zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

De domste uitspraak over verkopen ooit

Door: Michel Hoetmer    23-06-2016    16:28 uur

De teneur in de verkoop- en marketingliteratuur is zo’n beetje dat bedrijven zich steeds beter op hun klanten moeten richten. Men smijt met termen als klantgerichtheid en de klant centraal zetten. De goeroes waarschuwen 'als bedrijven dat niet doen gaan ze geheid kopje onder!' Een gevleugelde uitspraak is ‘behandel de klant zoals u zelf behandeld wilt worden’. 

 Lees verder...     Reageer

Beter leiderschap door meer slaap

Door: Ronald van der Molen    21-06-2016    12:00 uur

Veel leidinggevenden slapen te weinig en nemen daardoor onhandige besluiten met nadelig effect op de bedrijven die ze leiden. Hoe kun je als leidinggevende gezonder leven en beter presteren? Welke samenhang is er tussen effectief leiderschap en voldoende slaap? Wat zijn de geheimen van een goede nachtrust?

 Lees verder...     2 reacties

De klant bestaat niet

Door: Ben Kuiken    20-06-2016    09:40 uur

Organisaties moeten leren denken vanuit de klant, zeggen de marketinggoeroes. Maar ik heb liever dat ze vanuit mij denken. Als persoon.

 Lees verder...     Reageer

Vijf blunders waarmee verkopers hun kansen verknallen

Door: Michel Hoetmer    16-06-2016    15:12 uur

Verkopers begaan keer op keer dezelfde fouten. Deze week was het weer raak. Ik werd benaderd door verkopers van twee verschillende bedrijven. Ze hadden toevallig één ding met elkaar gemeen: ze verkochten diensten die voor promotionele activiteiten zijn bedoeld. Ze hadden trouwens nog meer met elkaar gemeen: de fouten die ze in deze gesprekken maakten.

 Lees verder...     Reageer

Zeven tips om helder en begrijpelijk te spreken

Door: Michel Hoetmer    09-06-2016    15:23 uur

De ene persoon spreekt veel begrijpelijker dan de ander. Het is ook helemaal niet zo gemakkelijk om voor iedereen begrijpelijk te spreken.  In de communicatie is minder over het algemeen meer. Af ten toe even een argument herhalen kan ook helemaal geen kwaad. U vindt in dit artikel zeven praktische tips voor effectieve gesprekken.

 Lees verder...     Reageer

Een glimlach doet wonderen

Door: Michel Hoetmer    08-06-2016    13:49 uur

Nederlanders gaan er prat op dat ze zo vreselijk eerlijk zijn. Ze laten graag zien wie ze zijn en hoe zij zich voelen. U hoort mensen ook regelmatig zeggen 'ze moeten mij maar nemen, zoals ik ben'. Het is vast heel erg authentiek. Maar of het een verstandige houding is in de commercie valt te betwijfelen. 

 Lees verder...     1 reactie

Hoe bouw je een succesvol team?

Door: Ronald van der Molen    11-05-2016    18:52 uur

Het meeste werk in organisaties wordt vandaag de dag door teams verzet. Succesvolle leiders zijn vrijwel altijd mensen die goed in teamverband kunnen werken. Maar wat zijn de basisvoorwaarden voor goedwerkende teams? Waarom zijn sommige teams succesvol en falen andere hopeloos? Hoe kun je een topteam opbouwen?

 Lees verder...     1 reactie

Wanneer praat u over geld?

Door: Michel Hoetmer    15-04-2016    11:35 uur

Verkopers willen graag weten hoeveel budget de klant tot zijn beschikking heeft. Het is volstrekt logisch. Het geeft richting en het antwoord maakt duidelijk of de klant een serieuze kandidaat is. Maar wat is het juiste moment om over budgetten te beginnen? Ergens aan het begin of later?

 Lees verder...     2 reacties

Waar worden wij gelukkig van?

Door: Ben Kuiken    13-04-2016    11:25 uur

De mens is een gelukzoeker. Alleen weten we niet altijd even goed wat ons gelukkig maakt. Dan kan het helpen om terug te gaan naar de bedoeling: waar gaat het nou echt om?

 Lees verder...     Reageer

Praktische tips voor out of office replies

Door: Michel Hoetmer    03-04-2016    11:14 uur

Ondanks onze geweldige inzet zijn er uiteraard ook momenten dat wij om wat voor reden dan ook afwezig zijn. En dus zetten wij de 'out of office reply' aan.  
Het is zaak om even goed na te denken over de boodschap. In de praktijk zie ik veel geklungel. Met het risico dat men klanten en(of) collega's in de gordijnen jaagt. Zullen wij ons even verplaatsen in de andere kant? En kijken wat er beter kan.

 Lees verder...     3 reacties

Moe? Slaap lekker. . . vier tips om uitgerust wakker te worden.

Door: Wout Plevier    31-03-2016    12:16 uur

Slapen is een onderwerp wat u wellicht niet direct koppelt aan Persoonlijke Effectiviteit. Maar... goed slapen en uitgerust wakker worden verhogen direct uw focus, positief humeur, abiliteit om met werkdruk en stress om te gaan en laten u simpelweg beter presteren. De meest mensen slapen te weinig en dat gaat ten koste van uw performance. Tijd om dit te veranderen. Leer in dit artikel hoe slapen werkt en wat u eraan kunt doen.

 Lees verder...     Reageer

Van 'blije eikel' naar 'bloeiende boom'

Door: Ronald van der Molen    22-03-2016    12:04 uur

Er is een groot verschil tussen hoe leidinggevenden zichzelf zien en hoe hun werknemers dat beoordelen. Veel leidinggevenden zijn met zichzelf bezig en gedragen zich als 'blije eikels'. Waar dien je als leider mee te stoppen om tot bloei te komen?

 Lees verder...     Reageer

De productiviteitsplanner die miljonairs gebruiken om productiever te zijn.

Door: Wout Plevier    17-03-2016    12:05 uur

Hoe zorg je dat je elke dag de juiste focus hebt? Hoe blijf je gemotiveerd daarvoor? Hoe wordt je 100% effectief en behaal je veel meer succes? Welke routine volgen miljonairs? Lees dit artikel en ontdek hoe ook jij succesvol productiever kunt worden.

 Lees verder...     3 reacties

Daar hebben wij geen tijd voor!

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     15-03-2016    07:43 uur

Jo Frost is de super-nanny van de televisie. Zij gelooft sterk in beloning en straf en je kent wel de time-out, waarbij kinderen in een hoekje moeten zitten als ze zich misdragen hebben om af te koelen en na te denken. Op Harvard is een onderzoek gedaan dat heeft aangetoond dat het meer dan lonend is als volwassenen ook af en toe een break nemen om na te denken, niet als straf, maar voor betere resultaten.

 Lees verder...     Reageer

< vorige 10 11 12 13 89 volgende >
 
26 - 02 - 2020
  Wat voor leiderschap vraagt een innovatieve organisatie?
20 - 02 - 2020
  Hoe kun je dít nu relativeren?!
13 - 02 - 2020
  Hoe leuk moet je elkaar vinden om een goed team te zijn?
05 - 02 - 2020
  Is schrijven over beďnvloedingstactieken wel zo netjes?
13 - 01 - 2020
  Onbekend maakt onbemind
18 - 12 - 2019
  Welke van deze zeven eigenschappen heb jij, om succesvol je toegevoegde waarde te vergroten?
01 - 12 - 2019
  Vijf Praktische tips voor effectieve verkoopgesprekken
25 - 11 - 2019
  Is ondernemend Nederland de weg een beetje kwijt?
14 - 11 - 2019
  Zo voorkomt u keuzestress
07 - 10 - 2019
  Zes tips bij het kiezen van je burn-out coach
advertorial
White paper: 24 tips om e-mailadressen te verzamelen
Wat kun je doen om in deze lastige tijd je e-mail database te vergroten? In dit white paper van Spotler lees je 24 concrete tips waar je direct mee aan de slag kunt. Een groter bereik betekent simpelweg ook een grotere kans op succes. Benieuwd naar de tips?
Download het white paper
Lees verder
Fit blijven zorgt voor betere prestaties op de werkvloer
reacties
Corona zorgt voor boost in online verkopen (1) 
Tijdens de vakantie fantaseren over later (1) 
Zonnige tendens woningen met zwembad  (1) 
Anderhalvemeter-klagen: helpt dat?  (1) 
Data-analist, data scientist en big data populairste termen bij zoeken naar IT-vacatures (1) 
Hoe data storytelling leidinggevenden helpt bij efficiënt beheer van LinkedIn-profiel (1) 
Een op de tien heeft liever heteroseksuele collega dan LGBT-collega (3) 
top10
Een op de tien heeft liever heteroseksuele collega dan LGBT-collega
Burn-out-behandelingen zelden effectief; tijd voor keurmerk
Mimecast waarschuwt voor tweede golf in coronaphishing
Drie tips om veilig te internetten vanaf uw vakantieadres
Hoe data storytelling leidinggevenden helpt bij efficiënt beheer van LinkedIn-profiel
Anderhalvemeter-klagen: helpt dat?
Een veilige hybride werkomgeving dankzij mobiele encryptie
Fors meer DDoS aanvallen vanwege COVID-19
Trend zet door: grote concerns die omvallen
Reorganiseren: vier belangrijke aandachtspunten
meer top 10