zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Snelheid essentieel na faillissement

A DE GROOT   |    |  24 augustus 2008
Reactie: Mijn werkgever moet dinsdag voor de rechter verschijnen en dan wordt een curator aangesteld. Ik ben ingeschreven bij het c.w.i. en heb mogelijk een nieuwe baan,nu is het wel zo dat ik al heel lang op mijn geld wacht van de gewerkte maand. Wat is nu het verstandigste, wat ik moet doen?
 

Gratis softwareprogramma voor personeelsplanning

Wil Hebben   |    |  24 augustus 2008
Reactie: Ziet er leuk uit, niet al te moeilijk ook. Alleen jammer dat ik mijn continue-diensten er niet in krijg. Als iemand wat weet, dan graag. Zie bovenstaand email adres.
 

Top tien excuses van bedrijven om niet te betalen

M.S. Eckhardt   |    |  23 augustus 2008
Reactie: lol @ Ongeloofwaardige smoezen
natuurlijk is het niet grappig als zgn professionele mensen zo onder hun verplichtingen proberen uit te komen maar die smoezen doen het waarschijnlijk wel goed bij de borrel

groet, M.S. Eckhardt
 

Topmanagers kopen voor duizenden euro’s nepdiploma

M.S Eckhardt   |    |  23 augustus 2008
Reactie: @Rene Cevile

Bedankt voor uw uitgebreidde reactie

Juist waarom ik reageer op dit artikel is dat ik leerzaam ben in de straat van MBA nl voor Accountant. De accountantshandtekening is beschermd bij wet, de bevoegdheid hiervoor kan alleen door de NIVRA en de NOVAA afgegeven worden.

Maar u zegt dus dat de titel bacheor niet wettelijk beschermd is? (ik kan er niets over vinden dus het zal wel zo zijn)

Groet, M.S. Eckhardt

p.s die catpcha-codes zijn erg irritant, ik kan ze amper lezen
 

Heeft beoordelen eigenlijk wel zin?

Walter Stellmann   |    |  23 augustus 2008
Reactie: Het is goed om naar de essentie te kijken, zoals de heer de Beer. Dat men op basis van functieomschrijvingen en objektive criteria een beoordelingssyteem toepast en daaraan ontwikkelingspunten en het beloningssysteem koppelt is m.I. nodig en verder prima. In goede werkoverlegstructuren vind voldoende reflektie plaats en spreekt men elkaar vaak genoeg. Één functioneringesprek en één beoordelingsgesprek per jaar is nuttig maar ruim voldoende. Meer dan dat is onproportioneel, schadelijk, duur omdat het tot onproduktieve, demotiverende nonsens leidt. Werk en geef leiding als mens, met maat en oog voor de realiteit en t.b.v. de doelstellingen van jouw organisatie.

Walter Stellmann
Duits-Nederlandse Managementondersteuning
 

Wel of niet ok: Zwarte Zakenvrouw van het Jaar?

A.T.RAMPERSAD   |    |  23 augustus 2008
Reactie: of men nou blank zwart of geel en bruin of welke kleur dan is allen hebben dezelfde kleur bloed we zijn door GOD geschapen . niet om elkaar te discrimineren maar onder elkaar met liefde te leven want GOD is love.ZEGEN elkaar .en wees waakzaam in je omgang . want niet alles wat werkelijk blink is goud .dit is een gezegde. veel succes en groeten GOD BLESS you
 

Transformeer negativisme in uw organisatie

m. o thompson   |    |  23 augustus 2008
Reactie: Ok Jan, ik zal je op de hoogte houden van mijn bevindingen. Ik moet zeggen, dat ik zeer benieuwd ben hoe dat gaat aflopen.Ik geloof wel
dat negativisme een impact kan hebben op je zelf als persoon. Dus als je het meeneemt naar je werk, zal daar waarschijnlijk iets van te merken zijn, want je gedrag verandert en zal invloed hebben op anderen.
 

Drie suggesties voor een originele vacaturetekst

Fred Akkerma   |    |  23 augustus 2008
Reactie: @ René de Korte: Helemaal eens. Heb jij nog ideeen hoe je sollicitanten wel enthousiast krijgt om juist jouw organisatie te kiezen in plaats van die andere?
 

Transformeer negativisme in uw organisatie

Jan Maasland   |    |  23 augustus 2008
Reactie: @ m. o thompson: Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen, want ik geloof het namelijk niet. Maar ik sta open voor uitkomsten, waardoor ik mijn mening moet bijstellen.
 

Transformeer negativisme in uw organisatie

m. o thompson   |    |  23 augustus 2008
Reactie: Ik zal de test gaan uitvoeren en daarna een reactie geven. Dus over drie weken.
 

Lekker voordelig Rolls Royce rijden

Ton   |    |  22 augustus 2008
Reactie: Oldtimer zou je eigenlijk alleen uit liefhebberij moeten rijden. Ik bedoel wie geld heeft zal echt geen oldtimer Jaguar o.i.d. gaan rijden maar een nieuwe kopen. Tenzij hij natuurlijk zich wil onderscheidden of puur uit liefhebberij een nostaligische auto wil rijden.

Natuurlijk zijn erg goede betrouwbare auto's te vinden, zeker onder de klassiekers. Mercedes bijvoorbeeld is legendair.

De meeste oldtimers zijn echter erg onderhoudsgevoelig, onbetrouwbaarder en duur in brandstofgebruik. Missen vaak ook de veiligheid die een moderne auto bieden kan.

Het lijkt me trouwens een beetje absurd om een vertegenwoordiger in een witte RR op de parkeerplaats te zien arriveren.

Natuurlijk kan ik het wel begrijpen als iemand zo'n auto als hobby bezit.

Zelf bezit ik 3 auto's twee hiervan zijn bijna klassiek. Het zijn mooie auto's, voorzien van dikke moteren en luxe. Het waren destijds dure luxe auto's. Maar als er iets aan kapot gaat, zoals onlangs de radiator dan kun je zo maar een maand wachten tot het onderdeel arriveert uit Amerika voor een waanzinnig hoog bedrag.

Goedkoop, ja misschien op het eerste oog maar die illusie is snel voorbij.

Wil je goedkoop en betrouwbaar rijden dan kun je het beste een doorsnee auto kopen van pakweg 15 jaar oud van Duitse of Japanse makelij. Betrouwbaar, onderdelen goed te krijgen en weinig onderhoud. Iedere garage kent zich wel uit met dergelijke auto's.
Opvallen doe je dan wellicht wel in negatieve zin.

Maar goed, iedereen weet zelf wel het beste wat hij moet doen anders blijven we grijze eenheidsworsten.

Oude auto's genoeg te koop op internet.

groet,

Ton
 

In acht vragen naar effectief leiderschap

Ton   |    |  22 augustus 2008
Reactie: Precies zo gedacht en gehandeld, tenminste na een paar maanden de kat uit de boom te hebben gekeken. Nu kan ik op zoek naar een nieuwe arbeidsrelatie want de grote smurf was daar niet echt van gediend.

Nu berouw ik het ook niet echt. Ik had gewoon niet in de gaten dat ik geen ruimte had en zou krijgen om uit te blinken in juist die sterke aspecten van mijn persoonlijkheid. Persoonlijkheid werd wel voordurend gevraagd maar was kennelijk ook niet gewenst. Raar maar waar.

Dus nu zijn we weer op zoek. Iemand nog wat in de te doen voor een operationeel leidinggevende met ruime ervaring in de industrie?
reactie's naar werving@mail.com b.v.d.

Ton

@ sitebeheerder: de catpcha code is erg lastig. Meermaals lukt het me niet deze correct in te geven. Uit de reacties blijkt dat ook anderen hier wel eens over klagen. Kan men dit niet veranderen?
 

Werknemer zonder kinderen wil ook geld

Ad   |    |  22 augustus 2008
Reactie: Na vanmorgen ben ik wel voorstander van een kletsvrij uur in de supermarkt.
 

Moet beoordelen veroordeeld worden?

Ad   |    |  22 augustus 2008
Reactie: @Lia,
Als je naar de algemene praktijk kijkt dan heb je gelijk.
Kijk eens naar organisaties waar HRM core business is en je ziet je ongelijk.
Goed leidinggeven laat mensen vele malen beter functioneren. Goed leidinggeven gaat overigens niet vanuit een machtspositie, maar op basis van gelijkheid.
helaas zijn er te weinig organisaties die dit begrijpen.
 
< vorige 1564 1565 1566 1567 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10