zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Asha Kalijan

Asha Kalijan begeleidt leidinggevenden en voert projecten uit op de volgende gebieden:

- Leidinggeven en Carrière
- Organisatieontwikkeling
- Persoonlijke ontwikkeling
- Diversiteit
- Vrouw en Carrière 

Asha is auteur van het FAQ-boek voor managers en 75 Checklisten voor de nieuwe manager. Volg haar ook op Twitter en LinkedIn en Adimco.

Vraag het Asha
Heeft u een vraag voor Asha, stuur deze in. U ontvangt direct antwoord per email. Later wordt de vraag volledig anoniem en niet herleidbaar op de site geplaatst. Klik hier om uw vraag in te sturen.
Asha Kalijaninfo@adimco.org
 
 
 

Artikelen van Asha Kalijan:

 

Hoe organiseer ik mijn personeel effectiever?

Door: Asha Kalijan , 13 februari 2017
"Terwijl we bezig zijn om als bedrijf effectiever te functioneren, moeten we de juist mensen op de juiste plaats plaatsen. We moeten ook mensen aannemen, maar daar is nu weinig budget voor. Goede mensen vertrekken en er zitten mensen thuis, die niet goed functioneren. Ik vraag me af hoe ik mijn personeel beter kan organiseren?"
  Lees verder...
 

Hoe voorkom ik toename van ziekteverzuim in piektijden?

Door: Asha Kalijan , 06 februari 2017
"In piekperioden, zeker twee keer per jaar,  melden mensen zich twee keer zo vaak ziek. Het ziekteverzuim is over de gehele linie wat hoger, dan de jaren daarvoor. En we hebben nog niet ontdekt hoe die te verlagen binnen alle veranderingen die plaatsvinden. We hoopten met zelfstandige medewerkers te werken, maar dat is in de praktijk anders. Hoe kunnen het verzuim omlaag krijgen?"
  Lees verder...
 

Hoe hou ik de juiste communicatietoon in drukke tijden?

Door: Asha Kalijan , 29 januari 2017
"Tijdens de drukke perioden in het werk, vrij regelmatig, ben ik directief tegen de wat passief ingestelde types. Ik ben van nature dominant, maar pas mijn stijl aan bij wat het team nodig heeft. Toch is mijn communicatietoon onvriendelijk bij drukte naar de gemoedelijk ingestelde medewerkers. Hoe pas ik mijn toon aan en zorg ik daarbij dat zij meer in de stijl van de rest werken?"
  Lees verder...
 

Hoe kom ik minder zakelijk over?

Door: Asha Kalijan , 22 januari 2017
"Om serieus en competent over te komen is mijn houding zakelijk. Zelf past dat mij wel, maar ik ervaar afstand met de medewerkers in de samenwerking. Kwetsbaar zijn past mij niet, want daar heb ik slechte ervaringen mee. Ik ben het midden kwijt en maak me zorgen over hoe anderen mij beleven. Hoe kan ik dit veranderen?"
  Lees verder...
 

Hoe leren we van onze fouten na een reorganisatie?

Door: Asha Kalijan , 15 januari 2017
"Nu we een reorganisatie ingezet hebben, moeten we mensen in de juiste rollen plaatsen of boventallig verklaren. Waar ik achter kom, is dat we mensen te lang hebben laten doormodderen. Kennis en vaardigheden zijn verspreid over functies aanwezig en functies zijn daardoor versnipperd. Personeelsontwikkeling hebben we niet goed gedaan. Hoe kan ik dit in na de reorganisatie verbeteren?"
  Lees verder...
 

Ik word niet serieus genomen. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 08 januari 2017
"Ik voel me niet serieus genomen door mijn professionals tijdens projecten. Ze laten mij uitpraten, ontwijken mij en zien me als iemand die teveel uitleg nodig heeft. Ik communiceer zelf veel en wordt daarin niet begrepen. Het voelt ook alsof ik alles uit hen moet trekken over waar we staan en nog krijg ik onvoldoende informatie. Dat is vermoeiend en creëert chaos. Ik kan dan ook moeilijk besluiten nemen. Wat te doen?"
  Lees verder...
 

Hoe stel ik goede doelen?

Door: Asha Kalijan , 01 januari 2017
"Doelen stellen red ik nooit helemaal en dat heeft consequenties voor de afdeling. Er is onduidelijkheid en er wordt harder gewerkt dan nodig is, krijg ik als verwijt. Ik probeer doelen te stellen en zeg dan dat we het beter, anders moeten doen, maar dat is te weinig, dat weet ik. Er is nooit tijd genoeg. Toch moet ik er iets mee. Waar begin ik?"
  Lees verder...
 

Hoe maak ik een bedrijfsplan in een onvoorspelbare markt?

Door: Asha Kalijan , 19 december 2016
"Als directeur van een bedrijfsunit is mij gevraagd om dit jaar met een plan te komen voor volgend jaar. Ik zit in de dienstverlenende business, er is weinig tijd en ik moet snel schakelen. We hebben goed gedraaid, maar er zijn wat tegenslagen. De informatie van de markt is onduidelijk en ik weet dat waar we ons sterk voor maken succesvol wordt. Maar ik heb een keuze probleem, door de onvoorspelbaarheid van de markt. Hoe pak ik dit aan?"
  Lees verder...
 

Hoe laat ik mijn team beter presteren?

Door: Asha Kalijan , 11 december 2016
"Afgelopen jaar is na evaluatie met de interne en externe klant gebleken dat mijn team niet goed gepresteerd heeft. We hebben steken laten vallen. Teamleden zijn slecht op elkaar ingespeeld, er is overlap in kennis en competitie waardoor kennis niet gedeeld wordt. Mijn autoriteit wordt niet goed opgepakt. Ik heb nog een jaar om de nieuwe dienst te lanceren. Waar moet ik op letten?"
  Lees verder...
 

Hoe genereer ik meer motivatie met beoordelingsgesprekken?

Door: Asha Kalijan , 05 december 2016
"We zijn een zelfstandige unit die de jaarlijkse beoordeling zelf bepaalt, maar wel conform bepaalde richtlijnen van het moederbedrijf.  Mijn medewerkers zijn jong en te typeren als professionals. De manier waarop wij  eerder beoordeelden, één keer per jaar, werkt niet, geeft geen motivatie en remt naar mijn mening juist de betrokkenheid af. Wat kan ik hieraan veranderen?"
  Lees verder...
 

Ik word geremd door mijn team. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 27 november 2016
"Mijn teamleden, met veel tegenpolen daarin, vullen mij en elkaar goed aan in expertise. Maar in de samenwerking is de harmonie soms zoek. Ik mis goede en eenduidige  communicatie en informatiedeling. Ik mis gelijkgestemden en voel me geremd door het team. Wat kan ik doen?"
  Lees verder...
 

Moeten wij stoppen met extra dienstverlening?

Door: Asha Kalijan , 20 november 2016
"We zijn al ruim tien jaar bezig met een extra dienstverlening dat twijfelachtige resultaten oplevert. De investering is groot, er is teveel dynamiek, klantentrouw valt tegen, planningen kloppen niet en de teamleden zijn zelfstandig, deskundig, loyaal maar ook onberekenbaar. Moet ik hiermee stoppen?"
  Lees verder...
 

ik mis sociale vaardigheden. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 14 november 2016
"Mij wordt in mijn eindbeoordeling verweten dat ik signalen niet oppak en dat ik te eigengereid bezig ben. Ondertussen behaal ik wel mijn targets en los problemen op dagelijkse basis op. Ik zou kortzichtig zijn en mezelf en medewerkers niet de ruimte geven om te ontplooien en ik ben niet sociaal, want ik dwing prestaties af. Dat gaat er bij mij niet in. Wat te doen?"
  Lees verder...
 

Hoe hou ik een onprettige samenwerking vol?

Door: Asha Kalijan , 06 november 2016
:"Een pas afgesloten samenwerking met een partij, waar ik een rol in heb, brengt mij niet verder. Het kost me teveel tijd, daagt me niet uit en ik kan niet veel met deze partij. Ik heb een verkeerde inschatting gemaakt maar kan voorlopig niet terug. Voor het bedrijf is het wel relevant, want we bouwen meer ervaring op in specifieke trainingen, waar mogelijk groei in zit. Wat te doen?"
  Lees verder...
 
1 2 3 4 5 37 volgende >
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Test: Slaagt u voor het praktijkdiploma slijmen? (1) 
De duistere kant van nieuwe organisatiemodellen (1) 
Hoe organiseer ik mijn personeel effectiever? (1) 
Slechts helft meest gevraagde functies veilig voor robotisering (5) 
Trainers vertellen soms een broodje aap! (7) 
Nederlander tast minder vaak diep in de bundel voor smartphone (1) 
'Mark Rutte blijft premier' (2) 
beurs
AEX index: 497.63 -0.30 %
Stijgers Dalers
Fugro 15.27  4.9 %
Ordina 1.61  3.9 %
Nutreco 47  3.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Brunel inter 15.01  -6.1 %
ASM internat 48.84  -2.4 %
Lagere omzet voor Chinese zoekmachine Baidu
Hewlett Packard Enterprise voorziet valutaire tegenwind
Beursupdate: AEX op Wall Street
meer beurs
top10
Arbeidsmarkt niet voorbereid op gig economy
Een arbeidsmarkt met twee gezichten
Contactcenters zijn kweekvijver voor nieuw talent
Duurzame strategieën mobiele apparatuur levert fikse kostenbesparing op
Slechts helft meest gevraagde functies veilig voor robotisering
Politieke partijen blind voor de gevolgen van robotisering
Veel politieke partijen houden afschaffing scholingsaftrek overeind
Informatie voorkomt oplopende zorgkosten, niet marktwerking
'Buitenlandbeleid is gebaseerd op 'n wereld die niet meer bestaat'
LijstTracker: Rutte nog aan kop maar Asscher snelste groeier
meer top 10
vacatures
meer vacatures