zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Imagocampagnes op arbeidsmarkt veel van het zelfde

3 augustus 2001 - Het bedrijfsimago als wervingsmiddel blijkt minder onderscheidend dan menig communicatiespecialist vermoedt. Middelgrote ondernemingen grijpen massaal naar populaire wervingstermen als 'dynamisch', 'informeel' en 'resultaatgericht'.

 Lees verder...   Reageer
 

'Driekwart kredietinstellingen overtreedt de wet'

31 juli 2001 - De Vereniging Consument & Geldzaken gaat een eigen keurmerk voor financiële diensten en producten introduceren. De vereniging doet dit om consumenten te helpen het kaf van het koren te scheiden.

 Lees verder...   1 reactie
 

Civiele procedures tegen Nina Brink gaan gewoon door

31 juli 2001 - Het Openbaar Ministerie ziet af van vervolging van Nina Brink. Diverse civiele procedures tegen haar gaan echter gewoon door.

 Lees verder...   Reageer
 

Helft bedrijven weet niet waar IT-budget aan opgaat

31 juli 2001 - Bedrijven geven gemiddeld ruim 5% van de omzet uit aan IT. De opdrachtgevers zijn echter vaak ontevreden over de automatiseerders, zo blijkt uit een recent onderzoek van Ernst & Young.

 Lees verder...   Reageer
 

Reclame in nieuwe media werkt

30 juli 2001 - Consumenten reageren positief op reclame in nieuwe media, zoals internet en SMS. Dat stelt marktonderzoekbureau Datamonitor.

 Lees verder...   Reageer
 

Ontslagen werknemers reageren grofweg op drie manieren

26 juli 2001 - De emotionele effecten van ontslag kunnen zeer verschillend zijn. De wijze waarop een ex-werknemer tegenover zijn laatste baan stond is daarin een bepalende factor.

 Lees verder...   Reageer
 

Topmanagers vermijden IT

19 juli 2001 - Topmanagers houden zich veel te weinig bezig met informatietechnologie (IT). Dat vinden Europese IT-managers.

 Lees verder...   Reageer
 

CBS weerlegt oude beurswijsheid

17 juli 2001 - De oude beurswijsheid Sell in May and come back in September is niet juist. Dat stelt het Centraal Bureau voor de Statistiek na een analyse van de beurskoersen van de afgelopen 20 jaar.

 Lees verder...   Reageer
 

Meer invloed aandeelhouders en werknemers op topsalarissen

15 juli 2001 - Aandeelhouders en werknemers krijgen meer invloed op de gang van zaken in grote ondernemingen, onder meer over de beloningen van de bestuurders. Het kabinet heeft vrijdag besluiten genomen over het zogenoemde structuurregime van grote ondernemingen.

 Lees verder...   Reageer
 

Ondanks irritatie werken advertentiebanners op internet

4 juli 2001 - Adverteren op internet door middel van banners kan een positief effect hebben op het imago van merken. Dat blijkt uit het online onderzoek naar de effectiviteit van online reclames door Pro Active.

 Lees verder...   Reageer
 

'Afrekenen met hardnekkige communicatiemythe'

2 juli 2001 - De door veel communicatietrainers en -adviseurs gehanteerde stelling dat het een boodschap voor 93% door non-verbaal gedrag wordt overgebracht, berust op een misverstand. Dat beweert sales- en marketingspecialist Michel Hoetmer.

 Lees verder...   Reageer
 

Drie manieren om succesvol te innoveren

26 juni 2001 - Ondernemen is innoveren, aldus een bespreking van G. Hamels 'Leading the revolution' in Management Team. Hamel is de bedenker van het concept 'kerncompetenties' en beschrijft in zijn boek de spelregels van de 'nieuwe economie' om ze vervolgens toe te passen op de rest van het bedrijfsleven.

 Lees verder...   Reageer
 

Nieuw vorm van RSI: de WAP-vinger

24 juni 2001 - Wie veel SMS-berichten verstuurt heeft kans op het oplopen van een zogenaamde WAP-vinger. Volgens Britse wetenschappers veroorzaakt het versturen van berichten over de telefoon een verstoring van de bloedcirculatie in de vingers waardoor de klacht ontstaat.

 Lees verder...   Reageer
 

Niet kwaliteit maar populariteit bepaalt carrièrekansen

21 juni 2001 - Uit onderzoek van de universiteit van Colombia blijkt dat voor een goed betaalde baan het belangrijker is dat iemand aardig gevonden wordt dan dat hij voldoet aan de vaardigheden die vereist zijn voor de functie. Populaire collega's krijgen sneller salarisverhoging dan beter gekwalificeerde, maar minder populaire collega's.

 Lees verder...   Reageer
 
< vorige 1427 1428 volgende >
advertorial
eBook: de kracht van reviews en e-mail marketing
In dit eBook gaan Spotler en de Feedback Company in op het belang van review marketing en e-mail marketing. Want door deze twee te combineren, ontstaat er een krachtige combinatie die veel voordelen biedt voor je klanten en voor je eigen organisatie. Benieuwd? 
Download het eBook
Lees verder
Nanocoating als nieuwe technologie voor het onderhouden van gepoedercoat materiaal
reacties
Bedrijven verwachten tweedeling kantoorwerkers en thuiswerkers (1) 
Laptop veel milieuvriendelijker dan desktop  (1) 
Om veerkrachtiger te zijn, moeten bedrijven zich op snelheid en schaal richten (1) 
25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen (1) 
Agile werken: een fundamentele cultuurverandering (1) 
Uitgebreide werkkostenregeling verlengd: meer ruimte voor kerstpakketten (1) 
Nederlandse werknemers wereldwijd het minst gestrest (1) 
top10
Overheid biedt steeds vaker financiering voor om- en bijscholing
Big Data en kunstmatige intelligentie blijven belangrijkste trends in financiële sector
100 procent remote werken de nieuwe standaard
Grootste uitdaging HR is het aantrekken en behouden van werknemers uit verschillende generaties
Slechts zes procent CEO’s van grootste organisaties actief op social media
Medewerkerswelzijn: hoe meet je dat écht goed?
Bedrijven verwachten tweedeling kantoorwerkers en thuiswerkers
Financieel managers staan steeds vaker open voor factoring
IT-besluitvormer denkt dat bedrijven besparen op cyberbeveiliging ten gunste van andere doelstellingen
Vraag naar moderne mainframes en cloud neemt toe
meer top 10