen die ook een poging doen om nieuwe klanten binnen te hengelen? Volgens Albert Einstein is de definitie van krankzinnigheid: steeds hetzelfde blijven doen en dan betere resultaten verwachten. Een kleine variatie hierop is: precies hetzelfde als de concurrentie doen en dan toch verwachten dat klanten met u in zee gaan. Dat werkt natuurlijk niet. Gelukkig kan het ook anders.

 Lees verder...     Reageer

Tip: neem een sollicitant aan die een burn-out heeft gehad

Door: Pieter Frijters    30-04-2017    23:46 uur

Mocht u voor het aanemen van een nieuwe arbeidskracht twijfelen tussen twee kandidaten waar van er één burn-out is geweest, twijfel dan niet langer en kies de kandidaat met de verwerkte burn-out.

 Lees verder...     13 reacties

Hoe maakt u het verschil met uw concurrenten?

Door: Michel Hoetmer    20-04-2017    16:28 uur

Stelt u zich de volgende situatie eens voor. Een bedrijf kampt met een probleem. Men denkt goed na over de oplossing en vervolgens oriënteert men zich uitgebreid online. De volgende stap is dan meestal om enkele partijen uit te nodigen om te laten zien wat zij in huis hebben. Wie van deze verkopers denkt u dat de grootste kans heeft op de opdracht?

 Lees verder...     Reageer

Presentatietip: Even diep ademhalen voor een presentatie, NIET doen

Door: Pieter Frijters    14-04-2017    02:38 uur

Haal vantevoren even diep adem, is een advies dat u zomaar kunt krijgen voor het geven van een presentatie. Dat is geen goed idee, aldus Pieter Frijters in zijn eerste vlog op Managersonline.nl.

 Lees verder...     3 reacties

Ervaart u stress? Vier praktische tips voor meer Persoonlijke Grip!

Door: Wout Plevier    16-03-2017    13:44 uur

Niet iedereen is bezield. Sterker nog, in Nederland lopen velen onbezield, oftewel met de ziel onder de arm, rond. Nog erger, ons land behoort al jaren tot de meeste depressieve landen ter wereld met afgelopen jaar een record van 4,9 miljoen uitschrijvingen van anti-depressiva! Aan de andere kant zijn we ook te vinden in het rijtje van de gelukkigste landen.

 Lees verder...     Reageer

< vorige 1 2 3 4 5 84 volgende >
 
28 - 09 - 2017
  Waarom je beter in september kunt beginnen met goede voornemens
21 - 09 - 2017
  Wat is uw werkelijke toegevoegde waarde?
18 - 09 - 2017
  Meer rust en overzicht in uw werkdag door. . . 4 simpele tips die werken
17 - 09 - 2017
  Gaat u op klanten zitten wachten of komt u in actie?
05 - 09 - 2017
  Drie praktijken waarmee bedrijven hun klanten naar de concurrentie jagen
16 - 08 - 2017
  Het ultieme doel van leiderschap?
06 - 08 - 2017
  Drie missers waardoor prijsonderhandelingen geheid fout aflopen
01 - 08 - 2017
  Succes in uw team? Dat bereikt u zo!
27 - 07 - 2017
  Zeven veel gemaakte blunders in offertes
16 - 06 - 2017
  Zes tips waardoor u geen tijd meer verliest en gestrest doorploetert
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
HR-manager kan burn-out helpen voorkomen  (1) 
Vrouwen besluiten vóór hun zestiende dat ze niet in cybersecurity willen werken (1) 
Cybersecurity-blunders van derden vormen grootste kostenpost (3) 
Goede vragen stellen is een kunst (2) 
Mobiele professionals steeds meer verslaafd aan Wi-Fi (1) 
Hoe stel in het functoneren van mijn projectleider aan de kaak? (1) 
Nederlander verveelt zich het minst vaak op het werk (2) 
beurs
Stijgers Dalers
Yatra 5.2  5.9 %
Groothandels 50.9  5.8 %
Advanced met 39.73  4.5 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Altice 8.12  -8 %
Beter bed 12.86  -3 %
Nieuwe records op Wall Street
Wall Street richting hoger slot
Olieprijs daalt
meer beurs
top10
Goede vragen stellen is een kunst
Een vijfde van de loonstrookjes klopt niet
HR-verantwoordelijke mkb ligt wakker van behouden werknemers
Veilig bestanden delen: zeven best practices
Lean & Agile: gouden huwelijk of langdurige strijd?
Nederlander verveelt zich het minst vaak op het werk
HR-manager kan burn-out helpen voorkomen
Belang employer branding neemt toe in recruitmentproces
Werkgevers schieten tekort in strategie rondom gezondheid
Cybersecurity-blunders van derden vormen grootste kostenpost
meer top 10
vacatures
meer vacatures