zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Transformeer negativisme in uw organisatie

Door: Sheila Neijman
 
Verandering begint bij uzelf. Het gaat over gedrag, overtuigingen en waarden. Op de één of andere manier zijn we gewend om te klagen, ons negativisme te uiten. Maar we beseffen vaak niet wat voor impact dit heeft op onszelf en op elkaar.

In onze geciviliseerde samenleving worden wij mensen zo vaak overladen door diverse gedachten, ideeën, concepten, overtuigingen dat het ons persoonlijk en zakelijk bestaan lijkt over te nemen. De meeste mensen staan niet stil bij hun eigen gedachtewereld, zijn zich niet bewust van wat ze denken. In plaats daarvan lijkt het heel gewoon om aandacht te geven aan datgene wat er in dat moment in ons opkomt, ook al is dat negatief. Dit zie je ook vaak op de werkvloer gebeuren, in het bijzonder bij reorganisaties, fusies of veranderingen van een bedrijf. Maar wij mensen zijn in staat om bewust onze gedachten te kiezen en daarmee ook een andere werkelijkheid. Het vereist misschien het veranderen van denkpatronen en opgeven van overtuigingen, maar als daarmee uw gedachten zuiverder en positiever worden, en ook uw werkelijkheid en resultaten positief veranderen, is het wellicht de moeite waard. 
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Ook thuis kun je gebruik maken van zakelijk internet
Welke auto’s behouden hun waarde het meeste?
reacties
Digitale tools zorgen voor minder werkstress (1) 
Vrouwen in leidinggevende posities hebben meer vertrouwen in omgang met crises dan mannen (1) 
Een op drie Nederlanders verwacht dit jaar minder Black Friday-aankopen te doen (1) 
Berlijn populairst bij foodies, Ibiza nummer één onder hippe vogels (1) 
Werknemer wil niet terug naar werksituatie zoals vóór COVID-19  (1) 
Kijken, kijken en niet kopen (1) 
‘Veiliger en slimmer werken’ bovenaan agenda IT-afdeling (1) 
top10
Eén op de drie organisaties overweegt thuiswerkvergoeding
Dankzij lockdown beseft werkend NL het belang van altijd blijven leren
Focus op flexibele planning en versnelde innovatie
Ninja teamcoaching, proactief en ‘onzichtbaar’
Hoge uitstroom sociaal domein: het gaat niet alleen om het salaris
Slechts één op de drie werknemers is veerkrachtig genoeg
Een op drie Nederlanders verwacht dit jaar minder Black Friday-aankopen te doen
Vrouwen in leidinggevende posities hebben meer vertrouwen in omgang met crises dan mannen
De tien ingrediënten van elk succesvol project
Werkzoekers hebben hekel aan schrijven motivatiebrief
meer top 10